لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

همین حالا وقت مشاوره خود را رزرو کنید 👈

مشاوره تحصیلی متوسطه دوم

یکی از دوران بسیار مهمی که هر دانش اموز معمولا در ان با مشکلاتی مواجه می شود متوسطه دوم است. در اکثر مواقع مشاوره متوسطه دوم نیاز است.

در این دوره دانش اموز قرار است مباحثی را مطالعه کند که تا قبل از ان به صورت عمومی مورد مطالعه قرا می گرفتند اما از این سطح به بعد قرار است با توجه به انتخاب رشته ای که انجام داده است یکسری دروس را به صورت کاملا اختصاصی با سطح بالاتری مورد مطالعه قرار دهد.

این دوره ممکن است که دانش اموز با افت تحصیلی مواجه شود لذا لازم است که حتما از یک مشاوره برای رد کردن این دوره از تحصیل بهره ببرد.

اهمیت مشاوره تحصیلی متوسطه دوم

مشاوره در این دوره مانند هر دوره دیگر از تحصیل نقش به سزای دارد چرا که محصل با دروس و بحران هایی در این دوره مواجه می شود که تنها نظر یک کارشانس میتواند به او کمک کند تا به راحتی و با راهکارهای درست این مرحله را رد نماید.

مشاوره نتنها برای دوران تحصیل بلکه در هر دوره از تحصیل میتواند کارساز ترین باشد. چرا که ما به تنهایی نمی توانم از پس تمامی مسائلی که با ان مواجه می شویم در بیایم.

مشاور مطمئنا نقش به سزای دارد چرا که او دارای یک تجربه زیاد در حوزه های مختلفی است که ممکن است دانش آموز با آن مواجه گردد.

مشاوره تحصیلی متوسطه دوم با ارائه توانمندی های خود دراین زمینه به دانشآموز کمک می کند تا به راحتی و استرس وارد دوره بعدی آموزش خود شود.

پس اگر شماهم از دانش آموزان دوره متوسطه دوم هستید درنگ نکنید و هر چه سریعتر برای رفع مشکلات تحصیلی خود با یک مشاور خوب مرتبط شوید.

کار هایی که یک مشاور متوسطه دوم برای شما انجام میدهد:

-نحوه مطالعه و یادگیری دروس

در دوره دوم متوسطه دانش آموز همانوطر که گفتیم یادگیری دروسی را آغاز می کند که تا پیش از ان زیاد تخصصی نبودند و انجام انها از سمت دانش اموز به راحتی صورت می گرفت اما در این دوران او باید دروسی را پاس نماید که سختی بیشتری نسبت به دوره ای قبلی خود دارد.

مشاور با آگاهی از تمامی دروس این دوره و سختی و آسانی انها سعی می کند به دانش آموز کمک کند تا در یادگیری انها به بهترین نحو ممکن عمل کند.

-کمک به قبولی در امتحانات

گذار از دوره دوم به سوم متوسطه نیازمند برگزاری آزمون های پیشرفته در دروه دوم متوسطه است.

معلمان برای اینکه مطمئن شوند دانش اموز آمادگی عبور از دوره دوم متوسطه را دارد مسلما در آزمون گیری از آنان سخت عمل خواهند کرد.

لذا لازم است تا دانش اموزان با نحوه مطالعه دروس برای امتحانات آشنا شوند و بهترین زمان را در هنگام ازمون دادن مورد استفاده قرار دهند. مشاور با نشان دادن چگونگی پاسخ به سوالات و رعایت زمانبندی در موقع آزمون یک نقش راه خوب را برای شما فراهم خواهند کرد.

-کمک به چگونگی مواجه شدن با دروس اختصاصی

در این دوره شما یکسری دروس دارید که به لحاظ محتویات و آموزش تحصیلی نسبت به دوره های دیگر سخت تر هستند در این دوره مشاوره با ارئه نحوه مطالعه اینگونه دروس و کمک به شما برای بالا بردن سطح اطلاعاتتان جهت آنالیز اینگونه کتاب ها به شما کمک می کند تا سختی ایگونه دروس برای شما کمتر شود و شما بتوانید با درک بهتر از این دروس نسبت به موفقیت خود مطمئن شوید.

-شناسایی توانمندی شما در دروس اختصاصی

در دوره متوسطه دروس اختصاصی نقش مهمی در آینده تحصیلی شما بازی می کنند. به خاطر داشته باشید ممکن است شما در این دوره با یک فیلتر مشخص در برخی دروس قوی تر عمل کنید و علاقه مند تر ان درس را دنبال نمایید.

مشاور با بررسی نقطه توانمندی شما در هر کدام از دروس اختصاصی به انتخاب رشته دانشگاهی شما کمک خواهد کرد تا آنچه که با توان شما هم خوانی دارد را در دانشگاه و آینده تحصیلی دنبال نمایید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید