لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

معرفی دانشگاه افسری کوثر

معرفی دانشگاه افسری کوثر

دانشگاه افسری کوثر از جمله دانشگاه‌های مطرح کشور است که با هدف آموزش فنون و مهارت‌های علوم انتظامی فعالیت می‌کند. بانوان علاقمند به رشته‌های افسری می‌توانند با شرکت در آزمون ورودی و کسب رتبه حد نصاب، در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. در‌ واقع دانشگاه افسری کوثر به عنوان یکی از دانشگاه‌های علوم انتظامی از میان بانوان واجد شرایط و علاقمند به این حوزه، دانشجو می‌پذیرد.

برای ثبت نام دانشگاه افسری کوثر، نوع رشته انتخابی با توجه به شرایط جسمانی داوطلبان انتخاب خواهد شد.  استخدامی در حین تحصیل و یا پس از فارغ التحصیلی از دیگر امکاناتی است که در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید که برای ثبت نام در دانشگاه افسری کوثر بایستی به سایت نیروی انتظامی مراجعه نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری در خصوص معرفی دانشگاه افسری، شرایط، ثبت نام، رشته‌های مورد نظر و مواردی از آین قبیل آشنا شوید.

قابل ذکر است که جهت هرگونه راهنمایی‌های مرتبط با دانشگاه علوم انتظامی امکان تماس با مشاوران تحصیلی مجرب وجود دارد. تا پایان این مطلب حتماً با ما همراه شوید. ما خبرهای خوبی درباره دانشگاه افسری کوثر برایتان به همراه داریم.

تاریخچه دانشکده افسری

👈 قابل ذکر است که تا قبل از تاسیس آموزشگاه شهربانی در سال ۱۳۲۲، برگزاری دوره‌های آموزش عالی برای افسران خانم شهربانی وجود نداشت. در نتیجه می‌بایست از ابتدایی‌ترین سطح آموزش دوره‌ها را شروع می‌کردند تا به درجات بالاتر ارتقاء پیدا کنند. پس از آن در دوره رضا شاه، درجه داران شهربانی برای افسر شدن می‌بایست در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کردند.

حتی آموزشگاهی نیز به همین منظور تاسیس شد. گفتنی است که برای ورود به این آموزشگاه، داشتن تحصیلات مهم نبود. اما  فعالیت دوره‌های این آموزشگاه پس از شهریور سال ۱۳۲۰ متوقف شد.

در سال ۱۳۲۱  لایحه تشکیل آموزشگاه شهربانی از سوی وزارت کشور به مجلس شورای ملی ارائه داده شد. شرط ورود برای شرکت در دوره‌های این آموزشگاه داشتن مدرک تحصیلی دیپلم کامل یا پنج ساله ناقص بود. فارغ التحصیلان این آموزشگاه نهایتاً با درجه ستوان دومی می‌توانستند در شهربانی استخدام شوند.

اما آن دسته از کسانی که با مدرک لیسانس وارد آموزشگاه می‌شدند به درجه ستوان یکم می‌رسیدند. در مجموع  از سال ۱۳۲۳ آموزشگاه عالی شهربانی فعالیت خود را به طور جدی آغاز کرد.

پس از انقلاب اسلامی دانشگاه پلیس از سال ۱۳۶۰ به پذیرش دانشجو مشغول شد. دانشگاه پلیس به عنوان عالیترین مرکز علمی فعالیت خود را تا سال ۱۳۷۰ ادامه داد.

در همان سال ۱۳۷۰ ترکیب تمامی تشکل‌های این حوزه اعم از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، سازمان‌های شهربانی، ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی و پلیس قضایی سبب تشکیل دانشگاه علوم انتظامی امین شد. ساختار این دانشگاه در سال ۱۳۸۶ به تأیید شورای عالی گسترش و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

تماس با کنکور مشاور

معرفی دانشگاه افسری کوثر

👈 همانطور که در مقدمه گفته شد دانشگاه افسری کوثر، دانشگاه افسری بانوان است. در مقابل دانشگاه افسری امین ویژه پذیرش داوطلبان آقا می‌باشد. یکی از مزیت‌های اصلی این دانشگاه آن است که دانشجویان از همان بدو ورود به استخدام نیروی انتظامی درمی‌آیند.

دانشگاه افسری کوثر که به آن مجتمع آموزش عالی کوثر هم گفته می‌شود، در‌واقع زیرمجموعه دانشگاه علوم انتظامی امین است. هدف از تاسیس این دانشگاه جذب دانشجویان برای آموزش نیروی مؤمن و متعهد زن در حیطه‌های کارمندی، درجه‌داری و افسری است.

در رابطه با معرفی دانشگاه علوم انتظامی باید بگوییم که این دانشگاه دارای ۶ دانشکده تخصصی است. این ۶ دانشکده شامل یک مرکز آموزش عالی برای آموزش پلیس زن و ۵ مرکز آموزشی مهارتی است. علاوه بر آن این دانشگاه دارای ۳۱ گروه آموزشی، ۲۳ رشته تحصیلی همراه با ۲۹ گرایش در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌شود.

علاوه بر آن این دانشگاه دارای مقطع دکتری نیز می‌باشد. از جمله دروس مهارتی در مقطع‌های کاردانی و کارشناسی می‌توان به مهارت های شنا، رانندگی، دفاع شخصی، آمادگی جسمانی و … اشاره کرد. قابل ذکر است که با گذراندن دوره‌ها گواهینامه رسمی و مورد تأیید به دانشجویان ارائه داده می‌شود.

دانشگاه افسری کوثر مختص به بانوان بوده و تمامی آموزش‌ها در محیطی کاملاجداگانه، زنانه و کادر اداری خانم مدیریت می‌شود. امکانات آموزشی، رفاهی، خوابگاه، سرویس و موارد این چنینی کاملاً در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد.

از آنجایی که تحصیل در این دانشگاه، استخدام داوطلبان را به همراه خواهد داشت، یادگیری تمامی مهارت‌ها و فنون با انگیزه کافی فرا گرفته می‌شود.

دانشگاه افسری کوثر کجاست؟

👈 از دیگر پرسش‌های مکرری که از سوی متقاضیان انجام می‌شود، موقعیت مکان یابی دانشگاه علوم انتظامی است. داوطلبان برای دسترسی به موقعیت دانشگاه می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه علوم انتظامی به راحتی جزئیات و موقعیت دانشگاه را دریافت کنند.

علاوه بر آن متقاضیان می‌توانند برای دریافت هرگونه اطلاعات مرتبط با موقعیت دانشگاه علوم انتظامی با مشاوران تحصیلی تماس حاصل فرمایند. مشاوران تحصیلی مجرب اطلاعات کامل‌تری در خصوص موقعیت، شرایط و سایر جزئیات مرتبط در اختیارتان خواهند گذاشت.

شرایط ثبت نام دانشگاه افسری کوثر

شرایط ثبت نام دانشگاه افسری کوثر

👈 شرایط ورود به دانشگاه افسری کوثر مانند تمامی دانشگاه‌ها یک سری شرایط خصوصی و عمومی را در بر می‌گیرد. قابل ذکر است که برای ورود به این دانشگاه حتماً بایستی در آزمون ورودی جذب بانوان و تمایل به استخدامی در نیروی انتظامی کشور شرکت کنید. از توضیحات داده شده کاملاً مشخص است که این دانشگاه ویژه بانوان افسر تاسیس شده است.

دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیلی در سازمان نیروی انتظامی استخدام می‌شوند. علاقمندان می‌توانند برای سال ۱۴۰۲ برای ثبت نام دانشگاه افسری کوثر اقدام کنند. ثبت نام برای دانشگاه افسری از طریق سایت نیروی انتظامی به نشانی police.ir انجام می‌شود.

علاوه بر آن تمامی اطلاعات مرتبط با شرایط دانشگاه افسری در این سایت به راحتی قابل مشاهده است.

شرایط عمومی برای ثبت نام دانشگاه افسری کوثر عبارتند از:

✅ دارا بودن تابعیت ایرانی

✅ معتقد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد قبول  در قانون اساسی کشور

✅ عدم ارتکاب جرم و عدم سوء پیشینه کیفری

✅ عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅ معتقد به ولایت فقیه و پذیرفتن قانون اساسی کشور

✅ الزام مجرد بودن داوطبان

✅ عدم عضویت در گروه‌های غیر اسلامی و یا احزاب غیر قانونی

شرایط تخصصی برای ثبت نام دانشگاه افسری کوثر عبارتند از:

✅ دارا بودن حداقل معدل ۱۴ برای مقطع کاردانی و دارا بودن حداقل معدل ۱۶ برای ورود به مقطع کارشناسی

✅ برخورداری از حداقل قد ۱۶۰ سانتی متر برای متقاضیان

✅ دارای حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۲۳ سال برای متقاضیان

✅ عدم تعهد متقاضیان به مراکز و سازمان های دولتی و یا غیر دولتی

رشته‌های دانشگاه افسری کوثر

👈 گفتنی است که اشتغال برای بانوان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه افسری کوثر امکان‌پذیر است. داوطلبان می‌توانند بر حسب علاقه، گرایش مورد نظر خود را انتخاب کرده و در همان رشته تحصیل کنند. منتهای مراتب پس از ورود به دانشگاه، بانوان بایستی به مدت یکسال دوره عمومی را سپری کنند.

بدین ترتیب با توجه به شرایط جسمانی و روحی رشته مناسب برای داوطلبان تعیین می‌شود. همزمان با تحصیل آموزش‌ها و مهارت‌های عملی در طی دوره‌های تحصیلی به داوطلبان آموزش داده می‌شود.

از جمله رشته‌های دانشگاه افسری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

👈 رشته راهنمایی و رانندگی

👈 رشته اطلاعات انتظامی و رایانه ای

👈 رشته کشف جرائم

گفتنی است که رشته‌هایی نظیر مرزبانی مناسب شرایط روحی و جسمانی بانوان نیست. در نتیجه مجموعه رشته‌های اطلاعاتی و آگاهی بیشتر برای بانوان انتخاب شده است.

تماس با کنکور مشاور

حقوق دانشگاه افسری کوثر

👈 حقوق دانشگاه افسری کوثر از دیگر مواردی است که از سوی متقاضیان به وفور پرسیده می‌شود. همانطور که گفته شد دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به خدمت سازمان نیروی انتظامی در آمده و مشغول به کار می‌شوند.

البته امکانات رفاهی، خوابگاه، سرویس و سایر تسهیلات نیز برای دانشجویان رایگان خواهد بود. حمایت ها در تمام طول دوران تحصیلی از دانشجویان خواهد شد. توصیه می‌شود قبل از ثبت نام دانشگاه افسری کوثر حتماً از شرایط عمومی، شرایط خصوصی، نحوه حضور در مصاحبه، معاینات پزشکی و موارد این چنینی به صورت کامل‌تر مطلع شوید.

دانشگاه‌های افسری به طور کلی دارای سه بخش ارتش، سپاه و نیروی انتظامی است. طبیعتاً ثبت نام دانشگاه افسری کوثر برای بانوان فقط در رشته نیروی انتظامی صورت می‌گیرد. با توجه به نوع شغل دفتری، کارمندی و … دریافت حقوق برای هر یک از بخش‌ها متغیر است و در نهایت از سوی سازمان تعیین می شود.

در نتیجه هر یک از فارغ التحصیلان بنا بر شرایط و موقعیت کاری از حقوق کافی بهره‌مند می‌شوند. میزان حقوق به اندازه‌ای است که می‌توانید حتی به عنوان کمک هزینه تحصیلی روی آن حساب باز کنید.

اما به هر صورت آینده کاری تمامی فارغ التحصیلان دانشگاه افسری به خوبی روشن و واضح است. در‌واقع نگرانی از بابت کاریابی و یا استخدامی وجود نخواهد داشت.

جمع‌بندی

با توجه به توضیحات داده شده تا حد بسیار زیادی با شرایط دانشگاه افسری کوثر آشنا شدید. ما در این مطلب سعی کردیم تمام اطلاعات لازم و ضروری را درباره معرفی دانشگاه افسری کوثر در اختیارتان قرار دهیم.

لازم به ذکر است که برای پذیرش در دانشگاه علوم انتظامی خانواده محترم شهدا، ایثارگران، کارمندان نیروهای مسلح، نحبگان علمی و ورزشی در شرایط کاملاً برابر با سایر متقاضیان در اولویت جذب دانشگاه قرار خواهند گرفت.

پس از گذراندن دوره های عمومی، متقاضیان برای ادامه تحصیلی در رشته‌های تعیین شده می‌توانند ادامه تحصیل دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید از مشاوران تحصیلی راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های ریاضی، تجربی، هنر و زبان
انتخاب رشته
یاشار موسی وند

پردرآمد ترین رشته های ایران در گروه های تجربی، ریاضی، هنر و زبان

اگر در حال حاضر از بین این همه رشته دانشگاهی هنوز نمیدونی وارد چه رشته ای بشی که بازار کار آن قطعی باشد همچنین درآمد خوبی هم داشته باشد پیشنهاد میکنم چند دقیقه ای زمان بزاری و تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشی!

بیشتر بخوانید »
برای تماس با مشاور کلیک کنید