لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

آخرین اخبار کنکور و خبر های خوش برای کنکوری ها

آخرین اخبار کنکور

ما در کنکور مشاور بعنوان تخصصی ترین مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور کشور بمحض تصویب و اطلاع رسانی انواع مصوبه های تحصیلی از ابتدایی تا دکتری که شامل قوانین و اطلاعیه های آموزش و پرورش ، وزارت علوم ، وزارت بهداشت و سازمان سنجش میشود شما را به سرعت در جریان قرار خواهیم داد.

آخرین اخبار در خصوص ارشد فراگیر پیام نور

بر اساس اعلام معاون آموزشی وزیر علوم، برگزاری تمام دوره های کارشناسی ارشد و دکتری بصورت فراگیر به طور کل لغو شد و از این پس هیچ دانشگاه های پیام نور و آزاد اجازه برگزاری آزمون بصورت فراگیر و اختصاصی را ندارند.

آخرین اخبار در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش

شروع ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از هفته آینده

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:

آزمون استخدامی مربیان امور تربیتی و مشاوره و تربیت بدنی در۱۷ اسفند توسط جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

آزمون استخدامی آموزگاری در ۱۸ اسفند توسط سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز در ۲۸ اردیبهشت توسط سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

داوطلبانی که حداقل مدرک کارشناسی مرتبط با رشته‌های مندرج در دفترچه راهنمای آزمون دارند می‌توانند در این آزمون‌ها ثبت نام کنند.
در فصل تابستان دوره‌های صلاحیت معلمی برگزار خواهد شدو در نهایت مهر ۱۴۰۳ به عنوان معلم مشغول بکار خواهند شد.

از حدود یک هفته آینده از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش ثبت نام شروع خواهد شد

بعد از آزمون کتبی، مصاحبه تحت عنوان کانون‌های ارزیابی صورت می‌گیرد. در مرحله بعد گزینش انجام می‌شود.

نتایج آزمون‌ها تا قبل از تابستان سال ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آخرین خبر در خصوص شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

بعد از وقفه ای طولانی در نهایت دانشگاه آزاد دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی ( بدون کنکور ) در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته را در سامانه انتخاب رشته این دانشگاه به آدرس azmoon.org منتشر کرد.از همین لحظه میتوانید با توجه به رشته محل ها و ظرفیت های اعلام شده جهت قبولی در نیم سال دوم از طریق سامانه گفته شده ثبت نام کنید.

لیست رشته های بدون کنکورر دانشگاه آزاد

شروع ثبت نام بدون کنکور سراسری

بر اساس اطلاعیه قبلی سازمان سنجش از امروز ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ( بدون کنکور ) دانشگاه های دولتی و موسسات آموزش عالی و دانشگاه پیام نور آغاز شده است+از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و دریافت دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی میتوان کد رشته محل های مورد نظر را انتخاب و در سامانه برای قبولی در نیم سال دوم وارد کرد.

حداقل معدل برای ورود به دانشگاه دولتی بدون کنکور

کنکور سراسری ۱۴۰۳ ( شرایط و نحوه ثبت نام )

از روز ۵ آذر طبق اطلاعیه قبلی سازمان سنجش کشور ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری در تمام گروه های آزمایشی آغاز شد.طبق مصوبات قبلی نحوه تاثیر سوابق تحصیلی ۵۰ درصد قطعی است و داوطلبان بجز یک گروه اصلی مجاز هستند تنها در یک گروه شناور آزمون دهند.در واقع بر خلاف سال های قبل داوطلبان میتوانند در یکی از گروه های هنر یا زبان های خارجی شرکت کنند.هزینه ثبت نام ۲۰۸ هزار تومان میباشد و تاریخ برگزاری نوبت اول کنکور در اردیبهشت ماه است.

خبر خوش برای کنکوری های علاقه مند به دانشگاه فرهنگیان

یکی از مهم ترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، قرار گرفتن دفترچه سوالات مربوط به دانشگاه فرهنگیان در کنار دفترچه سوالات گروه اصلی داوطلبان است.طبق این روال آزمون اختصاصی فرهنگیان فقط در یک نوبت و همراه نوبت اول کنکور سراسری در ۵ و ۶ اردبیهشت ۱۴۰۳ برگزار میشود و داوطلبانی که قصد شرکت در این ازمون را دارند باید در زمان ثبت نام کنکور این موضوع را اعلام کنند.همچنین شرایط و ضوابط مختلفی برای آزمون دانشجو_معلم در نظر گرفته شده است که میتوانید در ادامه مطالعه کنید.

موضوعات مرتبط : هرآنچه که باید از شرایط جدید کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ بدانید

آخرین اخبار کنکور در خصوص تغییر زمان ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳

۱۵ آبان ۱۴۰۲

طبق اطلاعیه ای مکه سازمان سنجش کشور منتشر کرده است زمان ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری همچنین آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان تغییر کرده است و از ۵ آذر الی ۷ آذر ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری در گروه‌های آزمایشی پنج گانه انجام خواهد شد.

آخرین اخبار در مورد مبالغ مصوب آزاد سازی مدارک تحصیلی در تمام مقاطع وزارت بهداشت

در مصوبه اخیر وزارت بهداشت شهریه و هزینه خرید مدرک تحصیلی در رابطه با رشته های علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی تا دکتری عمومی اعلام گردید که بر این اساس دانشجویان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ میزان شهریه سالانه و هزینه آزاد سازی مدرکی که باید پرداخت کنند بین ۴۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان بصورت سالانه و بر اساس رشته و مقطع تحصیلی میباشد.

برای مطالعه کامل هزینه ها و شرایط به مقاله آزاد سازی مدرک تحصیلی مراجعه کنید.

آخرین اخبار کنکور در خصوص انتشار کارنامه سبز

خبر ۲۳ مهر ۱۴۰۲

تمامی داوطلبان کنکور سراسری که در انتخاب رشته کنکور شرکت داشته اند میتوانند نتیجه نهایی کنکور و کارنامه سبز خود یا همان کارنامه ای که نشان دهنده دیگر قبولی های داوطلب در انتخاب رشته انجام شده است را از طریق سامانه my.sanjesh.org مشاهده کنند و در صورت دلخواه در کد رشته قبولی دیگری بجز کد رشته قبولی فعلی ثبت نام کنند.

هرآنچه که باید در مورد کارنامه سبز بدانید.

آخرین اخبار کنکور در خصوص زمان ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲

خبر ۲۲ مهر ۱۴۰۲

در اطلاعیه ای که سازمان سنجش کشور منتشر کرده است با کمی تغییر نسبت به قبل زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ از تاریخ ۷ تا ۱۳ آبان ماه خواهد بود و زمان ثبت نام آزمون دکتری تخصصی (PHD ) از تاریخ ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه میباشد همچنین هر دو آزمون در دو نوبت صبح و عصر روز جمعه ۴ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار در خصوص اعلام نتایج انتخاب رشته مقطع کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی

خبر ۲۲ مهر ۱۴۰۲

تمامی داوطلبانی که در یکی از کد رشته محل های دانشگاه جامع علمی کاربردی مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته های متمرکز و شرایط خاص اقدام به انتخاب رشته کرده اند میتوانند برای مشاهده نتیجه خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. این داوطلبان فرصت دارند تا پایان هفته جاری اقدام به ثبت نام نهایی در دانشگاه محل قبولی کنند.

خبر خوش برای کنکوری ها نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ اعلام شد

خبر ۱۴ مهر ۱۴۰۲

تمامی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ که در انتهای مرداد ماه اقدام به انتخاب رشته کرده اند میتوانند از طریق سایت سنج از هم اکنون نتایج نهایی انتخاب رشته ۱۴۰۲ را در ۵ گروه آزمایشی مشاهده کنند.

آخرین اخبار کنکور در مورد اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خبر ۱۴ مهر ۱۴۰۲

امروز ۱۴ مهر بلخره نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد در تمام گروه های آزمایشی کنکور اعلام شد. البته داوطلبان کنکور تجربی که رشته های پزشکی ، دندان پزشکی ، دارو سازی و دامپزشکی را انتخاب کرده اند باید نتایخ خود را در سایت سنجش مشاهده کنند.

خبر خوش در خصوص اعلام نتایج انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

خبر ۱۴ مهر ۱۴۰۲

بعد از اینکه دانشگاه آزاد نتایج انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته و کاردانی پیوسته بر اساس سوابق تحصیلی را اعلام کرد امروز صبر داوطلبان مقطع کارشناسی پیوسته که بیشترین تعداد و تقاضا را دارد به سر آمد و میتوانند از هم اکنون از طریق سامانه azmoon.org اقدام به مشاهده نتایج کنند.

آخرین اخبار کنکور کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۲

خبر ۸ مهر ۱۴۰۲

برای مشاهده نتایج نهایی کنکور کاردانی به کارشناسی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد میتوانید از همین لحظه با ورود به سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام به مشاهده نتایج نهایی خود کنید.

آخرین اخبار از نتایج انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ناپیوسته

خبر ۸ مهر ۱۴۰۲

تمامی داوطلبانی که در تابستان ۱۴۰۲ برای ورودی در نیم سال اول دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ناپیوسته اقدام به انتخاب رشته کرده اند میتوانند با ورود به سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org نتایج نهایی خود را مشاهده کنند.

اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص آخرین اخبار کنکور ۱۴۰۳

خبر ۴ مهر ۱۴۰۲

بعد از رد مصوبه مجلس در شورای نگهبان سازمان سنجش بلافاصله اطلاعیه ای صادر کرد تا تمام داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بطور کامل در جریان روند برگزاری کنکور قرار بگیرند. در این اطلاعیه آمده است کنکور سراسری ۱۴۰۳ مطابق قوانین کنکور ۱۴۰۲ با تاثیر قطعی معدل به میزان ۵۰ درصد برگزار خواهد شد و دروس عمومی تنها بصورت سوابق تحصیلی تاثیر گذار هستند همچنین کنکور در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه ۱۴۰۳ در روز های پنجشنبه و جمعه برگزار میشود.

خبر خوش برای کنکوری ها درباره رد مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان

خبر ۴ مهر ۱۴۰۲

با وجود اینکه در انتهای شهریور ماه مصوبه ای با اکثریت آرا در مجلس به تصویب رسید و قرار شد کنکور سراسری ۱۴۰۳ مطابق با کنکور ۱۴۰۱ و سال های قبل از آن برگزار شود و تاثیر معدل از حالت قطعی به مثبت تغییر کند همچنین دروس عمومی به کنکور برگردند سخنگوی شورای نگهبان از رد این مصوبه خبر داد پس با این حساب کنکور ۱۴۰۳ مطابق قوانین کنکور ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار در خصوص اعلام اسامی رشته های دارای شرایط خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی

خبر ۳۰ شهریور ۱۴۰۲

تمامی داوطلبانی که در انتخاب رشته کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی انتخاب رشته انجام دادند در صورت انتخاب رشته های دارای شرایط خاص از امروز میتوانند نتایج نهایی خود را برای ثبت نام نهایی در دانشگاه مشاهده کنند.

آخرین اخبار کنکور در مصوبه جدید مجلس شواری اسلامی

خبر ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

در اقدامی غیر منتظره با وجود اینکه صحبت از حل فصل اختلافات میان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی بود اما مجلسی ها با اکثریت آرا قانون بازگشت شرایط کنکور به سال ۱۴۰۱ و قبل از آن را تقدیم شورای نگهبان کردند تا در صورت تصویب کنکور ۱۴۰۳ در یک نوبت و حضور دروس عمومی و بدون تاثیر قطعی سوابق تحصیلی و معدل برگزار شود.

خبر خوش برای کنکوری ها در مورد تمدید انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد

خبر ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد طی اطلاعیه ای اعلام کرد تمامی کسانی که قصد انتخاب رشته دانشگاه آزاد بجز رشته های پزشکی ، دندان پزشکی ، دارو سازی و دامپزشکی را دارند فرصت خواهند داشت تا ساعت ۲۴ تاریخ ۲۵ شهریور ماه اقدام به انجام انتخاب رشته کنند.

خبر خوش در خصوص علاقه مندان به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

خبر ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد طی اطلاعیه ای اعلام کرد تمامی کسانی که قصد انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را دارند فرصت خواهند داشت تا ساعت ۲۴ تاریخ ۲۵ شهریور ماه اقدام به انجام انتخاب رشته کنند.

خبر خوش برای کنکوری ها در خصوص اعلام نتایج رشته های دارای شرایط خاص

خبر ۱۶ شهریور ۱۴۰۲

اگر در انتخاب رشته کنکور سراسری رشته ها و دانشگاه های دارای شرایط خاص را انتخاب کردید میتوانید همین الان با مراجعه به سایت سازمان سنجش نتایج چند برابر ظرفیت این رشته ها را مشاهده و در صورت قبولی جهت انجام مصاحبه به مراکز اعلام شده مراجعه نمایید.

آخرین اخبار کنکور در خصوص اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد

خبر ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

تمامی داوطلبان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد میتوانند از همین لحظه آخرین نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را از سامانه ستجش مشاهده کنند.

آخرین اخبار در خصوص انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی کابردی

خبر ۷ شهریور ۱۴۰۲

طی اطلاعیه ای که در سایت سنجش منتشر شده تمامی داوطلبان انتخاب رشته در دانشگاه علمی کاربردی میتوانند از تاریخ ۷ شهریور لغایت ۱۳ شهریور اقدام به انجام انتخاب رشته در کد رشته محل های مورد نظر با حداکثر ۳۰ انتخاب کنند. نتایج نهایی در هفته دوم مهر ماه اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار کنکور در خصوص تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

خبر ۴ شهریور ۱۴۰۲

سازمان سنجش طی اطلاعیه ای اعلام کرد تا تمامی داوطلبان کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته در گروه های آزمایشی مشخص میتوانند حد اکثر تا تاریخ ۶ شهریور ماه ساعت ۲۴ اقدام به انجام انتخاب رشته و دریافت رسید از سامانه کنند. در این اطلاعیه تاکید شده است که مهلت انتخاب رشته برای بار دیگر تمدید نخواهد شد.

آخریدن اخبار کنکور در خصوص مشخص شدن کد سوابق تحصیلی در سامانه آموزش و پرورش

خبر ۲ شهریور ۱۴۰۲

سازمان سنجش طی اطلاعیه ای اعلام کرده است تمام داوطلبانی که فاقد کد سوابق تحصیلی هستند یا در زمان انتخاب رشته با مشکل مواجه شده اند میتوانند در تاریخ ۵ شهریور ماه با مراجعه به سامانه my.medu.ir اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی کنند و فرآیند انتخاب رشته را به پایان برسانند.

آخرین اخبار کنکور در خصوص آغاز انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد

خبر ۱ شهریور ۱۴۰۲

تمامی داوطلبان کنکور که در یکی از ۵ گروه آزمایشی کنکور سراسری شرکت کرده اند میتوانند از امروز انتخاب رشته خود را در سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام دهند . برای انجام اینکار داشتن کد انتخاب رشته که در انتهای کارنامه کنکور سراسری درج شده است الزامی است.

آخرین اخبار کنکور در خصوص آغاز انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

خبر ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

تمامی داوطالبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی در ۴ مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته همچنین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از امروز میتوانند با مراجعه به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی با خرید کارت اعتباری انتخاب رشته در گروه آزمایشی مرود نظر انتخاب رشته خود را انجام و رسید انتخاب رشته از سایت دریافت نمایند.

خبر خوش برای کنکوری ها در خصوص انتشار کارنامه نوبت اول و دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲

خبر ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

از همین لحظه میتوانید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org کارنامه اولیه نوبت اول و دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ حاوی نمره کل نهای ، رتبه سهمیه و نمره کل سوابق تحصیلی را مشاهده کنید. لازم به ذکر است کارنامه مبنای انتخاب رشته در ۱۰ روز آینده منتشر خواهد شد که از طریق همین سامانه قابل مشاهده است.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید