لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

همین حالا وقت مشاوره خود را رزرو کنید 👈

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور ریاضی حتما باید انجام شود. یکی از رشته های بسیار پر طرفدار و رقابتی در بین گرایش های مختلف رشته ریاضی است. رقابت و قبولی در این کد رشته کار بسیار سخت و نیازمند تلاش بسیاری است.

یکی از کارهای بسیار مهمی که دواطلبان باید برای این کد رشته انجام دهند یک برنامه ریزی درست و هدفمند است تا بتوان در میان این همه رقیب بهترین بهترنی نتیجه را از تلاش خود به دست بیاورند.

کسانی که در این گروه ازمایشی فعالیت می کنند باید تلاش کنند تا بتوانند در رشته های فنی و مهندسی رتبه قبولی به دست آورند.

اهمیت دانشگاه معتبر در رشته ریاضی

اهمیت برنامه ریزی کنکور ریاضی 1402

به خاطر داشته باشید که قبولی در رشته ریاضی در هر دانشگاه از مدرک معتبر یکسان برخودار نخواهد بود و نوع دانشگاه تاثیر زیادی در آینده شغلی فرد دارد.

از سوی دیگر به خاطر داشته باشید شما زمانی میتوانید در این کد رشته موفق عمل کنید و بتوانید حتی به ریپلای فک کنید که رتبه قبولی خوبی داشته باشید و زیر نظر اساتید خبره در این گرایش ها تحصیل کنید.

بیشتر داوطلبین در این گرایش به دنبال قبولی در رشته های مهندسی برق، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک و … می باشند. به شما می گویم که اگر علاقه مند به ادامه تحصیل در هر کدام از کد رشته ها هستید اصلا نگران نباشید. کارشناسان ما در مرکزمشاوره کده آماده مشاور دادن به شما عزیزان با بهترین متد های تحصیلی هستند.

یکی از مواردی که در ادامه تحصیل در دانشگاه معتبر تاثیرگذار است نحوه انتخاب رشته است. انتخاب رشته ریاضی باید با آگاهی خود نسبت به رشته های ارائه شده در دانشگاه های مد نظر باشد.

شما حتما باید بدانید رشته ی مورد علاقه ی شما در کدام یک از دانشگاه های ایران رتبه ی بهتری دارد و با انتخاب صحیح و آگاهانه بتوانید به اهداف بزرگتر خود نایل شوید.

دغدغه اصلی کنکوری ها این است که چه طور می شود با رتبه خود در دانشگاه مد نظر در رشته ی مورد علاقه قبول شد. شما میتوانید برای انتخاب رشته ی صحیح و درست با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فردی با مشاوران ما تماس گرفته تا به شما کمک کنند بهترین انتخاب را داشته باشید.

اهمیت برنامه ریزی کنکور ریاضی

اهمیت برنامه ریزی کنکور ریاضی

👈 اهمیت برنامه ریزی برای هر کاری در زندگی یک امر کاملا تایید شده است امر تحصیل یکی از مقوله ها ی بسیار مهم در زندگی هر فرد است که آینده شغلی و تحصیلی او را درگیر می کند لذا پرداختن به آن یک امر فوق العاده حایز اهمیت و مهم محسوب می شود.

به خاطر داشته باشید که برای دستیابی به اهداف والای خود در تحصیل شما حتما نیاز به برنامه ریزی دارید. همه داوطلبان کنکور به خوبی اهمیت برنامه ریزی را زمانی درک خواهند کرد که به مرور متوجه این مسله شوند که از بسیاری از کارهای خود باز می مانند. در نتیجه متوجه می شوند برای رسیدن به هدف، داشتن برنامه ای مناسب ضروری خواهد بود.

در نظر داشته باشید که برنامه ریزی صحیح، علاوه بر بالا بردن بازده مطالعه شما، موجب آرامش روحی و روانی خود شد و استرس دواطلب را با یک برنامه پیش رو مشخص کم خواهد کرد.

مشاوره میتواند از طریق ارائه یک برنامه ریزی صحیح بر پایه اصولی مشخص داوطلب را هدایت کند تا او را به هدف برساند. برنامه ریزی که مشاور انجام می دهد از یک برنامه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت را شامل می شود.

نکات طلایی موفقیت در برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی و عمل کردن به آن خیلی خوب است، اما اینکه برنامه ریزی برای کنکور ریاضی چه ویژگی ها و مشخصاتی باید داشته باشید نیز از جمله موارد مهم و قابل توجه می باشد. اگر برنامه ریزی شما خصوصیات زیر را دارد، بدانید در حال برداشتن گام های درستی هستید:

👈 به همه نیازهایتان توجه داشته باشید

یک برنامه ریزی برای کنکور ریاضی را زمانی یک برنامه جامع و کامل می نامند که در آن به همه نیازها توجه شده باشد. درست است که کنکور یک مرحله و یک اتفاق بزرگ در زندگی هر فردی محسوب می شود، اما شما باید به همه جوانب زندگی دقت داشته باشید.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره کنکور ریاضی

تمام تلاش خود را به کار گیرید تا حتی هفته هایی که در حال مطالعه برای این آزمون هستید کلیه نیازهایتان، از جمله روابط دوستانه و فامیلی، عبادت، سرگرمی و غیره را نیز مورد توجه قرار دهید. فراموش نکنید که زندگی همیشه در حال جریان است و هم سو شدن با این  جریان به شما کمک می کند تا انرژی تان برای موفقیت در کنکور به نحو خارق العاده ای افزایش پیدا کند.

👈 برنامه ریزی کنکور ریاضی : یک برنامه عملی و اجرایی برای خود تدوین کنید

یک برنامه کامل و جامع، اگر قابلیت اجرایی شدن نداشته باشد هیچ ارزشی نداشته و نمی تواند شما را به جایی که می خواهید برساند.

بنابراین، اگر دوست دارید در این آزمون موفق شوید، سعی کنید برنامه ریزی برای کنکور ریاضی را به شکلی انجام دهید که قابلیت اجرایی شدن را داشته باشد. هر چه یک برنامه ریزی از این خاصیت بهره بیشتری برده باشد، می تواند شما را به موفقیت نزدیک تر کند.

👈 نگران تغییر اهداف در برنامه ریزی تان نباشد

اگر در حین برنامه حس کردید که باید اهدافتان را تغییر داده و یا آنها را اصلاح کنید، اصلا نگران این موضوع نباشید. این یکی از طبیعی ترین اتفاقاتی است که در حین برنامه ریزی ممکن است بیفتد.

تنها نکته ای که شما باید نگران آن باشید این است که به تمام مفاد نوشته شده در برنامه ریزی برای کنکور ریاضی، وفادار بوده و سعی کنید به آن عمل نمایید.

در ضمن، به هنگام نوشتن اهداف سعی کنید خیال پردازی و گرایش های ایده آل گرایانه خود را فراموش کنید و اهدافی واقعی بنویسید. اگر از نظر توانایی در سطح متوسطی هستید اما انتظارات بسیار بالایی از خود دارید، درصد موفقیت شما در کنکور کاهش پیدا می کند.

تمام سعی و تلاش خود را به کار ببرید که اولا توانمندی های خود را افزایش دهید و سپس با توجه به آنها، توقعات خود را نیز بالاتر ببرید.

👈 یک برنامه انعطاف پذیر بنویسید

یکی از مهم ترین خواصی که یک برنامه ریزی برای کنکور ریاضی باید حتما از آن برخوردار باشد، انعطاف پذیری است. گاهی اوقات ممکن است شرایطی ناخواسته و پیش بینی نشده به وجود آید و شما نتوانید به برنامه ای که تدوین کرده اید، عمل کنید.

اگر در ادامه، برنامه ریزی شما ظرفیت پر کردن وقفه ایجاد شده را نداشته باشد، بهتر است دو مرتبه و در یک فرصت مناسب، برنامه ای آماده کنید که بتواند خود را با هر شرایطی وفق دهد و با شکست مواجه نشود.

مزایا برنامه ریزی کنکور ریاضی

👈 سازماندهی ذهنی

برنامه ریزی به شما کمک می کند تا یک ذهن منسجم داشته باشید ذهن سازمان دهی شده باعث می شود تا به جای فکر کردن به مسائل مختلف برای مطالعه ذهن منسجم داشته باشیم و فقط بر درس تمرکز کنیم.

تمرکز باعث میشود تا مباحث درسی را بهتر متوجه شوید. اما اگر در حالت عادی ما به ده ها مسئله فکر کنیم ولی زمانی که هدفی داشتم و برحسب آن برنامه ریزی کردیم کار ما بهتر جلو می رود.

زمانی که برنامه ریزی داشته باشیم متوجه کم و کسرها خواهیم شد این مسله باعث می شود تا به این گونه موارد توجه کنیم و موانع ای که در سر راه ما قرار دارد را برای ادامه مطالعه برداریم.
در این حالت فکر ما فقط متمرکز روی یک هدف است، درست مانند زمانی که یک ذره بین را جلوی نور خورشید گرفته ایم و می خواهیم آتش درست کنیم، ذره بین نور پراکنده خورشید را متمرکز کرده و به آن قدرت افروختن می دهد، برنامه ریزی هم دقیقا همین کار را با افکار ما انجام می دهد و به آنها قدرت می بخشد و اجازه نمی دهد نیروی آن پراکنده شود.

👈 استفاده بهینه از زمان

اگر ما برنامه ریزی داشته باشیم باعث می شود تا از انرژی، زمان، منابع، امکانات و دیگر موارد به درستی استفاده کنیم ، زمانی که شا برنامه ریزی داشته باشید زمان و انرژیتان را برای کارهایی که در برنامه مان مشخص کرده اید می گذارید.

با این کار مسلما نتیجه ی بهتری بدست خواهید آورد. به خاطر داشته باشید تا زمانی که وقت خود را صرف کارهای بیهوده یا غیر مرتبط کنید نتیجه ای عایدتان نخواهد شد.

برنامه ریزی کنکور ریاضی به شما کمک خواهد کرد که با یک چشم انداز پیش رو و تعیین کردن زمانهای مشخص مطالعه خود را انجام دهید شما میتوانید با این زمان بندی ها تعیین شده به تمامی کارهای خود برسید و از دیگر مسائل روزانه خود عقب نیفتید.

اگر قرار است مطالعه کنید نباید از دیگر موارد زندگی باز بمانید شما باید برنامه ریزی خود را به گونه ای بچنید که بتواند دیگر امور زندگیتان را نیز پوشش دهد.

👈 شناسایی نقاط قوت و ضعف

شناختن نقاط ضعف و قوت به کمک خواهد کرد تا بتوانیم بر حسب آن یک برنامه ریزی موفق داشته باشیم. ممکن است شما در یک مطالعه به برخی از دروس مسلط باشید و در برخی دیگر ضعیف عمل کنید.

بنابراین موفق نشدن در کنکور ریاضی ممکن است از جانب همان نقطه ضعفمان باشد یا موفقیت و رسیدن به هدف فقط به خاطر همان نقطه قوت ما باشد، بنابراین خیلی مهم است که نقاط ضعفمان راشناسایی کنیم و برای حل آن اندیشه ای کنیم تا به نقطه قوت تبدیل گردد.

این کار باعث میشود تا امکان شکست را کاهش دهیم و از طرفی روی نقطه قوتمان بیشتر کار کنیم تا قوی تر شود و امکان رسیدن به هدف را بالا ببریم. مشاور در این زمینه با شماست تا بتوانید بهتر به خود در این زمینه کمک کنید.

👈 بیرون آمدن از سردرگمی

برنامه ریزی باعث می شود تا شما برای انجام کارهای خود دچار ابهام، سردرگمی و ندانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید نشوید.

اگر شما یک برنامه مشخص نداشته باشید مطمئنا به سمت مسیری حرکت می کنید که اشتباه است و انرژی و زمان شما الکی به هدر می رود.

شما برای انجام هر کاری نیاز به نقشه راه دارید این نقشه به شما می گوید در چه مسیری حرکت کنید که نتنها زوتر به مقصد خود برسید بلکه در ادامه دادن راه خسته نشوید.

اگر شما برنامه ریزی درستی نداشته باشید دچار سردرگمی خواهید شد و از ادامه دادن مسیر به جای خواهید ماند. مشاور به شما کمک خواهد کرد تا صحیح ترین اصول را در برنامه ریزی خود پیاده نمایید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید