لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

شغل های رشته ریاضی برای خانم ها

بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها چیست؟

قطعا یکی از دلایل انتخاب رشته های مختلف برای تحصیل و اینکه تشخیص دهیم هر رشته ای خوب یا بد است بازار کار آن رشته است. البته بجز بازار کار شرایط دیگری همچون محیط کار و یا اینکه اصلا ما به درد آن کار میخوریم یا نه هم مهم است. در این مقاله بطور مفصل راجع به شغل های رشته ریاضی برای خانم ها صحبت میکنیم تا در زمان انتخاب رشته بهترین رشته و درواقع مناسب ترین رشته با توجه به خصوصیات خودمان انتخاب شود. تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی های شغل مناسب برای خانم ها

برای اینکه شغل مناسبی پیدا کنیم و در آن شغل مشغول بکار شویم باید از چند جهت شغل را بررسی کنیم.

👈 بازار کار

بازار کار مهم ترین خصوصیت یک شغل است.بازار کار یعنی چقدر جامعه به آن شغل نیاز دارد.اگر مثالی ساده بخواهیم بزنیم میشود شغل های پزشکی و پیراپزشکی را بعنوان رشته هایی که بیشترین بازار کار را دارند در نظر گرفت.

هرچقدر بازار کار رشته ای خوب باشد افراد فارغ التحصیل در آن رشته کمتر بیکار میشوند و اکثر فارغ التحصیلان میتوانند در رشته تخصصی خود به سرعت جذب بازار کار و درآمد شوند.

ممکن است بازار کار در هر جامعه ای مقطعی باشد برای مثال شغل هایی در گذشته بوده که الان به ندرت بازار کار دارند مانند دلاکی حمام یا لحاف دوز دوره گرد یا حتی آب حوض خالی کن!

زمانی که جامعه و فرهنگ و سیاست و البته فرهنگ و اقتصاد تغیر میکند قطعا یک سری شغل ها از بین میروند و یک سری شغل های جدید جایگزین میشوند.برای مثال کمتر از یک دهه قبل شغل ها مهندسی در مجموعه عمران و ساختمان وضعیت عالی داشتند اما الان چی؟!

پس قبل از انتخاب رشته حتما با دقت بازار کار رشته و آینده آن را بررسی کنید تا در صف بیکاران فارغ التحصیل قرار نگیرید.

👈 درآمد

قطعا هر شخصی که میخواهد وارد بازار کاری شود درآمد را در اولویت قرار میدهد حتی اگر از کاری که انجام میدهد خوشش نیاید.هدف از انتخاب رشته مناسب و وارد شدن به دانشگاه های خوب و تحمل هزینه و سختی های فراوان در نهایت به انتخاب شغل مناسب و درآمد ختم میشود.

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های پولساز رشته ریاضی

موضوع درآمد کاملا نسبی است و هر کسی به عدد در ذهن خودش میگوید درآمد خوب یا بد.پس شما هم ابتدا حداقل نیاز تان را در نظر بگیرید و بعد به حداکثر درآمدی که دلتان میخواهد وارد زندگیتان شود فکر کنید.

اینطوری میشه به سادگی شغل های مختلف و افراد موفق در آن را باهم قیاس کرد حتی راهی که برای رسیدن به آن موفقیت نیاز است را میشود از آن ها آموخت.حالا میدانید قرار است برای کسب ثروت چه مسیر و سختی هایی طی شود.انتخاب کنید!

👈 محیط کار

محیط کار برای خانوم ها نسبت به آقایون از اهمیت بیشتری برخوردار است.محیط کار را افرادی که در آن محیط کار میکنند و نوع کاری که انجام میدهند تعریف میکند.

برای مثال آیا یک خانوم میتواند در معدن کار کند؟

یا اینکه کار کردن در کارخانه ذوب آهن برای خانوم ها مناسب است؟

بهتر است خانوم ها فعالیت بدنی انجام دهند یا فکری؟

خب این موضوع هم به علاقه ربط دارد همانطور که ممکن است خانومی وجود داشته باشد که راننده کامیون یا اتوبوس بین شهری باشد!

اما به ندرت خانوم ها سراغ چنین شغل هایی میروند.با بررسی شغل ها و محل کار و افرادی که در آن هستند میشود محیط کار را در آینده تا حد زیادی پیش بینی کرد و براحتی تصمیم گرفت.

دوست دارید معلم شوید؟

حضور در ادارات دولتی علاقه شماست؟

یا میخواهید در دفتر کار مهندسی مشغول باشید؟

تمام این شغل ها قابل رسیدن و دستیابی است.برای انتخاب درست به درون خودتان توجه کنید و اینکه دوست دارید در کجا مشغول شوید را انتخاب کنید.

موضوعات مرتبط : شغل های رشته گرافیک برای خانم ها

👈 آینده شغلی برای شغل های رشته ریاضی برای خانم ها

آینده شغلی برای بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها

حتما باید به آینده شغلی توجه داشت.آینده شغلی یعنی بعد از کسب تجربه و گذشت چند سال قرار است چه پیشرفتی کنید یا درآمد شما چقدر میشود یا اینکه همیشه قرار است یک درآمد داشته باشید و با همین شرایط بازنشست شوید!

چند مثال برای شما میزنم.دانشجوی مهندسی کامپیوتری را تصور کنید که بعد از فارغ التحصیلی باید وارد کارآموزی شود و تا چند ماه بطور کاملا رایگان تحت کار و آموزش قرار بگیرد تا کسب تجربه کند.بعد از آن بعنوان شخصی که رزومه کاری خاصی ندارد احتمالا با حداقل درآمد وارد بازار کار میشود.

بعد از چند سال تجربه یا میتواند بعنوان کارشناسی با تجربه در چند شرکت همزمان کسب درآمد کند یا حتی میتواند شرکت خودش را تاسیس کند پس براحتی قابل تشخیص است اگر صبوری و تحمل سختی ها وجود داشته باشد مهندس کامپیوتر آینده روشنی دارد.

میشود مثال عکس آن هم زد.شخصی را تصور کنید که شغل آن پخش کردن تراکت های تبلیغاتی است او هر روز به سر کار میرود و درآمدی هم کسب میکند که همان مهندس کامپیوتر در دوران دانشجویی و حتی سال های اول بعد از فارغ التحصیلی کسب نمیکرده!

اما نکته اینجاست که تراکت پخش کن ۱۰۰ سال هم بگذرد تراکت پخش کن است و خودش این تصمیم را گرفته که تراکت پخش کن باش.قطعا صبور بودن و تحمل سختی و مقابله با ذهن برای انجام کار سخت تر برای همه ساده نیست!

معرفی چند مورد از بهترین شغل های رشته ریاضی برای خانم ها

👈 مهندسی برق

رشته مهندسی برق گستره کاری زیادی دارد و علاوه بر طراحی سیستم برقی ساختمان و انجام فعالیت های اجرای و نظارتی ساختمان که بیشتر شغل های مردونه هستند خانوم ها میتوانند در حوزه مخابرات و الکترونیک و درواقع فعالیت های دفتری که بیشتر بصورت طراحی است مشغول بکار شوند.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره کنکور ریاضی

فارغ التحصیلان در رشته مهندسی برق میتوانند با دریافت پروانه از سازمان نظام مهندسی استان محل سکونت اقدام به تاسیس شرکت کنند و در مناقصه های اعلامی بصورت پیمانی کار کنند.

👈 مهندسی مکانیک

شغل های زیر مجموعه مهندسی مکانیک هم مانند رشته مهندسی برق دارای دو مجموعه شغلی اجرایی و نظارتی و همچنین طراحی است و با توجه به خصوصیات شخصی و علاقه خانوم ها میتوانند گستره کاری وسیعی برای حضور در این رشته داشته باشند.

فراغ التحصیلان مهندسی مکانیک امکان دریافت پروانه برای تاسیس شرکت از سوی سازمان نظام مهندسی دارند تا بتوانند بصورت پیمانی و پروژه ای کار کنند.

👈 مهندسی معماری

رشته مهندسی معماری با توجه به اینکه بیشتر در حوزه طراحی تمرکز دارد در میان رشته های مهندسی بیشترین علاقه مندی را برای خانوم ها به خود اختصاص داده است.البته در رشته معماری علاوه بر حضور در دفاتر طراحی میشود در کارهای اجرایی و نظارتی فعال بود.

در رشته معماری میشود با کسب مجوز های لازم از سازمان نظام مهندسی اقدام به تاسیس شرکت کرد و با دریافت پروژه های زیر مجموعه کسب درآمد خوبی داشت.

👈 مهندسی عمران

عمده فعالیت های رشته مهندسی عمران بصورت اجرایی است در واقع مهندسین عمران هستند که وظیفه اجرا و ساخت را بر عهده دارند.اما در این رشته هم میتوان در شاخه محاسبات مشغول شد که بصورت فعالیت دفتری است و برای خانوم ها مناسب تر است.

رشته مهندسی عمران هم جز رشته های دارای پروانه نظام مهندسی است و امکان فعالیت با ثبت شرکت مهندسی برای فارغ التحصیلان در این رشته وجود دارد.

👈 مهندسی شهر سازی

رشته شهر سازی بازار کار چندان گسترده ای ندارد اما بعضی از ادارات دولتی مانند شهر داری ها که فعالیت اصلی آن ها در حوزه خدمات شهری است اقدام به جذب فارغ التحصیلان این رشته میکنند.

👈 دبیری – یکی دیگر از بهترین شغل های رشته ریاضی برای خانم ها

داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت میکنند امکان انتخاب دانشگاه فرهنگیان را دارند و واضح است که بعد از فارغ التحصیلی بطور قطعی در یکی از رشته های زیر مجموعه ریاضی دبیر خواهند شد.

فرهنگیان دارای استخدام قطعی است و حتی دانشجویان هم از همان ماه اول حضور در دانشگاه حقوق دریافت میکنند.

اگر به هیچکدام از رشته های توضیح داده شده علاقه ای ندارید قطعا شغل معلمی مخصوصا از نظر محیط کار برای خانوم ها بسیار مناسب است.

چند نکته در رابطه با شغل های رشته ریاضی:

✅ قبل از انتخاب رشته بررسی کنید آیا به شغل های کارمندی علاقه دارید یا دوست دارید خودتان کاری راه بیاندازید.

✅ اکثر شغل های زیر مجموعه مهندسی غیر کارمندی است و نیاز به فعالیت شخصی و یادگیری و خلاقیت و البته خاک خوری دارد پس انتظار سریع به درآمد رسیدن نداشته باشید.

✅ در شغل های زیر مجموعه ریاضی نیاز است دارای روابط عمومی خوب باشید و همچنین شخصیت رهبر داشته باشید تا بتوانید در انجام فعالیت های اجرایی نیروی انسانی تحت امر را مدیریت کنید.

✅ اگر شخصیت صبور و تلاش گر و البته خلاقی دارید و میتوانید مدتی را حتی با نداشتن درآمد و کسب تجربه بگذرانید مطمعن باشید رشته های مهندسی برای شما مناسب است و در نهایت موفق خواهید شد.

آکادمی کنکور مشاور بعنوان مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی میتواند شما را هم در انتخاب رشته نهم به دهم و هم در انتخاب رشته کنکور با توضیحات کامل تحصیلی و شغلی رشته های مختلف کمک کند. برای دریافت مشاوره از مشاورین متخصص کنکور مشاور همین الان تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید