لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

درآمد رشته میکروبیولوژی + آینده شغلی و بازار کار

درآمد رشته میکروبیولوژی

رشته میکروبیولوژی یکی از رشته های پرطرفدار گروه تجربی است که به دلیل مشاغل آزمایشگاهی در آن علاقه مندان زیادی دارد و میتوان گفت بعد از رشته علوم آزمایشگاهی در این حیطه شغلی رشته میکروبیلوژی در اولویت انتخابی داوطلبان قرار دارد.اما درمد رشته میکروبیلوژی چقدر است؟

در ادامه بطور مفصل راجع به بازار کار ، آینده شغلی و درآمد رشته میکروبیولوژی صحبت میکنیم تا اگر به این رشته جذاب علاقه مند هستید انتخاب و تصمیم بهتری داشته باشید.تا انتها با کنکور مشاور همراه باش تا به پاسخ تمام سوالاتت برسی!

درآمد رشته میکروبیلوژی در ایران

یکی از معیار های مهم انتخاب هر رشته ای و ورود به آن بررسی درآمد و بازار کار آن رشته است.تمام رشته های دانشگاهی میتوانند در چند زمینه شغلی وارد بازار کار شوند و کسب درآمد کنند.در خصوص رشته میکروبیولوژی مهم ترین زمینه های شغلی این ها هستند:

اشتغال در بیمارستان ها

تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی دارای آزمایشگاه با انجام فعالیت های گسترده و مختلفی است که پرسنل آن را فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی ، علوم آزمایشگاهی و دیگر رشته های مرتبط تشکلی میدهد.

کسانی که در آزمایشگاه بیمارستان ها مشغول هستند بر اساس ساعت کاری و شیفت های بیمارستانی دستمزد میگرند که این درآمد میتواند بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان بر اساس نوع بیمارستان ، تعداد شیفت کاری و سابقه سمت فرد متغیر باشد.

آزمایشگاه های خصوصی

حتما در سطح شهر آزمایشگاه های پاتولوژی مختلفی دیده اید و حتی برای آزمایش های مختلف حداقل یکبار هم که شده به آن مراجعه کردید.پرسنل آزمایشگاه های خصوصی هم از کسانی است که فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی هستند.

در این حیطه شغلی حقوق بصورت ماهانه بر اساس ساعت کاری و تخصص و توانایی فرد پرداخت میشود و ممکن است بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان متفاوت باشد.

تاسیس آزمایشگاه

فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی اجازه تاسیس آزمایشگاه ندارند و این مجوز فقط به فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی داده میشود اما میتوان با شخصی که دارای این مدرک است شراکت کرد و روی پروانه اشتغال بچه های علوم آزمایشگاهی سرمایه گذاری کرد.

درآمد رشته میکروبیولوژی در این حالت در بالاترین سطح قرار میگیرد و فرد بعنوان موسس و مدیر آزمایشگاه و در واقع سرمایه گذار اصلی حداقل ۱۰۰ میلیون تومان در ماه درآمد خواهد داشت.

توجه !

سرمایه گذاری در آزمایشگاه به دلیل گرانی وسایل آزمایشگاهی ساده نیست.

با توجه به شهر و منطقه تاسیس و تعداد مراجعین و خدماتی که ارائه میشود درآمد بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در ماه دور از دسترس نخواهد بود.

اشتغال در وزارت کشاوری

با توجه به اینکه رشته میکروبیولوژی ارتباط مستقیمی با میکروب شناسی و استفاده صحیح از انواع باکتری ها دارد وزارت جهاد کشاورزی فارع التحصیلان این رشته را هم در خصوص محصولات کشاورزی و هم در مورد امور دامی به استخدام خود درمیاورد.

درآمد در این حیطه شغلی بر اساس نرخ مصوب دولتی و ضرایب درآمدی مانند تاهل ، اشتغال در مناطق محروم و سابقه کار است و از حداقل ۸ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان در ماه متفاوت است.

اشتغال در سازمان محیط زیست

سازمان محیط زیست هم بعنوان یکی از ارگان های دولتی به دلیل حفظ و نگداری از محیط زیست فارغ التحصیلان این رشته را در زمینه های مختلف شغلی استخدام میکند و همچون وزارت جهاد کشاورزی نحوه محاسبه حقوق بر اساس ضرایب دولتی است.حقوق در این سازمان هم بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان در ماه متغیر است.

اشتغال در وزارت نفت

وزارت نفت بعنوان یکی از مهم ترین و بزرگترین وزارت خانه های کشور دارای آزمایشگاه های مختلفی در زمینه اکتشاف و بهره برداری است.قسمتی از پرسنل این آزمایشگاه ها فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی میباشند.

شاید بشه گفت بهترین استخدام دولتی ممکن از نظر درآمدی و شرایط و مزایا استخدام در وزارت نفت میباشد و درآمد آن بین ۱۲ تا ۳۰ میلیون تومان در ماه است مخصوصا اگر شاغلین در آن بصورت اقماری مشغول به کار شوند.

کارخانه های تولید دارو

یکی از مهم ترین و تخصصی ترین مراکز اشتغال فارغ التحصیلان میکروبیولوژی حضور در شرکت های دارویی است که بخش عمده و بزرگی از آن ها را آزمایشگاه تشکیل میدهد.اشتغال در شرکت های دارویی درآمدی بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان در ماه دارد.

بدیهی است هر چقدر تخصص و مهارت و البته سابقه کار بیشتر باشد هم زمینه های شغلی و هم شرکت های بهتری در زمینه دارو خواهان میکروبیولوژیست ها هستند.

کارخانه های تولید مواد غذایی

کارخانه های مواد غذایی از رب و کنسرو ها مختلف گرفته تا ماکارونی و غذاهای آماده دارای آزمایشگاه های مجهزی است.با تحصیل در رشته میکروبیولوژی یکی از زمینه های شغلی میتواند این کارخانه ها باشد که شخص در آن درآمدی بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان در ماه خواهد داشت.

کارخانه های تولید مواد شیمیایی و صنعتی

مواد اولیه و شیمیایی و صنعتی هم زیر نظر آزمایشگاه ها تولید میشود و تمام کارخانه های تولیدی در این زمینه اقدام به استخدام تعدادی فرد متخصص در گرایش های مرتبط میکنند.درآمد رشته میکروبیولوژی در این زمینه شغلی از حداقل ۸ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان در ماه متفاوت است.

اشتغال در دانشگاه ها

انواع دانشگاه های دولتی و غیر دولتی دارای رشته میکروبیولوژی دارای اساتید توانمدی در این رشته هستند پس میتوان وارد فعالیت های آموزشی و پژوهشی شد و به عنوان کادر دانشگاه و حتی هیئت علمی جذب بازار کار شد.

درآمد در این موقعیت شغلی بسته به نوع استخدام در دانشگاه یا عضویت در هیئت علمی و البته نوع دانشگاه بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان در ماه متفاوت است و البته موقعیت شغلی است که خیلی ها به دنبال آن میباشند.

خبر خوب!

رشته میکروبیولوژی این امکان را به فارغ التحصیلان فعال میدهد تا همزمان بتوانند حداقل در دو حیطه شغلی مشغول شوند تا از درآمد ماهانه بالاتری برخوردار باشند.

توجه:

خواهشی که از شما عزیزان داریم اسن است که حتما قبل از انتخاب این رشته خصوصیات شخصی خودتان را با این رشته منطبق کنید و صرفا علاقه و درآمد را بعنوان معیار قرار ندهید.میتوانید برای استعداد یابی شخصی با مشاوران کنکور مشاور در تماس باشید.

موضوعات مرتبط: راهنمای انتخاب رشته تجربی

آینده شغلی و بازار کار رشته میکروبیلوژی

بازار کار رشته میکروبیلوژی

آینده شغلی و بازار کار رشته میکروبیولوژی قطعا باید برای کسانی که وارد این رشته میشوند یا قصد انتخاب این رشته را دارند یک معیار بزرگ تلقی شود چون ممکن است حتی با خوب بودن این رشته در آینده از بازار کار دچاز مشکل شید، دقیقا اتفاقی که برای خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های خوب پیش آمده است.

رشته میکروبیلوژی ارتباط مستقیمی با فعالیت های آزمایشگاهی دارد پس در صورتی که این موضوع گسترش پیدا کند میتوان گفت بازار کار این رشته امن خواهد بود اما در خصوص مشاغل دولتی میزان جذب کسانی که در این رشته تحصیل کرده اند بسیار پایین است.

بنابراین با این دیدگاه وارد رشته میکروبیلوژی شوید که در صورت عدم اشتغال در دولت باید به قدری توانایی و تخصص خودتان را بالا ببرید که انواع زمینه های شغلی گفته شده شما را بدون هیچ شک و تردیدی با درآمد خوب جذب کنند.

مهم ترین گرایش های تخصصی رشته میکروبیولوژی

✔️ میکروب های بیماری زا

✔️ بیوسیستماتیک و بوم شناسی

✔️ میکروبیلوژی صنعتی

✔️ میکروبیلوژی محیطی

درآمد رشته میکروبیولوژی در کشورهای مختلف

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید کسانی که در رشته میکروبیولوژی در کشورهای دیگر دنیا تحصیل کرده اند چقدر درآمد دارند.شاید به همین دلیل خواستید برای مهاجرت اقدام کنید و بجای کار در ایران وارد کشور دلخواهتان شوید.

کانادا

یکی از نکاتی که در مورد کشور کانادا بعنوان یکی از مهاجر خیز ترین کشورهای جهان باید به آن دقت کرد این است که در کانادا علاوه بر تخصص داشتن سابقه بسیار مهم است و روی درآمد افراد بطور مستقیم تاثیر میگذارد.

درآمد رشته میکروبیولوژی در کانادا با توجه به استان محل سکونت ، تخصص و سابقه کاری بین ۹۰ تا ۱۸۰ هزار دلار کانادا در سال است که حتی با درآمد پزشکان متخصص برابری میکند.

آمریکا

آمریکا رویا و هدف بسیاری از کسانی است که قصد مهاجرت دارند همچنین با توجه به پیشرفته بودن این کشور در زمینه های مختلف آزمایشگاهی و تولیدی و اهمیت به مواردی همچون محیط زیست ، میکروبیولوژی در این کشور بازار خوبی دارد.

درآمد کسی که در آمریکا در رشته میکروبیولوژی در تخصص های مختلف آن مشغول است بین ۵۰ تا ۱۱۰ هزار دلار در سال است که هم حداقل و هم حداکثر آن درآمد خوبی برای زندگی در آمریکا محسوب میشود.

آلمان

آلمان هم جز کشورهایی است که مقصد بسیاری از ایرانی ها میباشد.درآمد رشته میکروبیولوژی در آلمان برای کسی که سابقه کار ندارد و تازه مهاجرت کرده است در حدود ۳۵۰۰ هزار یورو در ماه و در صورت کسب تخصص و سابقه میتوان در حدود ۱۲ هزار یورو در ماه درآمد داشت.

امارات

در سال های اخیر نه تنها از ایران بلکه از بسیاری از کشورهای دنیا و حتی شرکت های بزرگ به امارات و دبی نقل مکان کرده اند. امارات با توجه به فاصله نزدیکی تا ایران دارد یکی از مقاصد خوب برای مهاجرت کاری است.

درآمد رشته میکروبیولوژی در امارات حداقل ۲۹ هزار درهم در ماه است و با داشتن سابقه و تخصص و فعالیت در زمینه های مختلف مورد نیاز این کشور میتوان حتی تا ۷۰ هزار درهم در ماه درآمد داشت که واقعا درآمد شگفت انگیزی است!

اینطوری میشه با رشته میکروبیولوژی مهاجرت کرد

یکی از این دو راه را انتخاب کن:

۱- مهاجرت تحصیلی

ساده ترین روش مهاجرت با توجه به اینکه اقامت موقت است و معمولا برای تحصیل و زندگی باید هزینه کرد و تمکن مالی داشت مهاجرت تحصیلی است.برای مهاجرت تحصیلی با تسلط بر زبان و داشتن مدرک حداقل دیپلم به سادگی میتوانید به هر جای دنیا که خواستید مهاجرت کنید.

۲- مهاجرت کاری

تمامی کشورهای دنیا یا بهتر بگیم کشورهایی که نیاز به نیروی کار دارند هر ماهه شرایط و نیروی مورد نیاز خود را اعلام میکنند تا علاقه مندان با ارائه مدارک مورد نیاز جذب بازار کار آن کشور شوند. برای مهاجرت کاری داشتن تخصص و سابقه کار و مدرک زبان و حتی سن بسیار بسیار مهم است.

برای مهاجرت حتما به این نکات توجه کن:

  • زبان رسمی کشور مقصد
  • قوانین آموزشی کشور مورد نظر
  • قوانین کاری کشور مورد نظر
  • شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی و کاری
  • هزینه های زندگی
  • هزینه های تحصیل
  • درآمد متوسط رشته میکروبیولوژی

موضوعات مرتبط: رشته میکروبیولوژی بدون کنکور

در پایان

امیدوار هستیم مجموعه کنکور مشاور توانسته باشد شما را در زمینه کسب اطلاعات در مورد درآمد رشته میکروبیولوژی کمک کرده باشد تا در صورتی که قصد ورود به این رشته را دارید علاوه بر علایق و خصوصیات شخصی به جنبه های دیگری هم فکر کنید. میتوانید برای مشاوره و کسب اطلاعات دقیق تر همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید