لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین دانشگاه مهندسی کامپیوتر

بهترین دانشگاه مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر بعنوان یکی از جذاب ترین و پرکاربردترین رشته های مهندسی است که علاقه مندان زیادی را مخصوصا در چند سال اخیر به خود جذب کرده است. طبیعی است داوطلبان کنکور ریاضی دنبال بهترین دانشگاه مهندسی کامپیوتر باشند. ما در آکادمی کنکور مشاور بهترین دانشگاه مهندسی کامپیوتر ایران و جهان را به شما معرفی میکنیم همچنین در رابطه اینکه چه ویژگی هایی باعث میشود تا دانشگاهی در این رده بندی قرار بگیرد صحبت خواهیم کرد.

ویژگی و معیارهای انتخاب بهترین دانشگاه مهندسی کامپیوتر

قطعا داوطلبان زیادی از رشته ریاضی و حتی رشته های دیگر با وجود اینکه رشته مهندسی کامپیوتر توانست در چند سال اخیر پیشرفت زیادی در بازار کار و درآمد داشته باشد به سمت این رشته جذاب کشانده شدند.

هر شخصی هم قطعا دوست دارد در یکی از بهترین دانشگاه های ایران وارد این رشته شود تا زیر نظر بهترین اساتید و در کنار دانشجویان نخبه تجربه تحصیلی خوبی داشته باشد و به قدری در دانشگاه قدرتمند تعلیم ببیند که بلافاصله بعد از تحصیل وارد بازار کار شود.

این ویژگی ها را برای تشخیص بهترین دانشگاه مهندسی کامپیوتر در نظر داشته باش :

✅ شرایط و امکانات تفریحی دانشگاه (امکانات ورزشی ، سکونت و غیره)

✅ شرایط و امکانات تحصیلی و علمی دانشگاه (آزمایشگاه ها ، پژوهشکده ها و غیره)

✅ تعداد دانشجویان در رشته های مختلف

✅ تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری)

✅ تعداد مقالات بین المللی دانشگاه

✅ تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه

✅ تعداد دانشجویان خارجی

توجه

رده بندی دانشگاه ها در سطح دنیا معمولا از طریق چند نشریه علمی و تخصصی مانند نشریه های QS ، times ، sganghai انجام میشود البته در داخل ایران هم هر ساله وزارت علوم رده بندی مشخصی با در نظر گرفتن تمام معیارهای گفته شده از دانشگاه های زیر مجموعه خودش منتشر میکند.

شما عزیزان میتوانید علاوه بر این مقاله از طریق نشریه های معتبر گفته شده لیستی از بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر ایران و جهان داشته باشید.

تماس با کنکور مشاور

معرفی بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر در ایران

همانطور که در رشته هایی مانند پزشکی یا حقوق یا حتی مهندسی برق داوطلبان کنکور دانشگاهی را بعنوان بهترین دانشگاه در آن رشته میدانند علاقه مندان رشته مهندسی کامپیوتر هم دقیقا این دغدغه را در زمان انتخاب رشته ریاضی دارند تا بتوانند تا حد امکان در بهترین شرایط و کیفیت تحصیل کنند.

بر اساس رده بندی اعلام شده از سوی وزارت علوم و نشریه های معتبری که نام بردیم بهترین دانشگاه مهندسی کامپیوتر در ایران دانشگاه صنعتی شریف است البته در ادامه آخرین رده بندی اعلام شده آپدیت ۲۰۲۳ به شما نشان داده میشود.

دانشگاهرتبه در ایرانرتبه نشریه های خارجی
دانشگاه شریفاول۳۸۰
دانشگاه صنعتی امیرکبیردوم۴۴۳
دانشگاه تهرانسوم۵۱۰
دانشگاه علم و صنعتچهارم۵۳۱
دانشگاه تربیت مدرسپنجم۶۰۰
دانشگاه تبریزششم۶۵۰
دانشگاه شیراز هفتم۸۰۰
دانشگاه شهید بهشتی هشتم۱۰۰۰
دانشگاه صنعتی اصفهاننهم۱۱۰۰
دانشگاه فردوسی مشهد  دهم۱۱۵۰

ویژگی های بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر ایران

👈👈 دانشگاه صنعتی شریف

✅ دارای مراکز تحقیقاتی پیشرفته

✅ برگزاری همایش علمی معروف

✅ بهره مندی از اساتید بنام و فرهیخته

✅ امکانات آموزشی بسیار پیشرفته

✅ امکانان ورزشی و تفریحی

✅ دارای ۲۷۰۰۰ مقاله ISI

👈👈 دانشگاه تهران

✅ پر جمعیت ترین دانشگاه کشور

✅ امکانات ورزشی و تفریحی گسترده

✅ کتابخانه بسیار مجهز

✅ بهره مندی از اساتید بنام و فرهیخته

✅ امکانات آموزشی مناسب

✅ دارای ۷۲۱۵۰ مقاله ISI

👈👈 دانشگاه امیر کبیر

✅ امکانات ورزشی و تفریحی مناسب

✅ کتابخانه های مجهز

✅ امکانات آموزشی خوب

✅ مراکز تحقیقاتی و علمی پیشرفته

✅ بهره مندی از اساتید بنام و فرهیخته

✅ دارای ۲۸۱۰۰ مقاله ISI

در رده بندی اعلام شده برای مابقی دانشگاه ها بطور مشابه همین ویژگی ها وجود دارد اما چون معمولا این ۳ دانشگاه در اولویت انتخابی قرار میگیرند سعی کردیم شما را بیشتر با آن ها آشنا کنیم. سعی میکنیم به تفکیک مقالاتی برای معرفی تمام دانشگاه ها به جزئیات کامل برای شما آماده کنیم.

توجه

دانشگاه های خوب دیگری هم در کشور وجود دارند که علاقه مندان زیادی دارد و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

در اینجا هدف معرفی پر مخاطب ترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر بود و این موضوع اصلا به این معنی نیست که اگر داوطلبی در یکی از دانشگاه های گفته قبول نشود در آینده دچار مشکل میشود دنیا به آخر میرسد!

دقت کنید در زمان انتخاب رشته برای قبولی در یکی از دانشگاه های گفته حتما باید انتخاب رشته حرفه ای ریاضی انجام بدید و از تنوع رشته ها در کنکور ریاضی و تفاوت علاقه مندی ها حداکثر استفاده را داشته باشید.

رتبه برترها معمولا تو کدوم دانشگاه ها مهندسی کامپیوتر میخونن؟

رتبه برترها به میتونن در ۳ گروه قرار بگیرند در واقع این ۳ گروه هستند که ظرفیت بهترین دانشگاه های مهندسی و دانشگاه های صنعتی کشور را پر میکنند.

👈 رتبه های دو رقمی

👈 رتبه های ۳ رقمی زیر ۵۰۰

👈 رتبه های ۳ رقمی زیر ۱۰۰۰

در نظر داشته باشید منظور رتبه درواقع رتبه در سهمیه داوطلب است و برای انتخاب رشته کنکور ریاضی رتبه کشوری اصلا در نظر گرفته نمیشود.همچنین رتبه در سهمیه های ایثارگری مخصوصا سهمیه ۲۵ درصد به دلیل شرکت کنندگان کمتر به روش خاصی با رتبه سهمیه مناطق معادل سازی میشود.

اگر در این تقسیم بندی نیستید اما توانسته اید رتبه زیر ۲۰۰۰ داشته باشید همچنان شانس خوبی برای قبولی در دانشگاه های دولتی خوب دارید و میتوانید در یکی از دانشگاه های روزانه یا نوبت دوم مراکز استان که اکثرا کیفیت خوبی دارند پذیرفته بشید.

در هر صورت دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران در اولوبت انتخاب رتبه برترها قرار دارند و بدون شک انتخاب اول و دوم هر داوطلب کنکور ریاضی برای رشته مهندسی کامپیوتر این دو رشته است و بعد از انتخابات دیگر جاگذاری میشود.

حتی دانشگاه های غیر انتفاعی و واحد های خوبی از دانشگاه مانند دانشگاه علوم تحقیقات هم جز انتخاب های اکثر داوطلبان میباشد.برای مثال دانشگاه علوم تحقیقات با پیشرفت هایی که در چند سال اخیر داشته است و جذب دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتر و بهبود وسعت و کیفیت دانشگاه توانسته است حتی از بسیاری از دانشگاه های دولتی در رتبه بهتری قرار بگیرد.

توجه

با توجه به تنوع رشته های در انتخاب رشته ریاضی وسعت انتخاب ها بسیار زیاد است و مثل رشته تجربی به سختی میتوان پیش بینی که رتبه ۱ کنکور میخواهد وارد چه رشته ای شود به همین دلیل برای ورود به بهترین دانشگاه مهندسی کامپیوتر شانس بالاتر میرود.

👈 پیشنهاد

حتما پیشنهاد میکنم قبل از انتخاب رشته از رتبه های قبولی در سال های گذشته مطلع شوید همچنین استعداد یابی شخصیتی و شغلی برای ورود به هر رشته ای را در اولویت بزارید چون خیلی از داوطلبان کنکور ریاضی هستند که حتی با وجود رتبه خوب و قبولی در رشته و دانشگاه خوب به سرعت تصمیم به تغییر رشته میگیرند!

بهترین دانشگاه های آزاد تهران در رشته مهندسی کامپیوتر

بهترین دانشگاه های آزاد تهران در رشته مهندسی کامپیوتر

👈 واحد علوم تحقیقات

👈 واحد تهران جنوب

👈 واحد تهران غرب

👈 واحد تهران شمال

👈 واحد قزوین( باراجین)

👈 واحد کرج

👈 واحد اصفهان( خوراسگان)

👈 واحد تبریز

👈 واحد مشهد

👈 واحد شیراز

بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر جهان

اگر بخواهیم پا را کمی فراتر بگذاریم میشود از مرز های ایران خارج شد و برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از یکی از بهترین دانشگاه های دنیا در رشته مهندسی کامپیوتر پذیرش گرفت.در نظر داشته باشید هر چقدر دانشگاه کارشناسی شما بهتر باشد شانس بالاتری برای پذیرش دارید.

پذیرش و ورود به دانشگاه های مطرح کشور دارای شرایط دیگری هم هست که میتوانید از طریق همین سایت بطور کامل مطالعه نمایید.بر اساس اعلام نشریه های معتبر جهان چند رده بندی از بهترین دانشگاه ها برایتان لیست میشود.

بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر جهان در نشریه شانگهای

👈 دانشگاه MIT آمریکا

👈 دانشگاه استنفورد آمریکا

👈 دانشگاه برکلی آمریکا

👈 دانشگاه کارنگی ملون آمریکا

👈 دانشگاه ٍETH زوریخ سوئیس

👈 دانشگاه هاروارد آمریکا

👈 دانشگاه تسینگ هوا چین

👈 دانشگاه نانیانگ چین

👈 دانشگاه تورنتو کانادا

👈 دانشگاه آکسفورد انگلستان

بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر جهان در نشریه THE

👈 دانشگاه آکسفورد انگلستان

👈 دانشگاه استنفورد آمریکا

👈 دانشگاه ٍETH زوریخ سوئیس

👈 دانشگاه MIT آمریکا

👈 دانشگاه کمبریج انگلستان

👈 دانشگاه کارنگی ملون آمریکا

👈 امپریال کالج لندن

👈 دانشگاه هاروارد انگلستان

👈 دانشگاه پریستون انگلستان

👈 موسسه آموزشی فناوری کالیفرنیا

بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر جهان در نشریه QS

👈 دانشگاه MIT آمریکا

👈 دانشگاه استنفورد آمریکا

👈 دانشگاه کارنگی ملون آمریکا

👈 دانشگاه برکلی آمریکا

👈 دانشگاه آکسفورد انگلستان

👈 دانشگاه کمبریج انگلستان

👈 دانشگاه هاروارد انگلستان

👈 انستیتو EPLF

👈 دانشگاه تورنتو کانادا

بدون شک با تحصیل در این دانشگاه ها میتوان در همان کشور مشغول بکار شد یا در صورت بازگشت به ایران در سطح بالایی وارد بازار کار گردید.هر کدام از کشور ها برای جذب دانشجو دارای شرایط مختلفی هستند.

در آخر

عزیزانی که قصد ورود به رشته مهندسی کامپیوتر و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند بهتر است قبل از انتخاب این رشته تحقیقات کاملی در رابطه با واحد های درسی و نحوه ورود به بازار کار و شغل هایی که برای مهندس های کامپیوتر وجود دارد انجام دهند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود فناوری های جدید به دنیا رشته مهندسی کامپیوتر در تمام دنیا علاقه مندان زیادی پیدا کرده است و میشود با کمی درایت و تلاش و پشتکار و تحصیل در بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر ایران و جهان موفقیت فوق العاده ای رقم زد.

برای مشاوره در زمینه رشته مهندسی کامپیوتر و انتخاب رشته ریاضی بطور کاملا تخصصی و حرفه ای میتوانید همی الان با آکادمی کنکور مشاور تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید