لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

فوریت های پزشکی بدون کنکور

فوریت های پزشکی بدون کنکور

آیا فوریت های پزشکی بدون کنکور وجود دارد؟ حقوق و شرایط پذیرش فوریت پزشکی ( تکنسین اورژانس ) چگونه است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

کنکور تجربی در چند سال اخیر بالاترین رقابت داوطلبین را به خود اختصاص داده است بطوری که تقریبا نصف داوطلبین کنکور مربوط به کنکور تجربی هستند و مابقی داوطلبین در ۴ زیر گروه آزمایشی دیگر کنکور میدهند.

به همین دلیل هم هست که کنکور تجربی و در نهایت رشته های زیر گروه تجربی بسیار اهمیت بالایی دارند و از لحظه شروع به درس خواندن یعنی برنامه ریزی برای کنکور تجربی و جمع آوری منابع تا انتخاب رشته کنکور اهمیت زیادی دارد.

قطعا میدانید دلیل این حجم زیاد شرکت کنندگان در کنکور تجربی وجود رشته هایی پول ساز و دارای سطح بالای اجتماعی در آینده شغلی میباشد همچنین رشته هایی در این گروه آزمایشی وجود دارد که دارای امنیت شغلی قطعی میباشد.

پس جای تعجب ندارد که تعداد زیادی از داوطلبین در کنکور تجربی شرکت میکنند تا در نهایت بتوانند وارد یکی از این رشته ها شوند.

تعداد شرکت کنندگان بالا و پذیرش دانشگاه ها بسیار کم است بطوری که برای رشته های پزشکی شانس قبولی تقریبا ۱ به ۱۰۰ است و در رشته های پیراپزشکی شانس قبولی ۱ به ۸۰ میباشد به همین دلیل حجم بسیار زیادی از داوطلبان کنکور نمیتوانند در رشته های دلخواه پذیرفته شوند و اولین راه حلی که به ذهنشان میرسد ورود به دانشگاه بدون کنکور است!

اما غافل از اینکه رشته های پزشکی و پیراپزشکی اصلا پذیرش بدون کنکور ندارند پس هرجا مطلبی یا تبلیغی دیدید که در آن حرف از دانشگاه پردیس بدون کنکور یا هر دانشگاه دیگری زده بود قطعا کلاهبرداری است و از نظر قانونی وجود خارجی ندارد چرا که شما برای ورود به دانشگاه پردیس با وجود شهریه های زیاد بازهم نیاز به کسب رتبه خوب و قرار گرفتن در ۲۰۰۰ نفر اول دارید!

در صورت تمایل می توانید از مشاوران متخصص کنکور مشاوره در مورد رشته های بدون کنکور کمک بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

رشته هایی از سوی سازمان سنجش با عنوان رشته های تعهدی هر ساله ارائه میشود که بعضی با کنکور و بعضی بدون کنکور است و داوطلبین به دلیل تعهدی بودن این رشته ها قطعا شانس بیشتری برای قبولی خواهند داشت.

در حالت بدون کنکور رشته ها در مقطع کاردانی ارائه میشود و نیاز است تا بعد از قبولی حداقل تا ۳ برابر مدت تحصیل در شهر محل قبولی مشغول به کار شد.

رشته فوریت های پزشکی هم از جمله این رشته ها است که بعنوان رشته ای با پذیرش نیمه متمرکز یا همان دارای مصاحبه در مقطع کاردانی بدون کنکور مورد پذیرش قرار میگیرد.

در پذیرش تکنسین فوریت پزشکی بدون کنکور معمولا پذیرش آقایون بیشتر است و چون رشته تعهدی و با توجه به ظرفیت نیازمندی استان مورد پذیرش برنامه ریزی شده است قطعا اولویت با بومیان همان استان میباشد.

شما بعد از فارغ التحصیلی در رشته تکنسین فوریت پزشکی بدون کنکور بطور قطع در اورژانس کشور استخدام خواهید شد و میتوانید دارای شغل باشید.

درست است شغل اورژانس سخت است و ممکن است در هر زمان و مکانی به شما نیاز باشد اما جز شغل های پرطرفدار و شیرین و جذاب میباشد و به همین دلیل هم هست که علاقه مندان زیادی را به خود جلب میکند.

ثبت نام فوریت پزشکی بدون کنکور

ثبت نام فوریت پزشکی بدون کنکور

برای ثبت نام در فوریت پزشکی بدون کنکور یا با کنکور یا هر رشته ای دیگری نیاز است حتما این ثبت نام از طریق سایت سنجش هم زمان با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و شروع انتخاب رشته انجام شود.

پس شما برای ثبت نام نیازی نیست به ارگان یا دانشگاه یا مرکزی خاص مراجعه کنید بلکه فقط از طریق سایت سنجش اقدام میکنید و بعد از بررسی های اولیه طبق توضیحات گفته شده در رابطه با بومی استان بودن و میزان پذیرش بدون کنکور دعوت به مصاحبه خواهید شد.

این رشته حتی در دانشگاه آزاد هم تدریس نمیشود پس برای ورود به فوریت های پزشکی و استخدام در سازمان اورژانس کشور گذراندن دوره یا گرفتن مدرک از مراکز خصوصی مورد تایید نیست و حتما باید برای استخدام قطعی مدرک تحصیلی دانشگاه در مقطع کارشناسی یا کاردانی در رشته فوریت پزشکی داشت.

برای ثبت نام همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور و انتشار دفترچه انتخاب رشته کد رشته محل های فوریت پزشکی بدون کنکور یا حتی با کنکور را با توجه به ضوابط و نحوه پذیرش اعلامی توسط سازمان سنجش استخراج میکنید و بعد از وارد کردن آن و دریافت رسید انتخاب رشته از سوی سایت سنجش منتظر اعلام نتایج میشوید.

به دلیل دارای مصاحبه بودن این رشته همچون دیگر رشته های نیمه متمرکز نتایج اولی در اوایل شهریور ماه اعلام میشود و بعد از انجام مصاحبه میتوانید نتیجه نهایی را در نیمه دوم شهریور ماه از طریق همان سایت سنجش مشاهده کنید.

روش دیگری برای ثبت نام فوریت پزشکی وجود دار.نوعی دیگر از پذیرش برای رشته ها وجود دارد که به دلیل خالی ماندن رخ میدهد.

این روش را با نام تکمیل ظرفیت میشناسید و میتوانید در انتهای مهر ماه یعنی بعد از قطعی شدن ثبت نام های دانشگاهی دوباره از طریق سایت سنجش در تکمیل ظریف فوریت پزشکی بدون کنکور شرکت کنید و یکبار دیگر شانس خود را امتحان کنید.

در صورتی که موفق به ثبت نام نشده اید با کنکور مشاور تماس بگیرید تا مشاورین ما شما را در این امر راهنمایی کنند.

تماس با کنکور مشاور

حقوق فوریت پزشکی

حقوق فوریت پزشکی

فوریت پزشکی به دلیل کار میدانی زیاد بعنوان شغل های سخت در نظر گرفته میشود و شاغلین در این شغل زود تر از موعد میتوانند بازنشست شوند.کار در این شغل بصورت شیفتی میباشد و همچون در شغل های شاخه پزشکی و پیراپزشکی روزهایی از هفته و ماه برای حضور شما تعین خواهد شد تا در ماموریت های کاری حاضر شوید.

درآمد در این شغل کمتر از شغل های پیراپزشکی نیست و با توجه به مزایا و سختی کار شاغلین در فوریت پزشکی درامد هایی بین ۶ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه وجود دارد.

تعداد شیفت های کاری و کار در مناطق سخت از جمله مواردی است که میتواند در میزان دریافتی تکنسین فوریت پزشکی تاثیر گدار باشد لازم به ذکر است با توجه به سابقه کاری و وجود در پست های مدیریتی و سرپرستی قاعدتا میزان درامد بیشتر هم میشود.

افرادی وجود دارند که بعد از فارغ التحصیلی در رشته فوریت فوریت پزشکی خود درخواست کار در مناطق محروم یا بد آب و هوا میدهند و چند سالی را آنجا سپری میکند و با وجود شرایط سخت تر از درامد بیشتری برخوردار میشوند.

تمام این موارد سلیقه ای است و اما فوریت پزشکی بعنوان یکی از رشته های با استخدام قطعی محسوب میشود و بعد از فارغ التحصیلی نگرانی از شغل و درامد وجود نخواهد داشت.

فوریت پزشکی جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد

فوریت پزشکی جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد

همانطور که در ابتدای مقاله توضیحات مفصلی در رابطه با رشته فوریت پزشکی و نحوه پذیرش آن داده شد باید بدانید تحصیل در این رشته یا گذراندن دوره ای در هر جای غیر دانشگاهی و خارج از کد رشته های ارائه شده سازمان سنجش و ثبت نامی در سایت سنجش قطعا غیر معتبر است و شما نمیتوانید بعد از پایان تحصیلات استخدام قطعی اورژانس شوید.

جهاد دانشگاهی بعنوان یکی از مراکز دانشگاهی علمی کاربردی دوره های مختلفی همچون دوره فوریت پزشکی یا بهیاری بیمارستانی برگزار میکند و اتفاقا مدرک نورد تایید وزارت علوم که در تمام دانشگاه های کشور صادر میشود را به شما خواهد داد.

اما شما بورسیه سازمان اورژانس کشور نیستید و برای کار مجبور خواهید شد تا با شرکت های خصوصی اورژانس قرارداد ببندید در واقع از شاغلین دولت محسوب نمیشوید.انتخاب این موضوع با خودتان!

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

در رابطه با دانشگاه آزاد هم دقیقا همین موضوع صادق است چون رشته های فوریت پزشکی رشته های دارای مصاحبه است و در دانشگاه های دولتی تدریس میشود و تدریس این رشته توسط دانشگاه آزاد قطعیتی در استخدام شما نخواهد داشت.

مانند جهاد دانشگاهی آینده شغلی یکسانی در انتظارتان هست.البته نمیتوان گفت شخصی که خصوصی در این فوریت پزشکی مشغول بکار میشود از نظر وضعیت و درامد شرایط بدی دارد بحث ما تنها امنیت و قطعی بودن شغل بعد از پایان تحصیلات است.

در این مقاله سعی کردیم تا با جزئیات تمام راجع به رشته فوریت پزشکی صحبت کنیم تا شما علاقه مندان عزیز بدون هیچگونه سردرگمی وارد این رشته جذاب شوید و در گوشه ای از کادر درمان مشغول به خدمت باشید.

در صورتی که در رابطه با رشته فوریت پزشکی سوالاتی دارید با کنکور مشاور تماس بگیرید تا در کمترین زمان به مشاور متصل شوید.

تماس با کنکور مشاور

سوالات متداول

۱)فوریت پزشکی بدون کنکور چگونه است؟

فوریت پزشکی بدون کنکور کاملا همسطح با حالت پذیرش با کنکور آن است و پذیرش از طریق سازمان سنجش اطلاع رسانی میشود.

۲)حقوق فوریت پزشکی چقدر است؟

با توجه به شرایط و سختی کار و حضور در محیط های خاص و ساعت کار شیفتی آن حقوقی بین ۶ تا ۱۰ میلیون تومان متوسط حقوق شاغلین در این شغل میباشد.

۳)آیا رشته فوریت پزشکی برای خانوم ها هم هست؟

در چند سال اخیر با افزایش ظرفیت پذیرش برای خانم ها هم امکان پذیر شده است هرچند با توجه به شرایط شغلی پذیرش آقایون بیشتر است.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

یک پاسخ

  1. دا کند همه به آرزهای قشنگشون برسن همه ما یه جواریی گرفتاریم یا مریض داریم یا ۸۰درصد درگیر مشکلات اقتصادی ان مث من از خدا میخوام حال دل یه ملتیو خوب کنه همه شاد باشن مث قدیما در کنار هم از زندگی لذت ببریم نه برا هم بزنیم
    اینستاگرام من سر بزنید پر از چیزای اموزنده و انگیزشی بنده پرستار۱۱۵هستم در همدان کوچیک کل ایرانم
    پبج من
    jalal_chavoshi_ems

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید