لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

روش تست زنی

روش تست زنی

یک داوطلب کنکوری باید از روش تست زنی مناسب خودش استفاده کند که برای اینکار باید با انواع تکنیک تست زنی آشنا باشد.با امتحان کردن هر کدام از این روش ها در مقاطع زمانی کوتاه به سادگی تکنیکی که مناسب داوطلب است مشخص خواهد شد.

آکادمی کنکور مشاور با بررسی چندین تکنیک تست زنی رایج در ایران و دنیا توانسته است بهترین و کاربردی ترین روش های تست زنی که هم در کیفیت و هم در سرعت کمک میکند بدست آورد.برای اینکه از این روش های باحال و جذاب مطلع شی تا آخر با ما همراه باش و این مقاله بسیار مهم را از دست نده!

علاوه بر تکنیک ها تست زدن موارد دیگری در نتیجه نهایی کنکور شما تاثیر گذار هستند. که مشاورین ما در مشاوره کنکور این موارد رو به طور کامل برای شما توضیح داده و شما را راهنمایی می‌کنند.

انواع روش های تست زنی

تست زدن و آزمون های تستی در تمام دنیا مرسوم است و به همین دلیل موسسات آموزشی مختلفی هستند که با تحقیقات فراوان توانسته اند روش تست زنی ابداع کنند یا تکنیک تست زنی خاصی معرفی کنند.

البته هر آزمونی از آزمون تستی مدارس گرفته است تا آزمون استخدامی و گواهینامه روش مختص خود را دارد و نمیتوان یک روش را برای همه این آزمون ها استفاده کرد.ما هم سعی کردیم روش هایی که برای کنکور است را گردآوری کنیم و در اختیار شما مخاطبن عزیز قرار دهیم.

مقالات مرتبط : تکنیک های صحیح و کاربردی افزایش ساعت مطالعه

دقت کن ❗❗

پیشنهاد میکنیم هر کدام از روش ها را حداقل برای مدت یک هفته تمرین کنید و بعد تصمیم قطعی بگیرید که کدام روش برای شما مناسب تر است.همچنین زمانی که به تسلط کامل برسید میتوانید از این روش ها بصورت ترکیبی هم استفاده کنید که دیگه جای هیچ اشتباهی باقی نمونه!

تکنیک تست زنی به روش ضربدر و منها

در این روش که یکی از اصولی ترین و بهترین روش های تست زنی است تعداد تستی برای خودتان مشخص کنید.در ابتدای مسیر لازم نیست از چند درس تست بزنید بلکه برای یک درس مثلا ۲۰ تست آن هم از یک مبحث مشخص میکنیم.

نحوه مشخص کردن تست ها برای گرفتن آزمون از خودتان باید طوری باشد که تست ها از سوالات آسان ، متوسط و سخت بصورت رندوم انتخاب شده باشد همچنین حتما روی مبحثی که برای تست زنی انتخاب کردید باید تسلط کافی داشته باشید.

خب تست زدن را شروع میکنیم در حالی که برای ۲۰ تست زمان مشخصی هم تعیین کرده ایم.اگر سوالی را بلد بودیم و برایمان راحت بود و شک و تردیدی نداشتیم میزنیم و به سرعت بدون وسواس فکری از سوال عبور میکنیم.

اگر به سوالی رسیدیم که سخت بود و روی سوال تمرکز کردیم اما دو به شک بودیم علامت ضربدر کنار سوال میزنیم و ارگ هم احساس کردیم هیچجوره نمیتونیم به سوال جواب بدیم و بطرز عجیبی سخت است و حتی نمونه سوال هم ندیدیم بدون اتلاف وقت با گذاشتن علامت منفی کنار سوال عبور میکنیم.

این روال را تا انتهای سوالات طی میکنیم و بعد از اتمام سوالات دوباره سراغ سوالاتی که علامت ضربدر در کنار آن وجود دارد میریم.با توجه به اینکه یک دور سوالات را خواندید و فقط سوالات قطعا درست را جواب دادید اتوماتیک از استرس شما کم خواهد شد در نتیجه تمرکز بیشتر میشود.

با این روش هم در زمان صرفه جویی بسیار خوبی میشه هم کمترین سوالات غلط ممکن زده خواهد شد.داوطلبانی که از این روش استفاده میکنند معمولا نمره منفی نمیگیرند و به سادگی میتونن حداقل درصد های مورد نیاز برای قبولی در رشته های خوب را داشته باشند.

تکنیک تست زنی به روش زمان های نقصانی

تکنیک تست زنی

روش تست زنی زمان های نقصانی در واقع نوعی تلقین به خود است که وقت کم است!

با مثالی توضیح میدهم تا بهتر برای شما جا بیوفتد.فرض کنید قرار است سوالات درسی اختصاصی را جواب بدید و تنها ۳۰ دقیقه برای این درس زمان دارید اما شما باید در ذهن خودتان زمان را کمتر در نظر بگیرید مثلا بجای ۳۰ دقیقه در ذهنتان فرصتی ۲۰ دقیقه ای تصور میکنید.

برای انجامش کافیه ساعت پایان زدن تست هر درس را بالای برگه یا روی کاغذ یادداشت کنید.مثلا اگر ساعت ۱۰ شروع به زدن سوالات کردید بالای برگه زمان را تا ۱۰٫۲۰ در نظر بگیرید و هر وقت فرصت به اتمام رسید سراغ درس بعدی برید و دقیقا همین کار را انجام بدید.

حالا این روش اصلا به چه دردی میخوره؟

با این روش تست زنی وقتی در آزمون های آزمایشی یا کنکور که هستید وقتی ۱۰ دقیقه برای هر درس زمان ذخیره میکنید در پایان زمان دروس اختصاصی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان اضافی خواهید داشت و همین زمان میتونه به مرور شما روی سوالات سخت تر و زمان گیر کمک کند بعلاوه اینکه سوالات راحت تر با قطعیت درست جواب داده شده.

حتی میتونید از تکنیک تست زنی قبلی هم همراه با این روش استفاده کنید و زمان اضافی را سراغ سوالاتی که علامت ضربدر داشتند برید.تنها وسیله ای که برای انجام اینکار نیاز دارید یک ساعت مچی است!

تکنیک تست زنی به روش استراتژی بازگشت

روش تست زنی با استفاده از استراتژی بازگشت در واقع به نوعی تکمیل کننده روش های گفته شده است.این روش تست زنی کاملا شخصی است و هر دانش آموز میتواند روش خودش را داشته باشد و طبق آن پیشروی کند.

در تکنیک استراتژی بازگشت حتما نیاز است تا داوطلب سر جلسه کنکور وقت اضافی داشته باشد به همین دلیل هم هست که میگیم مکمل دو روش قبلی است چون حتما باید با استفاده از روش های گفته شده وقت اضافی داشته باشید که بشه از این تکنیک تست زنی استفاده کرد.

در روش استراتژی بازگشت بعد از این که تمام سوالات پاسخ داده شد و زمان اضافی وجود داشت باید تصمیم گرفت که ابتدا سراغ سوالات کدوم درس و مبحث بریم.این موضوع کاملا شخصی است و حتما با تمرین و تکرار در آزمون ها بدست می آید.

دانش آموزی است که به سرعت سراغ سوالات راحت تری که علامت گذاری کرده میره

دانش آموز دیگری سوالات درسی که ضریب بالاتری دارد را مد نظر قرار میده

و یک داوطلب کنکوری هم سراغ سوالاتی که در آن ها شک داشته میره

اصلا نمیشه گفت کدوم بازگشت درست یا غلط است و فقط و فقط به خود داوطلب ربط دارد.سعی کنید در منزل و آزمون های آزمایشی اینکار را چندین بار انجام بدید تا در جلسه کنکور با تسلط کامل وارد شوید.

تکنیک تست زنی به روش تست زنی مهندسی معکوس

اول باید معنی مهندسی معکوس را بدونی تا بتونی روش تست زنی با این تکنیک را بهتر درک کنید. در مهندسی معکوس بدون اینکه اطلاعات و علمی وجود داشته باشد از صورت مسئله میتوان به جواب رسید.

مهندسی معکوس در خیلی از زمینه ها در جهان علم محسوب میشود و خیلی از کشور ها مثل کشور خودمان توانسته با استفاده از این روش به فناوری هایی برسد که حتی دانش و علم آن در کشور وجود نداشته.

در تکنیک تست زنی مهندسی معکوس از گزینه ها و صورت مسئله به جواب میرسیم و به نوعی سعی میکنیم ذهن طراح سوال را بخوانیم.شاید کمی این روش حالت روانشناسی داشته باشد و ما بعنوان کسی که بیشتر در حال پیش بینی است به سوالات پاسخ دهیم.

این مراحل را طی کن

✔ صورت مسئله و گزینه ها را خوب و با دقت بخون

✔ بجای اینکه دنبال جواب درست باشی دنبال گزینه های غلط باش

✔ سعی کن به دو گزینه نهایی برسی

✔ از بین دو گزینه اونی که فکر میکنی درسته انتخاب کن

✔ در این روش تست زنی نیاز به کمی دانش هم هست

✔ گزینه ای که اول به ذهنت میرسه احتمالا گزینه درسته

✔ سراغ سوالات ساده تر برو

✔ این روش در سوالاتی با گزینه های عددی جواب نمیدهد

تذکر ❗❗

روش مهندسی معکوس روش اثبات شده ای نیست و تنها زمانی که دیگه راهی باقی نمانده باشد باید از آن استفاده کرد.یا فقط روس سوالات ساده تر این روش تست زنی را انجام داد.

در واقع میشه اسم تکنیک تست زنی مهندسی معکوس را روش انتحاری گذاشت یعنی داوطلب دیگه چیزی واسه از دست دادن نداره و دانش و اطلاعات کافی هم برای پاسخ دادن به سوالات در اختیارش نیست واسه همین هم سراغ این روش خاص و ریسکی میره!

تکنیک تست زنی به روش تست زدن با دو خودکار

در این روش تست زنی تعداد سوالی را از یک مبحث مشخص یا یک درس با ترکیبی از سوالات راحت و ساخت به صورت رندوم انتخاب کنید و زمان مشخصی برای حل سوالات تعیین کنید.یک بار به تمام سوالات با خودکار آبی در زمان تعیین شده پاسخ دهید.

ممکن است برای پاسخ دهی موفق نشید به تمام سوالات پاسخ دهید یا سوالاتی باشند که برای شما سخت باشد یا حتی در حل سوالات دچار شک و تردید بین دو یا چند گزینه باشید.در هر صورت یکبار بر اساس زمان سوالات را پاسخ دهید.

بعد از پایان بدون دیدن پاسخنامه یکبار دیگر سوالات را پاسخ دهید فقط اینبار زمان را حذف کنید و سوالات را با خودکار قرمز پاسخ دهید.بعد از پایان پاسخگویی سراغ پاسخنامه برید و جواب هایی که با خودکار آبی و قرمز داده اید را قیاس کنید.

چند حالت پیش میاد

اگر تعداد سوالات درستی که با خودکار قرمز به آن پاسخ دادید درست باشد مشخص میشود شما بی دقت هستید یا در تست زدن زمان دار دچار استرس میشید و دقت کافی ندارید!

اگر تعداد سوالات غلط با خودکار آبی و قرمز هر دو زیاد باشد نشان دهنده این است که هنوز درک درستی از مطالب ندارید و باید بیشتر درس بخوانید و در مطالب قوی تر شید.

اگر تعداد سوالاتی که با خودکار آبی به آن پاسخگو دادید تعداد بیشتری دارد نشان میدهد که شما روی مطالب مسلط هستید و از تمرکز و سرعت تست زنی خوبی برخوردار هستید فقط باید با تمرین کیفیت را بهتر کنید.

توجه کن ❗❗

باید به مرور زمان از پاسخ های صحیح سوالات قرمز کم شود و به پاسخ های درست با خودکار آبی اضافه شود.هدف از این روش تست زنی و استفاده از این تکنیک تست زنی بالا بردن دقت و تمرکز و قرار گرفتن در وضعیت امتحانی و از بین بردن استرس است.

علت استفاده از روش های تست زنی سریع

تست زدن

کنکور سراسری یک مارتن بزرگ برای تعیین سرنوشت تحصیلی و شغلی جوانان این کشور است. داوطلبان بمدت یک سال و شاید هم بیشتر برای این مرحله از زندگی زمان میگذارند و سر جلسه کنکور باید تمام قدرت و وجود و زحمات یک ساله را خرج کنند تا به موفقیت نزدیک شوند.

روز کنکور روز مسابقه است و شما هر چقدر هم درس خونده باشید و هزینه کرده باشید یا از بهترین اساتید این کشور استفاده کرده باشید زمانی موفق هستید که بتوانید تست بزنید و البته درست و سر وقت تست بزنید.

در واقع بهتر است بگوییم چکیده تمام تلاش و زحمات شما در قدرت تست زنی شما خلاصه میشود و چه خوب و چه بد باید در تست زدن به کیفیت و سرعت کافی برسید در غیر اینصورت رقبای پر شمار زیادی هستند که از شما پیشی خواهند گرفت حتی اگر شما داوطلبی با معدل بهتر و تلاش بیشتر باشید!

با روش های تست زنی و استفاده از تکنیک تست زنی مناسب میتوانید تما دانش و اطلاعاتی که در این بازه طولانی و سخت بدست آورده اید به خوبی روی کاغذ بیارید و دقیقا مانند داوطلبان رتبه برتر کنکور که میتوانند در زمان یکسان با شما چند درس را ۱۰۰ درصد یا ۹۰ درصد به بالا بزنند باشید.

رتبه برتر کنکوری که میتونه اینقدر خوب تست بزنه و اینقدر با اعتماد بنفس سراغ سوالات کنکور بره قطعا علاوه بر دانش و اطلاعاتی که داره تونسته در تست زنی هم مهارت داشته باشه.

اینو بدون ❗❗

هیچ رتبه برتری از فضا نیومده یا از منابع عجیب غریبی استفاده نکرده حتی استاد و معلم خاصی نداشته است.نباید در ذهنت کنکور را بزرگ و یک غول شکست ناپذیر در نظر بگیری بجای این ها باید هنر کنکور دادن ، هنر تست زدن و هنر زمان بندی بلد بودن را یاد بگیری!

در پایان

با توجه به حذف سوالات دروس عمومی از کنکور قطعا وقت بیشتری برای تست زدن و کنکوری خواندن و تمرکز روی دروس اختصاصی خواهید داشت و میتوانید در طول سال با تمرین و تکرار روش هایی که به شما گفته شد به سرعت به روش مطابق خودتان برسید.

اصلا لازم نیست کار خاص و عجیبی انجام دهید فقط موقع تست زدن هر بار یک روش را امتحان کن ، شاید کمتر از یک ماه زمان لازم باشد تا مدل تست زنی خودتو پیدا کنی و بعد از اینکه به روش دلخواهت رسیدی در آزمون های آزمایشی و هر تست زنی دیگه ای انجامش بده تا مهارتت بالا بره.

یادگیری روش تست زنی مناسب و استفاده از تکنیک تست زنی حرفه ای در آکادمی کنکور مشاور واسه همه کنکوری ها مثل آب خوردن شده!

همین الان تماس بگیر!

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید