لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چگونه درس ریاضی را ۱۰۰ درصد بزنیم؟

چگونه درس ریاضی را 100 درصد بزنیم؟

چگونه درس ریاضی را ۱۰۰ درصد بزنیم؟ درس ریاضی یکی از درس های شتاب دهنده و رتبه ساز در کنکور می باشد و اگر دانش آموز بتواند این درس را در کنکور بالای ۴۰ درصد بزند، حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد از رقبایش جلو خواهد افتاد.

به همین علت یکی از دغدغه های کسانی که در انتظار برگزاری آزمون های کنکور می باشند این است که چگونه درس ریاضی را ۱۰۰ درصد بزنیم؟

در این مقاله سعی می شود در خصوص نکته های چگونگی ۱۰۰ درصد زدن درس ریاضی در کنکور توضیحات جامعی ارائه گردد.

نکته هایی در خصوص چگونگی ۱۰۰ درصد زدن درس ریاضی

قبل از اینکه دانش آموز سراغ انواع تست ها و کلاس های کنکور برود باید سعی کند که ریاضی را به صورت پایه ای در خود قوی نموده و سپس به نکته های ارائه شده در ذیل عمل نماید:

  • اولویت منابع درس ریاضی را بدانید

قطعا مهم ترین و بهترین منبع کنکور همان کتاب ریاضی است. از این کتاب غافل نشوید و به صورت کامل کتاب را از بر کنید. بعد از کتاب ریاضی، جزواتی که از اساتید و معلمان ریاضی در کلاس ها جمع آوری کرده اید را کاملا مرور نمایید.

مطلب پیشنهادی به شما: چگونه فیزیک ۱۰۰ بزنیم

در نهایت کمک گرفتن از کتاب های کمک آموزشی نیز می تواند در حل تمرین بیشتر و کمک به فهم بیشتر مطالب بسیار مفید باشد.

سعی کنید به تمام مطالب ساده و دشوار موجود در این ۳ منبع ذکر شده به یک اندازه توجه ویژه کنید. مطالب ساده زودتر فراموش می شوند و تاثیر زیادی در حل تمرین دارند.

  • مباحث دروس را سطحی نخوانید

درس ریاضی یک درس پایه است، یعنی تمام مباحث آن به همدیگر مرتبط بوده و هر پایه پیش نیاز پایه دیگر می باشد. به عنوان مثال مثلثات یا توابع پیش نیاز بوده و بین هر سه پایه مشترک می باشد.

پس ابتدایی ترین نکته در مطالعه درس ریاضی این است که مطالب را به صورت سرسری و سطحی نخوانید، بلکه سعی نمایید عمق مطالب را درک کنید.

نکته هایی در خصوص چگونگی 100 درصد زدن درس ریاضی
  • به صورت همیشگی تمرین کنید و تست بزنید

شاید پاسخ اصلی به چگونگی ۱۰۰ درصد زدن درس ریاضی همین باشد. تمرین کردن و تست زدن به صورت مداوم و مستمر و بدون خستگی.

  • از راه های مختلف به یک جواب برسید

یکی از مواردی که به شما کمک می کند ریاضی را ۱۰۰ درصد بزنید این است که در هنگام تمرین کردن، از راه حل های مختلف به یک جواب برسید تا در طول مطالعه و تمرین، ذهنتان درگیر مطالب و مباحث مختلف ریاضی باشد.

  • از خلاصه نویسی غافل نشوید

با توجه به اینکه در روز های پایانی قبل از کنکور خواندن کل مباحث بسیار سخت و وقت گیر می باشد. بهتر است در طول زمانی که مشغول مطالعه درس ریاضی هستید.

از نکات مهم و فرمول ها نکته برداری نموده تا بتوانید به طور اجمالی در کوتاه ترین زمان کل کتاب را مرور نمایید.

  • صبور باشید

حل تمرین ها و نوشتن فرمول های ریاضی در هنگام محاسبات احتیاج به صبر و تمرکز زیادی دارد، زیرا هر اشتباه کوچکی در حل تمرین می تواند در نتیجه جواب موثر باشد. پس با صبر و حوصله و دقت زیاد حل تمرین نمایید.

به صورت همیشگی تمرین کنید و تست بزنید
  • حضور تمام و کمال در کلاس های ریاضی

اگر هنوز مدرسه را تمام نکردید، کلاس های ریاضی را نه تنها از دست ندهید، بلکه حضور ۱۰۰ درصدی فیزیکی و ذهنی داشته باشید.

همچنین اگر کلاس های ریاضی خصوصی یا کلاس های کنکور ریاضی دارید، حضور واقعی در کلاس می تواند به ۱۰۰ درصد زدن ریاضی در کنکور کمک شایانی نماید.

  • از تدریس های خصوصی تک مبحث استفاده نمایید

اگر مبحث خاصی را متوجه نمی شوید به صورت تک مبحث معلم خصوصی بگیرید، زیرا نوع بیان هر مدرس با دیگری کاملا متفاوت بوده و در اکثر مواقع کمک کننده می باشد. ضنا می توانید از کلاس های مجازی نیز استفاده نمایید.

  • برنامه ریزی داشته باشید

بهتر است برنامه ریزی خوب و جامعی که همگام با شرایط شما و خانوادتان باشد را  تحت نظر یک مشاور تحصیلی برای خودتان داشته باشید و هرگز از برنامه خارج نشوید. به خودتان و برنامه تان اعتماد داشته باشید.

به صورت همیشگی تمرین کنید و تست بزنید
  • نکات تست زنی ریاضی را یاد بگیرید

هر درسی نکات مخصوص به خود را در تست زدن دارد که هم به کم کردن زمان تست کمک می کند، هم اشتباهات رایج تست زنی را از بین می برد. در نتیجه می تواند در ۱۰۰ درصد زدن ریاضی بسیار موثر باشد.

  • زمان را فراموش نکنید

هر لحظه به یاد داشته باشید که برای ۳۰ سوال تنها ۴۷ دقیقه زمان دارید. یعنی هر تست یک دقیقه و نیم. پس سرعت حل تمرینتان را بالا ببرید.

فرمول ها را کاملا حفظ نموده و در تمرین کردن کوتاهی نکنید و اگر خوب تمرین کرده باشید، مطمئن باشید که به غیر از چند سوال که برایتان جدید است، بقیه را قبلا تمرین و حل نموده اید، پس زمان کم نمی آورید.

  • بدبین نباشید

در نهایت نکته ای که در ۱۰۰ درصد زدن ریاضی در کنکور بسیار موثر است، اینست که به خودتان و توانای هایتان بدبین نباشید. اگر با تفکر نتوانستن جلو بروید حتما نمی توانید.

بنابراین دید خود را تغییر داده و در طول تمرین و مطالعه به خودتان اعتماد کنید، مطئن باشید اگر طرز فکرتان مثبت باشد از رقابایتان جلو افتاده اید. تلاش و پشتکار داشته باشید تا به بهترین نتایج دسترسی پیدا کنید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید