لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ یکی از مهمترین آزمون ‌ها در کشور ماست که برای جذب نیروی متخصص و متعهد در حوزه آموزش و پرورش برگزار می ‌شود. این آزمون به منظور جذب دبیران برگزار می ‌شود و شامل سوالاتی در زمینه‌ های مختلف از جمله علوم تربیتی، روان ‌شناسی، فناوری آموزشی و… است که به منظور ارزیابی شایستگی و توانایی افراد برای انجام وظایف مربوط به شغل آموزشی، طراحی می ‌شود.

 این آزمون با توجه به اهمیت حوزه آموزش و پرورش، بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید با دقت و دانش کافی برای آن آماده شد. این آزمون یک فرصت بسیار خوب برای افرادی است که به دنبال شغلی پایدار و معتبر در حوزه آموزش و دبیری هستند. در این مقاله درباره نحوه و زمان ثبت نام آزمون بیشتر صحبت خواهیم کرد.

روش های استخدام در آموزش و پرورش

بر اساس قوانین تصویب شده در سال ۱۴۰۲ میشود از ۲ طریق در آموزش و پرورش استخدام شد که این موضوع تا قبل از این تنها از ۲ طریق بود که راه سومی هم برای اولین بار به آن اضافه شده است.

استخدام از طریق کنکور سراسری

داوطلبان کنکور سراسری در تمام گروه های آزمایشی میتوانند در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام به انتخاب کد رشته های مربوط به دانشگاه فرهنگیان کنند.در مرحله اول چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه انجام میشود و بعد از مصاحبه نتایح نهایی هم زمان با اعلام نتایج کنکور سراسری اعلام میشود.

منابع استخدامی آموزش و پرورش از این روش همان دروس اختصاصی هر گروه آزمایشی است بعلاوه اینکه سوابق تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی جمعا سهم ۵۰ درصدی در نمره نهایی داوطلب دارند.

در واقع منابع استخدامی همان منابع کنکور سراسری است و هیچ گونه تفاوتی خاصی وجود ندارد و حتی با رداشته شدن محدودیت سنی داوطلبان تا سن ۴۰ سالگی میتوانند از این طریق وارد آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان شوند.

استخدام از طریق ماده ۲۸

این نحوه استخدام که داوطلبان زیادی هم دارد مخصوص کسانی است که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی حداقل لیسانس و بالاتر هستند و میخواهند در حیطه های شغلی مشخص شده توسط آموزش و پرورش بر اساس رشته تحصیلی داوطلب استخدام شوند.

دو مجموعه اصلی برای این استخدام در نظر گرفته شده است:

✔️ استخدام دبیری و هنر آموزی

✔️ استخدام آموزگاری ( پایه اول تا ششم )

در ادامه مقاله مفصل به منابع استخدامی آزمون آموزش و پرورش از طریق ماده ۲۸ میپردازیم و ۰ تا ۱۰۰ منابع معرفی شده توسط آموزش و پرورش و کتب کمک آموزشی برای شرکت در این آزمون را بررسی خواهیم کرد.

موضوعات مرتبط : کاملترین منابع استخدامی آموزش و پرورش

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ثبت نام اغلب به صورت آنلاین و از طریق سامانه‌ ثبت نام آنلاین انجام می ‌شود. برای ثبت نام در این آزمون، شما باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org  مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت سازمان سنجش، باید به بخش ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش رفته و فرم ثبت نام را تکمیل کنید. در این فرم، شما باید اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و همچنین مدارک و مستندات مورد نیاز را آپلود کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش :

✔️ کپی شناسنامه

✔️ کپی کارت ملی

✔️ عکس رنگی با پس زمینه سفید

✔️ کپی مدرک تحصیلی (لیسانس یا فوق لیسانس یا دکتری)

✔️ کپی مدرک تخصصی (در صورت داشتن)

✔️ کپی مدارک و دوره ‌های آموزشی مرتبط با شغل مورد نظر (در صورت داشتن)

بعد از تکمیل فرم ثبت نام، باید هزینه آزمون را پرداخت کنید. هزینه آزمون به صورت آنلاین و از طریق درگاه بانکی قابل پرداخت است. بعد از پرداخت هزینه، باید منتظر بررسی مدارک و مستندات توسط سازمان سنجش باشید.

پس از تایید مدارک و مستندات، برای شما یک شماره‌ شناسایی و رمز عبور ارسال می ‌شود که با استفاده از آن می ‌توانید به بخش ثبت نام در آزمون دسترسی داشته باشید. در نهایت، باید زمان و محل برگزاری آزمون را از سایت سازمان سنجش بررسی کنید و در روز مقرر به محل برگزاری آزمون مراجعه کنید.

زمان برگزاری آزمون دبیری و آموزگاری

زمان برگزاری آزمون های آموزگاری و دبیری در اسفند ۱۴۰۲ و اردیبهشت ۱۴۰۳ است و برای ثبت نام در آن باید از ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ اقدام کرد.تا قبل از تابستان نتایج آزمون منتشر و بعد از آموزش های لازم در طول تابستان داوطلب بطور رسمی از مهر ماه مشغول بکار میشود.

نحوه مشاهده نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نتایج آزمون از طریق سایت سازمان سنجش www.sanjesh.org قابل مشاهده است. برای مشاهده نتایج، ابتدا باید به سایت سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و سپس با وارد کردن شماره شناسنامه و رمز عبور، به صفحه نتایج دسترسی پیدا کنید.

سهمیه متاهلین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به چه صورت است؟

سازمان سنجش کشور به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امتیازاتی را برای متاهلین در نظر گرفته است. بر اساس این تصمیمات، در صورت متاهل بودن داوطلب و همچنین داشتن هر فرزند ۲ درصد و مجموعا تا ۱۰ درصد به نمره آزمون کتبی داوطلب اضافه می شود. البته شرط اختصاص نمره حق تاهل در این آزمون بستگی به این دارد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، نباید بالای دو و نیم درصد باشد.

سخن آخر

آزمون استخدامی آموزش و پرورش یک فرایند انتخاب و جذب نیروی انسانی برای پست ‌های شغلی مرتبط با حوزه آموزش و پرورش است. این آزمون با هدف ارزیابی مهارت ‌ها، دانش و توانایی ‌های افراد در زمینه تدریس و مدیریت مدارس برگزار می ‌شود.

نتایج آن معمولاً بر اساس عملکرد آزمون‌ دهندگان در طول آزمون تعیین می ‌شود. با توجه به نتایج آزمون و موفقیت در آن، افراد می ‌توانند به عنوان معلم، مدیر مدرسه، مشاور تحصیلی و سایر پست ‌های مرتبط در سازمان آموزش و پرورش استخدام شوند. این نتایج بر اساس معیارهای مشخصی مانند دانش تخصصی، مهارت ‌های تدریس، قابلیت های داوطلب و توانایی ‌های ارتباطی افراد ارزیابی می ‌شود.

این آزمون یک فرصت برای افراد علاقمند به حوزه آموزش است تا توانایی ‌ها و صلاحیت ‌های خود را به نمایش بگذارند و از این طریق فرصتی برای شروع یک حرفه موفق در زمینه آموزش و پرورش را فراهم کنند.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید