لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

شرایط ورود به دانشگاه هنر تهران

بسیاری از افراد به رشته‌های هنری علاقه دارند و برای اینکه در این مسیر به موفقیت برسند باید در دانشگاه‌های برتر که مختص به هنر است ثبت نام کنند. دانشگاه خوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با داشتن همت و پشتکار فراوان به مسیر نهایی خود در هر رشته‌ای برسید. یکی از دانشگاه‌های بسیار مطرح در زمینه هنر دانشگاه هنر تهران است و ما در این مقاله می‌خواهیم به شرایط ورود به دانشگاه هنر تهران بپردازیم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه هنر تهران

شرایط ورود به دانشگاه هنر تهران

در ابتدای این مقاله می‌خواهیم به معرفی دانشگاه هنر تهران بپردازیم. این دانشگاه یک مرکز آموزشی دولتی به شمار می‌آید که در سال ۱۳۵۸ از طریق ادغام شدن پنج موسسه هنری تشکیل شد. از موسسات این دانشگاه می‌توان به دانشکده هنرهای دراماتیک، دانشکده هنرهای تزئینی، دانشگاه فارابی، هنرستان عالی موسیقی و هنرکده موسیقی ملی اشاره کرد.

دانشگاه هنر در ابتدا به این گستردگی نبود بلکه تنها از یک یا دو دانشکده تشکیل شده بود. بعدها به دلیل علاقه دانشجویان به رشته‌های هنری تصمیم بر بر آن شد تا یک دانشگاه اختصاصای برای این دانشجویان ساخته شود. تحصیل در دانشگاه هنر تهران در مقطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی و در بعضی از رشته‌ها تا مقطع دکترا نیز وجود دارد.

در این میان لازم به ذکر است اشاره کنیم که دانشکده موسیقی یکی از محبوب‌ترین دانشکده‌های ساخته شده در دانشگاه هنر تهران است که در سال ۱۳۷۳ ساخته شد. این دانشگاه‌ها رشته‌های زیادی در خود جای داده است و به همین منظور شما می‌توانید به هر گرایشی که علاقه داشتید در این دانشگاه دسترسی پیدا کنید. نکته‌ای که باید در این بخش به آن اشاره کنیم درباره تحصیلات تکمیلی این دانشگاه است. این دانشگاه به همت اساتید علمی و متخصصان برتر آموزشی شامل ۱۶ رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و سه رشته در مقطع دکترا ایجاد کرده است. شما با تحصیل در این دانشگاه دولتی می‌توانید به صورت رایگان درس خوانده و از مزایای آن استفاده کنید.

برای مطلع شدن از چگونگی قبول شدن در رشته هنر یا ادامه تحصیل بدون کنکور در رشته هنر با مشاوره کنکور با ما همراه باشید.

دانشگاه هنر تهران کجاست؟

دانشگاه هنر تهران

دانشگاه هنر تهران در خیابان حافظ، خیابان شهید سرهنگ سخایی، بعد از تقاطع ۳۰ تیر، شماره ۵۶ واقع شده است. این دانشگاه در محیطی بسیار سرسبز و دلباز ساخته شده است و شما می‌توانید با آرامش خلاقیت خود را در محیطی آکادمیک پرورش دهید.

مقالات مرتبط : معرفی رشته بازیگری دروس دانشگاهی و درآمد بازار کار این رشته

شرایط ورود به دانشگاه هنر تهران

شرایط ورود به دانشگاه هنر تهران چیست؟ رشته‌های دانشگاه هنر بسیار متنوع است و در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا شما می‌توانید با توجه به گرایش تحصیلی خود ادامه تحصیل دهید. این دانشگاه‌ها به دو صورت با آزمون و بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می‌نمایند اما هر کدام از این رشته‌ها دارای شرایط و ملزماتی است که حتما باید قبل از انتخاب رشته برای ادامه تحصیل در این دانشگاه با آن‌ها آشنا باشید.

اولین قدم برای ورود به دانشگاه هنر شرکت در آزمون سراسری است. این رشته به مانند کنکور زبان، شناور است و شما در هر کدام از رشته‌های انسانی، ریاضی یا تجربی که باشید می‌توانید در این آزمون شرکت نمایید. نکته‌ای که سبیاری از داوطلبین این کنکور نمی‌دانند این است که شما در کنکور هنر علاوه بر اینکه باید آزمون تستی دهید در بعضی از رشته‌ها باید یک آزمون عملی نیز دهید تا تاثیر جواب هر دو آزمون برای قبولی شما محاسبه شود.

رشته‌های هنری که برای قبولی در ان‌ها باید حتما از طریق کنکور سراسری شرکت کنید هر ساله و زمان انتخاب رشته اعلام می‌شوند اما برای دانشگاه هنر تنها رتبه قبولی شما حائز اهمیت نیست بلکه معیارهای دیگری مانند درصد هر کدام از دروس و نمره قبولی شما در زیر گروه‌های هر یک از رشته‌های هنری نیز حائز اهمیت است.

رشته‌های بدون کنکور

یکی از موضوعاتی که در باب نحوه ورود و موضوع شرایط ورود به دانشگاه هنر تهران باید در نظر داشته باشید این است که این دانشگاه در بعضی از رشته‌های بدون کنکور از داوطلبان به منظور بررسی و ارزیابی مهارت‌هایشان یک آزمون عملی می‌گیرد. به همین جهت بهتر است حتما دفترچه و مواد آزمونی را مطالعه کرده باشید و از چند هفته قبل برای آزمون عملی تمرین کنید. این نحوه پذیرش در دانشگاه هنر به صورت نیمه متمرکز است.

یکی از دانشگاه‌های هنری که در سطح تهران از این طریق اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند دانشگاه هنر سوره است. این دانشگاه چندین دانشکده دارد و یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های هنر در تهران است.

رشته‌های با کنکور و بدون کنکور این دانشگاه هر ساله تغییر می‌کنند به همین جهت شما باید برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت مستقیم با دانشگاه‌ها در ارتباط باشید و قبل از ورود به ایتن دانشگاه دفترچه انتخاب دانشگاه را که از سمت سازمان سنجش منتشر می‌شود به خوبی مطالعه کنید.

موضوعات مرتبط : معرفی رشته طراحی لباس به همراه بازار کار و درآمد

مزایا و امکانات دانشگاه هنر تهران

مزایا و امکانات دانشگاه هنر تهران

در این بخش می‌خواهیم به طور کامل درباره مزایا و امکانات دانشگاه هنر تهران بپردازیم.

خوابگاه بسیار تمیز

شرایط ورود به دانشگاه هنر تهران بسیار گسترده است و برای تکمیل اطلاعات شما در این باره می‌خواهیم به موضوع امکانات این دانشگاه بپردازیم. خوابگاه یکی از موضوعاتی است که ذهن هر دانشجوی غیر بومی را درگیر خود می‌کند. یکی از مزایای دانشگاه‌های دولتی این است که دانشجویان می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند. اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان را از دست اجاره بهاهای سنگین نجات می‌دهد. الویت ماندن در خوابگاه‌ها در ابتدا با دانشجویانی است که به صورت روزانه قبول شده باشند. بعد از آن اولویت با دانشجویان پذیرفته شده شبانه است. در صورتی که به دانشجویی به دلایل مختلف از جمله تکمیل ظرفیت اتاقی نرسد می‌توانند از خوابگاه‌های پردیس استفاده کنند.

این خوابگاه‌ها رایگان نیستند اما مزیتی که دارند این است که نسبت به اجاره منزل بسیار ارزانتر هستند. درباره موضوع وعده‌های غذایی در خوابگاه بهتر است بدانید که وعده صبحانه و شام خود را باید یک هفته قبل در سامانه تغذیه رزرو کرده و خریداری کنید. این وعده‌ها در درب اتاق برایتان ارسال می‌شود اما وعده ناهار در سلف غذای دانشجویان سرو می‌شود و به همین خاطر باید از قبل رزرو کنید.

امکانات علمی و وجود سیستم‌های پیشرفته

یکی از ملزمات هر دانشگاهی این است که دانشجویان بتوانند بعد از قبولی در دانشگاه از خدمات آموزشی باکیفیتی استفاده کنند و در تامین منابع علمی دچار زحمت نشوند. دانشگاه هنر تهران همانطور که گفته شد دارای چندین دانشکده است که هر کدام از این دانشکده‌ها دارای کتابخانه مجزا و اتاق سایت است. در اتاق‌های سایت هر کدام از دانشکده‌های این دانشگاه سیستم‌های کامپیوتری مجهز و چندین سیستم مجهز اینتوس وجود دارد که دانشجویان معماری، انیمیشن، گرافیک و یا هنرهای تجسمی می‌توانند از آن استفاده نمایند.

به دلیل داشتن امکانات فراوان شرایط ورود به دانشگاه هنر تهران مقداری سختگیرانه است. مورد دیگر امکانات عالی این دانشگاه، درباره کتابخانه‌ است. در این دانشگاه دانشجویان می‌توانند از کتابخانه بسیار عالی این مجموعه استفاده نمایند. برای استفاده از کتابخانه باید از قبل ثبت نام کرده باشید تا بتوانید کتاب امانت بگیرید. در این کتابخانه‌ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند ۱۴ کناب را برای بازه زمانی دو هفته‌ای نزد خود نگهداری کنند.

کتابخانه مرکزی این دانشگاه با کتابخانه‌های مطرحی از جمله ابسکو قرار داد همکاری امضا کرده است به همین دلیل دانشجویان می‌توانند از منابع بین‌المللی نیز در مطالعات خود استفاده کنند.

اینترنت پرسرعت

موضوع دیگری که برای هر دانشجویی بسیار مهم است دسترسی به اینترنت است. یکی از مزایا و امکاناتی که این دانشگاه برای دانشجویان ایرانی و بین المللی فراهم کرده است داشتن اینترنت پر سرعت است. شما می‌توانید ماهانه ۱۲ گیگ اینترنت رایگان از طریق شماره دانشجویی خود داشته باشید. سرعت نت این دانشگاه بسیار بالا است و شما می‌توانید علاوه بر کلاس‌های درس در محیط دانشگاه نیز از آن استفاده نمایید.

امکانات تفریحی – رفاهی

یکی از ویژگی‌هایی که این دانشگاه را از دیگر دانشگاه‌ها متمایز کرده است داشتن محیطی پویا و مثبت است. این دانشگاه برای بالا بردن میزان خلاقیت دانشجویان و همچنین ایجاد نشاط در آن‌ها جشنواره‌ها و فستیوال‌های هنری بسیاری برگزار می‌کند. علاوه بر برگذاری جشن‌ها معاونت فرهنگی این دانشگاه اردوهای دانشجویی نیز برگزار می‌کند تا دانشجویان بتوانند در محیطی مثبت و سازنده با یکدیگر تعامل داشته باشند.

دریافت وام

از دیگر مزایا و امکانات این دانشگاه ارائه وام است. درست است که این دانشگاه جزو دانشگاه‌های دولتی و روزانه به شمار می‌آید و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه نیاز به پرداخت شهریه ندارند اما این دانشگاه به منظور بالا بردن میزان کیفیت تحصیلی و رفاه دانشجویان اقدام به ارائه وام می‌کند. دانشجویان می‌توانند از طریق ثبت نام و مراجعه به واحد مالی بعد از ارائه مدارکات خود از وام دانشجویی برای خرید کتاب و یا دیگر ملزومات خود استفاده نمایند.

وجود تشکل‌های دانشجویی

شرایط ورود به دانشگاه هنر تهران چیست؟ تشکل‌های دانشجویی برای بالا بردن میزان تولید سرانه علمی در دانشگاه‌ها بسیار مهم هستند. این تشکل‌ها در هر رشته‌ای وجود دارند و دانشجویان در این گروه‌ها به ارائه مطالب علمی و موضوعات فرهنگی می‌پردازند. بسیاری از دانشجویان در این گروه‌ها با یکدیگر زمانی برای مطالعه و یا انجام دیگر کارها را برنامه‌ریزی می‌کنند.

داشتن جایگاه علمی و پژوهشی برتر

یکی از فاکتورهایی که برای هر دانشجویی دارای اهمیت است توجه به امتیاز و رتبه‌بندی دانشگاه است. بسیاری از دانشجویان بعد از تحصیل در دانشگاه هنر قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه‌ها را دارند به همین خاطر برایشان میزان رتبه مرکز آموزشی دارای اهمیت است. دانشگاه هنر تهران بعد از دانشگاه اصفهان رتبه دوم را در بین دانشگاه‌های کشوری کسب کرده است و به دلیل بالا بودن کیفیت و خدمات آموزشی هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را نیز جذب می‌کند. از این رو یکی از بهترین و برترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

131 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر می خواستم بدونم که این دانشگاه رشته هایی روداره که از طریق کنکور ریاضی بشه انتخابشون کرد؟

    1. سلام حتما باید در کنکور هنر شرکت کنید با کنکور ریاضی فقط امکان انتخاب رشته بدون کنکور هنر وجود داره

      1. سلام وقت بخیر
        من پارسال دپیلم گرفتم و میخوام سال ۴۰۳ تو کنکور شرکت کنم ،حتما به ایجاد سوابق تحصیلی نیاز هست ؟؟
        یا اینکه کنکور کافیه ؟

        1. داداش اینا بیکار نیستم که دونه دونه به کامنتا جواب بدن
          تو خود سایت نوشته شده که فقط کنکور مهم نیست و ریز نمرات و نمره قبولی هر رشته براشون اهمیت داره

      2. سلام. ببخشید مثلا اگر کسی رشته گرافیک باشه با کسی که رشته عکاسی باشه رتبه هاشون یکیه یا هر رشته ای رتبه خودشه میزاره

          1. سلام وقت بخیر من دیپلم فنی گردشگری گرفتم بدون کنکور دانشگاه هنر موسیقی کدام دانشگاه خوب هست و میتونم برم ؟سپاس

          2. سلام وقت بخیر
            من الان کاردانی رشته نقاشی میخونم ، میتونم برای کارشناسیم با کنکور بیام دانشگاه هنر تهران؟
            و برای رشته نقاشی چه رتبه ای لازمه؟

        1. سلام دیپلم تجربی دارم و به تدوین علاقه مندهستم شرایط ورود به این رشته چیه ؟و اینکه به غیر از کنکور سراسری ازمون عملی هم داره ؟ در کل چه پیش نیازهایی داره

          1. ننه بابات بهت چشم دادن ازش استفاده کن
            تو سایت نوشته شده شرایطش چیه و رشته شناور هست هر سوالی داشته باشی تو سایت نوشته

      1. سلام ۱۲ ریاضی هستم و میخوام کنکور هنر بدم، میخواستم ببینم رتبه قبولی برای رشته کارگردانی در دانشگاه هنر تهران چقدر هست؟

          1. سلام رتبه ی قبولی برای رشته بازیگری در دانشگاه هنر تهران چقده؟و اینکه حتما کنکور لازمه؟

      2. سلام . وقت بخیر . آیا از هنرستان رشته موسیقی دیپلم گرفته بشه . میشه در دانشگاه هنر تهران ادامه تحصیل داد؟

      3. خودتونو خسته نکنید دانشگاه هنر تهران هرسال فقط تک رقمی هارا جذب میکنه ظرفیت به شدت محدودا دفترچه را بخونید البته مقطع ارشد که من دیدم

  2. سلام خسته نباشیر با توجه به افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور میشه کسی که دیپلم تجربی داره کنکور هنر بده ؟

    1. سلام کنکور هنر شناوره و تمام دیپلم های نظری و فنی با تاثیر یکسان سوابق تحصیلی میتونن در آن شرکت کنند

  3. رشته معماریو با شرط معدل قبول نمیکنن؟
    اگر بیست باشه همه چی سال اخر و مدرک از فنی حرفه ایی باشه ؟

    1. دانشگاه آزاد ، پیام نور و غیر انتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی میشه قبول شد حتی از فنی البته با دیپلم ۱۲ ساله

      1. سلام خسته نباشید من امثال ۱۲ هستم رشته معماری داخلی. ، و بدون کنکور شرط معدل یعنی این دانشگاه منو قبول نمیکنه اگر معدلم ۲۰ باشه !؟

          1. سلام وقت بخیر ، من دیپلم فنی دارم چطور میتونم برای رشته سینما دانشگاه هنر اقدام کنم؟؟
            و اینکه برای بازیگری باید کدوم یکی از اون ۴ گرایش اصلی رو انتخاب کنم؟

        1. حتما میشه
          البته باید در کنکور ریاضی شرکت کنید
          به دلیل نداشتن سوابق تحصیلی شانس کمی برای قبولی در دانشگاه های دولتی دارید

        1. سلام
          منابع کنکور هنر باید مطالعه شه که در مقاله منابع کنکور هنر کاملا توضیح داده شده
          برای دانشگاه اصفهان قطعا رتبه زیر ۳۰۰ نیاز است
          آزمون عملی برای این رشته برگزار خواهد شد

          1. سلام برای قبول شدن در رشته طراحی لباس در دانشگاه تهران رتبه چند میخاد؟

  4. کسی که رشته گرافیک هنرستانو میخونه و میخاد کنکور هنر بده، تاثیر سوابق تحصیلی شامل حالش میشه؟

        1. سلام. ببخشید مثلا اگر کسی رشته گرافیک باشه با کسی که رشته عکاسی باشه رتبه هاشون یکیه یا هر رشته ای رتبه خودشه میزاره

    1. سلام مهندسی معماری در زیر مجموعه ریاضی انتخاب میشه نه هنر!
      دروس تخصصی ریاضی و داشتن معدل بالا نیازه

      1. خسته نباشید میخواستم بدونم اگر من بخولم برای کارشناسی ارشد برم رشته هنرهای تجسمی اگر کنکور هنر و بدم لازمه که من نمره این ۴ سال که کارشناسی یک رشته دیگه بودم هم خوب باشه یا فقط کنکور هنر چه عملی چه تئوری کفایت میکنه؟

  5. من دوازدهم کارو دانش رشته ی معماری داخلیم برای ورد ب دانشگاه باید ازمون بدم یا شرط معدله؟

  6. سلام، من رشتم انیمیشن هست برای قبول شدن در رشته تصویر سازی یا انیمیشن دانشگاه هنرتهران به چه شرایطی نیاز دارم؟

    1. سلام
      معدل بالا در دروس عمومی
      موفقیت در آزمون عملی
      رتبه زیر ۳۰۰ در کنکور سراسری

  7. سلام خسته نباشید میخام برای قبول شدن در دانشگاه هنر تهران بدون کنکور اقدام کنم
    میخواستم ببینم منی که از راه دور قبول میشم میتونم خوابگاه بمونم؟

  8. سلام وقت بخیر
    برای قبولی در رشته عکاسی تو این دانشگاه چه رتبه ای لازمه ؟!
    آموزش هنر چطور ؟!

    1. سلام قطعا رتبه های قبولی در دانشگاه تهران رتبه های زیر ۵۰۰ هستند در رشته های مختلف+ آزمون عملی

      1. سلام وقتتون بخیر
        برای قبولی در رشته گرافیک چه منابعی از کنکور سراسری رو باید مطالعه کرد؟
        و اینکه من الان دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه دولتی هستم، ایرادی نداره بخوام دوباره کنکور بدم و در مقطع کارشناسی گرافیک تحصیل کنم؟

  9. سلام وقت بخیر
    رشتم در هنرستان طراحی دوخت بوده میتونم با شرط معدل وارد دانشگاه هنر بشم؟ یا باید حتما کنکور بدم؟
    و چه نمره ای در این رشته باید کسب کنم که وارد دانشگاه هنر بشم؟

  10. سلام میخواستم بدونم دقیقا چه دروسی رو برای کنکور هنر باید خوند و چه کتاب های در رابطه با هنر رو باید خوند

    1. سلام منابع کنکور هنر را از سایت مطالعه کنید بسیار دقیق و با جزئیات توضیح داده شده

  11. سلام، من ۳۱سالم هست و لیسانس آی تی دارم، دیپلمم‌هم فنی هست ، میخواستم ببینم میتونم گرافیک بخونم توی این دانشگاه و شرایطش چطور هست؟کنکور باید شرکت کنم؟

    1. سلام شما میتونید گرافیک بخونید
      در دانشگاه تهران هم میتونید
      اما بنظر خودتون رشته پر طرفدار گرافیم اونم در دانشگاه تهران
      بدون کنکور امکان پذیره؟

  12. سلام من رشتم طراحی دوخته معدلمم بالای ۱۹میتونم بدون کنکور این رشترو تو دانشگاه هنر تهران قبول شم

  13. سلام وقتتون بخیر من پایه دوازدهم رشته معماری داخلی هستم میخواستم بپرسم برای قبولی رشته های معماری در این دانشگاه باید حتما کنکور هنر داد یا اینکه یا شرط معدل هم امکان قبولی هست؟

  14. درود ،وقت بخیر من رشته تجربی هستم می خواستم بدونم میتونم در این رشته بمونم و تابستان درس های تخصصی کنکور هنر رو بخونم چون تحقیق کردم گفتن کسانی که از رشته های نظری کنکور هنر میدن احتمال قبولیشون در دانشگاه هنر تهران بیشتر هست و با توجه به تٱثیر سوابق تحصیلی می خواستم بدونم درست راهنماییم کردن ؟

  15. سلام میخاستم یه سوال بپرسم
    من الان رشته نقاشی ایرانی در هنرستان میخونم و میخاستم ببینم به شرط معدل بالای چند برمیدارید برای رشته فتو گرافیک یا گرافیک و کقاشی؟

  16. سلام
    برای رشته معماری داخلی دانشگاه هنر تهران کنکور هنر لازمه یا ریاضی فیزیک؟ من الان رشتم ریاضی فیزیکه و کنکور ریاضی میخوام بدم نمیتونم با کنکور ریاضی وارد رشته معماری داخلی دانشگاه هنر تهران بشم ؟

  17. سلام ودرود من نقاش هستم و اتباع هستم و مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان را دارم البته از افغانستان با وجود طال بان در افغانستان تحصیلات در افغانستان محدود هست آیا امکانش هست که درین دانشگاه در رشته نقاشی ثبت نام کنم . ؟ممنون

  18. درود. آشنایما از ریاضی رشته مهندسی شهرسازی این دانشگاه قبول شده زیاد رتبه بالایی نداشته رتبه ۴ رقمی منطقه ۲!

    1. دانشکده هنر رشته شهرسازی نداره!
      رتبه ۴ رقمی هم میشه زیر ۱۰ هزار که میتونه از ۱۰۰۰ باشه تا ۹۹۹۹ که اگر زیر ۵۰۰۰ باشه منطقیه دانشگاه تهران قبول شه
      رشته شهرسازی زیاد پر تقاضا نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید