لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین رشته های علوم انسانی

بهترین رشته های علوم انسانی

رشته های علوم انسانی علاقه مندان زیادی دارد و با توجه به کاربردی بودن و موقعیت های استخدامی ای که دارد هر ساله داوطلبان زیادی با کنکور و بدون کنکور وارد این رشته ها میشوند. اما بهترین رشته های علوم انسانی از نظر بازار کار و درآمد و حتی مهاجرت کدامند؟

در این مقاله با بررسی کامل و مفصلی درباره رشته های علوم انسانی پرطرفدارترین رشته ها و در واقع بهترین رشته های علوم انسانی را به شما معرفی میکنیم و درباره نحوه ورود و ثبت نام در این رشته ها هم توضیحاتی خواهیم داد. این مقاله سرنوشت ساز را از دست نده و تا انتها با ما همراه باش.

معرفی بهترین رشته های علوم انسانی

👈 یکی از گروه های آموزشی شاخه نظری رشته علوم انسانی میباشد.تا همین چند سال گذشته تقریبا نیمی از شرکت کنندگان کنکور سراسری را داوطلبان رشته انسانی تشکیل میدادند.

بر اساس مصوبات چند سال اخیر مجلس مبنی بر حذف کنکور و ورود آزادنه به دانشگاه ها و رشته های دلخواه داوطلبانی که دیپلم انسانی ندارند یا در کنکور انسانی شرکت نکرده اند هم امکان ورود به رشته دلخواه در زیر گروه انسانی را بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دارند.

با این توضیحات آغاز کردیم تا در بدانید در هر شرایطی که هستید و در هر سن و سالی با داشتن دیپلم نظری (ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی، معارف) میتوانید با کنکور یا بدون کنکور وارد یکی از رشته های زیر گروه انسانی شوید.

بهترین رشته های علوم انسانی

۱)روانشناسی

یکی از پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی رشته روانشناسی است.رشته روانشناسی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا شناخته شده است و طرفداران زیادی دارد.و تقریبا در تمامی مسائل زندگی فردی و اجتماعی نقش پر رنگی دارد.

افرادی که وارد رشته روانشناسی میشوند میتوانند در چند موقعیت شغلی مشغول بکار شوند.در این رشته میشود بعنوان کارمند در مراکز خصوصی و دولتی مشغول به شغل مشاوره شد یا حتی در وزارت آموزش و پرورش بعنوان معلم استخدام شد یا بصورت شخصی کلینیک دایر کرد.

برای تاسیس مطب یا دفتر مشاوره میتوان از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی مجوز گرفت.البته این شرایط برای اشخاصی وجود دارد که حداقل در مقطع رشته روانشناسی تحصیل کرده باشند.

در کل این رشته رشته پولسازی است و همیشه و همه جا خواهان خود را دارد مخصوصا الان که با رشد فرهنگی شهر ها و اقوام مختلف دیگه مقاومتی برای مراجعه به روانشناس وجود ندارد.

مجموعه فعالیت های روانشناسی

👈 مشاوره ازدواج

👈 مشاوره خانواده

👈 مشاوره فردی

👈 مشاوره اعتیاد

👈 مشاوره کودک

👈 مشاوره آموزشی و تحصیلی

👈 دبیری آموزش و پرورش

👈 مدد کاری اجتماعی

۲)حقوق

افرادی که وارد رشته حقوق میشوند معمولا درآمدهای بالایی دارند همچنین افراد شیک پوشی هستند و اگر آن ها را از نزدیک دیده باشید خاص بنظر میرسند. به همین دلیل در تمام دنیا علاقه مندان بسیاری وجود دارند که بخواهند وارد حیطه وکالت و دیگر شغل های زیر مجموعه رشته حقوق شوند.

رشته حقوق با توجه به تقاضای بالایی که دارد کار را برای داوطلبانی که میخواهند این رشته را در دانشگاه های مطرحی مانند دانشگاه تهران تحصیل کنند سخت کرده است. البته تنها فرصت ورود به رشته حقوق از این طریق نیست و میتوان بدون کنکور هم وارد دانشگاه شد.

شغل های زیر مجموعه رشته حقوق :

👈 وکالت

👈 سر دفتری

👈 قضاوت

👈 مشاور حقوقی سازمان های دولتی و خصوصی

با توجه به این دایره وسیع شغلی و وجود گرایش های متنوعی که در رشته حقوق برای ادامه تحصیل وجود دارد جای انتخاب زیادی برای تعیین شغل در این رشته وجود دارد. هم میشود بعنوان کارمند در سازمانی حقوقی یا غیر حقوقی استخدام شد و هم میتوان بعنوان وکیل دفتر مستقل داشت.

پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله آینده رشته حقوق است.

معمولا اکثر فارغ التحصیلان رشته حقوق وارد شغل هایی میشوند که مدیر و موسس آ« خودشان هستند و کمتر پیش می آید دنبال شغل های کارمندی باشند. درآمد تقریبا در تمام زیر مجموعه های شغلی حقوق بالا است و با داشتن کمی صبر و تجربه میتوان امنیت شغلی و مالی خوبی بدست آورد.

۳)حسابداری

معمولا داوطلبان کنکور انسانی و دیگر علاقه مندان بعد از عبور از دو رشته پر طرفدار گفته شده رشته حسابداری را مد نظر قرار میدهند.رشته حسابداری بعنوان یکی از رشته های شناور شناخته میشود و علاوه بر گروه علوم انسانی داوطلبان گروه ریاضی و تجربی هم میتوانند این رشته را انتخاب کنند.

رشته حسابداری جز رشته هایی است که در تمامی ادارات دولتی و شرکت های خصوصی و حتی واحد های کوچک شغلی کاربرد دارد به همین دلیل علاقه مندان زیادی با توجه به این که در این شغل بیکار نمیمانند به سمت رشته رشته حسابداری میروند.

شغل های زیر مجموعه حسابداری :

👈 حسابدار

👈 حسابرسی

👈 مدیر مالی

👈 کارمند بانک

👈 کارمند بخش مالی

👈 اداره گمرک

👈 دبیری آموزش و پرورش

👈 بیمه

در این رشته هم میتوان بعنوان کارمند وارد بازار کار شد یا با کسب مجوز های لازم شرکت حسابرسی تاسیس کرد و درآمد خوبی داشت. همچنین امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقاطع بالا وجود دارد و تمامی جنس های دانشگاهی این رشته را با کنکور و بدون کنکور ارائه میدهند.

۴)مدیریت

رشته مدیریت اشتراکات زیادی با هم از نظر بازار کار و هم از نظر واحد های درسی با رشته حسابداری دارد.به این ترتیب این رشته هم دارای بازار کار وسیعی در سطح جامعه است و تقریبا در صنف و شغلی با استفاده از این رشته میتوان شاغل شد.

رشته مدیریت هم در مقاطع تحصیلی پایین مانند کارشناسی دارای گرایش های زیادی است و هم برای ادامه تحصیل میتوان گرایش های متعددی برای انتخاب رشته پیش رو داشت. پس در زمان انتخاب رشته برای ورود به رشته مدیریت دقیقا میتوانید وارد گرایش مورد علاقه شوید.

گرایش های رشته مدیریت :

👈 مدیریت بازرگانی

👈 مدیریت مالی

👈 مدیریت صنعتی

👈 مدیریت بانکی

👈 مدیریت دولتی

👈 مدیریت بیمه

👈 مدیریت کسب و کار

👈 مدیریت امور گمرکی

👈 مدیریت فناوری اطلاعات

با توجه به گرایش های گفته شده فارغ التحصیلان رشته مدیریت میتوانند در تمامی بخش های خصوصی و دولتی مشغول بکار شوند یا با تاسیس شرکت مستقل بعنوان پیمانکار با شرکت های دیگر همکاری داشته باشند.

۵)اقتصاد

رشته اقتصاد از نظر تحصیلی و شغلی با رشته حسابداری اشتباه گرفته میشود.البته واحد های درسی مشترکی بین این دو رشته وجود دارد اما از نظر بازار کار و فعالیتی که بر عهده فارغ التحصیلان رشته اقتصاد است تفاوت های بسیاری وجود دارد.

با توجه به نیاز جامعه و دستگاه های اجرایی کشور برای ایجاد ثبات مالی و اقتصادی در کشور دانشجویان رشته اقتصاد در زمینه های مالی و اقتصادی در سطح کلان پرورش داده میشوند.

سازمان هایی که به اقتصاد دان نیاز دارند :

👈 وزارت اقتصاد و دارایی

👈 وزارت صنعت، معدن و تجارت

👈 سازمان برنامه و بودجه

👈 بانک مرکزی

👈 تمامی بانک های کشور

شغل های زیر مجموعه رشته اقتصاد :

👈 متصدی بانک

👈 کارشناس مالی بانک

👈 مشاور مالی شرکت های دولتی و خوصی

👈 کارشناس گمرک

👈 کارشناس مالی

👈 تحلیل گر مالی

👈 مدیر فروش

👈 استاد دانشگاه

👈 پژهش گر مالی

👈 کارشناس امور مالیاتی

👈 کارشناس بیمه

👈 کارشناس امور مالیاتی

پس در این رشته هم فارغ التحصیلان دایره شغلی گسترده ای دارند و در شغل های پر درآمد و استراتژیک میتوانند فعال شوند. قطعا برای رسیدن به درجه شغلی مناسب نیاز به تجربه کافی و کسب دانش و مهارت بالا است در هر صورت با رعایت موارد گفته شده میتوان از نظر شغلی در این رشته به موفقیت های کاری و مالی فراوانی رسید.

۶)علوم تربیتی

همانطور که از اسم این رشته مشخص است در این رشته دانشجویان اختصاصا به بحث تربیتی در سطح جامعه میپردازند. در سطح دنیا رشته علوم تربیتی بسیار شناخته شده است و با توجه به اهمیتی که دارد به این رشته بها داده میشود در حالی که در ایران آن چنان که باید این رشته مورد توجه قرار نمیگیرد.

گرایش های علوم تربیتی :

👈 راهنمایی و مشاوره

👈 آموزش پیش دبستان و دبستان

👈 تکنولوژی آموزشی

👈 مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

👈 آموزش و پرورش مدارس استثتایی

با توجه به گرایش های گفته شده در این رشته به سادگی میشه متوجه شد که دایره شغلی در این رشته در ارتباط با وزارت آموزش و پرورش است و هم میتوان در این وزارت خانه بعنوان معلم استخدام شد و هم میشود با دریافت مجوز از سازمان مشارکت های این وزارت خانه اقدام به تاسیس مهد کودک یا مدارس غیر انتفاعی کرد.

در این رشته هم هم میتوان استخدام شد که شاید درآمد چندان زیادی در انتظار شاغلین نباشد و هم میتوان اقدام به تاسیس مدرسه یا مهد کودک کرد که با کمی کسب تجربه و شناخته شدن میتوان درآمد خوبی داشت.

۷)مدد کاری اجتماعی

داوطبانی که وارد رشته روانشناسی و مشاوره نمیشوند در سطح بعدی میتوانند مدد کاری اجتماعی را انتخاب کنند.در این رشته بر خلاف رشته روانشناسی که در بخش های مختلفی فعالیت دارد مدد کار اجتماعی بیشتر حوزه فردی و اجتماعی خاصی مشغول میشود.

مراکزی که به مدد کار نیاز دارند :

👈 مراکز نگهداری افراد کارتن خواب(گرم خانه ها)

👈 مراکز نگهداری مردان و زنان بی سرپرست

👈 مراکز مشاوره و درمان اعتیاد

👈 مراکز پرورش گاهی

👈 کانون های اصلاح و تربیت

👈 زندان ها

👈 سازمان رفاه شهرداری

👈 موسسات خیریه

بعد از فارغ التحصیلی میتوان در یکی از مراکز گفته شده مشغول بکار شد که عموما زیر مجموعه سازمان بهزیستی است. البته شهرداری و سازمان زندان ها هم جز مراکزی هستند که به مدد کاران اجتماعی نیاز دارند.

با توجه به محیط کار و دایره شغلی رشته مدد کاری اجتماعی حتما در زمان انتخاب رشته روحیه خودتان را هم در نظر بگیرید. میتوان در این رشته با دریافت مجوز از سازمان های مربوطه کلینیک و مراکز مشاوره خصوصی و درمانی تاسیس کرد.

۸)فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان بعنوان یکی از دانشگاه های دارای شرایط خاص است و داوطلبان کنکور انسانی در زمان انتخاب رشته میتوانند کد رشته های مربوط به فرهنگیان را انتخاب کنند. با ورود به دانشگاه فرهنگیان استخدام قطعی صورت میگیرد و به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی پرداخت میشود.

اقایون از خدمت سربازی معاف خواهند شد و بعد از فارغ التحصیلی بعنوان دبیر در یکی از مدارس دولتی شهری که انتخاب کرده اند مشغول خواهند شد.

پیشنهاد ما به شما : شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

شغل های زیر مجموعه فرهنگیان :

👈 دبیری ابتدایی

👈 دبیری الهیات

👈 دبیری تاریخ

👈 دبیری ادبیات

👈 دبیری عربی

👈 دبیری جغرافیا

👈 دبیری اجتماعی

👈 دبیری مشاوره و راهنمایی

👈 دبیری تربیت بدنی

توجه

✅ رشته های بسیار دیگری در زیر گروه علوم انسانی قرار دارند اما در اینجا بر اساس بیشترین علاقه مندی و بازار کار و درآمد بهترین رشته های علوم انسانی معرفی شدند.

✅ قبل از ورود به رشته انسانی و بعد از آن قبل از ورود به رشته دانشگاهی حتما از استعداد یابی شغلی و تحصیلی استفاده کنید تا انتخاب رشته غلطی نداشته باشید.

✅ با توجه به توضیحاتی که داده شد و بر اساس روحیات خودتان باید در نظر داشته باشید که اهل شغل های کارمندی هستید یا دنبال تاسیس شرکت و داشتن شغل مستقل هستید.

بهترین رشته های علوم انسانی از نظر بازار کار

بهترین رشته های علوم انسانی از نظر بازار کار

تا اینجا پر طرفدار ترین رشته های علوم انسانی به شما معرفی شد. حالا وقت آن رسیده که بهترین رشته های علوم انسانی را از نظر بازار کار بررسی کنیم.برای بررسی بازار کار باید دو مورد در نظر گرفته شود :

👈 درآمد

👈 محیط کار

پس قبل از اینکه وارد رشته ای شوید تنها درآمد یا محیط کاری را در نظر نگیرید و هر دو مورد باید در اولویت باشد در غیر اینصورت یا از نظر درآمد رضایت شما جلب نمیشود یا اینکه محیط کار شما را فرسوده میکند و چه بسا که به همین دلیل تغییر شغل بدید!

با توجه به بررسی های انجام شده و بازخوردی که در جامعه وجود دارد علاقه مندان در اولویت انتخابی میتوانند وارد این دو رشته شوند :

👈 حقوق

👈 روانشناسی

این دو رشته با توجه به بازار کار متنوع و گسترده ای که دارد میتواند انتخاب مناسبی برای علاقه مندان باشد.افرادی که در این دو رشته فارغ التحصیل میشوند هم فرصت های شغلی استخدامی در سازمان های دولتی دارند و هم میتوانند مستقل کار کنند.

همچنین هر دو از وجحه اجتماعی خوبی برخوردار هستند و محیط کار جذابی از نظر ارتباط با آدم ها و اقشار مختلف جامعه دارند.

همچنین درآمد در هر دو رشته بالاتر از درآمد عمومی جامعه است و وکلا و روانشناسان مطرحی وجود دارند که با درآمد های میلیاردی در ماه حتی از پزشکان هم سبقت گرفته اند پس اگر اهل کار مستقل هستید و میتوانید مدتی را بعنوان کارآموزی و کسب تجربه و درآمد نداشتن تحمل کنید شغل های زیر مجموعه این دو رشته برای شما مناسب است.

برای ورود به بازار کار این رشته ها و دریافت مجوز و پروانه کار باید از یکی از مراجع زیر اقدام کنید :

👈 کانون وکلا

👈 کانون وکلا قوه قضاییه

👈 شرکت در آزمون سر دفتری

👈 شرکت در آزمون قضات

👈 سازمان بهزیستی کشور

👈 نظام روانشناسی کشور

بعد از این دو رشته میتوان سراغ رشته های زیر رفت :

👈 حسابداری

👈 مدیریت ها

👈 اقتصاد

بازه کاری و شغلی این رشته های تقریبا یکسان است و فارغ التحصیلان جز کادر و پرسنل یک سازمان میشوند با شغل ها و ماموریت های متفاوت!

اکثر افرادی که فارغ التحصیل این رشته ها میشوند برای شرکت در آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی تلاش میکنند تا بصورت کارمندان استخدامی شاغل شوند البته میتوان در تمامی رشته های گفته شد اقدام به تاسیس شرکت کرد که نسبت به رشته های حقوق و روانشناسی کمتر این اتفاق رخ میدهد.

در کل میتوان گفت محیط کاری مناسبی در انتظار شاغلین این رشته ها میباشد همچنین درآمد مکفی و امنیت شغلی خواهند داشت اما برای داشتن درآمد های بالا تاسیس شرکت شخصی در این ۳ رشته الزامی است.

در مرحله و سطح بعدی سراغ این رشته ها بروید:

👈 مشاوره

👈 مدد کاری اجتماعی

👈 علوم تربیتی

تقریبا هر ۳ در یک بازه درآمدی قرار میگیرند و در محیط کاری اختصاصی با قشری خاص در ارتباط هستند و مانند رشته های روانشناسی یا حقوق یا مدیریت نیستند که دایره ارتباطی بالایی داشته باشند.

این شغل ها هم بیشتر بصورت استخدامی است و موارد اندکی وجود دارند که بخواهند ثبت شرکت کنند و مستقل یا پیمانی کار کنند.واضح است که بحث درآمدی برای افرادی که مستقل مشغول میشوند بالا خواهند بود.

رشته بسیار مورد توجه در بین داوطلبان گروه انسانی…

👈 دبیری

معلم ها و فرهنگیان قطعا امنیت شغلی بالایی دارند و نسبت به زمانی که برای کار اختصاص میدهند درآمد بدی ندارند.البته نمیتوان گفت معلم شدن باعث پولدار شدن خواهد شد اما اگر دنبال محیط فرهنگی و امنیت شغلی و درآمد مکفی هستید معلمی شغل مناسبی است مخصوصا برای خانوم ها!

نکته

در اینجا بازار کار و درآمد ملاک قرار داده شد.افرادی که به رشته های خاص مانند ادبیات یا علوم سیاسی و امثال این ها علاقه دارند میتوانند در این زمینه ها انتخاب رشته کنند اما باید در نظر داشته باشند که از درآمد و دایره شغلی وسیعی برخوردار نخواهند بود مگر اینکه در آن رشته بعنوان پژوهش گر یا هیئت علمی به مدارج بالا برسند.

بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت

بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت

برای مهاجرت میتوان چند جنبه را در نظر گرفت و بر اساس آن توضیحاتی داد تا مسیر روشن تری برای شما علاقه مندان رشته های علوم انسانی ایجاد شود.

مهاجرت تحصیلی :

👈 راه اول

میتوان در کشوری دلخواه و با توجه به قوانین و شرایط آن کشور بدون کنکور اقدام به پذیرش تحصیلی کرد و صرف نظر از آن که مدرک تحصیلی دانشگاهی دارید یا ندارید برای دریافت پذیرش اقدام کنید.

در این روش هزینه های تحصیلی و زندگی بر عهده خودتان است همچنین بعضی از کشور ها مانند آمریکا و کانادا برای صدور ویزای تحصیلی کار شما را سخت خواهند کرد اما به هر حال با این روش میتوان مهاجرت تحصیلی داشت!

👈 راه دوم

در صورتی که شما در یکی از رشته های علوم انسانی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستید میتوانید برای بورسیه شدن یا اپلای تحصیلی اقدام کنید که در این صورت حتی کمک هزینه تحصیلی هم دریافت خواهید کرد.

اپلای تحصیلی کار سخت تری از حالت اول است و مراحل بیشتری برای موفقیت باید طی شود قطعا در این روش بار علمی و حتی سن شما در نظر گرفته میشود. فارغ التحصیل شدن از یکی از دانشگاه های مطرح کشور تا حد زیادی شما را در این مسیر کمک خواهد کرد.

توجه

در هر دو حالت داشتن مدرک زبان معتبر از الزامات مهاجرت تحصیلی است.

بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت تحصیلی

در اینجا نام چند رشته را بیان میکنیم که جز بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی است و کمک هزینه تحصیلی حدود ۴۰۰۰ دلار در ماه به دانشجویان داده میشود همچنین فرصت های شغلی خوبی بعد از فارغ التحصیلی برای دانشجویان فراهم است.

رشته هایی که نام خواهیم برد شاید در ایران حتی اگر در بهترین دانشگاه های کشور هم تحصیل شود و در واقع داوطلب جز رتبه برتر های کنکور باشد فرصت شغلی چندانی ندارد و چه بسا داوطلب بعد از فارغ التحصیلی بیکار شود!

👈 سیاست

👈 فلسفه

👈 تاریخ

👈 هنرهای خلاقانه و نمایشی

👈 جغرافیا

👈 زبان های خارجی

👈 توسعه بین الملل

👈 مطالعات فرهنگی

👈 تبلیغات

👈 طراح مد

👈 کار اجتماعی

👈 تدریس ابتدایی

👈 آموزش به کودکان استثنایی

👈 فلسفه

احتمالا تعجب کردید و برایتان عجیب است که این رشته ها جز بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت است اما خب این موضوع واقعیت دارد و عجیب تر آن است که با فارغ التحصیل شدن در اکثر این رشته ها میتوان در ادارات دولتی آن کشور کار پیدا کرد!

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری در واقع به روشی گفته میشود که شخص دارای تخصص یا مدرک تحصیلی خاصی باشد و بخواهد با استفاده از در یکی از کشور های دنیا کار کند و کسب درآمد داشته باشد.در اینجا به روش های دریافت مهاجرت کاری اشاره ای نمیکنیم اما بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت کاری را بیان خواهیم کرد.

👈 مدیریت

👈 حقوق

👈 اقتصاد

👈 مدیریت بازگانی

👈 مدیریت MBA

👈 روانشناسی

در مجموعه رشته های انسانی و با توجه به کشورهایی که مورد توجه اکثر ایرانی ها است و البته راحت تر میشود ویزای کاری گرفت این رشته ها بهترین انتخاب برای مهاجرت کاری در آینده محسوب میشود.

کشورهایی که در این شغل ها پذیرش دارند

کاناداآلمان
استرالیادانمارک

این ۴ کشور به دلیل کمبود نیروی کار بخضی از نیروی مورد نیاز را از مهاجران تامین میکنند.

اماراتقطر
عمان

کشورهای کوچک حاشیه خلیجه فارس هم تقریبا در این حالت قرار دارند و از طرفی چون به ایران بسیار نزدیک هستند تقاضای بالایی برای مهاجرت دارند.

پس اگر قصد ورود به رشته های علوم انسانی را دارید و بعد از آن میخواهید مهاجرت تحصیلی یا کاری داشته باشید میتوانید با یک تیر ۲ نشان بزنید.وارد رشته ای شوید که هم در ایران و هم در خارج از ایران فضای کافی برای تحصیل و اشتغال داشته باشد.

در آخر

برای ورود به رشته انسانی باید از پایه نهم به دهم تصمیم درست داشت. اگر جز خانواده داوطلبان هستید و این مقاله را مطالعه میکنید خواهشمندم در انتخاب رشته برای فرزندتان بسیار وسواس به خرج دهید و حتما قبل از انتخاب رشته استعداد یابی تحصیلی و شغلی مناسب از طریق مشاور انجام دهید.

پیشنهاد ما به شما : انتخاب رشته نهم به دهم

اگر وارد سال کنکور شدید یا جز کسانی هستید که میخواهند دوباره به تحصیل برگردند یا اینکه میخواهید وارد یکی از رشته های بدون کنکور علوم انسانی شوید حتما دقت داشته باشید باید تمام جنبه های گفته شده در زمان انتخاب رشته رعایت شود که قطعا پیشنهاد ما حداقل یک جلسه صحبت با مشاور متخصص در این زمینه است.

آکادمی کنکور مشاور بعنوان تخصصی ترین مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور کشور بصورت حضوری و تلفنی شما عزیزان را در امر انتخاب رشته درست کمک میکند کافیست همین الان با یکی از شماره های ما تماس بگیرید تا در لحظه با مشاور مربوطه صحبت کنید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید