لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

حقوق پرستاران در سال ۱۴۰۳

حقوق پرستاران در سال 1402

پرستاری یکی از مهمترین شغل‌هایی است که در زمره گروه تجربی و حوزه بهداشت و سلامت قرار می‌گیرد. پرستاران در واقع نقش مهمی در پیش برد روند بهبود بیماران دارند و به دلیل سختی شغل و شیفت‌های سنگین به مرور زمان فرسوده خواهند شد. با توجه به اهمیتی که این شغل دارد ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله اطلاعاتی درباره حقوق پرستاری در سال ۱۴۰۲ به شما ارائه دهیم و از طرفی نگاهی به حقوق پرستاران در کشورهای مختلف نیز بیندازیم؛ پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

حقوق پرستاری در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

طبق آخرین اظهار نظری که معاونت توسعه وزارت بهداشت اعلام کرد تمامی افرادی که در یکی از حوزه‌های پرستاری، هوشبری، اتاق عمل و فوریت پزشکی مشغول به کار هستند مبلغ ۹ میلیون به عنوان حقوق پایه دریافت خواهند کرد. این مبلغ با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند دولتی یا خصوصی بودن بیمارستان و همچنین میزان سابقه کاری متغیر خواهد بود.

حقوق پرستاران در ارگان های مختلف

همانطور که میدانید افراد شاغل در رشته پرستاری میتوانند در چند موقعیت شغلی مشغول بکار شوند . در ادامه انواع موقعیت های شغلی پرستاری و میزان تقریبی حقوق آن ها بررسی خواهد شد.

حقوق پرستاری در بیمارستان های نیروهای مسلح

پرستاران میتوانند از طریق دانشگاه های علوم پزشکی ارتش و سپاه در نیروهای مسلح بعنوان پرستار استخدام شوند . میزان حقوق پرستاران در نیروهای مسلح با توجه به سابقه کار ، تاهل ، داشتن فرزند و منطقه خدمتی از حداقل ۸ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است .

حقوق پرستاری در بیمارستان های دولتی

تمامی فارغ التحصیلان رشته پرستاری میتوانند بلافاصله بعد از گذراندن دوره طرح در یکی از بیمارستان های دولتی استخدام شوند . حقوق پرستاری در بیمارستان های دولتی با توجه به سابقه ، بخش تخصصی که پرستار در آن شاغل است ، تحصیلات ، تاهل و فرزند از حداقل ۸ میلیون تومان تا ۲۵ میلیون تومان پرداخت میشود .

حقوق پرستاری در کلینیک ها و درمانگاه ها

قسمتی از کادر درمان مربوط به کلینیک های تخصصی در زمینه های مختلف یا درمانگاه های است که بصورت خصوصی اداره میشود . معمولا پرستارانی که دراین قسمت ها مشغول بکار میشوند کار در این حوزه را بعنوان شغل دوم در نظر میگیرند . در مجموع هیچ پرستار شاغل در کلینیک کمتر از ۱۵ میلیون تومان در ماه درآمد ندارد .

موضوعات مرتبط : هرآنچه که باید از دوره کمک پرستاری بدانید

حقوق پرستاری در کشورهای مختلف

حقوق پرستاری در کشورهای مختلف

حقوق پرستاران در کشورهای مختلف بر اساس تعرفه‌ای است که از سوی سازمان بهداشت کشوری اعلام می‌شود. با این حال لیستی از حقوق پرستاران در کشورهای مختلف برای شما در نظر گرفته‌ایم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

دستمزد پرستاران در عمان

کشور عمان یکی از بهترین و برترین کشورها برای پرستاران است. این کشور جزو کشورهای در حال توسعه است و به صورت جزیره‌ای در بعضی از مناطق پیشرفت زیاد و در بعضی از مناطق پیشرفتی صورت نگرفته است. در این کشور پرستاران به راحتی می‌توانند به درامد بالایی داشته باشند. با توجه به این که این کشور در حال پیشرفت است و مراکز بزرگ درمانی و بهداشتی در حال ساخت است، نیاز این کشور به پرستاران بسیار بیشتر شده است. به صورت متوسط شما با داشتن مدارک تحصیلی خود و همچنین تطبیق دادن مدرک می‌توانند مشغول به کار شوند. درامد ماهانه پرستاران در کشور عمان ماهانه ۴۵۰ تا ۵۵۰ ریال (واحد رایج عمانی) است. مبلغی که به عنوان حقوق پرستاری در این کشور ذکر شده است یک عدد کلی است و میزان سابقه کاری، مهرات و محل اسقرار شما در تعیین دستمزد اثرگذار است.

حقوق پرستار در کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورها در سطح جهان شناخته شده است. این کشور هر ساله شمار زیادی مهاجر و متخصص برای کار و زندگی جذب می‌کند. یکی از مشاغلی که این روزها بسیار نیاز دارد پرستار است. در دوران پاندمی این کشور به تعداد بالایی پرستار نیاز داشت و بسیاری از پرستاران به دلیل دریافت درامد بالا به این کشور مهاجرت کردند. طبق اطلاعاتی که موجود است درامد پرستاران در کشور کانادا به طور میانگین و سالانه حدود ۸۹۷۰۰ دلار کانادا است.

امارات متحده عربی

دبی یکی دیگر از معروف ترین کشورها در زمینه جذب پرستاران است. این کشور هر ساله تعداد بالایی پرستار را جذب می‌کند و دلیل آن وجود مراکز درمانی و پزشکی مجهز است. پرستاران در این کشور دارای امنیت شغلی هستند و درامد بالایی دارند. دبی یکی از معدود کشورهایی است که در آن حقوق پرستاران خارجی و بومی با یکدیگر تفاوت انچنانی ندارد. با این حال عوامل زیادی سبب شده است تا این کشور به عنوان یک مقصد عالی برای پرستاران معرفی شود. از این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. پرستاران در این کشور دارای بیمه سلامت هستند.
  2. درامد آن‌ها معاف از مالیات خواهد بود.
  3. می‌توانند برای فرزندان خود بورسیه تحصیلی بگیرند.
  4. دارای اقامت رایگان هستند.

درامد ماهیانه دبی به صورت رسمی اعلام نشده است اما طبق میانگین‌های منتشر شده یک پرستار در این کشور ماهیانه ۴۰۲۱ درهم دریافت می‌کند. این مبلغ با توجه به میزان سابقه کاری و محل استقرار متفاوت است.

حقوق پرستار در آلمان

 آلمان از دیگر کشورهایی است که برای مهاجرت پرستاران بسیار مطرح و یکی از گزینه‌های عالی است. این کشور نه تنها برای پرستاران بلکه برای تمام مشاغل مهندسی و پزشکی مناسب است. ماهانه افراد زیادی به دلیل بالا بودن سطح تحصیلی، امنیت سغلی، کیفیت زندگی و سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت می‌کنند. به صورت کلی برای تعیین دستمزد پرستاری در این کشور نمی‌توان عدد مشخصی را مطرح کرد اما آنچه مشخص است بالا بودن و رضایت داشتن پرستاران از درامدشان در این کشور می‌باشد.

در کشور آلمان حداقل حقوق برای پرستاران ۱۴۰۰ یورو و بالاترین مبلغ حقوق ۴۸۰۰ یورو می‎باشد. با توجه به این اعداد و ارقام می‌توان متوجه شد که پرستاران در این کشور می‌توانند به راحتی درامد بالایی داشته باشند. از آنجایی که پرستاران در این کشور معاف از پرداخت مالیات هستند این درامد به راحتی می‌تواند علاوه بر اینکه سبب ارتقا کیفیت زندگی آن‌ها شود بخشی نیز به عنوان پس انداز در نظر گرفته شود.

علاوه بر این پرستاران در کشور آلمان به صورت رایگان و یا با پرداخت مبلغ کمی می‌توانند از دوره‌های آموزش زبان آلمانی نیز برخوردار باشند که این شرایط کار را برای آن‌ها راحت می‌کند.

مقالات مرتبط : معرفی رشته پرستاری دروس دانشگاهی، گرایش ها و هر آنچه که باید در مورد این رشته بدانید.

  حداقل حقوق پرستاران در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

پرستار

پرستاری یکی از شغل‌های بسیار سخت است. شاید به یاد داشته باشید که در دوران کرونا این قشر زحمتکش تا چه حد برای بهبود بیماران جانفشانی کردند. با توجه به شیفت‌های سنگین، سختی کار و نوع کاری که باید این افراد انجام دهند وزارت بهداشت سالانه حقوق این افراد را بالا می‌برد. با این حال پرستاران عقیده دارند که به جهت سختی کار حقوق آن‌ها باید بیش از این باشد به همین دلیل عده زیادی از آن‌ها مهاجرت کرده و یا تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند. با این همه وزارت بهداشت و درمان برای حقوق پرستاری در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۹٫۵ میلیون را به عنوان پایه حقوق در نظر گرفته است. این عدد در سال‌های قبل کمتر بود و امسال با توجه به اینکه هرساله درامدها افزایش پیدا می‌کند درامد این شغل نیز افزایش پیدا کرد. با این حال در نظر داشته باشید که این عدد پایه حقوق است و ممکن است به دلیل اینکه پرستاری بخواهد شیفت بیشتری بماند این عدد افزایش پیدا کند. علاوه بر این سنوات، عیدی، میزان مرخصی و فاکتورهای دیگری در میزان درامد پرستاران تعیین کننده است. با توجه به موارد گفته شده امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده و توجه شما را جلب کرده باشد.

خلاصه مطالب

پرستاری رشته ای است که باید بر اساس علاقه انتخاب شود نه کسب درآمد های نجومی !

در نتیجه قبل از اینکه وارد رشته پرستاری شوید حتما مطالب گفته شده را در نظر باشید . از طرفی دیگر شغل پرستاری شغلی است که هیچ بیکاری در آن وجود ندارد و به دلیل دایره گسترده شغلی قطعا میتوان با استفاده از رشته پرستاری شاغل شد .

پرستاری جز رشته هایی است که در دنیا به دلیل شرایط خوب مهاجرت معروف است . تنها کافیست دارای مدرک پرستاری ، سابقه کار و مدرک زبان باشید تا تقریبا در هر کشوری که خواستید با درآمد های خوب مشغول بکار شوید .

میتوانید برای اطلاع از حقوق پرستاران همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید .

بنر مشاوره کنکور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

یک پاسخ

  1. من بعنوان یک پرستار با سابقه توصیه میکنم در ایران این رشته رو برای کار انتخاب نکنید چون تا دلتون بخواد اضافه کار اجباری اونم با قیمت مفت از ۱۶هزارتومانرنیروی طرحی تا۲۲هزارتومان من باسابقه ۱۹سال پرداخت میشه الان کارگر هم با این قیمت کار نمی‌کند من با این سابقه که حق اولاد و عاءله مندی هم میگیرم ۱۴میلیون در ماه رسمی هم هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید