لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

معرفی رشته فیزیک در دانشگاه شریف و دانشگاه تهران+تفاوت آنها

تفاوت رشته فیزیک در دانشگاه شریف و دانشگاه تهران

به دنبال تفاوت رشته فیزیک در دانشگاه شریف و دانشگاه تهران هستید ؟ در ادامه همراه کنکور مشاور باشید.  احتمالا پیش آمده که شما عزیزان هم بر سر دو راهی انتخاب دانشگاه قرار گرفته باشید. بسیار سخت است که از بین دو دانشگاه بسیار عالی یکی را انتخاب نمود. به همین خاطر باید هر یک از دانشگاهها را از نظر ساعت علمی و همچنین استادان و محیط درسی و تعداد فارغ التحصیلان و غیره بسنجید.

اما باید توجه داشته باشید رشته فیزیک رشته های کاملاً پیچیده و سخت است، با این حال باید بهترین دانشگاه را برای آموزش انتخاب کنید. امروز می خواهیم در مورد مقایسه رشته فیزیک در دو دانشگاه تهران و صنعت شریف صحبت کنیم.

این دو دانشگاه از بهترین دانشگاه های کشور محسوب می شوند، به همین خاطر انتخاب حرکت آنها می تواند نسبت به دیگری چالش باشد. اگر با کنکور مشاور همراه باشید تا  انتخاب را برای شما راحت تر کنیم.

رشته فیزیک

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف برای دانشجویان فیزیک در سال ۱۳۴۶ تصمیم به ساخت یک دانشکده گرفت. اما امروزه دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف از بخش های مختلفی تشکیل شده البته که این بخش ها مربوط به قسمت های مختلف گرایش فیزیک است.

دانشگاه صنعتی شریف دارای سطح علمی بسیار بالایی است به طوری که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان در رشته فیزیک فارغ التحصیل می شوند. تمام دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند دغدغه جز درس خواندن ندارند و هدف آن ها تنها منوط به موفقیت در تحصیل است.

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های دانشگاه شریف

در رتبه بندی برترین دانشگاه های کشور می‌ توان نام دانشگاه صنعت شریف را در رتبه پنجم دید. البته که دانشگاه صنعتی شریف در رتبه ۴۰۹ جهانی قرار دارد. اما از نظر داشتن رشته فیزیک دارای رتبه دوم در کشور است. با این حال برای تحصیل در چنین دانشگاهی باید رتبه فوق ‌العاده ‌ای داشته باشید.

تماس با کنکور مشاور

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۴ تاسیس شد اما دانشکده فیزیک آن چند سال بعد یعنی در سال ۱۳۵۲ با تعداد اندکی دانشجو برگزار شد و در سال ۱۳۸۵ یک دانشکده به صورت جداگانه به رشته فیزیک اختصاص داده شد.

دانشگاه تهران یکی از قدرتمند ترین دانشگاههای کشور است به طوری که در رتبه بندی های برترین دانشگاه های کشور دانشگاه تهران در رتبه اول قرار دارد. مرجعیت علمی دانشگاه تهران در جهان امسال به رتبه ۱۳۴ رسید. تعداد مقالات علمی دانشگاه تهران امروز به ۴۳۳۲ عدد رسیده است.

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های دانشگاه تهران

البته که در مقایسه با دانشگاه های دیگر رتبه قابل توجهی می باشد. هم اکنون دانشگاه تهران پذیرای دانشجویان زیادی در مقطع کارشناسی و ارشد و همچنین دکترا در رشته های مختلف می باشد. اما تحصیل در رشته فیزیک چنین دانشگاهی رتبه و تراز بسیار عالی خواهان است. بنابراین به دست آوردن قبولی رشته فیزیک دانشگاه تهران ساده نیست.

مقایسه دانشگاه تهران و دانشگاه شریف

تفاوت رشته فیزیک در دانشگاه شریف و دانشگاه تهران

اکنون که اطلاعاتی در مورد هر دو دانشگاه به دست شما عزیزان رسیده و آن ها را خدمت شما ارائه داده ایم، می توانید برای تصمیم گیری اقدام کنید. برای انتخاب دانشگاه مورد نظر خود باید چند دانشگاه را از نظر موارد زیر مورد بررسی و تحقیق قرار دهید. در این صورت مقایسه شما صحیح خواهد بود و به نتیجه درستی دست پیدا خواهید کرد. لطفاً به موارد زیر توجه کنید:

  • بهتر از دانشگاه صنعت شریف و دانشگاه تهران را از نظر خروجی های پژوهش مورد مقایسه قرار دهید.
  • برای نتیجه گیری بهتر کیفیت اموزش هر دو دانشگاه مد نظر است.
  • یکی دیگر از موارد مهم در مقایسه ترانه علمی دانشگاه ها است.
  • و مهم ترین عامل در انتخاب دانشگاه می تواند مربوط به کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه ها باشد.

با توجه به چنین مواردی و مقایسه آن ها هر چه زود تر اقدام کنید و تصمیم خود را برای پیمودن راه آینده پیش گیرید.

رتبه بندی دانشگاه های تهران و صنعت شریف بر چه اساسی است؟

اگر سری به سایت ها و مقاله ها بزنید متوجه خواهید شد که دانشگاه های ایران را به طور کامل رتبه بندی نموده اند. حال ممکن است برای شما عزیزان این سوال پیش آید که این دانشگاه ها را بر چه اساسی رتبه بندی کرده اند.

پارامترهای زیادی برای رتبه بندی دانشگاه ها در نظر گرفته می شود که در این میان می توان به سوابق آموزشی و نسبت اعضای هیئت علمی به تعداد دانشجویان اشاره نمود.

البته که موارد دیگری هم برای مقایسه وجود دارند برای مثال توانایی جذب هر رشته و دانشگاه در بازار کار و هم چنین نسبت دانشجویان بین المللی و نسبت اعضای هیات علمی بین المللی. البته که در این رتبه بندی ها دانشگاه تهران و دانشگاه شریف از رتبه خیلی خوبی برخوردار هستند.

ما در این مقاله به برسی تفاوت رشته فیزیک در دانشگاه شریف و دانشگاه تهران و تفاوت آنها پرداختیم امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید