لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

همین حالا وقت مشاوره خود را رزرو کنید 👈

برنامه ریزی کنکور هنر

برنامه ریزی کنکور هنر
برنامه ریزی کنکور هنر

برنامه ریزی کنکور هنر ضروری است؟ به خاطر داشته باشید برنامه ریزی در زندگی باعث می شود تا ما تبدیل به یک فرد موفق شویم. موفق شدن یعنی بهره گیری از فرصت ها و زمان بندی ها.

ما زمانی موفق هستیم که بهتر بتوانیم از زمان خود استفاده کنیم. مسائل مختلف در برنامه ریزی یادگیریِ نحوه‌ی برقراریِ تعادل، میان وظایف گوناگون در زندگی، کاری کمی برای شما سخت خواهد بود.

حال فک کنید قرار است برای یک مسله مهم در زندگی برنامه ریزی کنید لذا باید هنگام برنامه ریزی خیلی از مسائل را به خاطر داشته باشید تا بتوانید درست اقدام کنید.

گاهی کار، مدرسه و وظایف روزانه روی هم انباشته می‌شوند و در عین حال، دوستان یا خانواده نیز از ما انتظار دارند که با آنها همراه شویم و در امور مختلف به آنها کمک کنیم. اطلاعات بیشتر درباره برنامه ریزی کنکور  و مشاور کنکور را نیز می توانید در سایت کنکور مشاور ببینید.

برنامه ریزی کنکور هنر

اهمیت برنامه ریزی درست کنکور هنر

برنامه ریزی درست به شما کمک خواهد کرد تا به همه مسائلی که میخواهید سریعتر برسید. برنامه به شما نقشه راه خواهد داد تا درست در مسیر قدم بردارید و علاوه بر کارهای رزومره و خانواده تحصیل زمانی را هم برای استراحت و خود قرار دهید. علاوه بر این کارها، باید زمانی را هم به رسیدگی به خودمان اختصاص دهیم.

ولی در صورتِ داشتنِ یک برنامه‌ی روزانه، انجام این وظایف امکان‌پذیرتر می گردد. با برنامه ریزی کردن می‌توانید میان اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود تعادل برقرار نمایید و بر اساس آن چیزهای مهم در زندگی‌تان را اولویت‌بندی نمایید.

اهمیت برنامه ریزی درست کنکور هنر

 

کنکور هنر یکی دیگر از گرایش های بسیار پرطرفدار در میان داوطلبین می باشد برای آزمون در این کد رشته از هر گرایشی متوانید وارد شوید منتهی در دانشگاه باید یکسری دروس پیش نیازی را پاس نمایید.

از آنجا که رقابت برای این رشته بسیار تنگاتنگ است به خاطر داشته باشید که برای قبولی در همچین کد رشته ای باید یک برنامه ریزی درست و حرفه ای داشته باشید.داشتن یک برنامه ریزی مشخص و درست به شما کمک می کند تا گام های خود را مطمئن تر بردارید.

نکات طلایی موفقیت برای برنامه ریزی در کنکور هنر

موفقیت در برنامه ریزی برای کنکور هنر مستلزم رعایت برخی نکات طلایی و مهم در آن است. از جمله مواردی که می تواند شما را به موفقیت در کنکور هنر نزدیک تر کند، نکات زیر می باشد:

برنامه ریزی کنکور هنر

 

تمام درس ها را به یک باره تمام نکنید

نگرانی و استرس در زمان کنکور موجب می شود برخی دانش آموزان در طی یک هفته، یکی از دروس خود را انتخاب کرده و آن را در همان یک هفته به پایان برسانند.

انجام این کار، یکی از اشتباه ترین کارهایی است که ممکن است یک فرد برای موفقیت در کنکور انجام دهد. مشاوران کنکور توصیه می کنند که در طی یک هفته، برای درس های خود زمان مشخصی را در نظر گرفته و تمام درس ها را در طول هفته ای که پیش رو دارید، مطالعه کنید.

عمل کردن به این روش، مانع از خستگی ذهنی تان شده و به شما کمک می کند تا با توان بیشتری مسیر باقی مانده تا کنکور را طی کنید.

بهتر است به جای آنکه در یک درس بسیار قوی ظاهر شده و در درس دیگر نتایج ضعیفی به دست آورید، تعادل در تمام درس ها برایتان اهمیت داشته باشد.

تمام درس ها را به یک باره تمام نکنید

برای رفع اشکالات خود عجله داشته باشید

اشتباه دیگری که آن نیز باعث بی فایده شدن برنامه ریزی برای کنکور انسانی خواهد شد، بی توجهی و رد شدن از اشکالاتی است که معمولا دانش آموزان در برخی از درس ها با آن مواجه هستند.

اگر در برخی درس ها مشکل دارید اصلا وقت را تلف نکرده و هر چه سریع تر برای رفع آن اقدام کنید. سوالاتی که در کنکور مطرح می شوند اصلا قابل پیش بینی نبوده و ممکن است یک یا چند سوال دقیقا از همان قسمت هایی طرح شود که شما در آنها مشکل داشتید.

پس اگر از این زاویه به ماجرا نگاه کنید، متوجه خواهید که چرا ما تاکید می کنیم برای رفع اشکالاتتان در اسرع وقت اقدام کنید.

برای رفع اشکالات خود عجله داشته باشید

در یک ماه باقی مانده به کنکور مطالب جدید یاد نگیرید

در ماه آخری که به کنکور منتهی می شود درصدد آموزش مطالب جدید نباشید. سعی کنید تست زنی کرده و مهارت تست زنی تان را در دروسی که قبلا آموزش دیده اید افزایش دهید.

مطالب جدیدی که وارد ذهن می شوند باید وارد چرخه تکرار و تمرین شده تا به خوبی تثبیت شوند و از آنجایی که وقت برای دوره کردن وجود ندارد شما عملا زمانی که در اختیار دارید و می توانید یک کار مفید انجام دهید را بیهوده تلف می کنید.

آموزش تست زنی و افزایش مهارت در این حوزه، از جمله راهکارهای تضمین شده ای است که می تواند باعث موفقیت در کنکور، این آزمون تعیین کننده شود.

اگر شما درس های خود را به خوبی فرا گرفته باشید اما از این مهارت بی بهره باشید احتمال آنکه در کنکور انسانی نتایج ضعیفی به دست آورید وجود دارد.

بنابراین حرص و ولع برای یادگیری نکات جدید را دور ریخته و به انجام کارهایی روی آورید که می دانید در موفقیت شما تاثیر فوق العاده ای خواهند داشت.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید