لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته‌ های دانشگاه صدا و سیما

رشته‌ های دانشگاه صدا و سیما

اگر شما هم جزء آن دسته از علاقمندان رشته‌های دانشگاه صدا و سیما هستید، این مطلب مختص شماست. دانشگاه صدا و سیما از جمله دانشکده‌هایی است که قاعدتاً مسیر تحصیلی هدفمندی را در پیش دارد. منتهای مراتب نظرات برای شرکت در دانشگاه صدا و سیما متفاوت بوده و قاعدتاً نظرات منفی و مثبت را به دنبال دارد. در ادامه به بررسی رشته های دانشگاه صدا و سیما میپردازیم.

پذیرش دانشگاه صدا و سیما حوزه‌های آزمایش علوم انسانی، ریاضی فیزیک و هنر را شامل می‌شود. داوطلبان برای پذیرش دانشگاهی صرفاً از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه قبولی می‌توانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

همچنین امکان پذیرش در تمامی مقطع تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه مذکور امکان‌پذیر است. در این مطلب قصد داریم به توضیح معرفی دانشگاه صدا و سیما، دانشکده ها، رشته‌های انتخابی و سایر موارد مرتبط با آن بپردازیم.

برای آشنایی بیشتر با جزئیات قبولی در دانشگاه صدا و سیما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه صدا و سیما

علاقمندان در سه گروه ریاضی، انسان و هنر می‌توانند در دانشگاه صدا و سیما پذیرش شوند. همانطور که گفته شد شرط اساسی برای ادامه تحصیل در رشته‌های دانشگاه صدا و سیما، قبولی در کنکور سراسری است. یکی از معایب اصلی دانشگاه صدا و سیما، پذیرش بسیار پایین در رشته‌های فوق است.

در نتیجه کسب رتبه بالا در کنکور مزیت محسوب می‌شود. چرا که دانشجویان رتبه‌های برتر قادر خواهند بود از حقوق دانشجویی بهره‌مند شوند. طبیعتاً برای کسب رتبه بالا در کنکور، دانشجویان بایستی از مشاوران تحصیلی کمک بگیرند تا از این طریق راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

در دانشگاه صدا و سیما علاوه بر آموزش دروس تئوری، راهبردهای عملی و یادگیری فنون مرتبط با هر یک از رشته‌ها برای دانشجویان فراهم می‌شود. در نتیجه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، به راحتی در مسیر کاری و فعالیت‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

پیشنهاد ما به شما : رشته های دانشگاه خواجه نصیر

قابل ذکر است که قبل از ورود به دانشگاه صدا و سیما می‌توانید از  مقاطع هنرستان و پیش دانشگاهی صدا و سیما نیز بهره‌مند شوید.

دانشکده‌های دانشگاه صدا و سیما کدامند؟

در این بخش به توضیح مختصری درباره رشته‌های دانشگاه صدا و سیما و دانشکده‌های تحت پوشش صدا و سیما می‌پردازیم.

دانشکده ارتباطات و رسانه صدا و سیما

این دانشگاه برای رشته‌ روزنامه‌نگاری در مقطع کارشناسی و رشته‌های مدیریت در رسانه، تحقیق در ارتباطات و روزنامه‌نگاری در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

تماس با کنکور مشاور

دانشکده تولید رادیو و تلویزیون صدا و سیما

این دانشگاه با هدف تامین نیروهای انسانی متخصص، کمک علمی برای ارتقاء توان سازمان، توسعه آموزش و پژوهش دانشجو می‌پذیرد. همچنین از دیگر اهداف این دانشگاه می‌توان به شناسایی نیاز سازمان‌ها برای تأمین نیروی انسانی، توسعه فرهنگ حرفه‌ای و  همکاری‌های علمی با سازمان‌های علمی و فرهنگی اشاره کرد. گفتنی است که این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بنا بر میزان ظرفیت دانشجو می‌پذیرد.

دانشکده فنی و مهندسی رسانه صدا و سیما

این دانشگاه دارای سه گروه تخصصی از جمله مهندسی صدا، مهندسی ویدئو و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. همچنین در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

دانشکده دین و رسانه صدا و سیما

دانشگاه علوم اسلامی رسانه از دیگر دانشکده‌های معتبر دانشگاه صدا و سیما است. این دانشگاه با هدف جذب نخبگان،  توسعه  دین و تعالیم علوم انسانی، اصلاح برنامه‌ها و محتواهای آموزشی دانشجو می‌پذیرد.

دانشکده هنرهای دیجیتال

دانشگاه هنرهای دیجیتال  شامل رشته‌های مقطع کارشناسی در حوزه تلویزیون و هنرهای دیجیتال با گرایش گرافیک و انیمیشن دانشجو می‌پذیرد.

رشته‌ های دانشگاه صدا و سیما کدامند؟

سه گروه اصلی هنر، ریاضی فیزیک و علوم انسانی در دانشکده‌های صدا و سیما تدریس می‌شود. این سه گروه رشته‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

رشته‌های گروه آزمایشی هنر

قابل ذکر است که رشته‌های گروه هنر در دانشگاه‌های صدا و سیما فقط برای مقطع کارشناسی، پذیرش دانشجو امکان‌پذیر است. رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتال با دو گرایش انیمیشن و گرافیک در دانشگاه ارائه داده می‌شود. از جمله رشته‌های گروه هنر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کارگردارنی تلویزیون
  • تلویزیون و هنرهای دیجیتال با گرایش انیمیشن
  • تلویزیون و هنرهای دیجیتال با گرایش گرافیک رایانه ای

رشته‌ های دانشگاه صدا و سیما : رشته‌های گروه آزمایشی علوم انسانی

قابل توجه داوطلبان رشته‌های دانشگاه صدا و سیما برای گروه آزمایشی علوم انسانی در رشته روزنامه‌نگاری فقط برای مقطع  کارشناسی امکان‌پذیر است. تحصیل در رشته‌های گروه آزمایشی علوم انسانی تا حد بسیار زیادی مورد توجه بخش‌های هنری و فرهنگی ارگان‌ها و سازمان‌ها است. گروه آزمایشی علوم انسانی شامل رشته‌های زیر می‌شود.

  • روزنامه‌نگاری
  • مدیریت رسانه
  • تحقیق در ارتباطات

رشته‌های گروه آزمایشی ریاضی فیزیک

معمولاً گروه آزمایشی ریاضی فیزیک با استقبال بیشتری در میان داوطلبان روبروست. زیرمجموعه رشته‌های برق جزء گروه آزمایشی ریاضی فیزیک قرار می‌گیرند. علاقمندان می‌توانند با توجه به علاقه، رشته و گرایش مورد نظرشان را انتخاب کنند. این رشته‌ها به شرح زیر است.

  • مهندسی برق مخابرات
  • کاردانی برق با گرایش فرستنده
  • کاردانی برق با گرایش صدابرداری
  • کاردانی برق با گرایش  صدا و تصویر

مهندسی برق دانشگاه صدا و سیما

دانشکده فنی و مهندسی رسانه شامل رشته‌های زیر می‌شود.

  • رشته فنی الکترونیک برای مقطع کاردانی
  • رشته مهندسی برق گرایش مخابرات برای مقطع کارشناسی
  • رشته مهندسی برق گرایش مخابرات سیستم برای مقطع کارشناسی ارشد
  • رشته مهندسی صدا برای مقطع کارشناسی ارشد

شرایط پذیرش در دانشگاه صدا و سیما

همانطور که در ابتدا توضیح داده شد موفقیت در کنکور سراسری و کسب رتبه بالا جزء اولویت‌های اصلی ورود به دانشگاه صدا و سیما است. اگر شما هم یکی از داوطلبان رشته‌های دانشگاه صدا و سیما هستید، باید جزء رتبه‌های بالا باشید. پس از قبولی در کنکور، برگزاری مصاحبه از دیگر مراحلی است که برای دانشجویان اعمال می‌شود.

بدین ترتیب داوطلبانی که در یکی از گروه‌های تحصیلی موفق به اخذ رتبه بالا شدند، برای شرکت در مصاحبه دعوت خواهند شد. زمان مصاحبه دانشگاه صدا و سیما معمولاً اوایل شهریور ماه است. اسامی پذیرفتگان و دعوت شدگان مصاحبه نیز در سایت سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

در صورت پیگیری برای زمان مصاحبه و یا دعوت برای حضور در مصاحبه می‌توانید  از طریق سایت دانشگاه تمامی اطلاعیه‌های لازم را درباره زمان و مدارک مورد نیاز برای حضور در مصاحبه را دنبال کنید.

توجه داشته باشید که در زمان مصاحبه حتماً مدارک مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشید تا با اختلالات احتمالی برای مصاحبه روبرو نشوید. در ادامه مقاله معرفی رشته های دانشگاه صدا و سیما به سراغ جزئیات بیشتری در مورد پذیرش این دانشگاه میرویم…

تماس با کنکور مشاور

سایر جزئیات مرتبط با پذیرش در دانشگاه صدا و سیما چیست؟

رشته‌های دانشگاه صدا و سیما در دانشگاه‌های ذکر شده به صورت روزانه اعمال می‌شود. تحصیل در نوبت دوم شبانه فعلاً از سوی دانشگاه‌های مرتبط اعلام نشده است. همانطور که گفته شد شرط پذیرش برای ورود به دانشگاه قبولی در آزمون سراسری و کسب رتبه بالا است.

پیشنهاد ما به شما : شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

شرایط عمومی و اختصاصی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کمی با یکدیگر متفاوت است که در این بخش به توضیح آن می‌پردازیم.

از جمله شرایط عمومی داوطلبان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معتقد به دین مبین اسلام
  • معتقد به ویلایت فقیه و اصول پایبندی به نظام جمهوری اسلامی
  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • عدم داشتن سوء پیشینه داوطلبان
  • پیروی از قوانین و ضوابط تعیین شده در دانشگاه‌ها
  • قبولی در آزمون سراسری کنکور و کسب رتبه لازم برای دعوت به مصاحبه حضوری و تخصصی
  • عدم دارا بودن تعهد  استخدامی و یا قرارداد با سازمان‌ها  و ارگان‌ها
  • ادامه تحصیل برای داوطلبانی که به استخدام سازمان صدا و سیما درآمده‌اند، در دانشگاه‌های مرتبط بلامانع است.
  • در صورت هرگونه انصراف، انتقالی و یا احراج از دانشگاه‌های صدا و سیما، دانشجو ملزم به پرداخت تمامی هزینه‌های تحصیلی خواهد بود.
  • داوطلبان مقطع کارشناسی بایستی دارای حداکثر ۲۵ سال با احتساب خدمت سربازی باشند. همچنین داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد بایستی حداکثر ۳۰ سال با احتساب خدمت سربازی باشند.

مزیت‌های قبولی در رشته‌ های دانشگاه‌ صدا و سیما چیست؟

قبولی در رشته‌های دانشگاه‌ صدا و سیما مزایای بسیاری را به همراه دارد. در این بخش به برخی از مزیت‌های پذیرش دانشجویی دانشگاه صدا و سیما می‌پردازیم.

۱. دانشجویان در صورت کسب صلاحیت علمی در دانشگاه صدا و سیما، پس از فارغ التحصیلی می‌توانند به سطح استخدامی سازمان ورود پیدا کنند. البته پذیرش استخدامی با توجه به نیاز مرکز اعمال می‌شود.

۲. امکانات رفاهی از دیگر مزایای دانشجویان دانشگاه صدا و سیما است. امکاناتی نظیر خوابگاه دانشجویی، سرویس ایاب و ذهاب، تغذیه  و مواردی از این قبیل برای تمامی دانشجویان نوبت روزانه فراهم است.

۳. برخورداری از وام‌های دانشجویی ویژه دانشجویان و همچنین ارائه تسهیلات رفاهی ویژه نخبگان و دانشجویان برتر کنکور نوبت روزانه.

۴. برگزاری دوره‌های علمی، سمینارها و کارگاه های مختلف علمی زیر نظر بهترین استادان از دیگر مزایای پذیرش رشته‌های دانشگاه صدا و سیما می‌باشد.

۵. ارائه رشته‌های کاربردی مطابق با نوع نیاز کار استخدامی سازمان‌ها و ارگان‌ها

جمع‌بندی

پذیرش در رشته های دانشگاه صدا و سیما مستلزم داشتن شرایط علمی و تخصصی است. در نتیجه داوطلبان برای ورود به دانشگاه صدا و سیما بایستی از  اطلاعات بالایی برخورد باشند تا بتوانند نتیجه موفقیت‌آمیزی در کنکور سراسری کسب نمایند.

انجام مصاحبه حضوری پس از قبولی در آزمون، فرایند چندان دشواری نیست. اما مستلزم برخورداری از یک سری اطلاعات عمومی می‌باشد. در این مطلب به توضیحات کامل و جامعی درباره پذیرش دانشجویی برای دانشگاه صدا و سیما پرداختیم.

همچنین شرایط عمومی و اختصاصی ورود به دانشگاه توضیح داده شد. متقاضیان می‌توانند با برخورداری از اطلاعات کافی برای ادامه تحصیل و انتخاب رشته های دانشگاه صدا و سیما که در این مقاله بیان شد تصمیم‌گیری کنند. پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران تحصیلی تماس حاصل فرمایید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید