لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

مهار استرس کنکور با چند تکنیک طلایی

مهار استرس کنکور با چند تکنیک طلایی

این که در حال حاضر در حال مطالعه ی این مقاله هستید یعنی چند وقتی است که استرس کنکور را دارید و نمی دانید چگونه آن را کنترل کنید ما امروز با یک دیگر درباره مهار استرس کنکور با چند تکنیک طلایی صحبت می کنیم پس همراه کنکور مشاور باشید .

در رابطه با استرس ابتدا باید منشا آن پیدا شود زمانی که شما منشا را پیدا کنید قطعا خیلی راحت تر می توانید نسبت به کنترل آن اقدام کنید.  علت های زیادی برای ایجاد استرس در یک فرد کنکوری وجود دارد.

همه ی ما این مسیر را گذرانده ایم و به خوبی یک دیگر را درک می کنیم اصلی ترین علت ایجاد این استرس ترس از نتیجه ی استرس است. متاسفانه سالیان سال است که یک باور غلط در بین مردم ما به وجود آمده است و از کنکور یک غول بزرگ ساخته اند و این موضوع لطمه ی خیلی بزرگی به بچه های ما وارد می کند.

بزرگ کردن کنکور و ترس عدم موفقیت در آن موجب استرس می شود اما اجازه بدهید که این را خدمت شما عرض کنیم که کنکور تنها یک صفحه از کتاب زندگی شما است و باور کنید سالیان بعد خیلی کم تر این صفحه را به یاد می آورید.

👇ویس اختصاصی کنکور مشاور برای مهار استرس کنکور👇

مهار استرس کنکور با چند تکنیک طلایی: پدر مادر ها می توانند بهترین تسکین باشند

مهار استرس کنکور با چند تکنیک طلایی

لازم به ذکر است که خیلی از داوطلب ها هر روز روش مطالعه ی خود را بررسی می کنند و با توجه به تست زنی که در خانه دارند و یا جواب آزمون های خود استرس بیش تری می گیرند. شما قبل از این که شروع به مطالعه کنید باید یک برنامه ریزی دقیق و اصولی به صورت زیر داشته باشید.

  • ماهانه
  • هفتگی
  • روزانه

دقت کنید زمانی که شما با برنامه پیش بروید و بدانید که درس هایی که باید بخوانید در چه زمانی به پایان می رسد و شما بعد از آن چه مقدار زمان برای جمع بندی در اختیار دارید مطمئن باشید که به مقدار قابل توجهی از استرس خود کم می کنید. علاوه بر این نکات ذکر شده باید به سراغ پدر و مادر ها برویم. متاسفانه در خیلی از مواقع انتظار و توقع بی جای این عزیزان باعث این استرس می شود.

این مطلب برای شما مفید است : تاثیر شخصیت بر روش مطالعه

دقت کنید که شما باید به علاقه ی فرزند خود احترام بگذارید و به آن ها اجازه بدهید هر چه قدر که توان دارند برای کنکور صرف کنند‌.

قرار نیست که فرزند شما آرزو های شما را برآورده کند. پدر و مادر می تواند با اعتماد به نفس و قوت قلب میزان استرس فرزند خود را کم تر کند و آن را تشویق به بهتر شدن کند. شایان ذکر است که هر کسی توانایی هایی دارد و قرار نیست همه ی بچه ها در کنکور به یک شکل عمل کنند و یک نتیجه ی شکل هم بگیرند.

با چند تکنیک طلایی زمان را مدیریت کنید

مهار استرس کنکور با چند تکنیک طلایی

اگر بر اساس برنامه ریزی که انجام داده اید پیش بروید و مطمئن شوید که در یک زمان مشخص می توانید درس های خود را تمام کنید مطمئن باشید که استرس خود را نیز کنترل می کنید چون خیلی از بچه ها دائم نگران این هستند که نتوانند تا زمان مقرر درس های خود را تمام کنند.

چنان چه در طول روز دچار استرس شدید یک زمانی را برای انجام مدیتیشن و ریلکس کردن اختصاص بدهید اصلا هم به این فکر نکنید که شما می توانید در این زمان چند صفحه درس بخوانید چون درس خواندن با استرس به درد نمی خورد زیرا اصلا بازدهی ندارد پس نفس عمیق بکشید و ذهن خود را متمرکز کنید.

البته می توانید به مدت ۱۰ ثانیه نیز انگشت های پا ی خود را سفت کنید و بعد از ۱۰ ثانیه آن ها را رها کنید این کار کمک شایانی به کاهش استرس شما می کند. در دوران کنکور به هیچ عنوان از ورزش غافل نشوید. ورزش نه تنها روحیه شما را بالا می برد و استرس شما را کم می کند بلکه اجازه نمی دهد در این دوران چاق شوید. حتما به تغذیه ی خود اهمیت بدهید.

در این دوران مصرف موز، حبوبات ، آجیل،  ماهی ، گوشت قرمز و هر خوراکی مقوی را جدی بگیرید تا به بهترین نتیجه برسید و اصلا هم نگران نباشید هر آنچه که باید، می شود.

ما در این مقاله به مهار استرس کنکور با چند تکنیک طلایی پرداختیم امیدواریم مثمر ثمر واقع شده باشد.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید