لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بازار کار گرایش های ارشد حقوق

بازار کار گرایش های ارشد حقوق

امروزه روابط میان افراد بسیار گسترده شده و تنها به روابط فرد با فرد دیگر محدود نمی شود. بلکه روابط افراد از روابط بین شهری و کشوری هم گسترده تر شده به روابط بین ‌المللی هم رسیده است. قطعاً برای کنترل و مدیریت چنین روابطی به وجود افراد کاردان و مفید لازم است.ما در این مقاله به برسی بازار کار گرایش های ارشد حقوق پرداخته ایم همراه ما باشید.

اما همان طور که می دانید انتخاب چنین افرادی بسیار سخت است نمی ‌توان به راحتی از میان رشته های مختلف چنین افرادی را انتخاب نمود. بنابراین برای فعالیت در چه ارگان هایی از فارغ التحصیلان ارشد حقوق استفاده می شود.

زیرا گرایش های ارشد حقوق بسیار زیاد است در این صورت می ‌تواند بازار کاری بسیار فوق العاده ای داشته باشد. برای اطلاع از گرایش های ارشد حقوق توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنیم همراه کنکور مشاور باشید.

انواع گرایش های ارشد حقوق

تماس با کنکور مشاور

همان طور که گفته شد گرایش های ارشد حقوق بسیار زیاد هستند، و در ارگان های مختلف فارغ التحصیلان زیادی مشغول به کار هستند. در ادامه تمام گرایش های ارشد حقوق را نام برده ایم. توجه شما را به موارد زیر جلب می کنیم:

  • گرایش حقوق بین الملل و تجارت
  • گرایش حقوق ارتباطات
  • گرایش حقوق بشر و حقوق خانواده
  • گرایش حقوق جزا و جرم شناسی
  • گرایش حقوق خصوصی و عمومی
  • گرایش حقوق نفت و گاز و محیط زیست
  • گرایش حقوق مالکیت های فردی
  • گرایش حقوق ثبت اسناد و املاک و سردفتری

همه این گرایشات دارای بازار کاری خیلی خوبی در کشور هستند. برای مثال گرایش حقوق بین الملل می تواند ارتباط بین کشور ها و روابط بین آن ها را از طریق یک فارغ التحصیل ارشد حقوق برقرار کند به طوری که همه تصمیمات و کار ها بر اساس قوانین و مقررات کشور ها انجام شود.

کسی که در این حوزه مشغول به کار است قطعاً حقوق و مزایای متناسبی با کار مهم و بزرگی که انجام می ‌دهد دریافت می ‌کند.

بازار کار حقوق خصوصی

تماس با کنکور مشاور

حقوق خصوصی یکی از گرایش ها یا شاخه های شغلی رشته پرطرفدار حقوق است.معمولا علاقه مندان به حقوق با توجه به علایقی که در شاخه های شغلی دارند میتوانند وارد تخصص مورد نظر شوند.

رشته حقوق دارای تنوع کاری بسیار بالایی است در واقع علاوه بر وکالت فارغ التحصیلان میتوانند برای شغل قضاوت و سر دفتری هم وارد امتحانات ورودی شوند این موارد جدا از این است که خود رشته حقوق موارد متنوعی را در امور حقوقی و قضایی در بر میگیرد و معمولا وکلا در زمینه ای خاص معتبر و متبهر میشومند.

ارشد حقوق خصوصی یا دایره شغلی حقوق خصوصی مربوط به علاقه مندانی است که قصد حل و فصل موارد حقوق در رابطه بین دو فرد را دارند یعنی در جایی که بین دو نفر مشکلاتی پیش آمده است که یکی بر دیگری مدعی باشد.

برای مثال افرادی که در روابط تجاری با فردی دیگر دچار مشکل هستند یا حتی دچار مشکلات خانوادگی از جمله قوانین طلاق و ارث هستند یا شخصی تعهداتش را نسبت به او رعایت نکرده است میتوانند از وکلای متخصص در این زمینه استفاده نمایند که اصطلاحا به حقوق خصوصی معروف است.

در مقابل حقوق عمومی قرار دارد که در رابطه با تمامی موارد گفته شده نسبت به یک نهاد عمومی یا دولت میباشد در واقع دولت و شخص سر موضوعی دچار دعوای حقوقی میشوند و در اینجا است که متخصصین در امور حقوق عمومی میتوانند کمکی چند جانبه برای رفع مشکل بکنند.

مطلب پیشنهادی : کارشناسی ارشد حقوق

شاخه ای دیگر از حقوق وجود دارد که با نام فقه و حقوق اسلامی و فقه حقوق خصوصی شناخته میشود.در رابطه با این شاخه از حقوق هم در شاخه های شغلی نسبت به حالت عادی حقوق تفاوتی وجود ندارد یعنی فرد فارغ التحصیل در این رشته علاوه بر وکالت میتواند برای آزمون قضات و سر دفتری هم داوطلب شود.

معمولا فارغ التحصیلان فقه و حقوق وارد امور حقوقی ادارت دولتی میشوند یا بعنوان مشاور حقوقی و تدوین کننده های آیین نامه حقوقی مراکز و ادارات مشغول بکار میشوند هر چند که همانطور که گفتیم افراد فارغ التحصیل در این رشته هم بدون محدودیت میتوانند در هرکدام از شاخه های شغلی حقوق مانند فقه و حقوق خصوصی مشغول بکار باشند.

البته اگر قصد مهاجرت دارید بهتر است وارد این شاخه نشوید چرا که اساس رشته فقه و حقوق اسلامی مربوط به قوانین اسلامی ایران است و طرفداران زیادی در کشورهای غیر مسلمان ندارد جهت ورود به رشته حقوق با تفکر مهاجرت بهترین گرایش برای شما حقوق بین الملل است.

بازار کار گرایش حقوق بشر و خانواده

بازار کار گرایش حقوق بشر و خانواده

زمانی که از حقوق بشر صحبت می‌ شود تنها منظور زنده ماندن و حق زندگی نیست بلکه همه حق و حقوق مربوط به زندگی انسان ها می باشد.

از این رو اگر فردی فارغ التحصیل ارشد گرایش حقوق بشر باشد می تواند در ارگان های دولتی و وزارتخانه‌ ها و سفارتخانه‌ ها مشغول به کار شود و یا در ارگان های دیگر ر مسائل مربوط به گرایش حقوق بشر را تدریس داشته باشد.

هم چنین زمانی که صحبت از گرایش حقوق خانواده تمام حقوقی که مربوط به اعضای خانواده نسبت به یکدیگر است و درون زندگی زناشویی ایجاد می شود.

برای مثال در حال حاضر می توان وظایف همسران نسبت به یکدیگر و هم چنین مسائل مربوط به ازدواج و طلاق و نفقه و یا حتی وصیت نامه را نام برد. که علاقه ‌مندان می‌ توانند با تحصیل در این گرایش وی جایگاه وکالت و یا قضاوت دست یابند.

بازار کار ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

بازار کار ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

منظور از حقوق جزا و جرم شناسی این است که فردی که در این حوزه تحصیل می کند تمام قوانین و مقررات را طبق ماده های تصویب شده قانون اساسی پیگیری می کند. سپس زمانی که در موقعیت شغلی وکالت قرار می گیرد می تواند از موکل خود دفاع کند.

پیشنهاد ما به شما : کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

این دفاعیه می ‌تواند در هر حوزه‌ ای و مربوط به هر جرمی باشد. برای مثال می توان قتل عمد و غیرعمد و دزدی و زنا و انواع جرم های موجود در جامعه را نام برد. که فارغ التحصیل در گرایش حقوق جزا و جرم شناسی می تواند همه این جرم ها و بزه ها را شناسایی و راه های مهار و برخورد با آن را به کار گیرد.

بازار کار گرایش حقوق ثبت اسناد و املاک

شما عزیزان خیلی خوب می دانید که در زندگی امروز افراد برای انجام کار های خود ملزم به ثبت اسناد مختلفی هستند. این اسناد مختلف می ‌توانند مربوط به ملک و یا شخص باشند. به همین خاطر تنها کسی که می تواند در این حوزه فعالیتی دقیق و درست داشته باشد کسی نیست جز فارغ التحصیل گرایش حقوق ثبت اسناد و املاک.

در دفاتر ثبت اسناد و املاک، اسنادی از جمله گواهی امضا و گواهی اشتغال و انتقال اسناد و انواع گواهی ها ثبت می شود. البته که درآمد حاصل از از انجام این کار مناسب است.

سوالات متداول

بهترین گرایش های ارشد حقوق در بازار کار چیست؟

بهترین گرایش برای کارشناسی حقوق است تا جامع و فراگیر باشد و بهتر است در گرایش در زمان کارشناسی ارشد مشخص شود.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید