لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چگونه درس شیمی را ۱۰۰درصد بزنیم؟

چگونه درس شیمی را ۱۰۰درصد بزنیم؟

با دیدن این تیتر ممکن است که شما دانش آموزان عزیز با خود تصور کنید که آیا واقعا می شود که درس شیمی را ۱۰۰درصد بزنیم؟ اکثر دانش آموزان این تصور را دارند که این کار، یک کار سخت، دشوار و محال نشدنی است.

در این مقاله قصد داریم که به شما بگوییم با انجام چه کارهایی می توانید در این راه موفق باشید علاوه بر این همراهی مشاور و گروه های متخصص در این زمینه، می تواند دستیابی به این هدف را راحت تر و واقعی تر کند.

چگونه درس شیمی را ۱۰۰درصد بزنیم؟

چگونه درس شیمی را ۱۰۰درصد بزنیم؟

  • پیش مطالعه

قبل از این که شما اقدام به مطالعه دقیق یک فصل کنید لازم است به یک درک کلی از فصل دست پیدا کنید، در مرحله نیاز نیست که زیاد جزئی و دقیق مطالعه کنید؛ بلکه مطالعه روزنامه وار کفایت می کند.

همچنین تیتر هایی که به نظرات مهم هستند را هایلایت کنید، در این بخش قصد و هدف آشنایی کلی با فصل و رسیدن به یک پیش ذهن برای یادگیری بهتر است.

  • مطالعه دقیق کتاب درسی

در درس شیمی به صورت کلی شما با دو نوع یا دو سبک از سوالات رو به رو هستید؛ سوالات حفظی و سوالاتی که مفهومی و محاسباتی هستند که هر کدام‌ از آن ها دارای انواع و زیر بخش هایی می باشد.

به این صورت در بخش حفظی در سال های اخیر تغییرات به سمتی رفته است که شما با حفظ نمودن چند نکته و یا مطالعه درسنامه های کتاب های تستی به تنهایی نتوانید شیمی کنکور را صد در صد بزنید.

به خاطر داشته باشید که مهمترین منبع برای مطالعه، کتاب درسی است. در برخی موارد مشاهده شده است که طراحان سوالات کنکور به صورت دقیق به متن کتاب  و یا تمرینات درسی داخل کتاب مراجعه نموده اند.

پیشنهاد ما : چگونه میتوانیم در رشته مهندسی شیمی قبول شویم

از این رو اولین نکته ای که باید مورد توجه قرار بدهید برای این که بتوانید درس شیمی ۱۰۰ درصد بزنید مطالعه دقیق و ریز کتاب درسی است. شما به هیچ وجه نباید هیچ فصلی را کنار گذاشته و بدون مطالعه قرار بدهید.

توجه به این نکته نیز بسیار مهم است که سوالات مفهومی نیز اکثرا از ترکیب مطالب مرتبط فصل های مختلف کتاب درسی است.

پس در این زمینه شما باید مانند یک کارگاه عمل نموده و اگر بین دو فصل از کتاب درسی بخش های مشترکی را مشاهده نمودید به دقت آن ها را مطالعه نمایید زیرا این موارد می تواند یکی از کاندید های اصلی طرح سوال در کنکور باشد.

چگونه درس شیمی را ۱۰۰درصد بزنیم؟
  • یادگیری مطالب درسی

چگونه درس شیمی را ۱۰۰درصد بزنیم؟ این مرحله به اندازه مرحله قبل نیز مهم است به این صورت که شما باید به کمک کتاب های کمک درسی مانند کتب تست و همچنین اساتید و دی وی دی های کمک آموزشی مفهوم مطالب را یاد بگیرید.

زیرا یادگیری سطحی نمی تواند به موفق شما کمک چندانی کند. علاوه بر این ها شما می توانید جزوات و درسنامه های کتاب های درسی را مطالعه نموده و اجازه بدهید که مفاهیمی مانند: پیوند کووالانسی، الکتروشیمی و … در ذهن شما به خوبی ته نشین بشوند.

پس از مطالعه و مشاهده موارد کمک آموزشی وقت آن رسیده است که دوباره به کتاب خود بازگشته و مطالب را بار دیگر با آمادگی بیشتر مطالعه نموده، حاشیه نویسی کنید.

مطالبی و مواردی که هایلایت نموده‌اید را بار دیگر و با دقت دو چندان مطالعه کنید و همچنین زیر نکاتی که قبلا در نظرتان از اهمیت چندان برخودار نبوده و الان دارای اهمیت هستند خط بکشید.

یادگیری مطالب درسی
  • تمرین کردن

حال که مفاهیم را به خوبی فرا گرفته‌اید، نوبت به انجام تمرین می رسد. برای تمرین کردن لازم است که شما از کتاب های کمک درسی معتبر، آزمون های آزمایشی مراکز معتبر استفاده کنید و از این طریق نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی نموده و برای تقویت نقاط ضعف خود تلاش کنید.

  • بهره مندی از یک برنامه ریزی مناسب

یکی از راه هایی که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید درس شیمی ۱۰۰ درصد بزنید بهره مندی از یک برنامه ریزی مناسب است.

در واقع شما در کنار مطالعه دقیق و مفهومی با یک برنامه ریزی صحیح که متناسب با روحیه شما باشد می توانید از سد کنکور و درس شیمی عبور کنید.

برای این که بتوانید یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید که متناسب با روحیه شما دانش آموزان باشد. لازم است که از مشاورین و افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرد.

برنامه ریزی درست و مناسب، برنامه ریزی است که بتواند در کنار توجه به تعیین زمان های مناسب برای مطالعه فصل های تحلیلی، محاسباتی و مفهومی و تست به اوقات فراغت و تفریح دانش آموز نیز توجه کند.

بهره مندی از یک برنامه ریزی مناسب
  • شرکت در کلاس آنلاین شیمی

و اما راه حل دیگری که می تواند به شما در ۱۰۰ درصد زدن درس شیمی در کنکور کمک کند استفاده از کلاس های تست و کنکور شیمی است.

قبلا این کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شدند ولی امروزه به دلیل شرایط کرونا این کلاس ها به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار می شوند.

برای این که شما بتوانید در این کلاس ها موفق باشید لازم است که ابتدا در یک آموزشگاه معتبر ثبت نام نموده و سپس با آمادگی و مطالعه در این کلاس ها حضور پیدا کنید.

شرکت در این کلاس ها به دانش آموزان کمک می کند تا اشکالات خود را حل نموده و به منابع و برنامه های آموزشی طراحی شده توسط این آموزشگاه ها به صورت کامل دسترسی داشته باشند.

شرکت در کلاس آنلاین شیمی

جمع بندی چگونه درس شیمی را ۱۰۰درصد بزنیم؟

به صورت کلی برای این که بتوانید درس شیمی ۱۰۰ درصد بزنید لازم است که ابتدا کتاب درسی را به خوبی مطالعه نموده و مفاهیم‌ را به خوبی فرا بگیرید و بتوانید بین فصول مختلف ارتباط برقرار کنید.

پس از آن که توانستید به صورت کامل بر روی مطالب درسی تسلط پیدا کنید نوبت به انجام تست و تمرین فراوان می رسد تا از این طریق نقاط ضعف و قوت خود را شناسی نموده و برای رفع نقاط ضعف خود اقدام کنید. همچنین در کنار این ها داشتن دقت و سرعت نیز برای رسیدن به موفقیت الزامی است.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید