لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته میکروبیولوژی بدون کنکور

رشته میکروبیولوژی بدون کنکور

رشته میکروبیولوژی بدون کنکور یکی از انتخاب های داوطلبان علاقه مند به این رشته است که نتوانسته اند در کنکور نتیجه خوبی کسب کنند یا اصلا در کنکور شرکت نکرده اند. در واقع میشود رشته میکروبیولوژی را بعنوان یکی از رشته های پرطرفدار تجربی کاملا بدون کنکور در دانشگاه تحصیل کرد.

با توجه به اینکه اکثر رشته های گروه تجربی به دلیل تقاضای زیاد بر اساس نتیجه کنکور پذیرش میشوند ورود به رشته میکروبیولوژی بدون کنکور بعنوان یکی از رشته های پرطرفدار میتونه فرصت خوبی برای تحصیل در یکی از دانشگاه های خوب و رشته باب میل داوطلبان باشد.

تا انتهای این مقاله با همراه باش تا هم دانشگاه هایی که این رشته را ارائه میدهند بشناسی و هم شهریه ها رو بدونی تا بهترین و درست ترین انتخاب ممکن را انجام بدی.

شهریه رشته میکروبیولوژی بدون کنکور

علاوه بر خود رشته و بازار کار آن و البته علاقه داوطلبان یکی از موضوعات و دغدغه های مهم داوطلبان و خانواده ها مخصوصا با وجود شرایط فعلی و تورم افسار گسیخته شهریه دانشگاه دانشگاه های بدون کنکور میباشد.

باید در نظر داشت که شهریه از دو قسمت شهریه ثابت ( که تا پایان تحصیل تغییری ندارد) و شهریه متغیر ( هر ساله بر اساس تورم بین ۱۲ تا ۲۰ درصد رشد میکند) تشکیل میشود پس زمانی که شهریه را در نظر دارید باید آن را برای مدت حدود ۵ سال محاسبه کنید. در ادامه به تفکیک جنس های دانشگاهی مختلف شهریه رشته میکروبیولوژی بدون کنکور را بررسی میکنیم.

موضوعات مرتبط : معرفی رشته میکروبیولوژی به همراه بازار کار، درآمد و دروس اصلی این رشته

شهریه رشته میکروبیولوژی دانشگاه دولتی

دانشگاه های دولتی همانطور که از اسمشان مشخص است قسمتی از مجموعه دولت و وزارت علوم و زورات بهداشت محسوب میشوند در نتیجه دارای بودجه مختص بخود هستند به همین دلیل بخشی از دانشجویان این دانشگاه ها بصورت کاملا رایگان میتوانند تحصیل کنند.

با قوانینی که تصویب شد قرار بر این است که حتی در دوره های روزانه هم پذیرش بدون کنکور وجود داشته باشد پس در زمان انتخاب رشته باید دقت داشته باشید و در دانشگاه های دولتی بدون کنکور تحصیل کنید و از مزایای تحصیل رایگان بهره مند شوید.

همچنین میشود رشته میکروبیولوژی بدون کنکور در دوره نوبت دوم یا شبانه قبول شد که این نوع پذیرش هم زیر مجموعه دانشگاه های دولتی است ولی باید در حدود ۵ میلیون تومان در هر ترم شهریه پرداخت شود.

اساتید ، کلاس ها و کیفیت آموزشی هیچگونه تفاوتی با دوره روزانه ندارد و داوطلب مدرکس را از دانشگاه دولتی دریافت میکند . تنها تفاوت پرداخت شهریه است که در رشته میکروبیولوژی در مجموع شهریه ثابت و متغیر در حدود ۵ میلیون میباشد.

شهریه رشته میکروبیولوژی دانشگاه پردیس

دانشگاه های پردیس بین الملل واحد های خودگردان از زیر مجموعه دانشگاه های دولتی هستند برای همین اگر دقت کرده باشید در کنار اسم آن ها نام یکی از دانشگاه های دولتی آورده میشود. برای مثل پردیس دانشگاه تهران یا پردیس دانشگاه علوم پزشکی ایران!

در هر صورت گران ترین دانشگاه های ایران در تمام رشته های دانشگاهی دانشگاه های پردیس هستند و تقریبا دو برابر شهریه در حالت عادی دریافت میکنند . برای رشته میکروبیولوژی شهریه تحصیل در دانشگاه های پردیس بدون کنکور در حدود ترمی ۱۰ میلیون تومان است.

کنکور مشاور پیشنهاد میکند برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی وارد دانشگاه های پردیس نشوید و از دیگر انتخاب های موجود استفاده کنید در واقع دانشگاه پردیس را در اولویت های انتهایی خودتان قرار دهید.

شهریه رشته میکروبیولوژی دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه های غیر انتفاعی هم از دیگر جنس های پر طرفدار دانشگاهی هستند که مخصوصا در چند سال اخیر پیشرفت های زیادی از نظر کیفی و کمیتی داشته اند. شهریه رشته میکروبیولوژی بدون کنکور در دانشگاه غیر انتفاعی تقریبا هم اندازه دانشگاه آزاد است.

بنابراین با پرداخت ترمی حدود ۵ میلیون تومان میتوان در دانشگاه غیر انتفاعی در رشته میکروبیولوژی تحصیل کرد .دقت داشته باشید بعضی از واحد های دانشگاه غیر انتفاعی نسبت به واحد های دیگر شهریه بیشتری دریافت میکنند پس قبل از انتخاب آن ها دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه کنید.

شهریه رشته میکروبیولوژی دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور بعنوان اولین داشنگاه کشور که توانست تحصیل مجازی را پایه گذاری کند به دلیل وجود این نوع تحصیل و کلاس های غیر حضوری و واحد های خود خوان که امکان تحصیل غیر حضوری و تنها شرکت در امتحانات را فراهم کرده است کمترین شهریه دانشگاه های بدون کنکور را دارد.

البته زمانی که از کمترین شهریه صحبت میکنیم تصور نکنید که شهریه دانشگاه پیام نور به طرز فاحشی با دانشگاه های دیگر تفاوت دارد بلکه برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی بدون کنکور باید در حدود ترمی ۴ میلیون تومان هزینه کرد.

با وجود غیر حضوری بودن و تهیه منابع از انتشارات خود دانشگاه پیام نور بسیاری از هزینه های جانبی دانشجویان کسر میشود پس در کل دانشگاه پیام نور انتخاب بدی از نظر کاهش هزینه های تحصیل نیست مخصوصا اگر شاغل هستید!

شهریه رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد

بعد از دانشگاه های سراسری دانشگاه آزاد پر طرفدار ترین و البته از نظر مدرک معتبر ترین دانشگاه کشور است بطوری که هر ساله تقاضای زیادی برای ورود به این دانشگاه مخصوصا در مقطع کارشناسی پیوسته وجود دارد.

رشته میکروبیولوژی بدون کنکور یکی از روش های پذیرش دانشگاه آزاد است که اتفاقا واحد های تراز اول دانشگاه آزاد در این رشته پذیرش دارند. شهریه رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد در حدود ۶ میلیون تومان در هر ترم میباشد.

حدود ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان شهریه ثابت است و مابقی مربوط به شهریه متغیر میشود که قطعا بصورت سالانه افزایش پیدا میکند. بعد از دانشگاه های دولتی پیشنهاد کنکور مشاور به شما دانشگاه آزاد است چون هم از نظر مدرکی اعتبار دارد و هم از نظر شهریه نسبتا شهریه مناسبی دریافت میکند.

خبر خوب!

در رابطه با شهریه تمام دانشگاه های گفته شده صندوق رفاه دانشجویی و همچنین خود دانشگاه ها کمک هزینه های تحصیلی در قالب وام در هر ترم به دانشجویان پرداخت میکنند بطوری که دانشجو بعد از اتمام تحصیل اقدام به تسویه وام کند.

پس اصلا نگران نباشید و اگر به رشته میکروبیولوژی علاقه مند هستید با خیال راحت فقط این رشته را در یکی از دانشگاه های گفته شده انتخاب کنید. برای مشاوره میتونید همین الان با ما تماس بگیرید تا در این پروسه شما را راهنمایی کنیم.

موضوعات مرتبط : معرفی رشته زیست شناسی سلولی مولکولی به همراه آینده شغلی و دروس اصلی

دانشگاه های دارای رشته میکروبیولوژی بدون کنکور

دانشگاه های مختلفی در کشور وجود دارند که اقدام به جذب دانشجو در رشته میکروبیولوژی بدون کنکور میکنند و میتوان تنها بر اساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در کنکور سراسری با استفاده از معدل خوب در یکی از این دانشگاه ها پذیرش شد.

رشته میکروبیولوژی بدون کنکور دانشگاه دولتی

تمام دانشگاه های دولتی پذیشر بدون کنکور رشته میکروبیولوژی ندارند اما در کل هر ساله تعدادی از دانشگاه های دولتی در دوره های روزانه ، شبانه ، ظرفیت مازاد بصورت کاملا بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو میکنند.

جالب است بدانید به دلیل اینکه رشته میکروبیولوژی زیر مجموعه گروه تجربی است دانشجویان این رشته در دانشگاه های علوم پزشکی تحصیل میکنند که از هر نظر دارای کیفیت بالایی است. قانون دانشگاه های دولتی بدون کنکور به تازگی تصویب شده است و بیشترین پذیرش در دوره شبانه و ظرفیت مازاد صورت میگیرد.

تقاضا برای ثبت نام رشته میکروبیولوژی بدون کنکور دانشگاه دولتی بسیار زیاد است پس در زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی با دقت دانشگاه هایی که این رشته را ارائه میدهند باید مد نظر داشته باشید.

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های دولتی از طریق انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در سامانه سنجش انجام میشود.

لیست دانشگاه های دولتی دارای رشته میکروبیولوژی بدون کنکور
نام دانشگاهظرفیت پذیرش (نفر)جنسیت
دانشگاه خرم آباد۲۵زن و مرد
دانشگاه شهید بهشتی۲۲زن و مرد
دانشگاه بابلسر۲۵زن و مرد
دانشگاه مراغه۴۵زن و مرد
دانشگاه الزهرا۳۰زن
دانشگاه اصفهان۲۵زن و مرد
دانشگاه‌های اهواز۲۵زن و مرد

رشته میکروبیولوژی بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد به دلیل واحد های دانشگاهی زیاد و امکانات آموزشی خوب در چند سال گذشته رقیب جدی برای دانشگاه های دولتی شده است بطوری که بسیاری از داوطلبان کنکور و کسانی که قصد تحصیل بدون کنکور دارند بر خلاف گذشته برای تحصیل به شهر های دیگر سفر نمیکنند و در دانشگاه آزاد شهر خودشان تحصیل میکنند.

دانشگاه آزاد در رشته میکروبیولوژی در بسیاری از واحد های دانشگاهی ارائه میشود و بجز چند واحد خوب علوم پزشکی تهران که قبولی در آن سخت میشود با انتخاب درست در واحد های دانشگاهی دیگر قبول شد.

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی پیسوته همزمان با انتخاب رشته کنکور در مرداد ماه انجام میشود و باید از طریق سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org اقدام کرد.

لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته میکروبیولوژی بدون کنکور

  • انشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران یادگار امام
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان

رشته میکروبیولوژی بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور بیشترین پذیرش را در رشته های کارشناسی پیوسته دارد و معمولا در رشته های زیر گروه تجربی کمترین پذیرش انجام میشود. در هر صورت دانشگاه پیام نور بعنوان یکی از دانشگاه های معتبر کشور فرصتی برای تحصیل بدون کنکور رشته میکروبیولوژی است.

برای انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور یا انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی کافیه در زمان انتخاب رشته کنکور از طریق دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی کد رشته های مربوط به رشته میکروبیولوژی را انتخاب کنید.

رشته میکروبیولوژی بدون کنکور دانشگاه پردیس بین الملل

دانشگاه های پردیس بین الملل از سطح آموزشی خوبی برخوردار هستند اما شهریه آن ها زیاد است و پذیرش بدون کنکور هم دارند. در کل برای رشته میکروبیولوژی پیشنهاد میکنیم سراغ این دانشگاه نرید و اگر قرار هزینه ای شود برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی هزینه کنید.

انتخاب رشته میکروبیولوژی بدون کنکور در دانشگاه پردیس از طریق سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش انجام میشود.

رشته میکروبیولوژی بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه های غیر انتفاعی در تمام شهر ها و شهرستان های کشور وجود دارد و حتی بعضا در یک شهر چند دانشگاه غیر انتفاعی تاسیس شده است. معمولا دانشگاه های غیر انتفاعی یا همان موسسات آموزش عالی تمرکز را روی یک گروه آزمایشی قرار داده اند.

میشود از طریق سامانه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه های غیر انتفاعی را انتخاب کرد و جز کد رشته های انتخابی قرار داد.

لیست دانشگاه های دولتی دارای رشته میکروبیولوژی بدون کنکور
نام دانشگاهظرفیت پذیرش (نفر)جنسیت
موسسه غیرانتفاعی نبی اکرم (ص) تبریز۶۰زن و مرد
دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ تهران۶۰زن و مرد
دانشگاه غیرانتفاعی علم و هنر یزد۶۰زن و مرد
دانشگاه غیرانتفاعی دانش البرز۶۰زن و مرد
موسسه غیرانتفاعی آل طه۶۰زن و مرد
موسسه غیرانتفاعی صبا ارومیه۶۰زن و مرد
موسسه غیرانتفاعی ربع رشید تبریز۶۰زن و مرد

چند نکته مهم!

انتخاب همزمان رشته میکروبیولوژی بدون کنکور از تمام دانشگاه های گفته شده وجود دارد.

در نهایت یک نتیجه قبولی برای انتخاب رشته های سازمان سنجش و یک نتیجه قبولی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد صادر میشود.

تمامی انتخاب رشته ها در موعد زمانی مقرر و بر اساس قوانین انتخاب رشته باید انجام شود.

داشتن مدرک دیپلم یکی از رشته های نظری برای ثبت نام الزامی است.

پذیرش بر اساس معدل و سوابق تحصیلی انجام میشود پس داوطلبانی که دارای دیپلم تجربی با معدل بالاتر هستند نسبت به دیگران در اولویت خواهند بود.

معدل لازم برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی بدون کنکور

معدل لازم برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی بدون کنکور

بهتر است بر خلاف خیلی از موسسات و مراکز مشاوره که این موضوع را به غلط تشریح کرده اند یک راست سراغ اصل ماجرا برویم!

در کل معدل چه برای کنکور و چه برای انتخاب رشته های بدون کنکور اصلا مهم نیست!

این سوابق تحصیلی دروس است که تاثیر اصلی را در پذیرش میگذراد. برای مثال از میان دو داوطلبی که میخواهند وارد رشته میکروبیولوژی بدون کنکور شوند ممکن است یکی دیپلم ریاضی و شخص دیگر دیپلم تجربی داشته باشد.

در اینصورت شخصی که دارای دیپلم تجربی است به دلیل انتخاب رشته از گروه آموزشی خودش و گذراندن دروس تخصصی تجربی در اولویت پذیرش قرار میگیرد.

یا بین داوطلب دارای دیپلم انسانی و ریاضی قطعا شانس داوطلب ریاضی به دلیل نزدیک تر بودن دروس اختصاصی به گروه تجربی بیشتر است.

این موضوع در واحد های دانشگاهی تراز اول و دارای تقاضای بالا مانند واحد های

  • علوم پزشکی دانشگاه آزاد
  • علوم تحقیقات
  • تهران شمال
  • واحد کرج
  • واحد باراجین قزوین

به ضوح قابل مشاهده است و حتی با وجود بدون کنکور بودن بسیاری از افرادی که این واحد های دانشگاهی را انتخاب کرده اند در نهایت مردود میشوند.

نکته مهم

عزیزان انتخاب رشته بدون کنکور هیچ تفاوتی با حساسیت انتخاب رشته با کنکور ندارد و تنها تعداد انتخاب ها کمتر است پس حتما از مشاوری که ترتیب ترازی دانشگاه ها را میداند کمک بگیرد.

ما دانشگاه آزاد را مثال زدیم تا درک موضوع برای شما راحت تر باشد در کل قانون پذیرش بدون کنکور در تمام رشته ها و دانشگاه ها یکسان است.

شرایط پذیرش رشته میکروبیولوژی بدون کنکور

برای ورود به رشته میکروبیولوژی بدون کنکور داشتن چند شرط لازم و ضروری است

  • ثبت نام در موعد زمانی مقرر
  • ثبت نام از طریق سازمان سنجش یا سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • دریافت مدرک دیپلم تا پایان شهریور یا پایان دی ماه
  • داشتن دیپلم یکی از رشته های نظری
  • بارگذاری مدارک بعد از اعلام نتایج نهایی
  • تحویل مدارک به دانشگاه در موعد زمانی اعلام شده
  • پرداخت شهریه ثابت جهت نهایی شدن ثبت نام

مدارک لازم برای ثبت نام رشته میکروبیولوژی بدون کنکور

برای ثبت نام در رشته میکروبیولوژی در مرحله اول مدارک خاصی نیاز نیست و تنها باید اطلاعاتی که سامانه از شما خواسته است را به درستی وارد کنید. اطلاعات شاما اطلاعات شناسایی شخصی ، کد دیپلم ، معدل ، آدرس و کد پستی و امثال این ها است.

علاوه بر این ها برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور آپلود عکس پرسنلی الزامی میباشد. بعد از انجام این مراحل اطلاعات وارد سامانه میشود تا نتیجه نهایی تمام کسانی که ثبت نام کرده اند در انتهای شهریور ماه اعلام شود.

در این مرحله باید این مدارک در سامانه دانشگاه بازگذاری و بصورت فیزیکی به دانشگاه تحویل داده شود.

 ✔️ اصل مدارک شناسایی

 ✔️ اصل یا گواهی موقت دیپلم

 ✔️ عکس پرسنلی

 ✔️ تاییدیه ایثارگران در صورت استفاده از سهمیه ایثارگری

 ✔️ تاییدیه اشتغال در صورت استفاده از سهمیه شاغلین

 ✔️ تاییدیه ادارات و سازمان ها در صورت تعهد اشتغال

 ✔️ تکمیل تعهد نامه ها و فرم های تحویلی از دانشگاه

 ✔️ ارائه گواهی نظام وظیفه برای مشمولین( پایان خدمت ، معافیت ، برگه اعزام به خدمت)

جز این ها مدارک خاص دیگری مورد نظر نیست مگر اینکه دانشگاه بسته به قوانین داخلی خودش از شما مدرکی بخواهد. دقت داشته باشید بدون داشتن مدارک خواسته شده یا صحت اطلاعات وارد شده در سایت قطعا ثبت نام و صدور شماره دانشجویی انجام نمیشود.

در پایان

باید بدانید رشته میکروبیولوژی یکی از رشته هایی است که تقاضا در آن زیاد است و اگر زرنگ باشید میتوانید در یکی از واحد های دانشگاهی خوب و معتبر این رشته را بدون شرکت در کنکور قبول شوید پس در زمان انتخاب رشته باید به این موضوع دقت داشته باشید و حرفه ای انتخاب رشته کنید.

برای انتخاب رشته میکروبیولوژی بدون کنکور میتوانید همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید تا کارشناسان ما بهترین انتخاب را در سریع ترین زمان ممکن برای شما انجام دهند.

بنر انتخاب رشته بدون کنکور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

5 پاسخ

  1. سپاس بابت مقاله ای که تهیه کردید.
    پرسش من (که در مقاله بهش اشاره ای نشده) اینه که آیا کسانی که مثل من :
    ۱- دیپلم کاردانش دارند (یک سال عمومی + دو سال تخصصی= اخذ دیپلم در دهه ۹۰) ،
    ۲- مدرک کاردانی دانشگاه دارند (دو ترم مدیریت= اخذ کاردانی در دهه ۹۰) ،
    ۳- و مدرک پیش دانشگاهی ندارند،
    مجاز به شرکت در کنکور برای رشته میکروبیولوژی هستند؟
    پرسش دیگرم اینه که آیا با در نظر گرفتن همین سه شرط که در بالا نوشتم، مجاز برای ثبت نام در رشته میکروبیولوژی بدون کنکور هستند؟
    پیشاپیش از شما سپاسگزارم.

    1. با داشتن مدرک کاردانی مشکلی برای ثبت نام شما در کنکور یا بدون کنکور وجود ندارد

  2. اگر امکان داره لطفا واحد های درسی و سرفصل دروس تخصصی و عمومی این رشته رو هم به مقاله اضافه کنید. سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید