لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

انتخاب رشته برای ورود به رشته های دانشگاهی در دو حالت قابل انجام است . علاوه بر انتخاب رشته ای که بر اساس نتیجه کنکور در دانشگاه آزاد انجام میشود داوطلبان میتوانند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲ شرکت داشته باشند .

در واقع بهتر است بگوییم بر خلاف انتخاب رشته با کنکور که حتما باید داوطلب در کنکور شرکت کرده باشد در انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد هر شخصی با هر شرایطی میتواند شرکت کند و در زیر گروه های مختلف شانسش برای ورود به رشته دلخواه را امتحان کند .

بنا به همین دلیل در آکادمی کنکور مشاور تصمیم گرفتیم تا اطلاعات دقیقی از صفر تا صد نحوه ورود به دانشگاه بدون کنکور را به شما عزیزان منتقل کنیم تا در صورت عدم موفقیت یا عدم شرکت در کنکور سراسری همچنان شانس ورود به رشته های خوب را داشته باشید .

نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

اگر تصمیم گرفتید تا بدون کنکور وارد دانشگاه شوید میتوانید در یکی از این ۶ مقطع با توجه به آخرین مدرک تحصیلی ای که دارید انتخاب رشته کنید .

کاردانی پیوسته بدون کنکور

مخصوص فارغ التحصیلان دیپلم از مدارس فنی حرفه ای و کارد و دانش است و داوطلبان در این گروه اجازه دارند تا آزادانه وارد هر رشته ای در هر کدام از واحد های دانشگاهی اعلام شده شوند این در حالی است که در انتخاب رشته با کنکور تنها اجازه دارند در رشته تحصیلی دیپلم انتخاب رشته کنند.

ثبت نام در این مقطع معمولا از اوایل تابستان شروع میشود و داوطلبان میتوانند از طریق سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ثبت نام کنند .

کاردانی ناپیوسته بدون کنکور

داوطلبانی که دارای دیپلم رشته های نظری هستند در صورت دلخواه میتوانند وارد مقطع کاردانی ناپیوسته شوند و در یکی از رشته های ارائه شده در واحد دانشگاهی دلخواه ثبت نام کنند که معمولا با توجه به تقاضای کم قبولی قطعی خواهد بود .

در صورتی که شانس قبولی در رشته های اعلام شده مقطع کارشناسی پیوسته کم باشد میتوان از این طریق انتخاب رشته کرد و در دانشگاه آزاد بدون کنکور قبول شد . تقریبا جز اینکه بعد ها باید انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی انجام داد هیچ تفاوتی وجود ندارد .

کارشناسی پیوسته بدون کنکور

مقطعی که بیشترین تقاضا و پذیرش را دارد مقطع کارشناسی پیوسته است و مخصوص افرادی است که دارای دیپلم یکی از رشته های نظری میباشند و به دلیل عدم شرکت در کنکور سراسری یا عدم کسب رتبه مناسب میخواهند وارد دانشگاه آزاد بدون کنکور شوند .

انتخاب رشته در مقطع کارشناسی پیوسته کمی جالب است و تمام داوطلبان میتوانند در هر ۵ گروه آزمایشی اعلام شده با خرید کارت اعتباری انتخاب رشته کنند و جالب تر اینکه ممکن است برای این داوطلبان ۵ نتیجه قبولی اعلام شود .

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی پیوسته بر اساس معدل است پس اگر داوطلب از رشته های متجانس با دیپلمش انتخاب رشته انجام دهد قطعا شانس بالاتری خواهد داشت . تنوع رشته و واحد های دانشگاهی در مقطع کارشناسی پیوسته بسیار زیاد است .

کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور

مقطع کارشناسی ناپیوسته مخصوص داوطلبانی است که دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته هستند . این دسته از داوطلبان میتوانند در رشته های ارائه شده و واحد های دانشگاهی اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته کنند .

در این مقطع افرادی که دارای دیپلم فنی حرفه ای و کار و دانش و دیپلم نظری بوده اند بهم متصل میشوند و میتوانند مدرک کارشناسی بگیرند . زمان ثبت نام این مقطع معمولا از اوایل تابستان شروع میشود .

کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون کنکور

بعد از اینکه فرد موفق به دریافت مدرک کارشناسی در دانشگاه آزاد شد میتواند بر اساس معدل الف یا قانون استعداد های درخشان در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد شرکت کند . با وجود بدون کنکور بودن دقیقا مانند مقاطع دیگر دانشگاه آزاد طی اطلاعیه ای دفترچه انتخاب رشته منتشر میکند .

دقت داشته باشید برای کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد فقط افرادی که در دانشگاه آزاد موفق به دریافت لیسانس شده اند و در واقع دانشجو دانشگاه آزاد بوده اند حق انتخاب رشته دارند همچنین نحوه پذیرش دیگری برای کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بصورت فراگیر وجود دارد .

دکتری بدون کنکور

حتی در مقطع دکتری هم میتوان بدون کنکور در دانشگاه آزاد تحصیل کرد اما شرایط پذیرش در آن دقیقا مانند پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد میباشد و بر اساس معدل ، مدرک زبان و مصاحبه پذیرش نهایی انجام میشود .

نکته

تقریبا تمام افراد در سراسر کشور میتوانند در تمامی مقاطع و رشته ها حداقل در یکی از واحد های دانشگاه آزاد که به محل سکونتشان نزدیک است بدون کنکور وارد شوند و تحصیل کنند پس نمیتوان گفت به دلیل سد کنکور امکان تحصیل در رشته دلخواه وجود ندارد !

پیشنهاد

اگر میخوای لیست رشته های دانشگاه آزاد بدون کنکور در سال ۱۴۰۲ را بدونی فقط کافیه همین الان با مجموعه تخصصی مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته دانشگاه کنکور مشاور تماس بگیری .

سایت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد اسلامی تنها یک سامانه اطلاع رسانی جهت انتخاب رشته و انتشار دفترچه انتخاب رشته با کنکور و بدون کنکور دارد . آدرس سایت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور azmoon.iau.ir میباشد .

مقطعی که میخواهید بدون کنکور در آن تحصیل کنید را انتخاب کنید

مراحل-ثبت-نام-دانشگاه-آزاد-1

در مرحله بعد میتونید اطلاعاتی در مورد قوانین انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد و جدول رشته ها بدست بیارید .

مراحل-ثبت-نام-دانشگاه-آزاد-2

اگر کمی در همین صفحه پایین تر بیایید میتوانید لینک ثبت نام که البه قبلش باید کارت عتباری انتخاب رشته خریداری شود را مشاهده کنید . هزینه هر انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۷۰ هزار تومان است !

3

برای خرید کارت اعتباری انتخاب رشته حتما دقت کنید مقطع ثبت نامی را درست انتخاب کنید در غیر اینصورت وجه پرداختی به هیچ عنوان مرجوع نخواهد شد .

مراحل ثبت نام دانشگاه آزاد 4

بعد از خرید کارت اعتباری به صفحه اول بازگردید و با ورود به لینک ثبت نام و وارد کردن کد کارت اعتباری و شماره ملی وارد پروسه انتخاب رشته و ثبت نام نهایی شوید . دقت کنید تا کد پیگیری و رسید نهایی انتخاب رشته توسط سامانه صادر نشود مراحل انتخاب رشته بطور کامل انجام نشده است .

نکته

در صورتی که مشکلی در فرآیند انتخاب رشته ایجاد شود یا نظرتان در چینش اولویت ها تغییر کند میتوانید از طریق گزینه ویرایش حداقل تا ۵ بار انتخاب رشته انتخابی خود را تغییر دهید.

آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور را از اوایل تیر ماه در مقاطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته شروع میکند . برای مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته ثبت نام از نیمه مرداد ماه آغاز میشود .

فرآیند انتخاب رشته حداکثر تا ۱۰ شهریور ادامه خواهد داشت و تمامی داوطلبان در ۵ گروه آزمایشی و دیپلم های فنی حرفه ای و کار و دانش اجازه دارند تا این مدت انتخاب رشته انجام دهند .

تذکر

انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲ تنها از طریق سامانه گفته شده قابل انجام است و در صورتی که از زمان مشخص عبور کنید امکان ثبت نام از طریق حضور در واحد های دانشگاهی وجود ندارد .

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد

رشته های ارائه شده برای ورودی مهر ۱۴۰۲ در مقطع کاردانی پیوسته را میتوانید در جدول پایین مشاهده نمایید .

تربیت کودکصنایع فلزی
مدیریت خانوادهجوش کاری
حسابداریناوبری
امور اداریسفال و سرامیک
تربیت بدنینرم افزار کامپیوتر
الکترونیک عمومیفناوری اطلاعات
الکترونیک رادیو-تلویزیونامور دامی-تکنولوژی
لکتروتکنیکفناوری پرورش دام
صنایع شیمیاییصنایع چوب و مبلمان
عمرانفناوری تولیدات باغی
نقشه برداریفناوری تولیدات زراعی
معماریفتو گرافیک
استخراج معدننقاشی
ساخت و تولیدهنرهای تجسمی
نقشه کشی ساختمانچاپ
طراحی صنعتیانیمیشن
تبریدطراحی طلا و جواهر
حرارت مرکزی و تهویهقلمزنی
مکانیک خودرومعماری داخلی
صنایع نساجیطراحی و دوخت
ریخته گری

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

رشته های ارائه شده برای ورود مهر ۱۴۰۲ در مقطع کاردانی ناپیوسته را میتوانید در جدول پایین مشاهده نمایید .

آموزش انگلیسیبرق
آموزش عربیکاردانی حرفه ای کارهای عمومی ساختمان
آموزش و پرورش ابتدایینقشه برداری
کاردانی حرفه ای حقوق-حقوق ثبتیکاردانی فنی جوشکاری
مدیریت بازرگانیکاردانی فنی الکترونیک
حسابداریکاردانی فنی مکانیک
کاردانی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانینرم افزار کامپیوتر
علوم ورزشیتکنولوژی تولیدات گیاهی
کاردانی حرفه ای آرایش زنانهتولید و بهره برداری از گیاهان معطر
کاردانی حرفه ای تربیت مربی مهد کودککاردانی حرفه ای طراحی لباس
کاردانی حرفه ای امور بورسمعماری
کاردانی حرفه ای مراقبت و زیبایی پوست و موتکنولوژی مواد غذایی
تربیت معلم آموزش ریاضیتکنولوژی صنایع غذایی
تربیت معلم آموزش ریاضیامور بانکی
تربیت معلم آموزش علوم تجربیکاردانی حرفه ای امور بیمه

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

رشته های ارائه شده برای ورود مهر ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ناپیوسته را میتوانید در جدول پایین مشاهده نمایید .

آموزش و پرورش ابتداییعلوم آزمایشگاهی دامپزشکی
حقوق ثبتیآموزش زبان انگلیسی
مدیریت بازرگانیسخت افزار
مدیریت دولتیمهندسی حرفه ای علوم دامی
حسابداریمهندسی حرفه ای تولیدات گیاهی
تربیت بدنیمهندسی صنایع غذایی
تربیت دبیر تربیت بدنیمهندسی برق قدرت
مهندسی معماریمهندسی فناوری برق مترو
مهندسی نرم افزارمهندسی مکانیک خودرو
مهندسی الکترونیکمهندسی صنایع شیمی
نقاشیآموزش ریاضی
مهندسی عمران

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

رشته های ارائه شده برای ورود مهر ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی پیوسته را میتوانید در جدول پایین مشاهده نمایید .

زبان و ادبیات فارسیفیزیک
زبان و ادبیات انگلیسیشیمی
زبان و ادبیات فرانسهزمین شناسی
زبان و ادبیات عربیمهندسی شیمی
زبان و ادبیات آلمانیمهندسی پلیمر
زبان و ادبیات ارمنیمهندسی معدن
فلسفه و حکمت اسلامیمهندسی متالوژی
علوم قرآن و حدیثمهندسی کامپیوتر
ادیان و عرفانمهندسی عمران
فقه و مبانی حقوق اسلامیمهندسی معماری
جامعه شناسیمهندسی برق
مردم شناسیمهندسی مکانیک
مدد کاری اجتماعیمهندسی نقشه برداری
روزنامه نگاریمهندسی شهرسازی
روابط عمومیمهندسی ساخت و تولید
علوم تربیتیمهندسی نساجی
مطالعات خانوادهمهندسی هسته ای
علوم سیاسیطراحی صحنه
علوم قضایینمایش عروسکی
اقتصادکارگردانی
مدیریت بازرگانیفناوری صدا
مدیریت بیمهطراحی صنعتی
مدیریت صنعتیطراحی پارچه
حسابداریطراحی لباس
مدیریت گمرکیطراحی ساخت طلا و جواهر
مدیریت کسب و کارمعماری داخلی
علوم ورزشیبازیگری
جغرافیازیست شناسی جانوری
مشاورهزیست شناسی گیاهی
علوم کامپیوترمیکروبیولوژی
ریاضی

تذکر

دقت داشته باشید نمیتوانید از چند گروه آزمایشی با یک کارت اعتباری انتخاب رشته انجام دهید و لازم است برای انتخاب رشته های دلخواه از گروه های آزمایشی مختلف کارت اعتباری انتخاب رشته مجزا بخرید .

برای مثال اگر به رشته روانشناسی ، مهندسی کامپیوتر و میکروبیولوژی علاقه مند هستید به دلیل قرار گیری رشته ها در ۳ گروه متفاوت لازم است ۳ کارت اعتباری ۱۷۰ هزار تومانی تهیه کنید تا دانشگاه آزاد اجازه ورود به پروسه انتخاب رشته را به شما بدهد .

نحوه مشاهده نتایج دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

با پایان پروسه انتخاب رشته تمامی نتایج در تمامی مقاطع و رشته های در هفته پایانی شهریور ماه اعلام خواهد شد . برای مشاهده نتایج کافیست وارد سامانه azmoon.iau.ir شوید و نتایج خود را مشاهده کنید .

بدیهی است در هر انتخاب رشته تنها یک نتیجه قبولی اعلام میشود و لازم است بعد از مشاهده نتایج از طریق سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد مدارک خواسته شده بازگذاری شود تا شماره دانشجویی اولیه صادر گردد .

دریافت شماره دانشجویی به منزله ثبت نام قطعی نیست و باید طبق فراخوان دانشگاه قبولی برای ثبت نام نهایی و تحویل مدارک خواسته شده بصورت حضوری به واحدی که در آن قبول شدید مراجعه کنید . بعد از پرداخت شهریه ثابت بصورت آنلاین در سامانه آموزشیار ثبت نام قطعی و انتخاب واحد انجام میشود .

شرط معدل در دانشگاه آزاد بدون کنکور به چه صورت است ؟

دانشگاه آزاد در پذیرش بدون کنکور به ۲ صورت عمل میکند

تجانس رشته انتخاب شده با دیپلم داوطلب

در این حالت اگر شما از رشته های مرتبط با دیپلم انتخاب رشته بدون کنکور انجام دهید شانس بالاتری خواهید داشت . برای مثال از میان داوطلبانی که رشته مهندسی برق را انتخاب میکنند کسانی که دارای دیپلم ریاضی هستند در اولویت قرار میگیرند .

در رشته های پر طرفدار مانند روانشناسی ، حقوق ، مدیریت و حسابداری ، میکرو بیولوژی و مهندسی کامپیوتر مخصوصا در واحد های پر طرفدار این قانون رعایت میشود پس اگر رشته ای غیر متجانس با دیپلم را انتخاب میکنید بهتر است چند واحد دانشگاهی را در اولویت قرار دهید تا شانس بالاتری داشته باشید .

معدل کل دیپلم

بعد از گدر این مرحله دانشگاه آزاد سراغ معدل میرود در واقع از میان کسانی که معدل بیشتری در دیپلم متجانس دارند پذیرش میکند . برای مثال از میان دو نفری که دیپلم ریاضی دارند و هر دو مهندسی کامپیوتر انتخاب کرده اند داوطلبی که معدلش بالاتر است در اولویت قرار میگیرد .

تذکر

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد بر خلاف تصور خیلی از داوطلبان ساده نیست و هر کسی که در انتخاب رشته بدون کنکور شرکت کند قبول نخواهد شد . برای جلوگیری از این اتفاق و قبولی قطعی در رشته دلخواه و بهترین واحد های دانشگاه آزاد پیشنهاد میکنم حتما برای مشاوره با کنکور مشاور تماس بگیرید یا کار راحت تر را انجام دهید و انتخاب رشته را به بسپارید .

شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد تعهدی در زمینه تامین خوابگاه ندارد.

داوطلب باید تمامی ضوابط و قوانین ارائه شده در دانشگاه آزاد اسلامی را بپذیرد.

برخورداری از شرایط و توانمندی های جسمی و ذهنی لازم برای ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته مورد نظر الزامی است .

امکان انتقالی در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد وجود ندارد.

تمامی داوطلبان با دیپلم نظام جدید و قدیم امکان ثبت نام دارند .

در پایان

بر اساس قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی خوشبختانه کنکور تا حد زیادی بی تاثیر شده است و تمامی داوطلبان ورود به دانشگاه شانس این را دارند تا در دانشگاه و رشته دلخواهشان تحصیل کنند و آینده ای روشن را رقم بزنند .

تنها کافیست در زمان انتخاب رشته کمی تدبیر کرد و با اطلاعات کافی از نحوه اولویت بندی و تراز واحد های دانشگاهی انتخاب رشته بدون کنکور را انجام داد . قطعا میتوان در یکی از بهترین رشته ها و واحدهای مجهز دانشگاه آزاد قبول شد .

برای مشاوره در زمینه اقدام به ادامه تحصیل بدون کنکور و انتخاب رشته همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید .

بنر مشاوره کنکور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید