لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

همین حالا وقت مشاوره خود را رزرو کنید 👈

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد علاوه بر اینکه پیچیدگی هایی دارد برای بعضی از داوطلبان به قدری ناشناخته است که حتی نمیدانند باید از کجا و در چه زمانی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام دهند یا اینکه برای داوطلبان اساس نحوه پذیرش دانشگاه آزاد نا مشخص است.

در این مقاله به بررسی کامل انتخاب رشته دانشگاه آزاد و مواردی که در انتخاب رشته باید در نظر گرفته شود صحبت میکنیم همچنین در مورد زمان و نحوه انتخاب رشته همچنین انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد توضیحات کاملی خواهیم داد .

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

به قدری تمرکز روی انتخاب رشته کنکور سراسری زیاد است که داوطلبان از انتخاب رشته دانشگاه آزاد غافل میمانند و عجیب تر آن که بعضی ها اصلا در دانشگاه آزاد انتخاب رشته نمیکنند !

در حالی که دانشگاه آزاد از نظر سطح علمی و اعتبار مدرک فقط از دانشگاه های دولتی پایین تر است و میتوان با ورود به این دانشگاه هم شانس بالایی برای ورود به رشته دلخواه داشت و هم مدرک خوب و معتبر چه برای کار در ایران و چه برای خارج از ایران دریافت کرد .

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد تقریبا همزمان با انتخاب رشته سراسری است یعنی بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور در نیمه مرداد ماه معمولا به فاصله 2 روز انتخاب رشته سراسری باز میشود و بعد از 2 روز دیگر انتخاب رشته دانشگاه آزاد شروع خواهد شد.

تذکر ❗❗

دقت داشته باشید برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید از طریق سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام کنید و هیچ دفترچه ای مربوط به دانشگاه آزاد در سایت سنجش منتشر نخواهد شد .

بعد از شروع انتخاب رشته معمولا یک هفته زمان به داوطلبان برای ثبت کد رشته محل های مورد علاقه داده میشود و 99 درصد بمدت 3 روز انتخاب رشته دانشگاه آزاد تمدید خواهد شد پس نگرانی از کمبود زمان نداشته باشید و عجله بی مورد نکنید .

مطالعه اطلاعات جامع و کامل از نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری و زیر شاخه های آن مانند : پیام نور، غیر انتفاعی و …

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد دقیقا باید وسواسی که در مورد انتخاب رشته سراسری وجود دارد داشته باشید تا بهترین و منسجم ترین انتخاب رشته را انجام دهید . در نظر داشته باشید در تمامی گروه های آزمایشی کنکور حتی رشته های پزشکی و پیراپزشکی و حتی رشته های هنر و زبان دانشگاه آزاد انتخاب رشته دارد.

بسیاری از داوطلبان هستند که بعد از نا امیدی از قبولی در رشته های خوب یا دانشگاه های دولتی به سرعت سراغ دانشگاه آزاد میان و در رشته های پر طرفدار رقابت سنگینی برای ورود به این دانشگاه وجود دارد . پس با حساسیت و دقت این مراحل را طی کنید .

رشته های مورد علاقه را مشخص کنید

ابتدا در هر گروه آزمایشی که هستید باید رشته هایی که به آن علاقه مند هستید را مشخص کنید و روی کاغذ بیاورید . برای مثال اگر داوطلب کنکور انسانی هستید میتونید رشته هایی مثل روانشناسی ، حقوق و مدیریت را در اولویت قرار دهید .

یا اگر داوطلب تجربی هستید تا دلتان بخواهد رشته های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد وجود دارد که میتوانید به آن هایی که علاقه دارید را تفکیک کنید . مثلا پرستاری ، اتاق عمل و مامایی .

نکته مهم مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در گروه تجربی

در دانشگاه ازاد این رشته ها وجود ندارد

✔️ فیزیو تراپی

✔️ تغذیه

✔️ کار درمانی

✔️ گفتار درمانی

✔️ شنوایی سنجی

✔️ بینایی سنجی

✔️ رشته های نیمه متمرکز و شرایط خاص

✔️ رشته های تعهدی

واحد های دانشگاهی مورد علاقه را مشخص کنید

در دانشگاه آزاد به این دلیل که تعهدی از جانب دانشگاه برای خوابگاه رایگان وجود ندارد انتخاب رشته معمولا بصورتی بومی یا حداکثر در شهر های همجوار انجام میشود و این موضوع برای تمام گروه های آزمایشی بسیار مهم و تاثیر گذار است .

البته در گروه تجربی چون رشته های پزشکی و پیراپزشکی وجود دارد و رقابت در این رشته ها بشدت بالاست داوطلبان سعی میکنند در هر جایی که امکان قبولی وجود دارد انتخاب رشته انجام دهند . در نتیجه برای گروه تجربی میشه تمام واحد ها و برای گروه های دیگر واحد های بومی را ملاک قرار داد .

بنابراین بعد از اطلاع از این مطلب واحد های دانشگاهی ای که مورد علاقه شما هستند و امکان تحصیل در آن را دارید روی کاغذ بیاورید .

نکته مهم در مورد واحد های دانشگاهی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد از دو دسته واحد دانشگاه آزاد و واحد های خود گردان تشکیل شده است که واحد های خود گردان مانند پردیس ها در سراسری هستند و شهریه آن ها تقریبا دو برابر واحد های معمولی است .

همچنین رشته های پزشکی در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ارائه نمیشود و برای انتخاب آن ها باید از طریق سایت سنجش اقدام کنید .

رشته های انتخاب شده را اولویت بندی کنید

بر اساس علاقه ، بازار کار و شرایط سختی و راحتی رشته همچنین میزان علاقه مندی دیگر داوطلبان باید رشته هایی که جدا کردید را اولویت بندی کنید . برای مثال اگر داوطلب تجربی هستید رشته پرستاری نسبت به مامایی باید در اولویت باشد .

یا اگر داوطلب ریاضی هستید رشته مهمندسی برق نسبت به فیزیک باید در اولویت باشد . در مورد گروه های دیگر هم دقیقا همین روال وجود دارد همچنین اینکه رشته های انتخابی باید با شرایط شخصیتی و خصوصیات شما منطبق باشد و اطلاعات کافی راجع به رشته ها داشته باشید .

پیشنهاد

اگر در مورد رشته ها اطلاعات کافی ندارید حتما با کنکور مشاور تماس بگیرید تا هر رشته ای را که خواستید از همه نظر برای شما بررسی شود بعلاوه اینکه ما در کنکور مشاور تست شخصیتی و شغلی رایگان هم داریم!

واحد های انتخاب شده را اولویت بندی کنید

بعد از اولویت بندی رشته ها باید واحد های دانشگاهی هم اولویت بندی شوند یعنی مهم است کدام واحد را اول انتخاب میکنید چون هر واحد دانشگاه آزاد بر اساس علاقه مندی داوطلبان دارای تراز و رتبه علمی میباشد .

برای مثال اگر شخصی مهندسی کامپیوتر را در اولویت قرار دهد و ابتدا این رشته را در واحد یادگار امام انتخاب کند و انتخاب بعدی او واحد علوم و تحقیقات باشد عملا انتخاب های بعد از واحد یادگار امام را سوزانده است چون سیستم انتخاب اول را معیار قرار میدهد .

یا اگر داوطلبان کنکور تجربی ساکن تهران ابتدا رشته پرستاری در واحد ورامین را انتخاب کند و انتخاب های بعدی او از نظر واحد دانشگاهی تراز بیشتری داشته باشد قطعا در آن واحد ها قبول نمیشود پس باید اولویت بندی درست انجام شود .

پیشنهاد

ساکن هر جای ایران که هستید برای اطلاع از اولویت بندی ترازی واحد های دانشگاه آزاد میتونید همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید .

انتخاب رشته را نهایی کنید

حالا رشته هایی که در اولویت انتخابی شما هستند بر اساس اولویت واحد ها دانشگاه آزاد ترتیب بندی کنید . در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اجازه دارید تا 100 انتخاب رشته انجام دهید پس اگر انتخاب های شما بیشتر شده است بهتر است تعدادی از انتخاب های خیلی خوشبینانه و خیلی بد بینانه را حذف کنید .

تعداد صحیح انتخاب های خوشبینانه و بد بینانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب های خوشبینانه حداکثر 10 انتخاب

انتخاب های بد بینانه حداکثر 10 انتخاب

انتخاب های منطقی 80 انتخاب

انتخاب ها را در سایت وارد کنید

اگر به انتهای کارنامه کنکور نگاهی بندازید کدی جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای داوطلبانی که در انتخاب رشته آزاد مجاز شده اند قرار داده شده است . وارد سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org شوید و از طریق این کد و کد ملی وارد سامانه شوید.

بعد از خذید کارت اعتباری انتخاب رشته بدون تایپ کردن هیچ کد و عدیی تنها با کلیک روی واحد های دانشگاهی و رشته های ارائه شده 100 انتخابی که کردید را وارد کنید . در واقع در دانشگاه آزاد در مقابسه با انتخاب رشته سراسری کد رشته محل وجود ندارد .

بعد از وارد کردن تمام انتخاب ها و نمایش آن ها توسط سیستم در صورت تایید نهایی انتخاب رشته را به اتمام برسانید و از سیستم رسید انجام انتخاب رشته را دریافت کنید . اگر بعدا انتخابی را خواستید جابه جا کنید یا چیزی کم و زیاد کنید اصلا نگران نباشید چون تا 5 بار امکان ویرایش وجود دارد .

خبر خوب

میتوانید تمام مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد از بررسی رشته ها تا اولیت بندی آن ها و حتی ورود انتخاب ها در سیستم را به کنکور مشاور بسپارید و فقط در 2 جلسه مشاوره حضوری یا تلفنی یا ارتباط تصویری با مشاور انتخاب رشته شرکت کنید .

هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1402

برای انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد در صورتی که خودتان بخواهید اینکار را انجام دهید باید هزینه حدود 200 هزار تومانی در سایت دانشگاه آزاد پرداخت کنید تا کد ورود به فرآیند انتخاب رشته به شما داده شود .

در صورتی که بخواهید انتخاب رشته را به مشاور بسپارید و فقط منتظر نتیجه و اولیت بندی های مورد نظر باشید لازم است جهت انجام اینکار که ممکن است حدود 5 ساعت زمان ببرد هزینه ای به مشاور انتخاب رشته پرداخت کنید .

زمان انتشار دفترچه کنکور انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تنها با دو روز فاصله نسبت به دفترچه انتخاب رشته سراسری منتشر میشود . یعنی در نیمه اول مرداد ماه بعد از اعلام نتایج اولیه حدود 4 روز زمان میبرد تا دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سامانه گفته شده منتشر شود .

دقت داشته باشید در حین انتخاب رشته اطلاعیه هایی مبنی بر اصلاح دفترچه از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر میشود که حتما باید آن ها را بررسی کنید تا انتخابی غلط انجام نشود . هر انتخاب شما باید با حساسیت انجام شود .

شاید وارد کردن چند رشته و محل دانشگاهی کاری ساده بنظر بیاید اما هر انتخاب شما از چند لحاظ در زندگی شما تاثیر گذار خواهد بود !

شهریه

شهری که در آن باید حداقل 4 سال تحصیل کنید

آینده شغلی شما

درآمد شما در آینده

ویژگی های رشته تحصیلی و انطباق با روحیات شما

اعتبار و کیفیت واحد دانشگاهی

اعتبار رشته برای مهاجرت کاری یا تحصیلی

پس به سادگی از کنار انتخاب ها عبور نکنید و اگر تخصصی در اینکار ندارید یک عمر پشیمانی به دنبال خودتان نکشید و کار را به کاردان بسپارید !

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1402

متاسفانه بسیاری از داوطلبان کنکور و حتی مشاوران تحصیلی و مشاوران انتخاب رشته به غلط فکر میکنن در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اساسی برای پذیرش دائطلبان وجود ندارد و دانشگاه آزاد بر اساس رتبه کشوری اقدام به پذیرش دانشجو میکند .

در حالی که اصلا اینطور نیست و یک دلیل ساده برای آن وجود دارد . اگر رتبه کشوری ملاک بود باید تمام داوطلبان در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز میشدند که حق انتخاب داشته باشند در حالی که بسیاری از داوطلبان در 5 گروه آزمایشی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمیشوند .

تعریف سهمیه

سهمیه در واقع تقسیم بندی داوطلبان به چند گروه نسبت به مناطق بومی محل زندگی یا سهمیه ایثارگری و گزینش از میان گروه ها به نسبت مشخص میباشد . در کل 7 سهمیه و در واقع 7 ظرف برای گزینش داوطلبان وجود دارد .

سهمیه منطقه 1

سهمیه منطقه 1 شامل شهرهای تهران ، تبریز ، اصفهان ، مشهد و شیراز میشود . در واقع در این ظرف داوطلبانی که ساکن این شهر ها هستند رقیب هم محسوب میشوند به همین دلیل در کارنامه کنکور هم رتبه و تراز کشوری ، هم رتبه و تراز سهمیه قرار داده شده است .

سهمیه منطقه 2

سهمیه منطقه بعنوان شلوغ ترین سهمیه کشور از نظر تعداد داوطلب شامل مراکز استان و شهرهای پر جمعیت است . بیشترین رقابت در سهمیه منطقه 2 وجود دارد و جالب است بدانید بیشتر واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد در شهر های منطقه 2 هستند .

سهمیه منطقه 3

سهمیه منطقه 3 کمترین جمعیت را نسبت به دو منطقه دیگر دارد و شامل شهر های مناطق مرزی یا محروم همچنین روستا ها میباشد . به دلیل وجود امکانات آموزشی کمتر در این مناطق برای رعایت عدالت آموزشی داوطلبان منطقه 3 باهم قیاس میشوند .

شانس قبولی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای بومی های منطقه 3 بالا است چون اکثر داوطلبان از نقاط مختلف کشور به دلیل دوری مسیر یا نبود امکاناتی که مد نظرشان است واحد های منطقه را انتخاب نمیکنند . معمولا دختر خانوم هایی که بومی منطقه 3 نیستند برای تحصیل به این شهر ها نمی آیند .

همین موضوع در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نوعی فرصت است و میتوان با استفاده از آن و انتخاب رشته ای درست شانس بالایی در قبولی رشته های خوب داشت .

سهمیه ایثارگری 5 درصد

اگر یکی از اعضای درجه یک خانواده شما دارای حداقل 6 ماه حضور در جبهه های جنگ باشد یا جانبازی کمتر از 25 درصد داشته باشد جز سهمیه ایثارگران 5 درصد خواهید بود . در این سهمیه تعداد شرکت کنندگان تقریبا هم اندازه شرکت کنندگان منطقه 3 است با این تفاوت که 5 درصد ظرفیت دانشگاه ها به این سهمیه اختصاص داده شده است .

البته شرطی برای قبولی داوطلبان این سهمیه وجود دارد . اگر داوطلبی سهمیه 5 درصد باشد و بخواهد در رشته ای خاص قبول شود باید 70 درصد نمره نفر آخر قبولی در آن رشته و واحد دانشگاهی که دارای سهمیه مناطق بوده است را بدست بیاورد .

سهمیه ایثاگری 25 درصد

بهترین و جذاب ترین سهمیه ممکن برای کسانی است که یکی از اعضای درجه یک خانواده آن ها حداقل 25 درصد جانبازی داشته باشد . این افراد 25 درصد ظرفیت دانشگاه ها را در اختیار دارند و به شرطی که 70 درصد نمره نفر آخر قبولی را بدست آورده باشند میتوانند در رشته دلخواه قبول شوند .

این سهمیه به قدری تاثیر گذار است که اگر داوطلبی تنها میانگین 10 درصد در گروهای آزمایشی غیر از تجربی و میانگین 20 درصد در گروه تجربی زده باشد قطعا در انتخاب اولش قبول خواهد شد . برای رشته های پزشکی زدن میانگین 50 درصد الزامی است .

سهمیه بهیاری

داوطلبانی که دارای سابقه کار بهیاری در مراکز درمانی باشند با ارائه گواهی اشتغال به کار در سهمیه بهیاری که 5 درصد را به خود اختصاص داده است قرار میگیرند . البته سهمیه بهیاری مخصوص قبولی در رشته پرستاری میباشد و سازمان سنجش کد رشته های مخصوص این سهمیه را جدا اعلام میکند .

سهمیه مناطق سیل زده و زلزله زده

در صورتی که در طول سال تحصیلی منطقه تحت وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله قرار بگیرد به داوطلبان آن شهر سهمیه تعلق میگرد تا مدت زمانی که از دست رفته است به نوعی جبران شود . برای مثال شهر خوی به دلیل زلزله ای که در زمستان رخ داد شامل این سهمیه است .

چند نکته مهم درباره تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

هرچقدر تعداد داوطلبان حاضر در سهمیه بیشتر باشد ظرفیت بیشتری به آن ها اختصاص داده میشود .

ممکن است شخصی با رتبه 2000 سهمیه منطقه 3 در رشته های پزشکی قبول نشود اما رتبه 2000 منطقه 2 قبول شود پس فقط باید با سهمیه خودتان قیاس شوید .

در صورتی که در کارنامه سهمیه منطقه بومی شما غلط ثبت شده است به سرعت سازمان سنجش را در جریان قرار بدید .

حتما باید سهمیه ها را در انتخاب رشته در نظر بگیرید در غیر اینصورت انتخاب رشته شما اصلا اصولی نیست و نتیجه ای که انتظار دارید بدست نخواهد آمد .

واحد های خود گردان دانشگاه آزاد فقط از نظر اولیت بندی در چینش انتخاب رشته تفاوت دارند و قوانین سهمیه برای آن ها با دیگر واحد ها یکسان است .

سهمیه بسیج در دانشگاه آزاد حدود 10 درصد تاثیر گذار بود که برای استفاده از آن نیاز به بسیج فعل میباشد . در صورت قرار گرفتن سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اطلاع رسانی میکنیم .

تاثیر رتبه در انتخاب رشته کنکور آزاد دانشگاه آزاد 1402

بعد از اینکه در مورد واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد اطلاعاتی بدست آوردید و کار لیست کردن رشته ها و دانشگاه ها را انجام دادید باید علاوه بر اینکه در مورد تاثیر گذاری سهمیه در انتخاب رشته کاملا مسلط شوید در مورد تاثیر رتبه در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اطلاعات لازم را داشته باشید .

هر چقدر اطلاعات شما کامل تر باشد و از جزئیات بیشتری مطلع باشید قطعا کیفیت انتخاب رشته بالا تر میرود و شانس قبولی در رشته های خوب و واحد های بهتر دانشگاه آزاد افزایش میبابد . بازهم تکرار میکنم که میشه با استفاده از عدم اطلاعات کافی دیگر داوطلبان در مورد نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سادگی نتیجه خوبی گرفت .

رتبه در کارنامه کنکور به رتبه سهمیه و رتبه کشوری تقسیم بندی شده است اما برای انتخاب رشته لازم است تا شما رتبه سهمیه را ملاک قرار دهید . هر داوطلبی با هم سهمیه های خودش قیاس میشود پس اگر دنبال تخمین رتبه و محل قبولی هستی باید آخرین رتبه های قبولی در سهمیه خودت را ببینی .

مثال :

داوطلبی با سهمیه 25 درصد با ما تماس گرفته و میگه انتخاب رشته انجام دادم و قبول نشدم !

میگم رتبت چند شده میگه 9800 بعد میگه رفتم آخرین قبولی های سال های پیش را دیدم که با این رتبه قبولی داشتن . میگم اونی که دیدی کدوم سهمیه بود میگه سهمیه منطقه 2!

نفرات شرکت کننده منطقه 2 در کنکور تجربی تقریبا 20 برابر سهمیه 25 درصد است پس وقتی شخصی بین 200 هزار نفر رتبه 10 هزار بدست آورده خیلی با کسی که بین 10 هزار نفر 10 هزار شده فرق دارد!

در واقع تراز یا همان نمره داوطلب در سهمیه منطقه 2 بسیار بهتر از سهمیه 25 درصدی است پس جای تعجب نیست این داوطلب عزیز با زدن چند درصد منفی جایی قبول نشود !

بهترین کار ممکن

شما باید طوری انتخاب رشته انجام بدید که فرض کنید رتبه های خوب در واقع رتبه های زیر 2000 وارد دانشگاه های دولتی شده اند و بعد از این رتبه برای بعضی از رشته ها با توجه به کنکوری که در آن شرکت کردید دوباره حد خاصی مشخص کنید .

مثلا تا رتبه 7000 هزار مخصوصا در کنکور تجربی با فرض اینکه داوطلبان دیگر وارد دانشگاه آزاد نمیشوند انتخاب رشته کنید . حالا اختلاف رتبه خودتان با رتبه ای که سقف قرار داده شده است را ملاک قرار دهید و انتخاب رشته کنید .

همچنین در انتخاب رشته دانشگاه آزاد علاوه بر تاثیر رتبه باید منطقه بومی را هم در نظر داتشه باشید . همچنین اگر میخواهید حتما در رشته ای بخصوص قبول شوید باید در انتهای انتخاب ها واحد های خودگردان که شهریه زیادی دارد جز اولویت های شما باشد .

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد علاوه بر انتخاب رشته با کنکور دارای انتخاب رشته بدون کنکور هم هست و این به درد داوطلبانی میخورد که رتبه خوبی ندارند اما معدلشان بالا است یا میخواهند در رشته ای غیر از رشته دیپلم ادامه تحصیل دهند .

البته رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور نداریم اما داوطلبان تجربی هم انتخاب های زیادی برای ورود به دانشگاه آزاد در واحد های مختلف دارند و میتوانند در رشته های خوب با بازار کار عالی تحصیل کنند .

مقاطع بدون کنکور دانشگاه آزاد

کاردانی پیوسته

کاردانی ناپیوسته

کارشناسی پیوسته

کارشناسی ناپیوسته

شما آزاد هستید تا در یکی از مقاطع گفته شده انتخاب رشته کنید حتی میتوانید در چند مقطع و چند گروه مختلف انتخاب رشته انجام دهید ولی باید برای هر انتخاب رشته کارت اعتباری انجام انتخاب رشته خریداری کنید .

سوالات متداول

زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ؟

تقریبا همزمان با انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد در فاصله کمتر از 2 روز انتخاب رشته بدون کنکور انجام میشود .

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ؟

وارد سایت azmoon.org شوید و انتخاب رشته کنید .

دانشگاه آزاد خوابگاه رایگان دارد؟

دانشگاه آزاد هیچ گونه تعهدی در تهیه خوابگاه به پذیرفته شدگان نمیدهد و حتما خوابگاه و محل اسکان هزینه دارد .

دانشگاه آزاد به دانشجویان وام میدهد ؟

دانشگاه آزاد دارای هزینه های کمک تحصیلی به دانشجویان میباشد و تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد از ترم 1 به بعد میتوانند از وام های مختلف دانشجویی استفاده کنند .

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کنکور مشاور به چه صورت است؟

در آکادمی کنکور مشاور انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر این روال انجام میشود.

2 تا 4 جلسه حضوری یا تلفنی یا تماس تصویری از هر جای ایران بعنوان مشاوره و بررسی خصوصیات داوطلب ، معرفی رشته ها ، تخمین رتبه و دیگر موارد برگزار میشود .

در این مدت کد رشته ها توسط مشاور انتخاب رشته گزینش و ترتیب بندی میشود و به رویت داوطلب میرسد .

نظرات داوطلب و خانواده مجدد بررسی خواهد شد و تغییرات احتمالی اعمال میشود .

انتخاب رشته شما آماده است و فقط کافیه وارد سایت کنید !

از این راحت تر و بی درسر تر و دقیق تر و بهتر داریم ؟

خلاصه مطلب

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد هستند میتوانند انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در سامانه انتخاب رشته مجزا خود دانشگاه آزاد انجام دهند . به دلیل عدم آگاهی و اطلاعات کافی در مورد انتخاب رشته دانشگاه آزاد و ساده گرفتن آن بسیاری از داوطلبان نتیجه خوبی بدست نیاورند .

شما میتوانید با دریافت اطلاعات کافی در این مورد انتخاب رشته خوب و حرفه ای انجام بدید و حتی با رتبه بد نتیجه غیر قابل باوری بگیرید . با دانستن چند نکته مثل نحوه پذیرش ، رتبه بندی واحد های دانشگاه آزاد ، ترتیب بندی درست رشته ها بر اساس علاقه مندی داوطلب ها میشه مثل آب خوردن نتیجه گرفت .

همچنین با داشتن اطلاعات کافی در مورد پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد میشه بی دردسر وارد دانشگاه شد و در رشته ای که خیلی واسش یک سال درس خوندند در واحد های خوب دارای رنکینگ دانشگاه آزاد مدرک گرفت .

پیشنهاد ما به شما داوطلبان عزیز در صورتی که اطلاعات کافی در مورد انتخاب رشته دانشگاه آزاد ندارید این است که حتما با کنکور مشاور تماس بگیرید تا صفر تا صد انتخاب رشته شما را انجام بدیم یا حداقل یک جلسه مشاوره بگیر تا با انتخاب غلط زحمات و هزینه هایی که کردی هدر نره!

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید