لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین دانشگاه حقوق

بهترین دانشگاه حقوق

همانطور که می دانید برای دانش آموختگی هرچه بهتر در رشته حقوق، انتخاب بهترین دانشگاه حقوق ضروری است. این رشته تحصیلی همواره جزو پرطرفدار ترین رشته ها بوده است. مشاغل نشات گرفته از رشته حقوق، برای برخی از افراد بسیار چالش برانگیز است.

از این رو متقاضیان زیادی در هر زمان به رشته حقوق روی می آورند. در کشور ایران دانشگاه های زیادی برای تحصیل در رشته حقوق وجود دارد. پس افراد براحتی در شهر محل سکونت نیز می توانند به تحصیل در این رشته بپردازند.

امروزه براحتی امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق در کشور های خارجه فراهم شده است. همچنین در صورتی که کارشناسی رشته حقوق را در کشور ایران پشت سر گذاشته باشید، با گذراندن یک دوره خاص در کشور دیگر می توانید به فعالیت در حوزه وکالت بپردازید.

داشتن برنامه ریزی دقیق و همچنین پشتکار دو عامل موفقیت در رشته حقوق به حساب می آید. توجه  داشته باشید که پس از فارغ ‌التحصیلی در این رشته، در سال های ابتدایی درآمد زیادی نخواهید داشت. پس لازم است تلاش و پیگیری زیادی در این زمینه داشته باشید.

معرفی رشته حقوق

رشته حقوق یکی از بهترین و همچنین محبوب ترین رشته ها برای ادامه تحصیل در گروه علوم انسانی می باشد. برای تحصیل در بهترین دانشگاه حقوق شرکت در آزمون کنکور سراسری جزو الزامات است. گستردگی گرایش های این رشته یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید که منجر به جلب توجه عده زیادی از افراد شده است.

در بسیاری از ارتباطات بین دولت و مردم ردپای این رشته مشاهده می شود که تحت عنوان حقوق مردمی شناخته می شود. برخی از مهارت های لازم برای تحصیل در رشته حقوق به شرح ذیل است:

👈 جسارت

👈 توانایی استدلال

👈 خلاقیت ذهنی

👈 فن بیان متناسب

شاید تصور کنید بدست آوردن لیسانس حقوق کار سختی نباشد، اما حقوقدان شدن امری دشوار است. این موضوع بدان جهت ایجاد شده است که علم حقوق با علومی همچون روانشناسی، جامعه شناسی و همچنین علوم فلسفی درهم تنیده شده است. پس یک فرد حقوقدان می بایست با این علوم آشنا باشد.

پیشنهاد ما به شما : بازار کار گرایش های ارشد حقوق

معیار های انتخاب بهترین دانشگاه حقوق

برای انتخاب بهترین دانشگاه حقوق مولفه های گوناگونی دخیل هستند. مهم ترین ویژگی سطح کیفی آموزش یک دانشگاه می باشد که برا اساس تعداد دانشجویان فارغ ‌التحصیل معین می گردد. تعداد جوایز جهانی (خصوصا جایزه نوبل) که یک دانشگاه دریافت کرده است نیز یکی از معیارهای مهم به شمار می رود.

میزان اعتبار دانشگاه و خوش نام بودن آن در سطح جهانی نیز از ویژگی های مثبت برای شهرت یک دانشگاه می باشد. همچنین اینکه دانشگاه مورد نظر تا چه میزان در فعالیت های جهانی شرکت دارد و تعداد دانشجویان و اساتید بین المللی در اعتبار آن موثر است.

همچنین مساحت و تعداد دانشجویان دانشگاه نیز دو فاکتور مهم تقلی می گردند. همانطور که می دانید از هر دانشگاه مقالات مختلف علمی و تخصصی متعددی منتشر می گردد که این موضوع در افزایش سطح آن بسیار اثر گذار خواهد بود.

لازم به ذکر است فعالیت ‌های تحقیقاتی و پژوهشی یکی دیگر از معیارهای موثر در رنکینگ دانشگاه به حساب می آید که در اصل بازده علمی دانشگاه را نمایان می سازد.

معرفی بهترین دانشگاه های حقوق در ایران

بهترین دانشگاه حقوق در ایران با توجه به معیار هایی که قبل تر گفته شد، سنجیده می گردد. در ادامه برخی از دانشگاه های مطرح کشور ایران را بررسی خواهیم نمود.

👈 دانشگاه تهران

دانشگاه تهران در بین موسسات و همچنین برخی سازمان هایی که وابسته به آموزش عالی هستند، از هر جهت و از هر نظر از جایگاهی طلایی برخوردار می باشد. برخی از مهم ترین ویژگی های دانشگاه تهران به عنوان یک مرکز آموزش درجه یک عبارتند از:

  1. سابقه فعالیت
  2. قدمت
  3. وجود اساتید باتجربه
  4. تحصیل برترین دانشجویان
  5. ارزش بالای مدرک تحصیلی
  6. ارتباط با شرکت های مختلف
  7. کتابخانه
  8. وجود رشته ها و دانشکده های متعدد
  9. واقع شدن در پایتخت کشور

مواردی که مطرح شد، معیار های تعیین اهمیت و اعتبار دانشگاه تهران می باشد. دانشگاه معتبر تهران به عنوان یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور هرساله دانشجویان زیادی می پذیرد. از این رو به آن «دانشگاه مادر» نیز گفته می شود.

👈 دانشگاه علامه طباطبایی

معرفی بهترین دانشگاه های حقوق در ایران : دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی، به عنوان بهترین دانشگاه حقوق در کشور ایران تاکنون به موفقیت های زیادی دست یافته است. این دانشگاه بزرگترین مرکز آموزش تخصصی در حوزه علوم انسانی می باشد که تحت عنوان دانشگاهی پیشرو در دستیابی به اهداف و همچنین توسعه دانش شناخته شده است.

وجود اعضای هیئت علمی باتجربه و توانمند منجر شده تا دانشگاه علامه طباطبایی منبع خدمات ارزشمند به جامعه باشد. شایان ذکر است که برخی از مهم ترین چهره های سیاسی ایران و همچنین بنیان گذاران دانش های مختلف، فارغ ‌التحصیل این دانشگاه بوده اند.

👈 دانشگاه تربیت مدرس

سه فاکتور مهم در دانشگاه تربیت مدرس، کیفیت پژوهش، کیفیت آموزش و همچنین کیفیت امور فرهنگی و دانشجویی می باشد. ارتباطات علمی دانشگاه تربیت مدرس سبب شده تا به عنوان یکی از سه دانشگاه برتر ایران به شهرت زیادی دست پیدا کند.

همچنین دانشگاه تربیت مدرس جزء ۱۰ دانشگاه برتر جهان اسلام در کل خاورمیانه می باشد. یکی از دستاوردهای مهم این دانشگاه منحصر به فرد تولید علم در پایگاه ISI می باشد که از سوی پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام انتشار داده شده است.

👈 دانشگاه امام صادق (ع)

هدف اصلی تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) تلفیق بین علوم اسلامی و علوم انسانی می باشد. در این دانشگاه ترکیبی از دروس حوزوی و دانشگاهی تدریس می شود. تحصیل دراین دانشگاه رایگان بوده و دانشجویان از ابتدای تحصیل حقوق دریافت می کنند. اگر به دنبال بهترین دانشگاه حقوق هستید، دانشگاه امام صادق از گزینه های بسیار متناسب می باشد.

👈 دانشگاه شهید بهشتی

معرفی بهترین دانشگاه های حقوق در ایران : دانشگاه شهید بهشتی

این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه حقوق در ایران، در سال  46-1345 تأسیس شد. در ابتدا این دانشگاه در نزدیکی دانشکده ادبیات قرار داشت و سپس به همت رییس دانشکده آن زمان، در سال ۱۳۸۲ احداث گشت.

بر اساس تحقیقات انجام شده این دانشگاه تاکنون ۲۸۹۳۴ مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی نشر داده است. دانشگاه شهید بهشتی تهران صاحب امتیاز و نشردهنده ۴۲ مجله تخصصی می باشد و همچنین در سال های اخیر ۵۰ همایش توسط این دانشگاه برگزار شده است.

پیشنهاد ما به شما : آینده رشته حقوق

رتبه برتر های کنکور کدام دانشگاه ها رو برای رشته حقوق انتخاب میکنن؟

بهترین دانشگاه حقوق در ایران بر اساس فاکتور های متعددی تعیین می شود که در نتیجه آن متقاضیان ورود به آن افزایش می یابند. دانشگاه تهران، یکی پرمتقاضی ترین دانشگاه ها در فرم انتخاب رشته رتبه های برتر گروه علوم انسانی می باشد. تقریبا ۵۰ درصد از آنان قصد فعالیت در زمینه وکالت به طروق مختلف را دارند.

برخی دیگر نیز ترجیح می دهد در دانشگاه شهر خود به ادامه تحصیل بپردازند. کلان شهر هایی چون مشهد، شیراز، اصفهان برخی از مطرح ترین دانشگاه های ایران به حساب می آیند.

بهترین دانشگاه های حقوق جهان

بهترین دانشگاه های حقوق جهان

دانشگاه های موجود در خارج از ایران، امکانات و قابلیت های بسیار بی نظیری در اختیار دانشجویان قرار می دهند. بهترین دانشگاه حقوق در کشور های خارجه، برای دانشجویان حقوق ارزش ویژه ای قائل هستند. اضافه بر این، تحصیل در رشته حقوق در خارج از کشور منجر به توسعه دانش و مهارت ها در زمینه مباحث حقوقی می گردد.

همچنین موجب خواهد شد تا به یک نگرش دقیق تر به این علم در ابعادی وسیع تر دست پیدا کنید. شایان ذکر است که تحصیل در این نوع دانشگاه ها می بایست با آگاهی کامل از دانشگاه مورد نظر انجام گردد. بهترین دانشگاه حقوق در کشور های خارجه شامل موارد زیر است:

👈 ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده به عنوان یکی از برترین کشورها برای ادامه تحصیل در رشته حقوق توجه عده زیادی را به خود جلب کرده است. همچنین بسیاری دانشکده های معتبر حقوق در ایالات متحده واقع شده اند.  دانشجویان بین المللی که توانایی های مختلف در زمینه علمی دارند، با تحصیل در این دانشگاه به موفقیت زیادی دست پیدا می کنند. این امر موجب دو چندان شدن سطح مهارت های دانشجویان خواهد شد.

👈 سنگاپور

با وجود اینکه کشور سنگاپور یک دولت کوچک در آسیا به حساب می آید، برخی از مطرح ترین دانشگاه های حقوق در این کشور قرار دارد. در دانشگاه سنگاپور رشته های مختلفی برای حقوق وجود دارد که هرساله تعداد زیادی برای آن ثبت نام می کنند.

👈 دانشگاه هاروارد (ایالات متحده)

👈 دانشگاه آکسفورد (انگلستان)

👈 دانشگاه کمبریج ( انگلستان)

👈 دانشگاه ملبورن (استرالیا)

👈 دانشگاه ییل (ایالات متحده)

👈 دانشگاه استنفورد (ایالات متحده)

👈 دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی (UCB) (ایالات متحده)

👈 دانشگاه کلمبیا (ایالات متحده)

👈 دانشگاه نیویورک (NYU) (ایالات متحده)

کلام پایانی

برای تحصیل در بهترین دانشگاه حقوق ، در وهله اول باید رتبه مناسبی در کنکور سراسری کسب نمایید. ادامه تحصیل در دانشگاه های ایران یکی از نقطه عطف در زندگی هر فرد متقاضی این رشته به حساب می آید. چرا که افراد با ورود به این چنین دانشگاه هایی از امکانات فوق العاده ای بهره مند می گردند. در این گونه مراکز تحصیلی جمع زیادی از افراد نخبه و بنام کشور تدریس می نمایند.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید