لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته های آینده دار ایران

رشته های آینده دار ایران

داوطلبان کنکور و کسانی که بدون کنکور قصد ورود به دانشگاه دارند و حتی خانواده های آن ها قبل از هر گونه اقدامی برای انتخاب رشته به این فکر هستند که رشته های آینده دار در ایران کدام رشته ها هستند و چطور باید این رشته ها را تشخیص داد.

در این مقاله به معرفی کامل رشته های آینده دار در ایران میپردازیم و به شما نشان میدهیم در هر گروه آزمایشی که قصد انتخاب رشته دارید باید کدام رشته ها را در اولویت قرار بدید تا هم از نظر بازار کار و هم جایگاه اجتماعی بعد از تحصیل در موقعیت خوبی قرار بگیرید. این مطالب طلایی و ارزشمند را از دست نده و تا انتها با کنکور مشاور همراه باش.

رشته های آینده دار تجربی در ایران

رشته های آینده دار تجربی در ایران

رشته تجربی بعنوان پر طرفدارترین رشته دبیرستانی دارای بیشترین تعداد شرکت کننده در کنکور سراسری است و حتی خیلی ها به دلیل رشته های زیر مجموعه تجربی و بازار کار خوب آن ها دوباره بعد از چند سال تصمیم به شرکت مجدد در کنکور میگیرند.

با توجه به علاقه مندان زیاد رشته تجربی حتی رشته های بدون کنکور تجربی در دانشگاه های مختلف کشور بطرز عجیبی استقبال زیادی دارد و تقریبا اکثر رشته های این گروه آزمایشی در دانشگاه های مختلف پر میشود. اما رشته های آینده دار تجربی در ایران کدام هستند؟

توجه

در ادامه رشته های آینده داری در ایران مورد بررسی قرار میگیرد که هم از نظر درآمد و هم جایگاه اجتماعی و تا حدی پولساز بودن جای کار دارد.پس اگر نام رشته ای را نبردیم هدف بد بودن آن رشته نیست بلکه رشته هایی وجود دارند که از هر نظر میتوانند بهتر باشند.

👈 دندان پزشکی

رشته دندان پزشکی در میان رشته های پزشکی از علاقه مندان زیادی برخوردار است و به دلیل راحت تر بودن واحد های درسی آن نسبت به دیگر رشته های پزشکی و سریع تر تمام شدن دوره دانشگاه و در نتیجه ورود سریع تر به بازار کار در اولویت قرار میگیرد.

بطور معمول میتوان گفت افرادی که از رشته دندان پزشکی فارغ التحصیل میشوند حتی اگر پروانه مطب نداشته باشند و در درمانگاه ها یا کلینیک های خصوصی مشغول بکار شوند از همان ماه های اول کاری بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در ماه درآمد خواهند داشت.

رشته دندان پزشکی علاوه بر ایران که در تمام شهر ها همیشه مراجعه کنندگانی دارد برای مهاجرت کاری بسیار رشته خوبی است و افرادی که وارد دندان پزشکی میشوند موقعیت های شغلی خوبی هم در ایران و هم در تمام دنیا خواهند داشت.

با گرفتن تخصص های موجود در این رشته و ورود به عرصه جراحی قطعا درآمد بیشتر میشود و شانس مهاجرت به کشور های بهتر با درآمد های دلاری بالاتر افزایش پیدا خواهد کرد.هم برای آقایون و هم خانوم ها این رشته پیشنهاد میشود.

👈 پزشکی

رشته پزشکی شاید در طول تحصیل دارای سختی های زیادی باشد و اوطلبان پزشکی تا سال ها به درآمد نرسند و حتی واحد های درسی تئوری و بیمارستانی طاقت فرسایی را بگذرانند اما در نهایت با بازار کار قطعی و جایگاه خوب اجتماعی رو به رو هستند و در کنار این ها میتوانند بعنوان مدرس و هیئت علمی در دانشگاه ها مشغول باشند.

کشور ما با کمبود پزشک مواجه است تا جایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرفیت جذب رشته پزشکی را سالانه ۲۰ درصد افزایش داده است.پس اگر کمی صبور باشید و دوران سخت تحصیل در پزشکی عمومی و تخصص را بگذرانید بدون شک آینده بسیار روشنی در انتظار شما خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما : معرفی رشته پزشکی

در نظر داشته باشید رشته پزشکی برای مهاجرت کاری و تحصیلی جز رشته های تاپ در تمام دنیا محسوب میشود و میتوان با گرفتن تخصص های مختلف پزشکی به کشورهایی که دچار کمبود پزشک هستند مثل کشور های حاشیه خلیج فارس مهاجرت کرد و درآمد بسیار خوبی داشت.

👈 دارو سازی

بین پزشکی ها آخرین اولویت را به رشته دارو سازی میدهیم چون از نظر واحد های درسی و مدت زمان زمان تحصیل سخت است همچنین خواندن تخصص در این رشته بسیار محدود میباشد.هر چند از بازار کار قطعی در این رشته و درآمد نسبتا بالایی که داروسازان دارند نمیتوان چشم پوشی کرد.

👈 فیزیو تراپی

برای قبولی در رشته فیزوتراپی داوطلبان محکوم به قوبلی در دانشگاه های دولتی هستند چرا که این رشته در دانشگاه ازاد در حال حاضر وجود ندارد.رشته فیزیوتراپی جای کار بسیار زیادی دارد و به دلیل تقاضای زیاد بیمارن و کم بودن تعداد فیزیوتراپ ها میتوان به راحتی در این رشته معروف شد.

مدت تحصیل این رشته کارشناسی کوتاه است و میتوان ظرف مدت ۴ سال فارغ التحصیل شد و به سرعت وارد بازار کار شد.همچنین افرادی که وارد رشته فیزیو میشوند این فرصت را دارند تا با ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر پروانه تاسیس مطب دریافت کنند.

در کل رشته فیزوتراپی بعد از پزشکی ها پیشنهاد میشود و میتوان هم بصورت استخدامی و هم شخصی در این رشته فعالیت کرد و درآمد بالای داشت.فیزیوتراپ هایی هستند که به قدری معروف شدند حتی تا یک ماه وقت خالی ندارند و درآمد آن ها گاها از بعضی پزشک ها هم بیشتر است.

👈 کار درمانی و گفتار درمانی

رشته های خاص کار درمانی و گفتار درمانی که مخصوص درمان بیماران خاص است و حتما باید فرد روحیه کاری ورود به این رشته ها را داشته باشد.قطعا این رشته ها هم جز رشته های خوب و پولساز است و میتوان همچون رشته فیزوتراپی با ادامه تحصیل و تاسیس مطب مراجعین زیادی جذب کرد.

این رشته نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا خواهان دارد و میتوان بصورت چند منظوره در آن مشغول شد.دقت کنید قبولی در این رشته چندان آسان نیست و تنها دانشگاه های دولتی هستند که این رشته را ارائه میدهند.

👈 علوم آزمایشگاهی

رشته علوم آزمایشگاهی جز رشته هایی است که همواره با گسترش امکانات درمانی و بیمارستانی کشور ها پیشرفت میکند. در بسیاری از شهر ها برای انجام آزمایش هایی خاص تنها یک یا دو ازمایشگاه وجود دارد که توانایی انجام دارند.

در نتیجه میتوان با تاسیس آزمایشگاه و تجهیز آزمایشگاه به ابزار مدرن در راس توجه بیماران قرار گرفت و درآمد خوبی کسب کرد. به این دلیل که در این رشته قابلیت کار مستقل وجود دارد و با افزایش جمعیت نیاز به این رشته بیشتر میشود حتما آن را پیشنهاد میکنیم.

👈 رشته پرستاری

رشته پرستاری جز رشته هایی است که همیشه بازار کار امن خود را دارد و هیچ فارغ التحصیل پرستاری را نمیتوان پیدا کرد که بیکار باشد اما از نظر درآمد پرستاران نه درآمد کم و نه درآمد میلیاردی در حد پزشکان دارند.بیشتر میتوان این رشته را رشته ای امن در نظر گرفت.

البته با رشته پرستاری با توجه به نیازی که در تمام دنیا حس میشود میتوان به سادگی مهاجرت کرد و کافیست یک پرستار خودش کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارد انتخاب کند.وضعیت درآمدی و معیشتی پرستاران در کشور های جهان اول خیلی خیلی بهتر از کشور خودمان است.

👈 اعضای مصنوعی

رشته اعضای مصنوعی شاید ارتباط مستقیمی با بیماران نداشته باشد و تقریبا شبیه رشته پروتز دندانی که کار درمانی انجام میدهند ولی ارتباط با مستقیم با بیمار ندارد است.این رشته خیلی خیلی کم مورد توجه است و البته پذیرش بسیار کمی هم در دانشگاه دارد.

با توجه به همین موضوع در بازار کار خلوت این رشته میشه فعالیت کرد و درآمد خوبی هم داشت حتی در سایر نقاط جهان هم تقاضای بالایی دارد و بعنوان رشته ای تخصصی که به بیماران قطع عضو کمک میکند میتواند بسیار تاثیر گذار و جذاب باشد.

👈 بهداشت عمومی

رشته بهداشت عمومی تا حدی ناشناخته است و اونجور که باید به این رشته پرداخته نشده است اما در کل قابلیت های زیادی برای کار در قسمت ها و زمینه های مختلف دارد.بعنوان آخرین پیشنهاد در بین رشته های تجربی و حضور در میان کادر درمان این رشته را به شما پیشنهاد میدهیم.

توجه

حتما قبل از انتخاب هر کدام از رشته های گفته مقالات معرفی رشته ها و مقاله مربوط به انتخاب رشته تجربی را مطالعه کنید تا اولویت بندی درستی انجام دهید و حتما قبل از انتخاب رشته با کمک مشاور استعداد یابی شخصیتی و شغلی شوید تا جای امکان رشته با روحیات شما تطابق داشته باشد.

رشته های آینده دار انسانی در ایران

رشته علوم انسانی روزی پر تقاضا ترین رشته کنکوری در ایران بود و علاقه مندان زیادی به این دلیل که کشور نیاز به نیروی کار استخدامی و دولتی داشت به سمت این رشته میرفتند.اما به مرور از شرکت کنندگان آن کم و به رشته تجربی افزوده شد.

در ادامه رشته های آینده دار در ایران که زیر مجموعه رشته انسانی هستند را به شما معرفی میکنیم تا به درستی رشته دانشگاهی را انتخاب کنید.

👈 حقوق

رشته حقوق رشته ای دارای کار بسیار گسترده در قسمت های مختلف است.خیلی ها رشته حقوق را با وکالت میشناسند که خود موضوع وکالت تخصص ها و زمینه های کاری بسیار زیادی دارد اما در رشته حقوق کار به اینجا ختم نمیشود و فارغ التحصیلان حقوق میتوانند بعنوان سر دفتر یا قاضی مشغول بکار شوند.

علاوه بر این ها قوه قضاییه ایران در امور و شاخه های شغلی مختلفی در ارتباط با حقوق بورسیه دانشگاهی و استخدام دارد.کسی که از رشته حقوق فارغ التحصیل میشود هم میتواند بصورت استخدامی و هم بصورت شخصی با دریافت پروانه یا موفقیت در آزمون های قوه قضاییه مشغول بکار شود.

پیشنهاد ما به شما : بازار کار گرایش ارشد حقوق

قطعا با پیشرفت در رشته حقوق و بدست آوردن تخصص های مناسب میتوان مانند خیلی از وکلا یا سر دفتران از درآمد های بالایی برخوردار شد.رشته حقوق جز رشته هایی است که تا سال ها بعد روی بورس است و جامعه در موارد مختلفی نیاز به وکلا دارد.

👈 رشته های آینده دار انسانی در ایران : روانشناسی

رشته روانشناسی از رشته های پر درآمد در سراسر دنیا محسوب میشود و به نوعی در کشور های پیشرفته این موضوع جا افتاده است که هر شخصی در هر سنی نیاز به روانشناس و روانکاو دارد.البته در ایران هم در سال های اخیر موضوع مراجعه به روانشناس در موضوعات مختلفی مانند ازدواج ، مشکلات زوجین و اعتیاد امری عادی شده است.

قطعا با گسترش فرهنگ عمومی در سال های آینده روان شناس ها میتوانند درآمد خوبی داشته باشند همچنین که با تحصیل در دو مقطع روانشناسی اجازه دریافت پروانه مطب داده میشود و روانشناس میتواند بصورت مستقل فعالیت داشته باشد.

از رشته روانشناسی علاوه بر موارد گفته شده در مدارس ، ادارت و سازمان ها و حتی موضوعات فردی مانند افسردگی استفاده میشود.اگر روحیات کار در این رشته را دارید حتما به شما پیشنهاد میکنیم.

👈 رشته های آینده دار انسانی در ایران : مدیریت و حسابداری

رشته های مدیریت و حسابداری از واحد های درسی مشترک زیادی برخوردار هستند و نوع کار آن ها تقریبا یکسان است. البته با ادامه تحصیل در این دو رشته میتوان وارد گرایش های تخصصی تر شد و در یک زمینه بخصوص مهارت کسب کرد.

هر دو رشته از رشته های مورد نیاز تمام سازمان های خصوصی و دولتی ایران است و تقریبا در هر دستگاه و اداره دولتی و غیر دولتی و حتی نظامی میتوان مشغول بکار شد.حتی میتوان شرکت حسابرسی یا شرکتی مربوط به امور گمرکی و واردات و صادرات تاسیس کرد.

رشته مدیریت در زمینه های مختلفی از بازاریابی و کسب و کار گرفته تا مدیریت آموزشی کاربرد دارد و در صورتی که فرد بتواند علاوه بر تخصص در رشته تحصیلی به زبان خارجی مسلط شود حتی میتواند در بازار کار بین المللی فعالیت داشته باشد.

توجه

عدم نام بردن از رشته های دیگر به منزله بد بودن آن ها نیست اما متاسفانه از بازار کار ضعیف تری برخوردار هستند یا شاغلین در آن از وضعیت درآمدی راضی نیستند به همین دلیل ما تنها رشته های تاپ را خدمت شما معرفی کردیم.

رشته های آینده دار ریاضی در ایران

رشته های آینده دار ریاضی در ایران

رشته های زیر مجموعه ریاضی عمدتا رشته های مربوط به مهندسی و صنعت کشور هستند. همچنین رشته های فنی و کاربردی در این زیر مجموعه قرار میگیرند.هر زمان حال صنایع کشور و تولیدات صنعتی و مهندسی خوب باشد قطعا بازار کار این رشته های مهندسی هم خوب خواهد بود.

متاسفانه با توجه به تحریم ها در حال حاضر وضعیت شغلی و درآمدی برای رشته های مهندسی پر مخاطب که در گذشته ای نه چندان دور درآمدهای بسیار بالایی داشتند خوب نیست اما میتوان امیدوار بود در آینده بعضی از رشته به اوج بازگردند.

👈 مهندسی برق

سخت ترین رشته مهندسی و البته پر تقاق ترین رشته مهندسی همین رشته است.فارغ التحصیلان برق میتوانند در زمینه های مختلفی از جمله ساختمان ، مخابرات و برق قدرت مشغول بکار شوند پس زمینه های شغلی در این رشته با توجه به علاقه فرد مختلف است.

به هر نحوی اگر صنعت ساختمان دوباره رشد کند یا صنایع دیگر وابسته به برق از خودرو و نیروگاه گرفته تا تجهیزات مخابراتی دوباره جانی بگیرد فارغ التحصیلان این رشته میتوانند با تخصصی که دارند بازار کار امن و پر درآمدی داشته باشند.

بعلاوه اینکه امکان تاسیس شرکت یا دریافت پروانه از سازمان نظام مهندسی برای رشته برق وجود دارد و میتوان بطور مستقل در مناقصه ها شرکت کرد و درآمد بسیار خوبی داشت.کسانی که وارد دانشگاه های خوب و مطرح میشوند فرصت پذیرش های تحصیلی و شغلی از کشورهای دیگر را دارند.

👈 رشته های آینده دار ریاضی در ایران : مهندسی صنایع

رشته مهندسی صنایع بعنوان رشته ای مادر در مهندسی ها شناخته میشود و به نوعی ارتباط دهنده اجزای سیستم محسوب میشود.از رشته مهندسی صنایع تقریبا در همه جا میشه استفاده کرد و جز رشته های بسیار پول ساز در دنیا به حساب می اید.قطعا با پیشرفت صنعتی کشور این رشته جایگاه مهمی پیدا میکند.

👈 مهندسی عمران

تولید مسکن در هر کشور و شهر و جامعه ای از مهم ترین ضروریات است علاوه بر این تمام بناهایی که ساخته میشود از مدرسه و بیمارستان گرفته تا استادیوم ها نیاز به متخصصین مهندسی عمران دارد.

کمتر از ۱۰ سال پیش افرادی که فارغ التحصیل مهندسی عمران بودند غیر ممکن بود بیکار باشند و میتوانستند بطور تخصصی در زمینه های مختلفی مشغول بکار باشند.این رشته هم جز رشته های دارای پروانه نظام مهندسی است و قطا با رشد تولید صنعت ساختمان دارای حاشیه امن درآمدی بالایی خواهد بود.

👈 رشته های آینده دار ریاضی در ایران : مهندسی معماری

رشته مهندسی معماری که بیشتر مورد توجه خانوم ها است رشته ای شیک در طراحی داخلی و خارجی سازختمان به حساب می آید و به نوعی کار مهندسین عمران را تکمیل میکند تا به ساختمان روح و زیبایی بخشیده شود.

قطعا تا زمانی که صنعت ساختمان رشد نداشته باشد نمیتوان بازار خوبی برای این رشته متصور شد. با اینکه رشته مهندسی معماری از رشته های دارای پروانه نظام مهندسی است اما فارغ التحصیلان بیکار زیادی دارد که چشم به آینده دوخته اند.

👈 مهندسی کامپیوتر

همین چند سال پیش رشته مهندسی کامپیوتر حتی در اولویت های آخر انتخابی داوطلبان هم قرار نمیگرفت اما با سرعت رشدی که تکنولوژی در دنیا پیدا کرد و پیدایش هوش مصنوعی یا کسب و کار های آنلاین و وابسته به اینترنت علاقه مندان زیادی سمت این رشته رفتند.

رشته مهندسی کامپیوتر موارد زیادی از تخصص های نرم افزاری و سخت افزاری را شامل میشود و میتوان با تحصیل در مقاطع بالاتر در موضوعی خاص مثلا هوش مصنوعی متخصص شد.قطعا تازه این شروع کار است و هنوز بازار کار زیادی برای این رشته وجود دارد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این رشته این است که میتوان با آن مهاجرت کرد یا بدون مهاجرت از خارج از کشور سفارش کار گرفت و درآمد دلاری داشت.اگر شخصیت منظم و حساس و دقیقی دارید و خلق ابزار های کاربردی علاقه مند هستید این رشته جذاب را از دست ندید.

توجه

رشته های مهندسی عمدتا رشته های محاسباتی هستند و تا دلتان بخواهد در دانشگاه باید ریاضی پاس کنید پس نسبت به سختی و آسانی رشته با توجه به شخصیت و روحیه کاری خودتان انتخاب رشته انجام دهید تا یک داوطلبان علاقه مند محسوب شوید نه صرفا فارغ التحصیل!

دیگر رشته های آینده دار در بازار ایران

دیگر رشته های آینده دار در بازار ایران

افرادی که به رشته های گفته شده علاقه مند نیستند میتوانند وارد یک سری رشته ها و دانشگاه ها شوند که پذیرش آن ها بصورت بورسیه است و انشجو بعد از فارغ التحصیلی بطور قطع استخدام خواهد شد همچنین رشته ها و مهارت هایی وجود دارند که حتی میشود با گذراندن دوره در آن ها از درآمدهای خوبی برخوردار شد.

👈 دانشگاه های دارای شرایط خاص

در همین سایت مقاله مفصلی درباره دانشگاه های دارای شرایط خاص نوشته شده است که میتوانید مطالعه نمایید.دانشگاه های دارای شرایط خاص دانشگاه هایی هستند که علاوه بر نیاز به کسب نمره خوب در کنکور باید در مصاحبه علمی و عقیدتی شرکت کرد تا پذیرش قطعی صورت گیرد.

این دانشگاه ها رشته ها را بر اساس شاخه های شغلی ارائه میدهند و بطور مشخص داوطلب میداند قرار است در دانشگاه چه بخواند و حتی در آینده چه شغلی در کدام اداره و منطقه مشغول به کار باشد.دانشگاه های دارای شرایط خاص مناسب کسانی است که دنبال بازار کار قطعی و درآمد ثابت و در واقع استخدام های دولتی هستند.

نکته جالب اینجاست که با قبولی در این دانشگاه ها دانشجویان از ماه اول حقوق دریافت میکنند و مدت دانشجویی آن ها جز سنوات خدمتی محاسبه میشود حتی آقایون از خدمت سربازی معاف میشوند.

از جمله دانشگاه های دارای شرایط خاص

دانشگاه فرهنگیان

✅ دانشگاه انتظامی امین

✅ دانشگاه امام علی ارتش

✅ دانشگاه امام حسین سپاه

✅ دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع

✅ دانشگاه علوم قضایی

✅ دانشگاه علوم پزشکی ارتش

✅ دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه

✅ دانشگاه هوایی شهید ستاری

✅ دانشگاه الزهرا

✅ دانشگاه امام باقر وزارت اطلاعات

👈 دوره های مربوط به بازارهای مالی

در چند وقت اخیر تبلیغات و اخبار زیادی از ترید و بازار ارز دیجیتال یا فارکس به گوش همه مت خورده است و خیلی ها توانسته اند با کسب مهارت در این حیطه درآمد دلاری کسب کنند و بدون مدرک تحصیلی خاص یا سر کار رفتن درآمد های بسیار بالایی داشته باشند.

پیشنهاد میکنم در کنار درس و دانشگاه نیم نگاهی هم به فراگیری دوره های بازار های مالی جهانی داشته باشید تا در صورت لزوم با ورود به این بازار درآمد دلاری کسب کنید.حتی دانشگاه شریف هم دوره های بازار مالی برگزار میکند!

👈 هتل داری

کشور ایران کشوری سراسر شگفتی و آثار باستانی و تاریخی است و در گذشته ای نه چندان دور توریست های زیادی به ایران می آمدند.در حال حاضر شرایط چنگی به دل نمیزند اما اگر به حالت سابق برگردیم کسانی که در رشته هتل داری تحصیل کردند و مهارت های زبانی و تور لیدری دارند قطعا درآمد های خوبی خواهند داشت.

👈 آشپزی

رشته آشپزی دارای تحصیلات آکادمیک دانشگاهی است و میتوان این رشته را در دانشگاه حتی با تفکیک آشپزی ایرانی و فرنگی تحصیل کرد.رستوران های پر آوازه ، هتل ها و حتی سازمان ها به آشپز نیاز دارند و درآمد سر آشپزها درآمد نسبتا مناسبی است.

همچنین امکان اینکه رستورانی تاسیس شود یا برای مهاجرت شغلی به خارج از کشور درخواست داده شود دست این افراد باز است.حتما راجع به این رشته هم تحقیقاتی داشته باشید و اگر هنر و علاقه آشپزی دارید حتما از آن بهره ببرید.

👈 آرایشگری

آرایشگری هم مانند آشپزی هنر است و میتوان در آن مهارت داشت و مشتریان زیادی جذب کرد. بعلاوه اینکه در کنار آرایشگری سالن ها خدمات دیگری از جمله لیزر یا خدمات پوست ارائه میدهند و درآمد مجزا دارند.

در پایان

در حال حاضر و شرایط موجود لازم نیست حتما در دانشگاه های روزانه و دولتی مشغول به تحصیل شد میتوان وارد رشته دلخواه در دانشگاه های بدون کنکور شد همچنین داشتن تحصیلات دانشگاهی صرف موفقیت و تثبیت بازار کار و درآمد نیست.

به همین دلیل حتما قبل از انتخاب رشته باید مشاوره بگیرید تا بطور کامل از نظر شخصیتی بررسی شوید.دنباله رو دیگران بودن عامل پیروزی و موفقیت نیست!

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید