لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

برنامه ریزی کنکور افراد شاغل و متاهل

برنامه ریزی کنکور افراد شاغل و متاهل

در میان یک میلیون و اندی نفر که در کنکور سراسری در گروه های آزمایشی مختلف شرکت میکنند قطعا بسیاری از داوطلبین فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی هستند که با وجود اشتغال یا تاهل بعد از سال ها قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری دارند. بدیهی است برنامه ریزی کنکور برای افراد شاغل و متاهل کمی متفاوت تر از دیگر داوطلبان باشد.

در این مقاله سعی داریم تا راجع به تفاوت برنامه ریزی کنکور افراد شاغل و متاهل در مقایسه با دیگر داوطلبان صحبت کنیم و همچنین این موضوع که آیا افراد شاغل شانس قبولی در کنکور دارند یا خیر را بیشتر بررسی کنیم و در نهایت نحوه برنامه ریزی کنکور برای این دسته از داوطلبان را تشریح کنیم.

تا انتها با کنکور مشاور همراه شو و از حضورت در اینجا حداکثر استفاده را بکن…

تفاوت مطالعه و برنامه ریزی کنکور افراد شاغل و متاهل با بقیه داوطلبان

تفاوت مطالعه و برنامه ریزی کنکور افراد شاغل و متاهل با بقیه داوطلبان

میشود شاغلین و متاهلین را در دو دسته جدا بررسی کرد چون ممکن است شخصی متاهل باشد اما شاغل خیر.این موضوع بیشتر برای خانوم ها رخ میدهد که تعداد شون در کنکور کم هم نیست. آقایونی هم که هم شاغل هستند و هم متاهل طبیعتا شرایط سخت تری را برای شرکت در کنکور تجربه میکنند.

اگر خانون یا آقایی متاهل هستید طبیعی است که زندگی شما با زندگی دوران مجردی کمی متفاوت است.ممکن است بچه دار شده باشید و چه بسا فرزند شما کوچک باشد که طبیعتا زمان زیادی از شما میگیرد.

یا در خانواده شلوغی قرار گرفته باشید و بر اساس رسم و رسوم خیلی از جاهای از کشور رفت و آمد و مهمانی رفتن است.پس ممکن است رفت و آمد در منزل شما زیاد باشد که بازهم طبیعی است در این شلوغی نمیشه براحتی درس خواند و زمان زیادی را برای درس خواندن اختصاص داد.

حتی ممکن است همسر شما بنا به هر دلیلی دوست نداشته باشد شما در کنکور شرکت کنید و میخواهد همچنان مثل قبل حداکثر توجه شما روی خودش باشد که در اینصورت احتمالا زمانی که همسرتان خانه است نمیتوانید درس بخوانید.

این ۳ مورد تنها بخش کوچکی از اختلاف زمان در اختیار داولبان متاهل و داوطلبان عادی است!

تماس با کنکور مشاور

طبق عرف چه خانم باشید و چه آقا لازم است حداقل ۸ ساعت سرکار باشید البته باید در نظر داشته باشید رفت و آمد هم به این ۸ ساعت اضافه کنید.

در بعضی از شغل ها کار بصورت شیفتی است مثلا شغل پرستاری یا آتشنشانی که در زمان حضور در شیفت امکان درس خواندن نیست البته شرایط افرادی که شغل های شیفتی دارند نسبت به بقیه بهتر است.

شغل های بسیار دیگری هم وجود دارد که ساعت کار متفاوت دارد یا شغل بصورت دورکاری است در هر صورت زمانی که سرکار هستید از ۲۴ ساعت شبانه روز کسر میشود و اگر ۸ ساعت خواب و زمان استراحت و غذا خوردن هم در نظر بگیریم شاید کمتر از ۵ ساعت زمان برای اکثر افراد شاغل باقی بماند.

این هم تنها بخشی از مشکلات زمانی افراد شاغل است که میخواهند در کنکور شرکت کنند!

در نتیجه

با این حجم زمانی که هر دو دسته از دست میدهند قطعا برنامه ریزی برای کنکور افراد شاغل و متاهل تا حد بسیار زیادی متفاوت است و طوری باید برنامه ریزی انجام شود که حتی از دقایق اضافی بهترین استفاده صورت گیرد.

👈 نکته

👈 با توجه به اینکه کنکور تنها از دروس اختصاصی است حجم زمانی زیادی که صرف خواندن دروس عمومی میشد جبران میشود.

👈 با ترمیم معدل و داشتن معدل خوب میشه تا حد زیادی ضعف کنکور را جبران کرد.

👈 اگر از دست دادن شغلتان آسیبی به شما نمیزد و شغل دولتی ندارید پیشنهاد میکنم در صورت امکان حداقل برای سال کنکور از شغلتان استعفا دهید.

حالا با وجود این همه سختی و کمبود زمان همچنان افراد متاهل و شاغل شانس قبولی در کنکور را دارند؟

در ادامه بررسی میکنیم…

آیا میشود با وجود شاغل بودن و متاهل بودن در کنکور موفق شد؟

آیا میشود با وجود شاغل بودن و متاهل بودن در کنکور موفق شد؟

تجربه ای واقعی از دو نفر از داوطلبان آکادمی کنکور مشاور برایتان میگویم

داوطلبی داشتیم که از رشته مهندسی عمران دانشگاه امیر کبیر فارغ التحصیل شده بود و دو سالی از درسش گذشته بود و قصد داشت تا در کنکور ۹۵ شرکت کند. سخت مشغول کار بود و هر روز تا عصر برای انجام کار در یکی از کارگاه های ساختمانی شرق تهران حاضر میشد.

بنا به دلایلی که بیشتر مالی بود تصمیم گرفت تا به یکباره از مسیر مهندسی عمران بیرون بیاید و وارد رشته دندان پزشکی شود. لازم به ذکر است در همان شغل مهندسی هم درآمد خوبی داشت ولی خب نگاه هر کسی نسبت به شرایط زندگی متفاوت است.

از آبان شروع به درس خواندن کرد و با توجه به ریاضی و فیزیک قوی ای که داشت زمان بیشتری را به شیمی و زیست اختصاص میداد.لازم نیست که بگم اصلا تا به اون روز کتاب زیست شناسی را از نزدیک هم ندیده بود!

سعی میکرد زود تر به خانه برگردد و صبح ها زودتر بیدار شود و روزهای تعطیل هم بیشتر درس بخواند با این روش تا حد زیادی زمان از دست رفته جبران میشد. فراموش نکنید برنامه ریزی خوب و وجود مشاور با تجربه در کنار این شخص بی تاثیر نبوده است.

در نهایت با وجود دوری از درس و شاغل بودن و حتی نداشتن دیپلم تجربی موفق شد رتبه ۷۲۸ کنکور سراسری را کسب کند و طبق قوانین آن زمان در رشته دندان پزشکی دانشگاه سراسری ساری و دانشگاه آزاد واحد تهران قبول شود.

در همین تهران ماند و در حال حاضر چند ماهی است که پایان نامه دندان پزشکی را تحویل داده و رسما فارغ التحصیل شده است در واقع میشه گفت زحمت و تلاش و البته ریسکی که انجام داده است نتیجه داده!

داوطلب دیگری داشتیم که طلا ساز بود و قطعا باورتان نمیشود که بگویم ۴۵ سالش بود و تصمیم داشت وارد رشته دندان پزشکی شود.شاید خود من هم در ابتدا زیاد او را جدی نمیگرفتم و اینطور در نظر داشتم که کسی میخواهد بعد از سال ها به آرزوهای نرسیده اش چنگی بزند.

باورتان نمیشود اگر بگویم موفق شد در رشته دندان پزشکی قبول شود و حتی با وجود اینکه به دلیل قوانین سنی وزارت بهداشت ممکن است پروانه طبابت دریافت نکند اما پای خواسته هایش ماند و آرزو به دل از دنیا نرفت!

در نتیجه

👈 میتوان گفت خواستن توانستن است و همه چیز به شما بستگی دارد.

👈 قبول شدن در رشته های تاپ برای تمام داولطبان کنکور سخت و این موضوع برای همه یکسان است.

👈 انگیزه و هدف و تلاش شما است که نتیجه را میسازد حالا چه متاهل باشید و چه شاغل و چه داوطلب کنکوری که حتی مدرسه نمیرود و تمام وقتش آزاد است.

👈 هیچ نتیجه ای از قبل نوشته نشده است و میتوان با بررسی کنکور چند سال اخیر افراد شاغل و متاهل زیادی را دید که با وجود سال ها دوری از کنکور توانسته اند موفق شوند و در بهترین رشته و دانشگاه ها مورد پذیرش قرار گیرند.

نحوه برنامه ریزی کنکور افراد شاغل و متاهل

نحوه برنامه ریزی کنکور افراد شاغل و متاهل

برای برنامه ریزی کنکور لازم است در چند قدم برنامه ریزی را تشریح کنیم.

👈 قدم اول

با تمرکز و بدون رویا پردازی میزان ساعت قابل استفاده برای مطالعه در طول شبانه روز تعین شود.بهتر است ساعت مطالعه را هفتگی در نظر بگیرید و تمامی موارد را لحاظ کنید حتی ساعت خواب و بیدار شدن و غذا خوردن!

پیشنهاد ما به شما : برای هر درس کنکور تجربی چقدر درس بخوانیم ؟

فراموش نکنید نیاز است برای پیش روی درست در برنامه ریزی سعی کنید ساعت مطالعه هفتگی به هر نحوی که شده کمتر از ۵۰ ساعت نشود تا بتوان در برنامه ریزی همه چیز را در نظر گرفت که در ادامه نام خواهیم برد.

👈 قدم دوم

با توجه به فاصله ای که از درس داشتید اگر نیاز است جهت آموزش از معلم خصوصی یا کلاس های آموزشی استفاده کنید در غیر اینصورت خودتان میتوانید از پس دروس بر بیایید.

👈 قدم سوم

پیشنهاد میکنم قبل از شروع کار از مشاور متخصص در زمینه کنکور تمامی قوانین جدید کنکور و نحوه محاسبه نمره یا بودجه بندی سوالات کنکور را جویا شوید تا با دیدی باز سراغ کنکور بروید قطعا یک جلسه صحبت با مشاور شما را به روز خواهد کرد.

اگر در برنامه ریزی و انتخاب منابع یا انتخاب آزمون های آزمایشی دچار مشکل هستید استفاده از مشاور و پشتیبانی که تا کنکور همراه شما باشد اصلا ایرادی ندارد و شاید با کمی هزینه لازم نباشد چندین با صحیح خطلا کنید و زمان از دست بدید.

👈 قدم چهارم

باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید برنامه ریزی شامل:

✅ ساعات مطالعه و ترتیب دروس در طول هفته

✅ جا نمایی زمانی برای مرور و تکرار مباحث خوانده شده

✅ جا نمایی زمانی برای زدن تست های آموزشی و زمان دار

✅ در نظر گرفتن تایم استراحت ،خواب و بیدار شدن و البته غذا خوردن

👈 قدم پنجم

باید منابع کمک آموزشی مناسب خودتان را انتخاب کنید در واقع منابعی که مناسب سطح شما است باید استفاده شود برای انتخاب منابع مناسب میشود از روش تعین سطح استفاده کرد یا از مشاورتان کمک بگیرید.

👈 قدم ششم

شرکت در آزمون های آزمایشی و انتخاب آزمون مناسب یکی از بهترین کارهایی است که میتوان انجام داد و برنامه ریزی را درست اجرا کرد سعی کنید در آزمونی ثبت نام کنید که از هر لحاظ مناسب شما باشد.

مطلب پیشنهادی به شما : بهترین آزمون آزمایشی کنکور

👈 قدم هفتم

وقت آن رسیده است که با حداکثر امید و انگیزه و با تمام قدرت و تلاش شروع کنید و در کنکور موفق شوید.شما قرار نیست ریسک بزرگی کنید و بخشی از عمر و مال و سرمایه تان از بین برود فقط میخواهید یکبار دیگه شانستان را در شرایط متفاوت امتحان کنید.پس شروع کن…

نکته

تمامی قدم های بالا دارای جزئیاتی است که در همین سایت به تفکیک از برنامه ریزی گرفته تا انتخاب منابع مناسب و حتی انتخاب آزمون آزمایشی توضیح داده شده. ما سعی کردیم از برنامه ریزی در تابستان تا برنامه ریزی در عید برای کنکور را بطور مفصل برای شما مخاطبین عزیز آماده کنیم.

از حضورت در اینجا استفاده کن و از مقالات ارزشمند و رایگانی که برایتان با استفاده از تخصص و تجربیات مشاورین آماده کردیم استفاده کن..

همچنین برای مشاوره تلفنی یا حضوری و استفاده از یک جلسه مشاوره رایگان با رتبه برتر رشته خودت میتونید همین الان با آکادمی کنکور مشاور تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید