لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

همین حالا وقت مشاوره خود را رزرو کنید 👈

دانشگاه های دولتی بدون کنکور

همانطور که میدانید بر اساس مصوبه ای که در مجلس طی چند سال اخیر به تصویب رسید قرار شده است کنکور سراسری به مرور از نحوه پذیرش دانشجو در کشور حذف شود و به همین دلیل سازمان سنجش در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری برای تمامی زیرگروه های آزمایشی رشته و دانشگاه هایی را بدون کنکور یا همان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در نظر گرفته است. و اکنون می توان به انتخاب رشته بین دانشگاه های دولتی بدون کنکور پرداخت.

شما با مشاهده عنوان پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی مجزا از رتبه و ترازی که در کنکور به دست آورده اید میتوانید انتخاب رشته کنید و حتی در دانشگاه های سراسری مشغول به تحصیل شوید.

زیر مجموعه انتخابی برای دانشگاه های بدون کنکور دولتی شامل دانشگاه های روزانه، پردیس، پیام نور، غیر انتفاعی و ظرفیت مازاد میشود و شما با شناخت نسبت هر کدام از این دانشگاه ها طبق میلتان میتوانید بصورت بدون کنکور وارد رشته دلخواه خود شوید حتی این امکان برای شما وجود دارد که همزمان چند جنس دانشگاهی را از طریق سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش کشور انتخاب کنید.

مشاوره دانشگاه بدون کنکور سراسری

هزینه و شهریه دانشگاه های بدون کنکور دولتی برای هر کدام از دانشگاه های گفته شده متفاوت است اما قبل از هرگونه انتخاب و پرداخت هزینه برای دانشگاه لازم است در ابتدا شما هزینه انتخاب رشته را پرداخت کنید.هزینه انتخاب رشته در حال حاضر مشخص نیست اما معمولا عددی بین 50 تا 100 هزار تومان برای انتخاب رشته در نظر گرفته میشود.تاکید میکنیم که شما از تمامی جنس های دانشگاهی گفته شده میتوانید در سبد انتخاب رشته خود بر اساس اولویت انتخاب داشته باشید.

هزینه و شهریه دانشگاه های بدون کنکور سراسری را در اینجا باهم بررسی میکنیم.با ما همراه باشید:

  • هزینه و شهریه دانشگاه سراسری روزانه بدون کنکور

حتی دانشگاه های روزانه هم در بعضی از رشته اقدام به پذیرش بدون کنکور میکنند و همانطور که از اسم آن مشخص است این دانشگاه ها روزانه هستند و بجز هزینه انتخاب رشته از شما برای تحصیل در این دانشگاه ها هزینه ای دریافت نخواهد شد و شما میتوانید بر اساس علاقه مندی و سوابق تحصیلی یا همان معدل وارد دانشگاه شوید.

  • هزینه و شهریه دانشگاه شبانه یا نوبت دوم بدون کنکور

منظور از دانشگاه شبانه یا نوبت دوم این نیست که شما شب به دانشگاه میروید اتفاقا شما دقیقا در دانشگاه سراسری در کنار همان دانشجوهایی که بصورت روزانه وارد دانشگاه شده اند و زیر نظر همان اساتید بصورت مشترک تحصیل خواهید کرد با این تفاوت که شما هزینه پرداخت میکنید. هزینه دانشگاه های نوبت دوم یا شبانه بدون کنکور و در اصل صرفا بر اساس سوابق تحصیلی حدودا هم اندازه هزینه تحصیل آن رشته در دانشگاه آزاد میباشد.

  • هزینه و شهریه دانشگاه پیام نور بدون کنکور

دانشگاه های پیام نور بعنوان دانشگاه پیشرو در آموزش مجازی بحساب می آید.شاید بعد از دوران کرونا که تقریبا تمام دنیا را مجبور به آموزش مجازی کرد این دانشگاه طرفداران زیادی پیدا کرده باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه نسبت به دانشگاه های بدون کنکور دیگر بسیار مقرون به صرفه تر است و شما میتوانید تقریبا با حداقل هزینه در این دانشگاه که قوانین خود را نیز دارد مشغول به تحصیل شوید.لازم به ذکر است مدرک دانشگاه پیام نور کاملا معتبر است.

  • هزینه و شهریه دانشگاه پردیس بدون کنکور

دانشگاه های پردیس در واقع زیر مجموعه ای از دانشگاه های سراسری هستند که یا بصورت مستقل مدیریت میشوند یا تحت نظر همان دانشگاه مشغول بکارند.اگر دقت کرده باشید دانشگاه پردیس اسم دانشگاهی که آن را مدیریت میکند به دوش میکشد.

برای مثال احتمالا شنیده اید که میگویند دانشگاه پردیس شهید بهشتی یا پردیس دانشگاه کیش یا امثال این ها. شما ورود به اکثر دانشگاه های پردیس در کنار افرادی درس خواهید خواند که از طریق کنکور و اغلب با رتبه ای خوب وارد دانشگاه شده اند.

اما این دانشگاه هم با توجه به سیاست های آموزشی کشور پذیرش بدون کنکور دارد و البته با توجه به اینکه از کیفیت آموزشی خوبی به دلیل یکسان بودن اساتید و دانشجوها با دانشگاه های روزانه وجود دارد هزینه های آن هم بالاترین میزان هزینه تحصیلی در کشور را بخود اختصاص داده و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی این هزینه متفاوت است.

برای یک محاسبه ساده هزینه دانشگاه پردیس میتوانید هزینه تحصیل در همان رشته در دانشگاه آزاد را حدودا دو برابر کنید تا هزینه تحصیل در دانشگاه پردیس بدون کنکور بدست بیاید.

  • هزینه و شهریه دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور

دانشگاه های غیر انتفاعی در دفترچه انتخاب رشته کنکور و انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی با نام موسسات آموزشی به چشم میخورد و معمولا لیست آن در انتهای دفترچه انتخاب رشته قرار میگیرد.این دانشگاه هم پذیرش بدون کنکور در تمامی رشته های گروه آزمایشی ریاضی ،انسانی ،هنر ،زبان را دارد و در زیر گروه تجربی تمام رشته های بجز رشته های پزشکی و پیراپزشکی ارائه شده است.

  • هزینه و شهریه دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
دانشگاه بدون کنکور سراسری 1401

دانشگاه های علمی کاربردی تماما بصورت ناپیوسته یعنی کاردانی و کارشناسی جذب دانشجو انجام میدهند.انتخاب رشته این دانشگاه بصورت مجزا انجام میشود و ربطی به دفترچه انتخاب رشته سراسری ندارد اما خالی از لطف نبود تا اطلاعاتی راجع به آن داشته باشید و در صورت علاقه به رشته ای خاص در آن ثبت نام کنید.شما در همین سایت بطور مفصل میتوانید تمامی اطلاعات لازم به دانشگاه های علمی کاربردی را مطالعه کنید.

هزینه دانشگاه غیر انتفاعی حدودا به اندازه هزینه ها در دانشگاه آزاد است و داوطلب میتواند در دفترچه انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی که بصورت مجزا در سایت سنجش منتشر میشود رشته های مختلف از دانشگاه های مختلف از این جنس دانشگاهی را انتخاب کند.دقت کنید دانشگاه های غیر انتفاعی بجز تعداد محدودی موسسات آموزش عالی هستند و نسبت به جنس دانشگاهی هایی که توضیح داده شد از اعتبار مدرکی کمتری برخوردارند.

هزینه و شهریه دانشگاه های بدون کنکور سراسری در سال 1401 همچون سال های گذشته باید با مصوباتی که در رابطه با هزینه نسبت به تورم وجود دارد نهایتا تا نیمه مرداد 1401 بطور دقیق اعلام شود اما طبق سنوات گذشته معمولا دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی هزینه های یکسانی دارند و دانشگاه پیام نور کم ترین و پردیس ها بیش ترین هزینه را بخود اختصاص خواهند داد.

تمام دانشگاه های دون کنکور سراسری که انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دارند را باهم بررسی کردیم اما اگر همچنان سوالی دارید میتوانید با ما تماس بگیرید و در کم ترین زمان ممکن با مشاورین تحصیلی کنکور مشاور صحبت کنید.

لیست رشته های دانشگاه های بدون کنکور دولتی ( سراسری)

دانشگاه های بدون کنکور در واقع معنی درستی نیست و بهتر است بگوییم رشته های بدون کنکور یا صرفا بر اساس سوابق تحصیلی که توسط دانشگاه ها ارائه میشود.بر اساس قوانین آموزشی کشور و مصوبه حذف کنکور تمامی دانشگاه ها موظف هستند تا قسمتی از پذیرش خود را بر اساس سوابق تحصیلی انجام دهند و رتبه و تراز کنکور را ملاک قبولی داوطلب قرار ندهند.حتی دانشگاه های روزانه هم باید این مصوبه را اجرا کنند.

طبق قانون تمامی رشته های زیر مجموعه هر 5 گروه آزمایشی که برای آن ها کنکور برگزار میشود باید بدون کنکور نیز ارائه داده شود البته رشته های ارائه داده شده نسبت به با کنکور همان رشته ممکن است تعداد کمتری را بخود اختصاص دهد اما در هر صورت در تمامی دانشگاه ها و رشته های اجرای این مصوبه الزامی میباشد .به تفکیک به بررسی لیست رشته های دانشگاه های بدون کنکور سراسری خواهیم پرداخت.

  • لیست رشته های بدون کنکور روزانه دانشگاه های سراسری 1401

دانشگاه های بدون کنکور روزانه بر خلاف تصور خیلی ها وجود دارد و شما میتوانید در دانشگاه های روزانه هم بدون کنکور مشغول به تحصیل شوید بدون اینکه حتی هزینه ای پرداخت کنید.

با توجه به تغیراتی که در ارائه رشته های بدون کنکور در دانشگاه های روزانه هر ساله رخ میدهد تا نیامدن دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نمیتوان پیش بینی دقیقی انجام داد پس تا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور باید ثبت کرد.شما میتوانید از طریق همین سایت لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه روزانه در سنوات گذشته را بررسی کنید.

  • لیست رشته های بدون کنکور نوبت دوم دانشگاه های سراسری 1401

دانشگاه های نوبت دوم یا شبانه در واقع همان دانشگاه سراسری یا دولتی هستند که شما را بشرط دریافت شهریه پذیرش میکنند.شما در این حالت تمامی امکانات آموزشی و دانشگاهی مشابه با ورودی های روزانه خواهید داشت.

از آنجایی که این دانشگاه هم زیر مجموعه دانشگاه های سراسری است برای مشاهده لیست رشته های بدون کنکور نوبت دوم دانشگاه های سراسری در سال 1401 باید کمی صبر کنید و همچون دانشگاه های بدون کنکور روزانه لیست رشته ها همزمان با دفترچه انتخاب رشته کنکور در سایت سنجش منتشر خواهد شد.

  • لیست رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری 1401
مشاوره برای دانشگاه بدون کنکور دولتی

دانشگاه های پردیس خودگردان جز گران ترین دانشگاه های کشور هستند و دانشجویان شاغل به تحصیل در پردیس های خودگردان هزینه های دوبرابری نسبت به دانشگاه های دیگر هر ترم پرداخت میکنند.در لیست رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری تمامی رشته های موجود در کشور حتی در مقاطع بالا تر وجود دارد.

تنها دو دسته از رشته ها هستند که در این دانشگاه بصورت بدون کنکور ارائه نمیشوند اول رشته های پزشکی که شامل رشته های داندان پزشکی، پزشکی عمومی و دارو سازی است و دوما تمامی رشته های پیراپزشکی.

خیلی از داوطلبین کنکور تجربی در انتظار لیست رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری 1401 هستند غافل از اینکه با وجود هزینه های بسیار زیاد در این دانشگاه برای قبولی حتی در رشته مامایی پردیس خودگردان باید رتبه مناسبی داشت و به هیچ عنوان نمیتوان بدون کنکور در این دانشگاه ها تحصیل کرد.برای سایر گروهای آزمایشی تحصیل در هرشته دلخواه بلامانع است.

  • لیست رشته های بدون کنکور پیام نور دانشگاه های سراسری 1401

دانشگاه های پیام نور بعنوان فرصت خوبی برای آموزش مجازی و غیر حضوری طرفداران زیادی دارد همچنین هزینه تحصیل در این دانشگاه بسیار بصرفه میباشد.لیست رشته های بدون کنکور پیام نور دانشگاه های سراسری 1401 قطعا همچون سال های گذشته است و داوطلبین میتوانند بر اساس انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند.

در دانشگاه پیام نور تمامی رشته ها قابل تحصیل است بجز رشته های پزشکی و پیراپزشکی که علاوه بر اینکه بدون کنکور نمیتوان در آن ها قبول شد بلکه حتی با کنکور هم قابلیت انتخاب ندارند.

پس میتوان نتیجه گرفت در لیست رشته های بدون کنکور پیام نور دانشگاه های سراسری از هر 5 گروه آزمایشی رشته هایی مشابه با لیست رشته با کنکور وجود دارد بجز رشته های پزشکی و پیراپزشکی که در هیچ حالتی بدون کنکور قابل تحصیل نیستند.در رابطه با پیام نور باید نکته ای دیگر را مد نظر داشته باشید و آن این است که دانشگاه پیام نور مقاطع تحصیلی ناپیوسته را پوشش نمیدهد.

  • لیست رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی دانشگاه های سراسری 1401

دانشگاه غیر انتفاعی بعنوان موسسه آموزش عالی با ذکر عنوان غیر دولتی شناخت میشود و از نظر کیفیت آموزشی نسبت به مواردی که بررسی کردیم در کل از اعتبار کمتری برخوردار است.البته باید در نظر داشت بعضی از دانشگاه های غیرانتفاعی در سالیان اخیر پیشرفت های زیادی داشته اند در نتیجه علاقه مندان زیادی را جذب خود کرده اند.

لیست رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی دانشگاه های سراسری 1401 در نیمه مرداد ماه همزمان با دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام میشود و داوطلبین میتوانند در دفترچه مجزا انتخاب رشته با عنوان انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به انتخاب رشته در این دانشگاه کنند.

دانشگاه های غیر انتفاعی تمامی مقاطع تحصیلی را شامل میشوند اما نه در تمام رشته ها و همچون دانشگاه های پیام نور رشته های پزشکی و پیراپزشکی در این دانشگاه ارائه نخواهد شد.

شما میتوانید بدون محدودیت رشته های زیر گروه آزمایشی ریاضی فیزیک مانند تمام رشته های مهندسی و علوم پایه ریاضی و فیزیک، تمام رشته های زیر گروه انسانی مانند رشته های حقوق و مدیریت و حسابداری که طرفداران زیادی دارد و تمامی رشته های زیر گروه آزمایشی تجربی بجز پزشکی و پیراپزشکی مانند رشته های زیست شناسی و میکروبیولوژی و تمامی رشته های زیر گروه آزمایشی هنر و زبان مانند بازیگری یا کارگردانی یا حتی ترجمه و آموزش زبان را انتخاب کنید.

اگر شما هدفتان تحصیل در شهر خودتان است و اعتبار مدرک تحصیلی چندان برایتان مهم نیست و یا واحد خاصی برای تحصیل در نظر دارید دانشگاه های غیرانتفاعی میتوانند انتخاب خوبی برای گذراندن تحصیلات دانشگاهی باشند در غیر اینصورت شما حتما باید وارد دانشگاه های بهتری شوید تا در آینده در مواردی مثل مهاجرت تحصیلی دچار مشکل نباشید.

  • لیست رشته های دانشگاه های بدون کنکور علمی کاربردی

دانشگاه های علمی کاربردی با هدف افزایش سطح تحصیلی کارمندان ادارات دولتی و غیر دولتی تاسیس شد و به مرور زمان علاقه مندان با سهمیه آزاد هم پیدا کرد.

اگر به دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های غیر انتفاعی نگاهی بیاندازید در ستون اول حتما نام یکی از ارگان ها مانند بانک های دولتی یا قوه قضاییه یا شهرداری به چشمتان میخورد.این موضوع نشان میدهد که آن دانشگاه زیر مجموعه آن سازمان است و طبیعتا رشته های ارائه شده هم مربوط به شاخه های شغلی در آن سازمان میشود اما این موضوع به آن معنا نیست که شما بعد از فارغ التحصیلی در آن اداره بخصوص استخدام خواهید شد!

لیست رشته های دانشگاه های بدون کنکور علمی کاربردی بطور مجزا در دفترچه ای جدا ارائه خواهد شد اما چون در سایت سنجش و همزمان با انتخاب رشته دانشگاه ها منتشر میشود خالی از لطف نبود شما را در جریان جزئیات قرار دهیم.

شما در دانشگاه های علمی کاربردی بر خلاف دانشگاه پیام نور که تمام مقاطع بصورت پیوسته هستند ملزم هستید تا مقاطع را ناپیوسته وارد شوید و بعد از فارغ التحصیل و انتخاب رشته دوباره وارد مقطع بعدی شوید.

مشاوره دانشگاه بدون کنکور

رشته های ارائه شده در دانشگاه علمی کاربردی همانطور که از اسم دانشگاه مشخص است کمی با دانشگاه های دیگر متفاوت است.پیشنهاد میشود اگر شما دنبال رشته تخصصی و کاربردی خاصی نیستید.

بعنوان مثال مدیریت کسب و کار یا حسابداری مالی سراغ این دانشگاه نروید چون برای رشته های زیرگروه مهندسی یا حقوق در ادامه جهت گرفتن پروانه کار از سازمان نظام مهندسی و کانون وکلا تا حدی دچار محدودیت و مشکل میشوید.

این دانشگاه برای افرادی مناسب است که تنها باید مدرکی داشته باشند یا وقت حضور در کلاس در روزهای هفته را ندارند یا بطور کلی امتحان دادن برایشان سخت است و میخواهند راحت نمره بگیرند. به همین جهت آکادمی کنکور مشاور این دانشگاه را در آخرین اولویت انتخاب رشته ای قرار داده است.

  • لیست رشته های دانشگاه های بدون کنکور آزاد

دانشگاه های آزاد نسبت به مواردی که گفته شد علاقه مندان زیادی پیدا کرده اند چون هم از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار هستند و هم شرایط و امکانات خوبی تقریبا در تمامی واحد های آموزشی خود ایجاد کرده اند.

از دیگر مشخصات آن ها این است که در حال حاضر تقریبا در تمامی شهر ها واحدهای دانشگاه آزاد وجود دارد.اگر بحث شهریه برای شما چندان مهم نیست و نتوانسته اید وارد دانشگاه های سراسری شوید قطعا پیشنهاد ما در زمان انتخاب رشته دانشگاه ازاد میباشد.

در دانشگاه های آزاد بدون استثنا تمامی رشته ها در تمامی مقاطع پیوسته و ناپیوسته تا دکتری ارائه میشود اما در لیست رشته های دانشگاه های بدون کنکور ازاد رشته های پزشکی و پیراپزشکی به چشم نمیخورد و شما بجز این دو دسته میتوانید در تمامی رشته های موجود ثبت نام کنید و وارد دانشگاه شوید.

یادتان باشد زمان انتخاب رشته دانشگاه های بدون کنکور آزاد همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری صورت میگیرد و حتما باید بصورت اینترنتی از طریق خود درگاه دانشگاه ازاد باشد و اصلا ربطی به سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش ندارد.برای انتخاب رشته دانشگاه های بدون کنکور آزاد میتوانید همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید تا در کمترین زمان بهترین مشاور به شما وصل شود.

آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور دولتی

دانشگاه های بدون کنور طبق مصوباتی که انجام شده است باید رشته هایی را که بصورت بدون کنور ارائه دهند.طبق این مصوبه 85 درصد ظرفیت پذیرش تمام دانشگاه ها باید بدون کنکور صورت گیرد تا تمام داوطلبین در صورتی که نتوانند در کنکور سراسری نتیجه مطلوب را کسب کنند بتوانند بدون کنکور وارد رشته دلخواه خود شوند.

برای ثبت نام در دانشگاه های بدون کنکور دولتی در سال 1401 داوطلبین میتوانند از طریق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری که معمولا در نیمه مرداد منتشر میشود اقدام به انتخاب رشته کنند و وارد دانشگاه شوند.

دقت کنید انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های دولتی همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری است و معمولا تا یک هفته ادامه دارد و در این زمان داوطلب موظف است انتخاب رشته را به پایان برساند.

  • زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون کنکور مهر 1401

برای ورود به دانشگاه از مهر 1401 در رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی نیاز است که داوطلبین رشته های مورد علاقه و ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته را با دقت بررسی کنند و بر اساس علاقه و اولویت کدرشته های تایید شده را در سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش وارد کنند.

زمان ثبت نام دانشگاه های سراسری بدون کنکور برای ورودی مهرماه از نیمه مرداد ماه شروع میشود به مدت یک هفته ادامه خواهد شد.شما میتوانید کد رشته های با ازمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را همزمان در یک مرحله انتخاب رشته وارد کنید و الزامی برای دو انتخاب رشته وجود ندارد مگر اینکه شما اصلا در کنکور سراسری 1401 شرکت نکرده باشید!

  • زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون کنکور بهمن 1401

برای ثبت نام دانشگاه در ورودی بهمن دو روش وجود دارد بدین صورت که یا در زمان انتخاب رشته که مرداد ماه شروع میشود شما کدرشته های ورودی بهمن را انتخاب کنید که از قبل مشخص شده است و در دفترچه انتخاب رشته به شما اعلام خواهد شد یا در فاصله بین ابان تا آذرماه با توجه به تکمیل ظرفیت هایی که اعلام میشود و اطلاعیه آن از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد شما اقدام به انتخاب رشته کنید تا در زمان دلخواه با توجه به شرایط وارد دانشگاه شوید.

برای مثال داوطلبی که تا قبل از 31 شهریور 1401 موفق به دریافت مدرک دیپلم نشود ناچار است برای ورود به دانشگاه از رشته های ارائه شده بهمن ماه استفاده کند در غیر اینصورت اجازه ثبت نام در دانشگاه حتی با وجود قبولی در آن رشته را نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که هیچکدام از دانشگاه ها اجازه ثبت نام حضوری ندارند و زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های دولتی و هر دانشگاهی با پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی حتما باید از سوی سازمان سنجش صورت گیرد تا انتخاب رشته اینترنتی و بعد از پذیرش ها انجام شود.

نتایج نهایی انتخاب رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه های دولتی 1401 نیمه دوم شهریورماه در سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد و بعد از برای ثبت نام نهایی باید به دانشگاه مراجعه شود.

اگر سوالی در رابطه با ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور دولتی برایتان پیش آمده است میتوانید با مرکز تخصصی انتخاب رشته کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی کنکور مشاور تماس بگیرید تا با مشاوره دقیق در رابطه با آینده شغلی رشته ها و نحوه صحیح اولویت بندی در زمان انتخاب رشته بهترین مسیر برایتان فراهم باشد.

پذیرش دانشگاه های سراسری بدون کنکور

مشاوره دانشگاه بدون کنکور سراسری

دانشگاه های سراسری و تمامی دانشگاه های کشور بر اساس قوانینی که در سال های اخیر برای حذف کنکور تصویب شد موظف هستند قسمتی از پذیرش خود را در اکثر رشته های تحصیلی در زمان انتخاب رشته بدون کنکور ارائه دهند تا دیگر سدی بنام کنکور در مسیر داوطلبین همچون گذشته نباشد و هرکس در هر رشته ای که دلخواهش بود بتواند مشغول به تحصیل شود.

درست است که تمامی دانشگاه ها حتی دانشگاه های دولتی معروف کشور موظف هستند بدون کنکور پذیرش دانشجو داشته باشند اما الزامی برای پذیرش در تمام رشته ها وجود ندارد.تا انتها با ما همراه  باشید تا نحوه پذیرش به شما توشضیح داده شود.

همانطور که میدانید 5 گروه آزمایشی در کنکور میتوانند شرکت کنن که شامل گروه های آزمایشی تجربی ،ریاضی ،انسانی ،هنر و زبان است و رشته های زیر مجموعه این گروه های آزمایشی در زمان انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه ،شبانه یا نوبت دوم ،پردیس خودگردان ،پیام نور و غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد ارائه داده میشود پس داوطلب شرکت کننده در هر گروه آزمایشی میتواند در یکی از جنس دانشگاه های گفته شده بر اساس رتبه کنکور یا صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کند.

داوطلبین حتی میتوانند بطور همزمان از چند جنس دانشگاهی انتخاب رشته  را انجام دهند برای مثال میشود در زمان انتخاب رشته تعدادی رشته از دانشگاه های روزانه و بعد پیام نور و بعد غیر انتفاعی انتخاب کرد و در دفترچه ای مجزا انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام داد.

پس طبق قوانین مصوب پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها در پذیرش دانشگاه های سراسری بدون کنکور برای هیچ کدام یک از زیر گروهای آزمایشی محدودیت انتخاب رشته ای وجود ندارد جز در زیر گروه آزمایشی تجربی،داوطلبین هر رشته ای را در هر جنس دانشگاهی میتوانند وارد شوند جز رشته های پزشکی و پیراپزشکی که به هیچ عنوان و حالتی بدون کنکور یا صرفا بر اساس سوابق تحصیلی قابل ورود نمیباشد و هر کجا یا هر دانشگاهی چنین ادعایی دارد بدون شک کلاهبردار است!

پذیرش دانشگاه های سراسری بدون کنکور ترتیبی مشخص دارد که قدم به قدم باهم بررسی میکنیم:

  • مرحله اول

خرید کارت انتخاب رشته از سایت سنجش با مبلغ مشخص شده

دقت کنی برای انتخاب هر کدام از جنس دانشگا های روزانه ،نوبت دوم ،پردیس خود گردان یا پیام نور و غیر انتفاعی نیاز است هزینه مشخص برای اجازه انتخاب رشته پرداخت شود.

  • مرحله دوم

ورود کد رشته های انتخابی بر اساس دفترچه انتخاب رشته منتشر شده از سوی سازمان سنجش و بررسی دقیق صحت اطلاعات وارد شده با دفترچه

  • مرحله سوم

ثبت نهایی انتخاب رشته

در این مرحله به شما کد پیگیری انتخاب رشته داده میشود و در واقع میتوانید رسید انتخاب رشته بصورت فابل از سایت سنجش دریافت کنید کنید یا از آن پرینت بگیرید.

  • مرحله چهارم

اگر اشتباه انتخاب رشته انجام دادید یا رشته ای را قصد دارید حذف کنید یا به انتخاب رشته اضافه کنید اصلا جای نگرانی نیست چون معمولا حداقل 5 بار فرصت ویرایش در اختیار داوطلبین گذاشته میشود.

بعد از اینکه انتخاب رشته انجام شد معمولا در نیمه دوم شهریور ماه نتایج نهایی انتخاب رشته با کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی منتشر میشود و بعد از آن شما میتوانید وارد سایت دانشگاهی که در آن قبول شدید بروید و ثبت نام غیر حضوری خود را تکمیل کنید که شامل بارگذاری مدارک شناسایی و عکس میباشد و بعد از آن هر دانشگاه طی اطلاعیه ای مشخص زمان ثبت نام حضوری را برای دریافت اصل مدارک مشخص میکند که الزامی است حتما در آن زمان در دانشگاه حضور داشته باشید تا ثبت نام شما تکمیل شود.

پذیرش دانشگاه های سراسری بدون کنکور نهایتا با حضور داوطلب و دریافت شماره دانشجویی تکمیل میشود و شما از آن روز رسما بعنوان دانشجوی آن دانشگاه خواهید بود.

امیدواریم در هر کدام از دانشگاه های روزانه یا پیام نور و غیر انتفاعی و یا حتی پردیس ها مشغول به تحصیل میشوید آینده ای موفق در رشته ای که آن را انتخاب کرده اید داشته باشید.

آکادمی کنکور مشاور بعنوان یکی از تخصصی ترین مراکز مشاوره تحصیلی آماده است در صورت وجود سوالاتی برای شما عزیزان تنها با یک تماس در کم ترین زمان آن ها را حل کند.برای مشاوره حضوری یا تلفنی همین الان با تماس بگیرید.

دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور

زمانی که این مقاله میخوانید دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه های بدون کنکور از سوی سازمان سنجش و دانشگاه ازاد اسلامی منتشر نشده است و بمحض انتشار دفترچه ها روی سایت قرار خواهد گرفت.اما با توضیحاتی که در رابطه با دفترچه خواهیم داد بطور کامل در جریان آن قرار میگیرید و بدون هیچ گونه سر درگمی میتوانید از آن استفاده کنید.

-دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور

دفترچه انتخاب رشته کنکور بطور مفصل صفر تا صد توضیحات پذیرش دانشگاهی ،تقسیمات کشوری برای انتخاب رشته که شامل منطقه ،ناحیه و قطب است و حتی جدول بندی شهریه ها را مشخص کرده است که شما میتوانید قدم به قدم آن ها را مطالعه کنید البته در همین سایت بطور مفصل کلیه موارد را بررسی کردیم و میتوانید آن ها را برای یاد گیری و کسب اطلاعات مطالعه نمایید.

در این دفترچه راهنما برای انتخاب رشته تمامی جنس های دانشگاهی از هم تفکیک شده اند و از بالا به پایین دفترچه در ابتدا دانشگاه های روزانه ،نوبت دوم ،پردیس خود گردان و ظرفیت مازاد قرار دارد و در اواسط دفترچه لیست رشته ها و دانشگاه های پیام نور را مشاهده میکنید و در انتها هم دانشگاه های غیر انتفاعی ارائه شده است.لازم بذکر است دانشگاه فرهنگیان هم به دلیل حجم بالای کد رشته و تقسیم بندی استانی مشخص بخش زیادی از دفترچه انتخاب رشته را به خود اختصاص داده است.

شما میتوانید طبق اصوب درست انتخاب رشته کنکور سراسری کد رشته های مورد تایید خود را انتخاب کنید که حداکثر تعداد قابل ورود 150 کد رشته است و با نهایی کردن انتخاب رشته رسید انتخاب رشته را دریافت کنید.نکته ای وجود دارد و آن این است که شما میتوانید در میان 150 کد رشته ای که مجاز به وارد کردن آن هستید از کد رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نیز استفاده کنید با این تفاوت که برای پذیرش به هیچ عنوان رتبه و تراز کنکور شما ملاک نخواهد بود.

  • دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر 1401

اگر در کنکور شرکت نداشته اید یا رتبه کنکور شما بسیار بد است و شانسی برای قبولی در دانشگاه های سراسری یا هر دانشگاه با کنکوری ندارید اصلا نگران نباشید چون میتوانید بدون کنکور در هر رشته ای که دوست دارید تحصیل کنید.در این روش ملاک پذیرش شما معدل و سوابق تحصیلی خواهد بود.

علاوه بر دانشگاه های دولتی که در رشته های روزانه و پردیس خود گردان بدون کنکور پذیرش دارند شما با دفترچه در سایت سنجش رو به رو میشوید که نام آن انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است یعنی رتبه و کنکور اصلا مهم نیست و اگر معدلتان خوب است شانس شما با معدل بالا خواهد رفت.

البته نکاتی هم در انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی وجود برای مثال اگر دانش آموز تجربی قصد انتخاب رشته مهندسی عمران را داشته باشد چون این دو در گروه ازمایشی نیستند شانس دانش آموزان ریاضی فیزیک بیشتر خواهد بود و به همین ترتیب هرچقدر تجانس رشته دیپلم با رشته دانشگاهی بیشتر باشد شانس قبولی بالاتر خواهد رفت.

همچون دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در دفترچه ثبت نان بدون کنکور دانشگاه سراسری در ابتدا دانشگاه های پیام نور و در ادامه دانشگاه های غیر انتفاعی مشاهده میشود البته دانشگاه های روزانه و نوبت دوم و پردیس قبل از این دو در بالای دفترچه رشته های بدون کنکور برای ثبت نام را مشخص کرده اند.شما میتوانید انتخابات خود را بعد از خرید کارت انتخاب رشته انجام دهید و بعد از دریافت رسید انتخاب رشته از سایت منتظر اعلام نتایج باشید.

  • دفترچه ثبت نام بدون کنکور داشنگاه آزاد مهر 1401
دانشگاه بدون کنکور سراسری

بر خلاف تمامی دانشگاه هایی که تا این لحظه توضیح داده شد دانشگاه آزاد بطور اختصاصی انتخاب رشته را برگزار میکنید و دیگر در سایت سنجش لازم نیست به دنبال دفترچه انتخاب رشته دانشگاه ازاد باشید.شما با ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه ازاد اسلامی میتوانید بطور مجزا در 5 گروه آزمایشی انتخاب رشته را انجام دهید.برای انتخاب رشته کافیست کارت انتخاب رشته هر گروه آزمایشی را خریداری کنید و با ورود به سیستم انتخاب رشته کد رشته های انتخابی را وارد نمایید.

مثالی میزنیم تا برایتان راحت تر شود.اگر شما دانش آموز فارغ التحصی انسانی هستید میتوانید علاوه بر انتخاب رشته در زیر گروه انسانی که حق مسلم شما هست در زیر گروهای ریاضی یا تجربی یا هنر و زبان یا همه آن ها انتخاب رشته را انجام دهید.شما میتوانید میکروبیلوژی را انتخاب کنید یا وارد رشته های مهندسی شوید در هر صورت دستتان باز است که هر چی دلتان میخواهد انتخاب کنید.از طرفی برای شما در انتهای شهریور 5 نتیجه قبولی مشخص میشود و شما هر کدام را دوست داشته باشید در دانشگاه ثبت نام مکنید.

در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور داشتن اطلاعاتی همچون گروه بندی رشته ها و اطلاع از شهریه دانشگاهی بسیار مهم است.همچنین باید در جریان باشید که دانشگاه های آزاد تعهدی برای ارائه خوابگاه دانشجویی رایگان همچون دانشگاه های دولتی ندارند پس انتخاب دانشگاه های آزاد در شهر های دورتر از محل سکونت آنچنان منطقی نیست.

با وجود اینکه دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری هستند و بیش تر به چشم می آیند اما بعد از دانشگاه ]ای دولتی دانشگاه آزاد از نظر رتبه و اولیت قرار دارد و قطعا اعتبار مدرکی آن هم بیشتر است و اصلا احساسی و هیجانی تصمیم نگیرید و با توجه به شرایط و علایق قبل از نهایی کردن انتخاب رشته با یک مشاور صحبت کنید.

انتخاب رشته در بصورت با کنکور و چه بدون کنکور قطعا یکی از مهم ترین و حساس ترین مراحل زندگی  شما است و باید دقت کنید تنها وارد کردن کد رشته ها یا شناخت دانشگاه هایی گفته شد جز انتخاب رشته نیست و مهم تر از همه این ها باید آینده شغلی رشته ها و بازار کار آینده آن ها و علایقی که برای موفقیت در آن نیاز است را بدانید در این صورت است که میتوان گفت انتخاب رشته به نحو احسن انجام شده و شما برنده اصلی آن هستید.

ما در آکادمی کنکور مشاور با بهره گیری از سال ها تجربه در امر انتخاب رشته و وجود مشاورینی مجرب و متخصص و با کیفیت همواره سعی کردیم عدالت آموزشی را جدی بگیریم تا داوطلبین حتی در دورترین و کم امکانات ترین نقاط کشور بتوانند به آنچه استحقاقش را دارند برسند از این رو با برگزاری جلسات مشاوره حضوری و تلفنی یا آنلاین به شما عزیزان در این مسیر کمک خواهیم کرد. شما همین الان میتوانید با برقراری تنها یک تماس از ساعت 8 صبح تا 2 بامداد به مشاور تحصیلی متصل شوید.

دانشگاه بدون کنکور سراسری قبولی در دانشگاه برای هر محصلی میتوان تبدیل به هدف شود. در این رستا طبق برنامه ریزی که هر محصل انجام میدهد میتواند آزمون سراسری را به خوبی از سر بگذراند.

به خاطر داشته باشید قبولی در آزمون سراسری برای هرکس مسیر نیست و حتی خیلی ها هم بدون اینکه لازم باشند کنکور بدهند و در دانشگاه های معتبر تحصیل کنند کافی است که سوابق تحصیلی خوبی داشته باشند. در ادامه این نوشته با ما همراه شوید تا به شما نحوه ثبت نام در دانشگاه های بدون کنکور را مطرح نماییم.

نحوه پذیرش در دانشگاه های بدون کنکور سراسری

نحوه پذیرش دانشگاه ها برای محصلانی که قرار است در اینگونه دانشگاه ها و بر اساس این شرایط تحصیل نمایند یک شیوه اجرایی مشخص دارد. 

شیوه نامه اجرایی مصوب شورای سنجش و پذیرش دانشجو در برنامه زمانی تعیین شده نسبت به گزینش داوطلبان حائز شرایط از بیشترین معدل به کمترین معدل با توجه به نوع دیپلم و رشته انتخابی تا سقف ظرفیت پذیرش در هر یک از سهمیه‌ها، اقدام کرده و در زمان مقرر نتایج را به داوطلبان اعلام می نماید.

آیا امکان انتخاب چند کد رشته وجود دارد؟

دانشگاه بدون کنکور سراسری

بعد از اینکه شرایط ثبت نام در دانشگاهای بدون کنکور برای محصل فراهم شد اینگونه داوطلبان میتوانند چندین کد رشته را انتخاب کنند اما فقط حق ثبت نام در یک دانشگاه و یک کد رشته را خواهند داشت.

پس از اعلام نتایج کد رشته های قبولی دانشگاه‌ها و مؤسسات داوطلب باید بر اساس مهلت تعیین شده رشته مورد علاقه خود را انتخاب نمایند و با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام و ارائه تعهد مبنی بر ثبت نام در کدرشته محل موردنظر و عدم مراجعه و ثبت نام در سایر دانشگاه‌ها یا مؤسسات به دانشگاهی که در آن مورد پذیرش قرار گرفته ست مراجعه نماید.

برای اطلاع از رشته های بدون کنکور کلیک کنید.

پذیرش در دانشگاه سراسری بدون کنکور در لیست زیر امکان پذیر است

دانشگاه های دولتی

دانشگاه های آزاد

دانشگاه های علمی کاربردی

دانشگاه های غیر انتفاعی

دانشگاه های پیام نور

برخی دانشگاه های نظامی

زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری

ثبت نام برای  پذیرش در دانشگاه سراسری بدون کنکور در دور دوره مهر و بهمن امکان پذیر است. همه دوره های آزمایشی می توانند با استفاده از این زمان برای پذیرش در دانشگاه های بدون کنکور اقدام نمایند. ثبت نام دانشگاه های بدون آزمون سراسری برای داوطلبان ورودی بهمن ماه بر طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور از یک دی ماه می باشد.

مراحل ثبت نام بدون کنکور سراسری

دانشگاه بدون کنکور سراسری

1 – مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به آدرس sanjesh.org

2 – انتخاب گزینه سراسری و ” سامانه پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۰ “

3 – پرداخت هزینه ثبت نام و تهیه کارت اعتباری حاوی سریال ثبت نام

4 –  تکمیل فرم ثبت نام

5 – انتخاب رشته حداکثر تا 100 کد رشته محل

6 – تایید مراحل و دریافت کد پیگیری

با توجه به ضوابتی که در زمینه ثبت نام برای  پذیرش در دانشگاه سراسری وجود دارد نیاز است که حتما به یک مشاور مراجعه کنید تا به شما کمک کند با آگاهی مراحل این کار راطی کنید. شما میتوانید از طریق ارتباط با مشاورین ما در مرکز کنکور مشاور در این زمینه به درستی قدم بردارید.

دانشگاه بدون کنکور سراسری

شاید بهتر باشد قبل از اینکه موضوع دانشگاه بدن کنکور سراسری مورد بررسی قرارگیرد ، بدانیم که منظور از دانشگاه سراسری چیست و این دانشگاه چه مشخصاتی دارد و میزان اعتبار آن در برابر دانشگاه های دیگر درچه حدّی است .

دانشگاه سراسری

دانشگاه های سراسری مجموعه دانشگاه هائی هستند که وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بوده و بودجه آنها توسط دولت تأمین می گردد .

به علت بالا رفتن آمار داوطلبان دانشگاه های سراسری چند سالی است این قبیل دانشگاه ها که فقط در یک نوبت روزانه دائر می شدند ، نوبت شبانه یا نوبت دوم را هم اضافه کرده و در دو نوبت دانشجو می پذیرند .

دانشجویان درنوبت اول یا روزانه هیچ وجهی را پرداخت نمی کنند ولی دانشجویان نوبت دوم یا شبانه باتوجه به شهر و نوع دانشگاه مبلغی جزئی را پرداخت می نمایند .

امکانات تحصیلی و رفاهی دانشگاه های سراسری

ازجهت سطح و رتبه تحصیلی دانشگاه های سراسری دارای بهترین رتبه هستند و مجرب ترین اساتید در این دانشگاه ها تدریس می کنند . در دانشگاه های سراسری شیفت یا نوبت روزانه با نوبت شبانه ازجهت های نوع اساتید ، نحوه آموزش و امکانات رفاهی هیچ فرقی بایکدیگر نداشته و تحت یک آئین نامه عمل می نمایند .

نحوه پذیرش دانشگاه های سراسری

دانشگاه بدون کنکور سراسری


دانشگاه های سراسری به دلیل ویژگی ها و امتیازاتی که دراختیار دارند بیشترین داوطلبان را به سوی خودشان جلب می نمایند و تنها امکان پذیرش دانشجو به دست آوردن رتبه و امتیاز قابل قبول ازطریق شرکت در کنکورهای سراسری است .

تعهدات پس از پایان تحصیلات در دانشگاه های سراسری

دانشجویان دانشگاه های سراسری نظربه اینکه در طول زمان تحصیل هیچ مبلغی را پرداخت نمی نمایند ، متعهد می شوند پس از اتمام تحصیلاتشان و اخذ گواهینامه های مربوطه براساس قوانین دانشگاه مربوطه چند سالی را برای کشور خدمت نمایند .

دانشگاه های بدون کنکور دولتی

همچنان که گفته شد دانشگاه های سراسری دارای امتیازاتی هستند که بارزترین آنها اساتیدی می باشند که در این دانشگاه ها تدریس می کنند . همانطور که پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری توسط یک آزمایش سراسری علمی به نام کنکور صورت می گیرد ، انتخاب اساتید این دانشگاه ها هم به همین شکل است . به همین دلیل بسیاری از داوطلبان تحصیلات دانشگاهی تمایل دارند توسط اساتید این دانشگاه ها آموزش ببینند و در برگه فارغ التحصیلی آنها نام یکی از دانشگاه های سراسری آورده شود .

نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه بدون کنکور سراسری

در این دانشگاه براساس سوابق تحصیلی و معدل فارغ التحصیلی از دبیرستان پذیرش می شوند .

تاریخ ثبت نام برای دانشگاه های بدون کنکور دولتی

طبق رویه سایر دانشگاه های بدون کنکور در این دانشگاه هم در دو نیم سال مهر و بهمن ماه مراحل ثبت نام انجام می شود ، البته معمولاً درحدود یک تا یک ماه و نیم قبل از ثبت نام ، سایت های ثبت نام باز شده و شرایط و مقدمات ثبت نام صورت می گیرد .

اطلاع رسانی ثبت نام دانشگاه بدون کنکور سراسری

باتوجه به اینکه تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی می باشد ، در قدم اول دفترچه ثبت نام که شامل قوانین ، شرایط و فهرست رشته های تحصیلی است در سایت دانشگاه بدون کنکور سراسری ارائه می گردد .

با اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ، داوطلبانی که در کنکور ثبت نام کرده اند و در آزمون شرکت کرده یا شرکت نکرده اند می توانند برطبق تاریخ های اعلام شده بدون پرداخت هزینه ای اقدام به انتخاب رشته نمایند .

نکته ای مهم در

از تاریخ و زمان اطلاع رسانی های سازمان سنجش کشور جهت شروع ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور دولتی در واقع داوطلبان تحصیل در این دانشگاه ها می بایست اقدامات لازم و عملی خود را شروع نمایند و اینکار علاوه براینکه باید دارای اطلاعات لازم باشد ، می بایست از تجربیات خاصی هم برخوردار باشد .

درحال حاضر مؤسسات مشاوره معتبری با دراختیار داشتن مشاوران و کارشناسان باتجربه و تحصیل کرده قادر می باشند راهنمائی های لازم را ارائه کنند و به اصطلاح راه را از چاه به داوطلب تحصیل نشان بدهند .

ازجمله این مؤسسات ، مؤسسه کنکور مشاور با سال ها سابقه فعالیت و دراختیار داشتن مشاوران تحصیل کرده و باتجربه ، بهترین و جدیدترین اطلاعات را مخصوصاً در زمان تکمیل فرم های مربوطه برای ثبت نام و انتخاب رشته دراختیار شما قراردهند .

وضعیت داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام نکرده اند

دانشگاه بدون کنکور سراسری

داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام نکرده اند در ابتدا می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه سراسری را کلیک نمایند .

در مرحله بعد سامانه پذیرش دانشجو ، مربوط به ماه و سال موردنظر را تایید نمایید . قبل از شروع مراحل ثبت نام عبارت خرید کارت را انتخاب و جهت پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور سراسری را کلیک نمایید .

در ادامه گزینه تأیید و ادامه را تایید کنید . بعداز تکمیل اطلاعات درخواست شده ، درگاه پرداخت را انتخاب نمایید . بعد از آن برای شما یک کد پیگیری ارسال می شود ، آن را درجایی یادداشت نمایید و به اداه پرداخت بروید . با اتمام مراحل خرید به سراغ فرآیند نام نویسی بروید و پس از وارد کردن اطلاعات درخواست شده کلید تأیید را بزنید .

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید