لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

برنامه ریزی کنکور تجربی

برنامه ریزی کنکور تجربی 1402

برنامه ریزی کنکور تجربی یکی از مسایل مهم و تاثیرگذار در قبولی هر داوطلبی است. کنکور تجربی یک آزمون فوق العاده رقابتی که که اگر برای انجام ان برنامه ریزی اصولی نداشته باشید موفق نخواهید شد.

برنامه ریزی برای انجام هر کاری ضروری است فرقی نمی کند آن یک مسله تحصیلی باشد یا شغلی.برنامه ریزی به مثابه نقش راه میمونه که اگر اصولی و درست نباشه و بر اساس اون پیش نریوید به هدفی که مد نظرتان است نخواهید رسید.

 انجام برنامه ریزی هم کار ساده است نیست شما باید در این روند یکسری مسائل رودر نظر بگیرد از جمله ویژگی ها شخصیتی، استعداد و توانمندی ها، چگونگی جایگذاری دروس بر حسب سختی و آسونی و انعطاف داشتن برنامه ریزی تا بتوانید به راحتی آن را اجرا کنید.

اینکه شما در کدام یک از رشته های علوم تجربی قصد تحصیل دارید نوع برنامه ریزی متفاوت خواهد بود. چرا که هر کدام از رشته ها نیاز به رتبه و درصد متفاوتی است.

اگر رشته ای که به دنبال قبولی در آن هستید رتبه بالایی میخواهد به گونه ای برنامه ریزی کنید که ساعات زیادی را در مطالعه به آن اختصاص دهید.

اهمیت برنامه ریزی کنکور تجربی 1402

اهمیت برنامه ریزی کنکور تجربی ۱۴۰۲

کنکور تجربی بعنوان شلوغ ترین کنکور کشور از نظر تعداد شرکت کننده قطعا سختی های خودش را هم دارد.زمانی که شما وارد کنکوری با میانگین ۵۵۰ هزار شرکت کننده یعنی نیم ملیون نفر میشوید و برای بدست آوردن صندلی های پزشکی و رشته های پیراپزشکی میجنگید!

یعنی در واقع در حال جنگ برای بدست آوردن یکی از ۶ هزار صندلی پزشکی یا یکی از ۱۵ هزار صندلی پیراپزشکی در تمام جنس های دانشگاهی از روزانه بگیر تا دانشگاه های پر هزینه پردیس هستید!!!

پس با یک حساب و کتاب کوچک متوجه میشید احتمال قبولی و بدست آوردن و پیروزی در این جنگ بزرگ تقریبا از هر ۹۰ نفر یک نفر است.آیا برای این جنگ میشود بدون برنامه اقدام کرد؟

فرض کنید در مسابقه دو ماراتن هستید و  قرار است با دوندگان قدرتمندی مسابقه دهید اگر اول مسابقه با تمام وجود انرژی بگذارید ممکن است برای لحظاتی از دیگر رقبا پیشی بگیرید اما بعد از دقایقی خسته میشوید و از نفس میوفتید و شاهد این خواهی بود که رقبا با بی رحمی تمام از شما عبور خواهند کرد.

یا اگر قبل از مسابقه تمرینات کافی انجام نداده باشید نه تنها در این مسابقه به موفقیت نمیرسید بلکه حتی ممکن است از نظر جسمی آسیب های جبران نپذیری ببینید.شما در یک مسابقه حرفه ای شرکت کرده اید آیا لباس درست برای این مسابقه پوشیده اید؟

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره کنکور تجربی

لباس شما همان ابزارتان هست پس علاوه بر خودتان مواردی دیگری هم وجود دارد تا شما را برای کسب بهترین نتیجه کمک کند.آیا بدون برنامه ریزی مناسب و تمرین و داشتن مربی خوب و ابزار قدرتمند که دقیقا متناسب سازی شده باشد برای شما میتوان در این مسابقه سخت پیروز شد؟

قطعا نمیشود چون دیگر کنکور مانند سال های دور نیست که با رتبه های بسیار بد به دلیل عدم انتخاب رشته خیلی از کنکوری ها یا با وجود جمعیت کم کنکوری و پایین بودن سطح علمی دانش آموزان شما بتوانید حتی در رشته ای مثل مامایی به راحتی قبول شوید!

تقاضا بسیار بالاست و ارائه بسیار کم البته نمیتوان تقصیر را به گردن مسولین انداخت چون تعداد ظرفیت ارائه شده کاملا منطقی است اما افراد در سنین مختلف و مدرک های تحصیلی متفاوت برای امنیت شغلی و کسب جایگاه اجتماعی وارد رقابت های کنکور تجربی شده اند پس در این مسیر و در این جنگ چیزی به نام شانس وجود ندارد،با تدبیر تصمیم بگیر!

اهمیت برنامه ریزی کنکور تجربی در مارتن کنکور خود را اینجا نشان میدهد پس لازم است تا داوطلب هدفمند کنکور سراسری برای کسب بهترین نتیجه ممکن حتما برناومه ریزی مناسب داشته باشد.

در کنکور ۱۴۰۳ شاهد این خواهیم بود که کنکور دو بار در سال برگزار میشود و دروس عمومی حذف خواهند شد و سوابق تحصیلی هم تاثیرات ۴۰ درصد قطعی خواهند داشت پس بار دیگر تاکید میکنیم با تغیرات پیش آمده شخصی برنده است که بهترین برنامه ریزی ممکن را داشته باشد.

شاید بتوان گفت داشتن برنامه ریزی و مشخص بودن روال کاری طی یک سال و برگزاری ۲ کنکور در فاصله ۶ ماه تنها راهی است که میتوان با آن حتی از دانش آموزان قوی تر جلو زد و مسابقه را برد!

دقت داشته باشید برای برنامه ریزی سعی نکنید از برنامه درسی شخص دیگر کپی برداری کنید مثلا خیلی از داوطلبین هستند که نحوه برنامه ریزی رتبه برترهای کنکور را پیدا میکنند و سعی میکنند مو به مو آن را اجرا کنند دقیقا مثل همان شخص رتبه برتر اما چرا نتیجه برعکس میشود؟!

خب جواب مشخص است سطح درسی شما از پایه تا همین الان با آن داوطلب متفاوت بوده حتی ساعات درس خواندن و منابعی که از آن درس خوانده اید هم متفاوت است حتی خصوصیات اخلاقی و محیط مطالعه و نحوه درس خواندنتان هم متفاوت است پس چطور انتظار دارید نتیجه با یک روش اما این همه تفاوت یکسان شود؟!

برنامه باید شخصی سازی شده باشد و دقیقا بر اساس شما باشد.بر اساس شما از وضعیت خانوادگی میتواند بررسی شود تا وضعیت مالی و منابع موجود و حتی سطح درسی پایه پس مشاور خوب با بررسی تمام این موارد برنامه ریزی شخصی سازه شده شما را تدوین خواهد کرد و با توجه به تغیرات و پیشرفت شما برنامه را تغیر میدهد.

برای اینکه یک پشتیبان قدرتمند و حرفه ای تا کنکور همراه شما باشد میتونی از رتبه برترهای آکادمی کنکور مشاور استفاده کنی…

آشنایی با درس های رشته تجربی

آشنایی با درس های رشته تجربی

برای آنکه بتوانید در کنکور تجربی موفق شوید، بهتر است با درس های این رشته آشنایی داشته باشد و بدانید که کدام یک از کتاب های این رشته، از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. همان طوری که می دانید در کنکور سراسری، دو دفترچه به شما داده می شود؛ یک دفترچه دروس اختصاصی و یک دفترچه دروس عمومی.

دانش آموزانی که در این رشته تحصیل می کنند به خوبی می دانند که در بین درس های رشته تجربی، درس زیست شناسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ضریب این درس نیز از بقیه بیشتر می باشد.

البته موضوع دیگری که علاوه بر ضریب دارای اهمیت است، شناسایی درس هایی است که اغلب دانش آموزان در آن ضعف دارند. شما اگر بتوانید در درسی که بقیه در آن ضعیف هستند، قوی عمل کنید، می توانید رتبه بسیار خوبی را در کنکور به دست آورید.

برای مثال، درس ریاضی یکی از درس هایی است که اغلب تجربی ها در آن مشکل دارند، اگر شما بتوانید تسلط خود را در این درس  افزایش دهید، می توانید رتبه بسیار خوبی را در کنکور تجربی از آن خود کنید.

اولویت بندی و رتبه بندی کردن درس ها در برنامه ریزی کنکور تجربی

اولویت بندی و رتبه بندی کردن درس ها

توضیحاتی درباره اهمیت برنامه ریزی کنکور تجربی به شما داده شد تا بدونید چقدر برنامه ریزی میتونه در موفقیت شما تاثیر گذار باشه.

در زمان برنامه ریزی قطعا اولویت هایی برای درس خواندن وجود داره و باید طبق اصولی خاص که برای شما توضیح داده میشود این روال جلو رود.طبق قوانین جدید کنکور دروس عمومی دیگر در کنکور وجود نخواهد داشت پس تمام زمان ما را دروس اختصاصی به خود اختصاص میدهد.

بهترین راه بر اساس تجربه این است که برای اولویت بندی دروس در زمان درس خواندن اولین و مهم ترین اولویت به درسی داده شود که از بقیه دروس اهمیت بیش تری دارد یعنی ضریب آن بالا است و همچنین علاقه ما به آن درس قابل توجه باشد یعنی کاملا از رویارویی با آن لذت ببریم.

برای مثال زمانی که میخواهیم در اول صبح برنامه را شروع کنیم ممکن است کمی بی حال و خسته باشیم یا حتی درگیر استرس باشیم یا اینکه اصلا در حال رفتن به مدرسه باشیم یا اگر قرار است بعد از تایم مدرسه شروع به خوندن کنیم با وجود تمام مواردی که گفته شد بهتر است درسی را که به آن علاقه داریم را اولویت بزاریم چرا باید اینکار را کرد مگه دروس دیگر اهمیت ندارد؟

مطلب پیشنهادی به شما : انتخاب رشته کنکور تجربی

دلیل اینکار از نظر علمی این است که معمولا در ابتدای شروع کار مغز به کندی پیش میرود یا حتی در مواردی برای یادگیری مقاومت میکند برای همین هم هست که شما در زمان درس خواندن دچار افکار مزاحم میشوید یا حتی افکاری که باعث میشود کلا درس را کنار بگذراید.

همچنین هر چقدر به کنکور نزدیک تر شویم استرس و اضطراب بطور طبیعی در ما شکل میگیرد و این استرس هم به دیگر موارد اضافه خواهد شد و برایند همه این موضوعات این است که یادگیری در زمان اختصاص داده شده در کمترین حالت خود باشد!

بهترین راه حل این است که با درس مورد علاقه شروع کنیم تا هم استرس یادگیری نباشد هم افکار مزاحم حذف شود هم سرعت عمل بالایی داشته باشیم و هم مغز بعد از مدتی درس خواندن اصطلاحا راه بیوفتد تا شما در زمان خواندن دروس بعدی  با توجه به اینکه ممکن است درسی باشد که از آن خوشتان نیاید در آمادگی کامل باشید.

زمانی که در برنامه برای ترتیب درس ها اولویت بندی دارید باید حتما در تست های آموزشی و زمان دار زدن و مرور و جمع بندی و حتی خلاصه نویسی هم اولویت بندی داشته باشید تا هر کدام به اندازه اهمیتش و سرجای خود باشد اینطوری هم از برنامه عقب نمیوفتید و هم همه چیز را در حداکثر کیفیت خوانده اید بعلاوه اینکه دیگر با استرس نگران از دست رفتن زمان و نرسوندن برنامه نخواهید بود.

پس علاوه بر ترتیب دروس در اولویت بندی مابقی مراحل هم دقت کافی داشته باشید به همین سادگی میتوانید دقیقا مثل یک رتبه برتر انتظار بهترین نتیجه را داشته باشید…

از جمله مهم ترین نگرانی هایی که برای کنکوری ها وجود دارد، نداشتن اطلاعات کافی در مورد اولویت بندی و یا رتبه بندی کردن دروس می باشد.

برخی از دانش آموزان همیشه نگرانند و نمی دانند که برای هر درس چه مقدار زمان باید اختصاص دهند.

همان طوری که می دانید نگرانی و استرس در روزهای قبل از کنکور، مانند یک سم عمل کرده و عملکرد شما را به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهد.

سعی کنید ابتدا آرامش خود را به دست آورید و در قدم بعدی و زمانی که می خواهید یک برنامه ریزی فوق العاده برای کنکور تجربی انجام دهید، حتما به توانایی هایی تان توجه داشته باشد.

دانش آموزی که قصد دارد خود را برای کنکور آماده کند باید از توانمندی خود اطلاع داشته باشد و سپس با توجه به ضرایب و اهمیت دروس، برنامه ریزی انجام دهد.

سعی کنید برای تمام درس هایتان وقت گذاشته و هیچ درس را قربانی سختی درس دیگری نکنید. برای مثال، برخی افراد از خواندن درس عربی نفرت دارند و به همین دلیل مطالعه آن را کلا فراموش می کنند؛ این یک اشتباه بزرگ است.

اغلب افراد به این درس بی اهمیت هستند و تصور می کنند که هیچ تاثیری بر روی کسب یک نتیجه موفقیت آمیز در کنکور ندارد.

توصیه می کنیم اگر خواهان کسب یک رتبه خوب در کنکور هستید، نوع نگاه خود را تغییر داده و با این درس آشتی کنید. مطالعه همه جانبه و کامل درس عربی می تواند زمینه ساز موفقیت شما در این آزمون شود.

 

زمان استراحت در برنامه ریزی کنکور تجربی 1402

زمان استراحت در برنامه ریزی کنکور تجربی

درس خواندن نوعی فعالیت ذهنی و فکری است که از ما انرژی میبرد دقیقا مانند فعالیت های فیزیکی که باید سوخت کافی برای انجام آن داشته باشیم.

قطعا استراحت در میان برنامه ریزی باید جای مهمی داشته باشد اما تقریبا اکثر داوطلبین از استراحت کردن فقط چند دقیقه بین تایم دو درس را در نظر میگیرند و راجع به ساعت خواب و وعده های غذایی اصلا اطلاعاتی ندارند چه بسا عادات روزانه قبل از سال کنکورشان  را عینا تکرا میکنند.

در زمان درس خواندن بعد از پایان هر تایم درسی باید حداقل ۱۵ دقیقه زمان استراحت عمیق به ازای هر ۲ ساعت تایم مطالعه وجود داشته باشد و بعد از ۳ تایم مطالعه پی در پی نیاز هست که حتما ۳۰ تا ۴۵ دقیقه استراحت داشته باشید.

در زمان نهار و در میانه روز ۴۵ دقیقه را به خواب اختصاص دهید چون از نظر علمی ثابت شده است یک چرت کوچولو میان روز بعد از ناهار قدرت و آمادگی مغز را دقیقا مانند ایتدای روز میکند.

شما در وعده های غذایی بسیار باید دقت داشته باشید و تا میتوانید از غذاهای سبک با چربی و نشاسته کم استفاده کنید و در عوض آجیل و میوه و سبزیجات و عسل را جایگزین کنید اینطوری مثل خیلی از کنکوری ها چاق نمیشید!!!

همچنین وسط روز و درس خوندن هم همش در حال چرت زدن نیستید.موارد حتما باید رعایت شود تا همش در پایان روز و برنامه هفتگی غر نزنید که چرا طبق برنامه جلو نمیرم یا هرچی خوندم یادم رفته.خب وقتی همش در حال چرت زدن هستی بنظرت چیزی هم یادت میمونه؟!

ساعت خواب و بیداری در زمان کنکور بسیار مهم است.اینکه شما در چه زمانی درس بخوانید بسیار مهم است و اینکه مغزتان را به بالاترین بهره وری در چه زمانی عادت دهید بسیار مهم است.

کنکور سراسری صبح تا ظهر برگزار میشود پس شما باید عادت کنید صبح ها ساعت ۷ تا ۷٫۳۰ از خواب بیدار شید و شب ها حداکثر ساعت ۱۲ خواب باشید داشتن حداقل ۶ ساعت خواب مفید از اوجب واجبات است!

حالا که یاد گرفتید چطور استراحت کنید و چطور غذا بخورید و کی بخوابید و پاشید بهتر میتونید برنامه ریزی را رعایت کنید و قطعا در موفقیت شانس بیشتری خواهید داشت.

در ابتدای مقاله مثالی از یک ورزشکار حرفه ای دو مارتن زده شد پس شماهم بعنوان شرکت کننده در یک مارتن بزرگ برای اوج آمادگی و کسب صندلی زیبای پزشکی باید حداقل یک سال زندگی حرفه ای داشته باشید تا نتیجه حرفه ای هم بگیرید.

به سادگی با رعایت قدم به قدم تمام این موارد شما حرفه ای میشوید و رشته و داشنگاه های خوب را تصاحب میکنید.در این مسیر برای داشتن مشاور و مربی خوب میتونی روی کنکور مشاور حساب کنی!

 

زمان اختصاصی برای تست زدن در برنامه ریزی کنکور تجربی

زمان اختصاصی تست زدن در برنامه ریزی کنکور تجربی

کنکور بصورت تستی برگزار میشود پس هرچقدر هم ما مطالب را فراگیریم و بتونیم توضیح دهیم یا در امتحانات مدرسه بهترین نمرات را داشته باشیم بازهم نمیشود تضمین کرد که سر جلسه کنکور مثل آب خوردن به تست ها جواب داده میشه!

حالا باید متوجه شده باشید که چرا تعداد زیادی از افرادی که معدل بالا دارند یا در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان درس خواندن نمیتوانند در کنکور موفق شوند و برعکس هر ساله هستند داوطلبینی که با معدل های پایین رتبه برتر میشوند.

البته از سال ۱۴۰۲ کار برای کسانی که معدل بالایی ندارند یا دیپلم تجربی نیستند قطعا سخت تر میشود چرا که دیگر معدل دیپلم صرفا تاثیر مثبت ندارد بلکه تاثیر آن قطعی است و برای کنکور ۱۴۰۳ بعد از تصویب نهایی ۴۰ درصد شانس قبولی را به خود اختصاص داده است.

دو روش کلی برای تست زدن وجود دارد و بهتر است طبق این دو روش جلو بریم و در صورتی که مهارت تست زدن به اوج رسید روش های دیگر هم امتحان کنیم.

✅تست آموزشی زدن

منظور از تست آموزشی یعنی در حین درس خواندن و طبق برنامه بعد از خواندن مطالب درسی با توجه به آن سرفصلی که خوانده شده از کتاب های کمک آموزشی یا تست چند سال اخیر کنکور برای تمرین و جا انداختن مطالب تست زنی کنیم.

با تست آموزشی شما با نحوه سوالات و مدلی از سوالات که قرار است با آن مواجه شید آشنا میشوید اما برای حل و بررسی تست زمان کنکوری در نظر نمیگیریم و تمام تمرکز را باید فقط روی یادگیری بگذرایم.

برای مثال اگر برای هر تست درس فیزیک ۱ دقیقه زمان داشته باشیم برای زدن تست های آموزشی لازم نیست سعی کنیم تا ۱ دقیقه ای به جواب برسیم بلکه با خون سردی تمام هدف را روی تحلیل و بررسی سوالات قرار میدهیم با این روش تمرینات زیادی انجام خواهیم داد تا برای روز مسابقه و زدن سوالات در کمتر از ۱ دقیقه کاملا آماده باشیم.

✅تست زمان دار زدن

تست های زمان دار میتونه هر چیزی را شامل شه.برای مثال ممکن است ما خودمان را در جلسات آزمون های آزمایشی تست کنیم یا در منزل به تعداد سوال مشخصی در زمان مشخص پاسخ دهیم. در کل هدف از تست های زمان دار زدن بالا بردن سطح آمادگی برای جلسه کنکور است تا دقیقا طبق زمان بندی جلسه کنکور تست ها زده شود.

پیشنهاد میکنیم تست های زمان دار را از تست های کنکور چند سال اخیر انتخاب کنید و تا بر روی سوالات استاندارد کنکور و کتاب های کمک آموزشی مسلط نشدید وارد تست های تالیفی نشوید چون این تست ها بر اساس کنکور نیست و ممکن است در زمان بندی شما طبق زمان کنکور خلل ایجاد شود.

در کل هرچقدر تست زده شود قطعا به نفع شما است اما اولویت بندی حتما باید وجود داشته باشد و پله های نردبان یکی یکی بالا رفته شود در غیر اینصورت یا خسته میشید یا سقوط میکنید و به انتهای مسیر نخواهید رسید!

در کنکور مشاور رتبه برترهایی هستند که آماده دادن مشاوره به شما میباشند برای فهمیدن راز رتبه برترها کافیه فقط تماس بگیری…

برنامه ریزی حجمی_زمانی برای کنکور تجربی 1402

برنامه ریزی حجمی_زمانی برای کنکور تجربی ۱۴۰۲

همانطور که از اسم آن مشخص است یعنی بطور منطقی حجمی از سرفصل ها را مشخص کنید در هر درس و مشخص کردن بازه های یک هفته ای و دو هفته آن سرفصل را بخوانیم و یاد بگیریم و همچنین تست های آموزشی و زمان دار بزنیم در نهایت مرور و دوره و خلاصه نویسی هم انجام دهیم.

شما میتوانید هر ماه را به دو قسمت تقسیم کنید و در نهایت تا کنکور مشخص میشود چند قسمت زمانی دارید و در هر قسمت بخشی از حجم درسی را جا نمایی کنید با این روش شما براحتی تا انتهای مسیر را میدانید و نقشه راه کاملی پیش رویتان است.

با این روش دیگه میدانیم قرار است ۵ ماه بعد چه شود و کجا باید تست بزنیم کجا آزمون دهیم و چه وقتی مرور و جمع بندی کنیم.

سبک برنامه ریزی حجمی_زمانی معمولا در آزمون های آزمایشی موسسات مختلف گنجانده شده و بهتر است بگوییم هدف اصلی از آزمون دادن دقیقا همین مسئله است تا داوطلب مجبور شود در بازه های زمانی مشخص حجم مشخصی را مسلط شود و در نهایت به جلسه اصلی یعنی کنکور  برسد.

زمانی که قصد دارید برنامه حجمی_زمانی تدوین کنید باید حتما سطح و توانایی خودتان را در نظر بگیرید و در واقع بهتر است بگویم جو گیر نشوید چون اگر اینکار را استاندارد و واقع بینانه انجام ندهید نه تنها سودی به حال شما نخواهد داشت بلکه میتواند نابودتان کند.

اگر تدوین برنامه حجمی_زمانی تا روز کنکور برایتان سخت است اینکار را برای یک یا دو ماه انجام دهید و نم نم زمانش را بیشتر کنید همچنین میتوانید از مشاورین با تجربه کنکور مشاور کمک بگیرید.

حتما دقت کنید در برنامه ریزی حجمی_زمانی باید علاوه بر زمان درست خواندن از منابعی که در اختیار هست حتما زمان تست زدن و مرور و جمع بندی نیز گنجانده شود در واقع اینکار نوعی لقمه لقمه کردن است.حتما شنیدید نمیشود یک گاو را یکجا خورد اما با لقمه لقمه کردن میشود حتی فیلی را بلعید!

داشتن برنامه ریزی حجمی_زمانی حتما الزامی است در غیر اینصورت دقیقا مانند این است که ما خود را به دریا انداختیم و بدون اطلاع از پایان مسیر فقط در آب شناور هستیم و دست و پای الکی میزنیم قطعا شخصی که در چنین وضعیتی است تمرکز کافی ندارد و دچار استرس است چه بسا در نزدیکی مقصد غرق شود چون اطلاعی از آن نداشته که بخواهد با امید شنا کند…

شیوه صحیح برنامه ریزی برای کنکور تجربی

شیوه صحیح برنامه ریزی برای کنکور

در برنامه ریزی صحیح برای کنکور چند مرحله حتما باید مورد توجه قرار بگیرد:

✅مرحله اول

خودت را تعین سطح کن!

تعین سطح یعنی اینکه شما در کدام درس ها و مباحث مسلط هستید و در کدام نه!

با اینکار زمان بندی بهتری در برنامه ریزی میتوان انجام داد.

اگر نمیتوانید خودتان را تعین سطح کنید حتما از مشاورین با تجربه کمک بگیرید.تعین سطح علاوه بر نحوه زمان بندی ها شما را در انتخاب منابع کمک آموزشی مناسب سطح خودتان نیز کمک میکند که در نهایت بازهم به زمان بندی مناسب و هدر نرفتن زمان کمک میکند چون لازم نیست برای رسیدن به هدف چندین راه را امتحان کنید و یک راست وارد مسیری میشوید که مناسب شما است.

✅مرحله دوم

اولویت و ترتیب خواندن دروس در طی روز و هفته را مشخص کن!

✅مرحله سوم

با توجه به اهمیت درس که نسبت به ضریب آن در کنکور مشخص میشود و نقاط ضعف و قدرتت همچنین زمان آزادی که برای درس خواندن داری ساعات مطالعه و استراحت و همچنین بیدار شدن و خوابیدن را مشخص کن!

✅مرحله چهارم

در برنامه ریزی حتما برای مرور و جمع بندی و تست زدن از منابعی که تا آن روز خوانده شد زمان هایی را مشخص کن!

✅مرحله پنجم

میزان پیشرفت یا پس رفت در پایان هر بخش زمانی دو هفته ای بر اساس نتایج آزمون های آزمایشی مشخص شود و حتما یاد داشت کن تا نقاط ضعف و قدرت آن بخش از برنامه مشخص باشد با اینکار در زمان مرور و جمع بندی نهایی نقشه راه کاملی از نقاط ضعف و قدرتمان در دسترس است!

برنامه ریزی صحیح میتواند شما را حتی از داوطلبینی که از سال دهم با قدرت و انگیزه درس خوانده اند جلو بندازد چون هم به مرور در شما پیشرفت هایی محسوس حاصل خواهد شد و هم نقاط ضعف و قدرت را خواهید فهمید.

با این روش میتوان یک سری مطالب سخت و بی اهمیت را کلا حذف کرد و زمان را بر روی مطالب با ارزش تر قرار داد.فراموش نکنید برنامه ریزی شامل درس خواندن، مرور و جمع بندی، تست زدن ،آزمون آزمایشی ،استفاده از منابع کمک آموزشی و زمان مدرسه یا موارد دیگر است پس صرفا چند تا جدول برنامه محسوب نمیشود و تمام این ها باید موازی اجرا شود تا بهترین نتیجه را حاصل کند.

در کنکور مشاور پشتیبان ها و مشاورین و برنامه ریز های با تجربه و حرفه ای وجود دارند که با شما برای رسیدن به موفقیت همراه شوند.ما در کنکور مشاور علاوه بر مشاور تحصیلی مشاور روانشناس هم داریم تا دغدغه ای برای والدین و داوطلبین بجا نماند.برای دریافت یک جلسه رایگان مشاوره و آشنایی با خدمات کنکور مشاور همین الان با ما تماس بگیر

برنامه ریزی کنکور تجربی به سبک رتبه های برتر

برنامه ریزی کنکور تجربی به سبک رتبه های برتر

تا اسم رتبه های برتر کنکور میاد خیلی ها فکر میکنند این عزیزان برای سیاره ای دیگر هستند یا از امکانات عجیبی برخوردار بوده اند یا حتی سر جلسه کنکور سوالات به آن ها رسانده شده است که موفق به زدن چند درصد ۱۰۰ شده اند!

اما واقعیت این است که رتبه برتر ها یا اشخاصی که در نهایت در یکی از ۳ رشته پزشکی قبول میشوند عموما افراد عادی از شهر های نه چندان بزرگ هستند که امکانات خیلی زیادی هم در اختیارشان نبوده برای اثبات این موضوع کافیست رتبه های برتر کنکور چند سال اخیر را بررسی کنید و متوجه خواهید شد تعداد رتبه های برتر مربوط به شهر های کوچک چند برابر شهر های بزرگ و به اصطلاح با امکانات است!

بنظرتان دلیل این موضوع چه است؟

✔️منابع خاص؟

✔️اساتید خاص؟

✔️درس خواندن خاص؟

✔️برنامه خاص و مخفی؟

✔️هزینه کردن چند صد میلیونی؟

بگذارید جواب را من بهتون بگویم.نمیتوان گفت موارد گفته شده بی تاثیر است اما جواب اصلی در رابطه با این سوالات داشتن انگیزه و هدف آتشین است به طوری که داوطلب رتبه برتر برای رسیدن به هدفش بی رحمانه از تمام موارد عبور میکند همچنین داوطلبی که برنامه متناسب با خود را دارد استرس ندارد و تخته گاز به مسیر ادامه میدهد و نتیجه آن هم مشخص است موفقیت!

برنامه رتبه برتر ها یعنی رعایت اصول و پیش برد تمام مراحل بطور موازی با برنامه شخصی سازی شده طبق توانایی ها و امکانات و پتانسیلی که در آن شخص وجود دارد پس اصلا سعی نکنید برنامه شخصی دیگر را کپی کنید چون آن برنامه مناسب او بوده است و معلوم نیست روی شما هم جواب دهد!

بجای اینکار سعی کنید طبق روال و مراحلی که گفته شد برنامه مناسب خودتان را تدوین کنید باور کنید این کار برای شما بهتر است در غیر اینصورت مانند اشخاصی خواهید شد که روزی ۱۰ ساعت درس میخوانند و انواع استاد و کتاب هم دورشان هست و در حداکثر امکانات قرار دارند اما نتیجه چیزی بهتر از رتبه چند هزار نیست!

احتمالا خیلی با این صحنه مواجه شدید حتی ممکن است خودتان یکی از این افراد باشید ما همینجا دلیل را به شما گفتیم پس دست از لجبازی و رویا پردازی و به دنبال معجزه گشتن بردارید و کاری که مناسب ذهن و شخصیت و توانایی خودتان است انجام دهید!

در آکادمی کنکور مشاور، مشاورین رتبه برتر کشور که در حال حاضر دانشجوی رشته های پزشکی یکی از بهترین دانشگاه های تهران هستند میتوانند در جلسات حضوری و غیر حضوری مشاوره شما را در درک واقعیت کنکور کمک کنند و چه بسا تا روز کنکور همراه شما باشند تا همیشه یک مربی کارکشته در کنار خود داشته باشید.

مشاورین رتبه برتر کنکور مشاور نه تنها برای شما برنامه ریزی مناسب خودتان انجام میدهند بلکه میتوانند در برطرف شدن سوالات درسی کمک کنند.

ما در کنکور مشاور مشاوره روانشناسی و انگیزشی کنکور برای داوطلبین و والدین نیز برگزار خواهیم کرد همچنین این مجموعه با توجه به مجوز آموزشی از سوی وزارت آموزش و پرورش در حیطه تدریس حضوری و آنلاین بطور مستمر در تلاش است تا در کنار امور مشاوره در صورت نیاز ضعف ها دانش آموزان در دروس بهتر از قبل حل و فصل شود.

برای برنامه ریزی کنکور تجربی ۱۴۰۲ میتونی همین الان وقت مشاوره رزرو کنید یا خیلی راحت تماس بگیری تا در جلسه مشاوره رایگان با رتبه برترهای کنکور به انتخاب خودت شرکت کنی.امیدواریم که با اینکار عدالت آموزشی برقرار شود تا دانش آموزان سراسر کشور برای کسب موفقیت انگیزه ای چند برابری کسب کنند.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید