لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

👈 اگر به دنبال لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ هستید این مقاله کنکور مشاور ازدست ندهید!

در گذشته ای نه چندان دور برای ورود به دانشگاه و رشته دلخواه داوطلبین مجبور بودند در کنکور سراسری شرکت کنند تا بعد از رقابت و کسب نتیجه مناسب وارد یکی از دانشگاه های کشور شوند. در این راستا در ابتدا دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد دو کنکور برگزار میکردند و بعد ها این روند به برگزاری یک کنکور تغیر پیدا کرد اما همچنان انتخاب رشته برای این دو دسته از دانشگاه ها کاملا مجزا بود.

تا اینکه بعد از کش و قوس های فراوان و تصویب مصوباتی در مجلس شورای اسلامی تصمیم بر آن شد که تمام دانشگاه ها قسمتی از پذیرش خود را به ورود بدون کنکور یا همان بر اساس سوابق تحصیلی تغیر دهند.

این میزان مقدار نسبتا زیادی است و دانشگاه ها موظف هستند تا ۸۵ درصد از ظرفیت خود را بصورت بدون آزمون دانشجو پذیرش کنند.دانشگاه ازاد اسلامی هم از این قاعده مستثنا نیست و بر اساس قانون حجم بسیار زیادی از پذیرش خود را به پذیرش بدون آزمون اختصاص داده است.

البته اینکه کدام واحد های دانشگاه آزاد بدون آزمون هستند و چه رشته هایی در دانشگاه ازاد در چه مقاطعی بدون آزمون قابل ورود هستند را در ادامه بطور خیلی مفصل بررسی میکنیم.

در دانشگاه آزاد چند مقطع تحصیلی بعد از دیپلم برای تحصیل وجود دارد.مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته ،مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی ارشد و دکتری جز این مقاطع میباشند.البته رشته های پزشکی و پیراپزشکی هم در دانشگاه آزاد وجود دارد که در ادامه کامل صحبت میکنیم.

تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باشید تا برای انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد به راحتی تصمیم بگیرید و بدون سردرگمی یا استفاده از منابع متفرقه انتخاب رشته را به سادگی انجام دهید.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

لیست رشته های کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد

👈 همانطور که گفته شد مقطع کاردانی در دانشگاه آزاد به دو دسته تقسیم میشود.کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته که هر کدام شرایط و ضوابط و قاعدتا انتخاب رشته جدا دارد.لازم نیست سردرگم شوید چون کنکور مشاور با جزئیات تمام هر دو مقطع و رشته های زیر مجموعه آن را برایتان توضیح میدهد.

لیست رشته های کاردانی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد

👈 مقطع کاردانی پیوسته مخصوص افرادی است که دارای دیپلم غیر نظری هستند یعنی عموما در مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل کرده اند و قصد دارند وارد دانشگاه شوند.

احتمالا بدانید که افراد دارای این دیپلم ملزم هستند تا در رشته دبیرستانی خود کنکور دهند و وارد دانشگاه شوند اما دانشگاه آزاد این فرصت را در اختیار آن ها گذاشته تا بدون کنکور و حتی در رشته ای بجز رشته تحصیلی دبیرستان انتخاب رشته کنند و ادامه تحصیل دهند.لیست رشته را میتوانید در ادامه مشاهده کنید.

تربیت کودکصنایع فلزی
مدیریت خانوادهجوش کاری
حسابداریناوبری
امور اداریسفال و سرامیک
تربیت بدنینرم افزار کامپیوتر
الکترونیک عمومیفناوری اطلاعات
الکترونیک رادیو-تلویزیونامور دامی-تکنولوژی
لکتروتکنیکفناوری پرورش دام
صنایع شیمیاییصنایع چوب و مبلمان
عمرانفناوری تولیدات باغی
نقشه برداریفناوری تولیدات زراعی
معماریفتو گرافیک
استخراج معدننقاشی
ساخت و تولیدهنرهای تجسمی
نقشه کشی ساختمانچاپ
طراحی صنعتیانیمیشن
تبریدطراحی طلا و جواهر
حرارت مرکزی و تهویهقلمزنی
مکانیک خودرومعماری داخلی
صنایع نساجیطراحی و دوخت
ریخته گری

برای مقطع کاردانی پیوسته شما میتوانید در یکی از رشته های نام برده شده شروع به تحصیل کنید. در صورتی که در رابطه با رشته ها اطلاعاتی ندارید و انتخاب کردن برایتان سخت است میتوانید همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید و با مشاور تحصیلی در کمترین زمان مشاوره کنید.

موضوعات مرتبط : لیست رشته های بدون کنکور پیام نور

لیست رشته های کاردانی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد

👈 مقطع کاردانی ناپیوسته مخصوص افرادی است که با وجود دیپلم غیر نظری قصد ادامه تحصیل در زیر شاخه های کار و دانش را نداشته باشند یا اگر دیپلم نظری هستند بنا به مصلحت ابتدا وارد دوره کاردانی شوند و بعد از آن کارشناسی بخوانند.

نکته ای جالب در این موضوع این است که بعد از پایان مقطع کاردانی میشود دوباره تغیر رشته داد و مقطع کارشناسی را با رشته ای دیگر ادامه تحصیل داد. در ادامه رشته های ارائه شده در مقطع کاردانی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد را کامل نام خواهیم برد.

آموزش انگلیسیبرق
آموزش عربیکاردانی حرفه ای کارهای عمومی ساختمان
آموزش و پرورش ابتدایینقشه برداری
کاردانی حرفه ای حقوق-حقوق ثبتیکاردانی فنی جوشکاری
مدیریت بازرگانیکاردانی فنی الکترونیک
حسابداریکاردانی فنی مکانیک
کاردانی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانینرم افزار کامپیوتر
علوم ورزشیتکنولوژی تولیدات گیاهی
کاردانی حرفه ای آرایش زنانهتولید و بهره برداری از گیاهان معطر
کاردانی حرفه ای تربیت مربی مهد کودککاردانی حرفه ای طراحی لباس
کاردانی حرفه ای امور بورسمعماری
کاردانی حرفه ای مراقبت و زیبایی پوست و موتکنولوژی مواد غذایی
تربیت معلم آموزش ریاضیتکنولوژی صنایع غذایی
تربیت معلم آموزش ریاضیامور بانکی
تربیت معلم آموزش علوم تجربیکاردانی حرفه ای امور بیمه

لیست رشته های کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

👈 مقطع کارشناسی نا پیوسته برای چند دسته از افراد بسیار مناسب است.اول آن هایی که دارای مدرک کاردانی هستند و قصد دارند در رشته خود یا در رشته ای دیگر ادامه تحصیل دهند که میتوانند براحتی در رشته دلخواه خود وارد دانشگاه شوند.

دوم افرادی هستند که دارای مدرک کارشناسی هستند و قصد دارند تا تحصیل مجدد داشته باشند اما نمیخواهند دوباره از اول شروع کنند و زمان زیادی را صرف درس خوندن کنند پیشنهاد میشود این افراد در مقطع کارشناسی نا پیوسته ثبت نام کنند و با هماهنگی دانشگاه قبولی اقدام به تطبیق واحد های درسی نمایند تا معادل سازی ها انجام شود.

دقت کنید در بعضی از رشته ها به دلیل داشتن قوانینی خاص برای دریافت پروانه مثل سازمان نظام مهندسی یا سازمان نظام روانشناسی شما نیاز است حتما دو مقطع را در یک رشته گذرانده باشید.

پس صرفا با دریافت مدرک کارشناسی نا پیوسته نمیتوانید رضایت سازمان مورد نظر را جلب کنید.در ادامه رشته های کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد را برایتان نام خواهیم برد تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش و پرورش ابتداییعلوم آزمایشگاهی دامپزشکی
حقوق ثبتیآموزش زبان انگلیسی
مدیریت بازرگانیسخت افزار
مدیریت دولتیمهندسی حرفه ای علوم دامی
حسابداریمهندسی حرفه ای تولیدات گیاهی
تربیت بدنیمهندسی صنایع غذایی
تربیت دبیر تربیت بدنیمهندسی برق قدرت
مهندسی معماریمهندسی فناوری برق مترو
مهندسی نرم افزارمهندسی مکانیک خودرو
مهندسی الکترونیکمهندسی صنایع شیمی
نقاشیآموزش ریاضی
مهندسی عمران

در رشته های نام برده شده شما بدون محدودیت و بدون در نظر گرفتن مدرک کاردانی میتوانید در یکی از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کنید و ادامه تحصیل دهید.

شما مجاز هستید تا در زمان انتخاب رشته تا ۲۰ انتخاب داشته باشید و بر اساس اولویت بندی شما یک نتیجه قبولی مشخص میشود.در  صورتی که علاقه مندید راجع به رشته ها و آینده شغلی آن ها اطلاعاتی کسب کنید کافیست همین الان با ما تماس بگیرید.

لیست رشته های کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

👈 در میان مقاطع تحصیلی موجود در کشور و دانشگاه آزاد اسلامی بیشت ترین علاقه مندی و بالاترین حجم دانشجو را این مقطع به خود اختصاص داده است.

در صورتی که شما در یکی از رشته های تجربی یا ریاضی یا انسانی موفق به دریافت دیپلم شدید میتوانید بدون کنکور وارد رشته دلخواهتان در مقطع کارشناسی پیوسته شوید.

کارشناسی پیوسته به این معنا است که شما در آن رشته به مدت حداقل ۴ سال شروع به درس خواندن میکنید و اجازه تغیر رشته رشته را در این ۴ سال ندارید مگر اینکه انصراف دهید و از نو شروع کنید!

در ادامه رشته هایی که در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد بدون کنکور وجود دارد را برایتان نام خواهیم برد تا انتها با ما همراه باشید.

زبان و ادبیات فارسیفیزیک
زبان و ادبیات انگلیسیشیمی
زبان و ادبیات فرانسهزمین شناسی
زبان و ادبیات عربیمهندسی شیمی
زبان و ادبیات آلمانیمهندسی پلیمر
زبان و ادبیات ارمنیمهندسی معدن
فلسفه و حکمت اسلامیمهندسی متالوژی
علوم قرآن و حدیثمهندسی کامپیوتر
ادیان و عرفانمهندسی عمران
فقه و مبانی حقوق اسلامیمهندسی معماری
جامعه شناسیمهندسی برق
مردم شناسیمهندسی مکانیک
مدد کاری اجتماعیمهندسی نقشه برداری
روزنامه نگاریمهندسی شهرسازی
روابط عمومیمهندسی ساخت و تولید
علوم تربیتیمهندسی نساجی
مطالعات خانوادهمهندسی هسته ای
علوم سیاسیطراحی صحنه
علوم قضایینمایش عروسکی
اقتصادکارگردانی
مدیریت بازرگانیفناوری صدا
مدیریت بیمهطراحی صنعتی
مدیریت صنعتیطراحی پارچه
حسابداریطراحی لباس
مدیریت گمرکیطراحی ساخت طلا و جواهر
مدیریت کسب و کارمعماری داخلی
علوم ورزشیبازیگری
جغرافیازیست شناسی جانوری
مشاورهزیست شناسی گیاهی
علوم کامپیوترمیکروبیولوژی
ریاضی

رشته های کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد را میتوانید تا ۲۰ انتخاب با توجه به زیر گروه آموزشی انتخاب کنید و برای هر کدام از زیر گروه های آموزشی نیاز است کارت انتخاب رشته جدا خریداری شود.

برای مثال اگر ما قصد داشته باشیم هم در مهندسی عمران و برق تحصیل کنیم و هم رشته های مدیریت و حسابداری را مد نظر داشته باشیم نیاز است یک انتخاب رشته در زیر گروه ریاضی و یک انتخاب رشته در زیر گروه انسانی انجام دهیم.

به همین ترتیب برای زیر گروه های تجربی و هنر و زبان هم این قانون باید رعایت شود.در هر انتخاب رشته میشود تا ۲۰ انتخاب داشت و قاعدتا برای هر انتخاب رشته نتیجه قبولی یا مردودی مجزا خواهد آمد تا در صورت قبولی در چند رشته بر اساس علاقه وارد رشته دلخواه شوید.

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

اساس پذیرش سوابق تحصیلی است پس اگر شما سعی دارید در یکی از بهترین واحد های دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل شوید هر چقدر معدل بالاتری داشته باشید و تجانس دیپلم و رشته ای که انتخاب کردید تطابق بیشتری داشته باشد شانس شما بالا تر خواهد بود.

برای مثال شخصی که قصد دارد در رشته میکروبیولوژی تحصیل کند و هدفش واحد علوم پزشکی است در صورتی که معدل بالا در رشته تجربی داشته باشد نسبت به دیگران از شانس بالاتری برخوردار است.

شما برای اطلاع از واحد های درسی رشته ها در دانشگاه و آینده شغلی آن ها و انتخاب بهترین رشته در کشور برای تحصیل میتوانید همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه آزاد

👈 برای ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی یک سری شرایط بعنوان شرایط عمومی قرار داده شده است که حتما داوطلبین عزیز باید این شرایط را داشته باشند تا بعد از قبول توسط دانشگاه ثبت نام شوند.

از جمله مهم ترین این شرایط موافقت با قوانین جمهوری اسلامی و عدم معاندت با ارکان نظام است و به همین جهت هم است که قبل از ثیت نام نهایی فرم های تعهد نامه و پیش ثبت نام از دانشجویان اخذ میشود.

همچنین اعتقادات دینی شما مهم است و نیاز است که در زمان ثبت نام شما به دین اسلام یا یکی از دین های رسمی تصریح شده در کشور اعتقاد داشته باشید.نداشتن سوابق سیاسی و همچنین عدم فساد اخلاقی از دیگر قوانین عمومی است.

اما قانونی بیشتر باید در نظر گرفته شود داشتن سلامتی جسمی و روانی متناسب با رشته تحصیلی میباشد همچنین دانشگاه آزاد در هیچکدام از رشته های دانشگاهی ارائه شده تعهد خوابگاه نمیدهد پس با ذهنیت خوابگاه های دانشجویی دولتی سراغ دانشگاه ازاد نروید.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه ازاد معمولا زیاد مورد توجه قرار نمیگیرد البته طبیعی هم هست چون بسیار کم پیش می آید که شخصی عدم تطابق با قوانین و شرایط عمومی داشته باشد.البته در زمان ثبت نام هم بسیار کم دیده شده است که تمام شرایط مو به مو بررسی شود پس نگران ثبت نام سخت در دانشگاه ازاد نباشید.

شرایط اختصاصی پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد

👈 بر خلاف شرایط عمومی شرایط اختصاصی به دقت توسط دانشگاه در زمان ثبت نام بررسی خواهد شد پس این قسمت را با دقت مطالعه کنید تا دچار مشکل نشوید.

👈 شما برای ثبت نام در دانشگاه آزاد نیاز است دارای دیپلم ۳-۶-۶ یا دیپلم نظام سالی واحدی یا دیپلم نظام قدیم باشید در غیر اینصورت ورود به دانشگاه با عدم ارائه مدرک تحصیلی دیپلم غیر ممکن است. همچنین در قوانین آماده شده افرادی که دارای دیپلم فنی یا کاردانش هستند در صورت نداشتن مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی اجازه ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته را ندارند.

👈در رابطه با افرادی که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند و قصد دارند دوباره وارد دانشگاه شوند حتما نیاز است که دارای کارت پایان خدمت سربازی باشند چون طبق قوانین شخصی قبل از سربازی اجازه بازگشت به مقطع قبلی یا دوباره خواندن یک مقطع تحصیلی را ندارد.

👈 در صورت انصراف برای ثبت نام مجدد طبق قوانین نیاز است که حتما انصراف اول شما بوده باشه در صورت اخراج از دانشگاه هم همانطور که میدانید محروم از تحصیل میشوید و دانشگاه جدید اجازه ثبت نام نخواهد داشت.

👈 افرادی که قصد دارند تا در رشته مهندسی دریا مشغول به تحصیل شوند علاوه بر موارد گفته شده باید دارای سلامت بینایی باشند و بخصوص دچار بیماری کور رنگی نباشند.

👈 افرادی که دیپلم حوزه دارند به شرطی که از نظر سربازی دچار مشکل نباشند یا در تحصیل همزمان حوزوی نباشند میتوانند در رشته های علوم انسانی انتخاب رشته کنند.

👈 متقاضیان ثبت نام در رشته تربیت بدنی نباید معلولیت جسمی حاد و مشکلات قلبی و تنفسی داشته باشند و همچنین باید از نظر بدنی با رشته ای که قرار است در آن تحصیل کنند تطابق لازم را داشته باشند در غیر اینصورت دانشگاه آزاد آن ها را ثبت نام نمیکند.

👈 متقاضیان ثبت نام در رشته های کارگردانی و بازیگری هم همچون رشته تربیت بدنی باید در سلامت کامل جسمی و قلبی و تنفسی باشند همچنین از نظر شنوایی و کلامی هم دچار مشکل نباشند.

دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

دفترچه مقطع کاردانی پیوسته بدون کنکور

دفترچه مقطع کاردانی ناپیوسته بدون کنکور

دفترچه مقطع کارشناسی پیوسته بدون کنکور

دفترچه مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور

مشاوره تخصصی پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

👈 در پذیرش و ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد باید چند نکته را حتما مورد توجه قرار دهید تا هم سردرگم نشوید و هم گیر سودجویان و کلاه برداران نیوفتید.

دانشگاه آزاد تقریبا تمام رشته ها را در تمام مقاطع ارائه میدهد اما در رابطه با بعضی از رشته ها پذیرش بدون کنکور وجود ندارد.برای مثال اگر جایی دیدید یا شنیدید که به شما گفته شد در ازای مقداری پول میتوانید وارد رشته های پزشکی یا پیراپزشکی بدون کنکور در دانشگاه آزاد شوید یا اطلاعات کافی ندارند یا متاسفانه کلاه بردار هستند!

قبل از اینکه رشته ای را انتخاب کنید و وارد آن شوید حتما تحقیقات کافی در رابطه با آینده شغلی آن رشته همچنین تناسب روحیات خود با آن رشته داشته باشید.

برای مثال دختر خانومی بدون اطلاع از آینده شغلی عمران و شرایط و محیط کاری و افرادی که در آینده با آن ها در ارتباط خواهد بود وارد رشته مهندسی عمران میشود و چون تحقیقات کافی نداشته نمیتواند با رشته تحصیلی ارتباطی برقرار کند بعد از تحصیلات هم متاسفانه در پیدا کردن شغل موفق نیست.این تنها مثالی برای جا افتادن موضوع بود و دلیل اصلی حجم زیاد فارغ التحصیلان!

پس نیاز است حتما استعداد یابی و شماوره شغلی داشته باشید و با دید و نگاهی کامل نسبت به هر رشته ای وارد داشنگاه شوید در اینصورت دیگر نمیتوانید بگویید رشته ای خوب است یا بد یا این رشته به درد میخورد و آن رشته نه!

شما هستید که آن رشته را برای خودتان پولساز و موفق میکنید و اگر هم چنین نشود بازهم شما بوده اید که نتوانسته اید موفق شید و نباید شخص دیگری را مسول کنید چون قطعا وجود دارند افراد موفقی که دقیقا در همان رشته تحصیل کرده اند!

خیلی ها نگران هستند که چون بدون کنکور وارد دانشگاه میشوند از نظر اعتبار مدرک تحصیلی در جایگاه پایین تری نسبت به دیگر دانشجویان باشند یا در مدرک تحصیلی آن ها وازه بدون کنکور ثبت شود یا در زمان استخدام تفکیکی بین این دو نحوه ورود باشد.

در جواب تمام این دغدغه ها باید گفت طبق مطالب ابتدای مقاله بدون کنکور شدن دانشگاه ها امری رسمی در کشور و بعد از تصویب در مجلس و بر اساس قانون است و هیچ گونه فرقی بین دو نفری که با کنکور و بدون کنکور وارد دانشگاه آزاد شده اند وجود ندارند حتی ممکن است سر یک کلاس بنشینند و هیچکدام از نحوه ورود دیگری اطلاع نداشته باشد.حتی از نظر شهریه هم هر دو به یک میزان شهریه پرداخت میکنند!

پس اگر قصد ورود به دانشگاه آزاد اسلامی را دارید بدون نگرانی و دغدغه در رشته و واحد مورد علاقه خود اعلام علاقه مندی کنید و آینده را با دانشتان تصاحب کنید.

در این مسیر در صورت وجود سوال میتوانید با مرکز مشاوره تحصیلی کنکور مشاور تماس بگیرید و وقت مشاوره حضوری یا تلفنی خود را رزرو کنید تا بهترین و حرفه ای ترین مشاورین تحصیلی کشور مسیر درست را به شما نشان دهند.

سوالات متداول در لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در چه مقاطعی رشته های بدون کنکور دارد؟

دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته و نا پیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته همچنین در شرایط خاص برای کارشناسی ارشد و دکتری هم پذیرش بدون کنکور دارد.

چه زمانی دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد منتشر میشود؟

برای ورودی مهر ماه همزمان با اعلام نتایج کنکور و برای ورودی بهمن بین آبان تا آذر دفترچه ها منتشر میشوند.

بنر انتخاب رشته بدون کنکور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

6 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید یسوال داشتم در مورد رشته کاردانی دامپزشکی که ایا تا دکترا میشه پیش رفت ومطب زد ؟ و به اندازه دکتراعمومی دامپزشکی میشه توش پیشرفت کرد؟

  2. من دوازدهم تجربی ام میخام یکی از رشته های پیرا پزشکی رو بدون کنکور برم استان در دانشگاه های چهارمحال بختیاری میشه؟

    1. رشته های پیراپزشکی بدون کنکور وجود نداره مگه اینکه تعهدی باشن که در مقطع کاردانی هست و لیست رشته ها مرداد ماه سال آینده مشخص میشه

  3. سلام ببخشید ما ییکه رشته تجربی بودیم و دیپلم تجربی داریم رشته های پیراپزشکی مثل فیزیوتراپی رو بدون کنکور با تعهد خدمت اگر بخایم بریم باید چیکار کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید