لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

۱۰ تکنیک طلایی تست زنی زیست شناسی

۱۰ تکنیک طلایی تست زنی زیست را بهتر بشناسید. همان طور که می دانید درس زیست شناسی یکی از دروس تخصصی رشته تجربی است.

موضوع و مفهوم درس زیست شناسی مربوط به ساختار درونی بدن انسان و حیوانات و گیاهان می باشد که شما عزیزان برای قبولی در رشته های تاپ و دانشگاه های خیلی خوب باید بتوانید درصد بالایی از تست های زیست شناسی را پاسخ صحیح دهید.

در واقع از درس زیست شناسی در کنکور ۵۰ عدد تست می آید که از زیست شناسی ۱ و ۲ و ۳ می باشد شما عزیزان باید این سه کتاب را به طور دقیق و کامل مطالعه کنید تا بتوانید پاسخ تست ها را مو به مو در کوتاه ترین زمان ممکن بدهید.

اکنون اگر میخواهید یکی از رتبه های برتر کنکور باشید و تکنیک های تست زنی زیست را بشناسید توصیه می‌ کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

۱۰ تکنیک طلایی تست زنی زیست

طریقه تست زنی با ۱۰ تکنیک طلایی تست زنی زیست

  • مطالعه صحیح درس زیست شناسی

برای اینکه بتوانید به تمام سوالات زیست شناسی کنکور پاسخ صحیح دهید باید مطالعه دقیق و خیلی خوبی داشته باشید. زمانی که از مطالعه خوب صحبت می کنیم منظور این است که بازدهی بالایی داشته باشد.

یعنی بعد از اینکه درس خواندن شما تمام شد و شروع به تست زنی کردید بتوانید به تعداد زیادی سوال پاسخ صحیح بدهید و کاملا موضوع را درک کرده باشید تنها در این صورت است که می ‌توان انتظار پیشرفت و رتبه فوق العاده عالی داشت.

  • افزایش ساعت مطالعه درس زیست شناسی

اگر تنها روزی دو ساعت را به خواندن درس زیست شناسی اختصاص می داده اید اکنون زمان آن رسیده که ساعت مطالعه این درس را افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی به شما : برنامه ریزی کنکور تجربی

به این صورت که بهتر است روزی ۶ ساعت و یا بیش تر را به خواندن درس زیست شناسی اختصاص دهید. اما توجه داشته باشید که این چند ساعت را با فواصل مختلف بخوانید و در میان آن استراحت هم بگذارید. زیرا درس خواندن بدون استراحت بازدهی ضعیف خواهد داشت.

  • خلاصه نویسی درس زیست شناسی

یکی از تکنیک های مهم در موفق شدن در تست زنی درس زیست شناسی این است که بتوانید بعد از درس خواندن خلاصه نویسی کنید.

یعنی چکیده ای از درس را بر روی کاغذ بیاورید همین خلاصه نویسی ها باعث می شود که شما عزیزان در زمان کوتاهی بتوانید این خلاصه ها را مطالعه کنید و برای شما یک مرور سریع اتفاق می افتد.

مطالعه صحیح درس زیست شناسی
  • نکته برداری درس زیست شناسی

بهتر است یک دفترچه کوچک برای هر یک از کتاب های زیست شناسی ۱ و ۲ و ۳ قرار دهید و هر بار نکته های مهم را هنگام مطالعه درون این دفترچه یادداشت کنید.

در این صورت شما دفترچه هایی از نکات مهم درس زیست شناسی خواهید داشت هنگام مرور و جمع بندی بسیار مفید واقع خواهد شد زیرا شما در مدت کوتاهی می توانید تمام نکات را مطالعه و مرور کنید.

  • استفاده از منابع برای تست زنی زیست شناسی

برای بهترین بودن همیشه باید تلاش و کوشش کرد. اما باید توجه داشت که منابع هم بسیار مهم هستند. پس اگر می خواهید درصد سوالات صحیح در زیست شناسی بیش تر باشد بهتر است از منابع فوق العاده عالی و معتبر استفاده نمایید.

سعی کنید از کتاب های تستی استفاده کنید که طراحان سوالات آن ها افرادی شناخته شده و معروف باشند در این صورت درصد خطا در چنین کتاب هایی بسیار پایین خواهد بود.

  • هدف گذاری درس زیست شناسی

بهتر است هدف گذاری را هر چند وقت یک بار انجام دهید یعنی هم برای مطالعه و هم برای تست زنی هدف گذاری کنید مثلاً هنگام مطالعه اگر روزی یک ساعت یا دو ساعت مطالعه دارید.

مطلب پیشنهادی به شما : تدریس زیست کنکور

برای افزایش ساعت مطالعه در هفته بعد هدف گذاری کنید همچنین می توانید برای افزایش سوالات صحیح زیست شناسی به صورت دو تا از ده تا و چند تا از ده تا شروع کنید و هر بار آن را بیش تر کنید.

در این صورت هدف گذاری شما کوتاه مدت خواهد بود و شما را به هدف بزرگتر و بلند مدت که قبولی رشته مورد نظر تان است نزدیک می کند.

نکته برداری درس زیست شناسی
  • جمع بندی درس زیست شناسی

تنها دو سه ماه قبل از کنکور سراسری باید شروع به جمع بندی دروس کنید یعنی باید بتوانید هر سه کتاب زیست شناسی ۱ و ۲ و ۳ را طوری جمع بندی کنید که ارتباط بین این سه کتاب را به طور کامل در یابید.

تست های صحیح بیش تری از آن بزنید در چنین مواقعی می توانید از منابع جمع بندی و همچنین خلاصه نویسی ها و نکته برداری ها نیز استفاده کنید.

  • شرکت در آزمون های آزمایشی

از دیگر تکنیک های موفقیت در تست زنی زیست شناسی این است که در در کنکور های آزمایشی شرکت کنید. در چنین آزمون هایی سوالات به مراتب سخت ‌تر از کنکور طرح می شوند تا شما بتوانید به سوالات کنکور اصلی راحت تر پاسخ دهید. همچنین در در این نوع آزمون ها شما با محیط کنکور نیز آشنا می شوید.

مدیریت زمان در تست زنی زیست
  • مدیریت زمان در تست زنی زیست

زمان یکی از سرنوشت ساز ترین مواردی است که در کنکور تاثیر خود را خواهد گذاشت. زیرا ممکن است افرادی باشند که دانش زیادی داشته باشند. اما نتوانند زمان خود را کنترل و مدیریت کنند.

در این صورت با شکست مواجه می شود پس باید سرعت عمل خود را بالا ببرید تا بتوانی در مدت کوتاهی به ۵۰ سوال زیست پاسخ دهید. کنترل زمان می‌ توانید همه سوالات را بخوانید و به سوالات بیش تری پاسخ صحیح دهید

  • کمک از مشاوره تحصیلی

اگر موفق شدن در کنکور و قبول شدن در رشته دانشگاهی برای تان مهم است توصیه می کنیم حتما از یک مشاور تحصیلی کمک بخواهید.

در این صورت چنین مشاورانی برنامه ریزی مناسب و دقیقی برای شما انجام می دهند تا بتوانید در زمانی معین مطالعه داشته باشید.

همچنین تست زنی دقیقی در مدت زمانی مشابه کنکور را تجربه کنید همچنین مشاوران تحصیلی شما را به سمت هدف ترغیب و تحریک می کنند و اجازه دلسرد شدن در راه رسیدن به هدف را به شما نخواهند داد و همواره در همه امور درسی به شما کمک خواهند کرد. برای اینکه در زیست شناسی بتوانید به درستی تست زنی انجام دهید، از مشاوره کنکور تجربی کمک بگیرید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید