لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چگونه مهندسی نفت قبول شویم؟

چگونه مهندسی نفت قبول شویم؟

در ای مقاله ما قصد داریم شما را به پاسخ سوال چگونه مهندسی نفت قبول شویم برسانیم. همان طور که می دانید مهندسی نفت یکی از رشته های ریاضی فیزیک دبیرستان است که در رشته های دیگر وجود ندارد یعنی تنها با تحصیل در رشته ریاضی فیزیک می توان رشته مهندسی نفت را انتخاب کرد.

شما دبیرستانی های عزیز می توانید درس های رشته ریاضی فیزیک را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید رتبه خوبی کسب نموده و هنگام انتخاب رشته مهندسی نفت را انتخاب کنید. البته که رشته مهندسی نفت تاپ ترین رشته های دانشگاهی است که می ‌توان به سادگی آن را قبول شد بلکه نیاز به تلاش و کوشش و پشتکار دارد.

شما عزیزان می دانید که کشور عزیزمان ایران غنی از نفت می باشد بنابراین رشته مهندسی نفت هم بازار شغلی بسیار مناسبی خواهد داشت از این رو طرفداران بسیار زیادی دارد.

امروز هم ما در خدمت شما عزیزان هستیم تا روش های لازم جهت قبول شدن در رشته مهندسی نفت را برای شما عنوان کنیم اما خودتان هم خوب می دانید که هر روشی هم که به شما معرفی شود شما باید در انجام آن مصمم باشید و به راحتی تسلیم نشوید. اکنون اگر با ما همراه باشید به پاسخ به سوالات خود خواهید رسید.

آیا قبولی در رشته مهندسی نفت امکان پذیر است؟

تماس با کنکور مشاور

اگر تحقیق کرده باشید متوجه خواهید شد که افراد زیادی بوده اند که تا به حال رشته مهندسی نفت قبول شده اند یعنی اینطور نیست که بگویند غیر ممکن است اما قبولی در چنین رشته‌ ای مقداری سخت است زیرا به درصد سوالات صحیح زیادی نیاز دارد یا به زبان ساده تر باید گفت که به رتبه پایین تر و یا تراز بالا تری نیاز دارد.

برای این که بتوانید به چنین چیزی در بیابید باید موارد زیر را مو به مو انجام دهید لطفاً موارد زیر را به دقت مطالعه کنید:

  • باید هدف گذاری های خود را با برنامه ریزی انجام دهید.
  • بهتر است روش درس خواندن خود را به درست ترین شیوه تغییر دهید.
  • سعی کنید از منابع درسی معتبر و شناخته شده استفاده کنید.
  • اگر نتوانستید ادامه دهید از مشاوران و برنامه ریزان در این زمینه کمک بگیرید.
  • باید سعی کنید خواب و خوراک تان را نیز تنظیم کنید.
  • سعی کنید که در کنکور های آزمایشی شرکت کنید.
  • و مواردی از این قبیل…

شما عزیزان با انجام چنین روش هایی می توانید خود را برای قبولی رشته مهندسی نفت آماده کنید با وجود چنین روشهای دیگر می دانید که باید چه کار کنید فقط کافی است اراده کنید و گام های قدرتمند و محکمی بردارید آنگاه نتیجه چند سال تلاش پی در پی را خواهید دید. اکنون اگر با ما همراه باشید در مورد این روش ها به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

چگونه مهندسی نفت قبول شویم؟

درس خواندن صحیح برای قبولی در نفت

حتماً می دانید که درس خواندن صحیح مهم ترین و بزرگ ترین کاری است که شما می توانید انجام دهید منظور از درست درس خواندن این است که شما اصولی و مفهومی درس بخوانید. برای مثال شما باید دروس اختصاصی را مثل ریاضی و فیزیک بلافاصله پس از خواندن تست بزنید زیرا این دروس محاسباتی هستند اما

دروس اختصاصی دیگر مثل شیمی را بهتر است به صورت نکته برداری و خلاصه نویسی بخوانید. همچنین بهتر است دروس عمومی را به طور مکرر مورد مطالعه قرار دهید و هر چند مدت یک بار از ابتدا مرور کنید البته که تست دروس عمومی را بهتر است یک روز بعد از اینکه خوانده شد زده شود.

توصیه تمام مشاوران این است که هر ۴۵ دقیقه یک بار بعد از خواندن دروس اختصاصی ۵ الی ۱۵ دقیقه استراحت کنید البته که مقدار خواندن دروس تخصصی باید بین دو تا دو نیم ساعت باشد. همچنین برای خواندن دروس عمومی بهتر است هر ۳۰ دقیقه یکبار ۵ الی ۱۰ دقیقه استراحت کنید و مدت زمان خواندن دروس عمومی هم بین ۱ تا یک و نیم ساعت می باشد.

منابع مورد نیاز برای قبولی مهندسی نفت

با مبحث چگونه مهندسی نفت قبول شویم در حال آشنایی هستید. تا زمانی که هدف گذاری نکنید نمی توانید به موفقیت برسید قطعاً هدف گذاری های کوتاه‌ مدت و بلند مدت به شما در رسیدن به آن ها کمک می‌ کنند هدف گذاری بلند مدت که همان قبول شدن در رشته مهندسی نفت است اما هدف گذاری کوتاه مدت در حقیقت می‌تواندبهتر شدن نمرات و بهتر شدن سطح یادگیری و همچنین بهتر شدن رتبه و تراز باشد.

مفید برای شما : برنامه ریزی کنکور ریاضی

از آن ها گذشته همواره توصیه می کنیم برای موفقیت هر چه بیش تر در کنکور سراسری سعی کنید از منابع درسی معتبر استفاده کنید.

منابع درسی معتبر می ‌توانند کتاب های تستی باشند که سوالات کنکور سال های قبل را دارا باشند همچنین کتاب های کمک درسی و کمک آموزشی و سی دی های آموزشی که توسط اساتید مجرب تدریس می شوند پس همان طور که می دانید منابع زیادی وجود دارند اما شما باید تحقیق کنید و بهترین آن ها را انتخاب کنید.

البته که شرکت در آزمون های آزمایشی یکی از روش های استفاده از منابع است زیرا این کنکورهای آزمایشی بیشتر از سوالات کنکورهای سال های قبل استفاده می کنند. پس اگر در چنین آزمون هایی رتبه و تراز خوبی کسب کنید می توانید امیدوار باشید.

مشاوره و برنامه ریزی برای قبولی مهندسی نفت

اگر قصد شما موفقیت هر چه بیش تر است بهتر است به مشاوران و برنامه ریزان در این زمینه مراجعه کنید زیرا چنین افرادی می توانند به طور دقیق برای شما برنامه ریزی درسی انجام دهند و به شما در این راه کمک کنند که هیچ گاه دلسرد نشوید و جا نزنید همچنین روش های بهتر درس خواندن و بهتر تست زدن و یا حتی روحیه و امید داشتن را به شما می آموزند. شما می توانید هر سوالی که دارید از مشاور خود بپرسید.

گذشته از آن آن چیزی که در این شرایط بسیار مهم است خواب کافی و تغذیه مناسب می باشد. قطعا می دانید که دانشمندان کافی ترین خواب را هشت ساعت می دانند پس شما باید ۸ ساعت بخوابید که خواب کاملی داشته باشید و برای درس خواندن سرحال باشید همچنین باید به تغذیه خود رسیدگی کنید تا ذهن و مغز شما تمرکز کافی برای یادگیری و بازدهی و نتیجه لازم را داشته باشد. پس از برنامه ریزی کنکور غافل نشوید.

امیدوارم در این مقاله پاسخ سوال چگونه مهندسی نفت قبول شویم؟ را گرفته باشید

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید