لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

همین حالا وقت مشاوره خود را رزرو کنید 👈

دانشگاه های بدون کنکور

آشنایی با دانشگاه های بدون کنکور قبولی در آزمون سراسری مبحثی است که ذهن محصلان را به شدت به خود درگیر می کند اما متاسفانه تمام داوطلبان دارای شرایط یکسان برای قبولی نیستند و یا اینکه نمیخواهند وقت خود را صرف داشتن استرس و مطالعه برای دادن یک ازمون استرس زا کنند.

لذا میتوانند از پذیرش در دانشگاه بهره ببرند. بر اساس تصمیم سازمان سنجش و شورای سنجش دواطلبان دیگر نیاز به ثبت نام کنکور ندارند و میتوانند بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه شوند با کنکور مشاور همراه باشید.

طی این اقدام کلیه متقاضیان می توانند در صورت برخورداری از شرایط تعیین شده و با داشتن مدارک ضروری برای پذیرش اقدام به انتخاب دانشگاه های بدون کنکور در شهرهای مختلف در فرم انتخاب رشته خود نمایند.

مهمترین مقطعی که در آن دواطلبان به دنبال قبولی آن هستند مقطع کارشناسی است چرا که قبولی در ان سخت تر و پر رقابت تر نسبت به دیگر مقاطع می باشد.

تماس با کنکور مشاور


دانشگاه‌هایی که در مقطع کارشناسی دانشجو بدون کنکور پذیرش می کنند شامل تمامی دانشگاه‌های آزاد، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه‌های پیام نور و دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی استحال مهمترین مسله رشته ای است که در ان محصل میتواند به ادامه تحصیل بپردازد تا اینده ی شغلی او تضمین گردد. دانشگاهها این شرایط را برای محصل ایجاد می کنند تا بدون استرس به انتخاب رشته مورد علاقه خود بپردازند.

دانشگاه های بدون کنکور

دانشگاه های بدون کنکور

دانشگاه های سراسری
دانشگاه های آزاد
دانشگاه های غیر انتفاعی
دانشگاه های پیام نور
برخی دانشگاه های نظامی
دانشگاه های علمی کاربردی

شرایط ثبت نام برای پذیرش در دانشگاه های بدون کنکور سراسری

1. دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ، دیپلم سال دوازدهم و یا فوق دیپلم برای متقاضیان رشته های بدون کنکور سراسری
2. این دواطلبان فقط حق انتخاب 100 کد رشته محل دارند
3. محرومیت پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور 99از انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 1400
4. عدم محدودیت سنی برای هیچ یک از رشته ها
5. حق ثبت نام برای فارغ التحصیلان همه گروه ها حتی فنی حرفه ای و کار و دانش، در صورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی
6. برخوردای از تحصیل رایگان در صورت قبولی در رشته های بدون کنکور دوره روزانه
7. الزام پرداخت شهریه در صورت قبولی در دوره های غیر روزانه
8. عدم درج نحوه پذیرش در مدرک فارغ التحصیلی
9. دواطلبان در حال تحصیل در دانشگاه باید قبل از ثبت نام از دانشگاه در حال تحصیل خود انصراف دهند

مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه های بدون کنکور

دانشگاه های بدون کنکور

ورود به  دانشگاه های مختلف در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان‌پذیر می باشد. این دواطلبان کافی است تا از طریق سوابق تحصیلی خود و توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه ها برای ثبت نام اقدام نمایند.

دانشگاه های بدون کنکور

معمولاً اینگونه از دانشگاه ها به این دلیل راه اندازی می شوند که تعداد متقاضیان تحصیلات دانشگاهی در کشور مورد نظر بیشتر از ظرفیت دانشگاه ها ی همان کشور است .

ازطرفی دیگر موضوع تحصیل در دانشگاه های  دلیل و راهی شده است برای گرفتن ویزا و یا مجوز اقامت در آن کشور . برای مثال کشور ترکیه به این مورد بسیار اهمیت می دهد و دائماً قوانین پذیرش دانشجویان خارجی متقاضی در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه را اصلاح می نماید تا داوطلبان غیرترکیه ای بتوانند به این دانشگاه ها وارد شده و از این طریق منافع مادی و غیرمادی زیادی برای کشور ترکیه تأمین گردد .

مقصود از دانشگاه بدون کنکور چیست ؟

لازم به یادآوری و گفتن نیست که در کشور ایران بسیاری از دختران و پسرانی که تحصیلات دبیرستانی را به پایان می رسانند علاقمند هستند  که سریعاً به دانشگاه موردنظرشان وارد شده و در رشته ای که درنظر گرفته اند به تحصیل بپردازند . لکن باوجود هزاران داوطلب که آنها نیز همین هدف را دارند ، رسیدن به اهدافشان را دشوار می نماید .

تحصیلات دانشگاهی بدون کنکور

چنانچه داوطلب تحصیلات دانشگاهی نتواند امتیاز و رتبۀ لازم را برای ورود به دانشگاه موردنظرش بدست آورد ، مسئولین آموزشی راهی را گشوده اند تا متقاضیان قادر باشند به تحصیلات دانشگاهی بپردازند . به همین دلیل تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور را راه اندازی کرده اند .

انواع و تعداد دانشگاه های بدون کنکور

دانشگاه های بدون کنکور

براساس طرح های اعلام شده دانشگاه های دولتی و غیردولتی ، انتفاعی و غیرانتفاعی می توانند برای پذیرش دانشجویان تحت عنوان همان دانشگاه اقدام نمایند برای مثال دانشگاه بدون کنکور آزاد، سراسری و غیره .

اعتبار مدارک دانشگاه های بدون کنکور

میزان اعتبار مدرک فارغ التحصیلی اینگونه از دانشگاه ها در داخل کشور و سایر کشورها معتبر می باشد و از علل معتبر بودن آنها این مسأله است که بر روی مدرک فارغ التحصیلی ، عنوان دانشگاه بدون کنکور نیامده و توسط همان سازمان یا وزارتخانه هائی صادر می شود که سایر مدارک فارغ التحصیلی دانشگاه هایی که بوسیله برگزاری آزمون هایی مانند کنکور پذیرش شده اند صادرگردیده .

تاریخ ثبت نام و پذیرش دانشگاه های بدون کنکور

هرساله در دو نوبت و حدود دوماه قبل از مهر و بهمن ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور اعلام می گردد . برای این منظور در بخشی از سایت سازمان سنجش فرم ها و دفترچه اطلاع رسانی منتشر می گردد ، توجه داشته باشید که تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی است.

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های بدون کنکور

داوطلبان قادر هستند با مطالعه و بررسی شرائط ثبت نام ، رشته ها و دانشگاه هایی که در آن زمان اقدام به پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته می نمایند تصمیم خود را گرفته و اقدام به ثبت نام نمایند .

یک توصیه

دانشگاه های بدون کنکور

همانطور که گفته شد دانشگاه های در دو نوبت اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند و جهت انجام مراحل ، طبق روال تمامی دانشگاه ها ، دفترچه ای که حاوی تمامی شرایط و فهرست رشته های دانشگاه ها ، مقاطع تحصیلی و شهرهای موردنظر است منتشر می نمایند .

باتوجه به اینکه بررسی و انتخاب صحیح رشته های موردنظر به تجرربه و آشنایی کامل نیاز دارد توصیه می شود از مشاوران و کارشناسانی که در این موضوع اطلاعات و تجربیات لازم را دارند بهره ببرید . یکی از این مؤسسات که در این خصوص رزومه خوبی از خود بجا گذاشته است مؤسسه کنکور مشاور  است که نتیجه استفاده از نظرات کارشناسان آن تبیین راهی روشن برای آینده شما خواهد بود .

شرایط پذیرش دانشگاه های بدون کنکور

دانشگاه های بدون کنکور

پذیرش دانشجو دراین دانشگاه ها بسیار سهل و آسان است . چنانچه متقاضی و داوطلب دارای سوابق تحصیلی خوب و معدل کتبی قابل قبولی در زمان اخذ دیپلم باشد ، 99 % راه را برای ورود به دانشگاه های بدون کنکور پیموده است . مرحله بعد دقت در نحوه ثبت نام و تکمیل فرم های مربوطه می باشد.

دراین مورد دقت در تکمیل فرم ها شامل مشخصات فردی و تحصیلی از یک سو و از سویی دیگر دانشگاه  ، رشته و شهر موردنظر است که هرکدام که مخصوص و ویژه خود را دارند .

مقاطع تحصیلی در دانشگاه  چگونه است ؟

درمورد نوع مقاطع تحصیلی و مدرک فارغ التحصیلی ای که به داوطلب پس از پایان تحصیلات داده می شود فرقی با سایر دانشگاه هایی که ازطریق ، برای مثال کنکور پذیرش می شوند ندارد و فقط ممکن است در بعضی از دانشگاه ها مقاطع بصورت پیوسته باشد ولی در دانشگاه های بدون کنکور به شکل ناپیوسته

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید