لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته های پر درآمد رشته تجربی معرفی کامل

رشته های پر درآمد رشته تجربی معرفی کامل

دانش‌آموزانی که برای کنکور تجربی خود را آماده می‌کنند حتما می‌دانند که پس از آزمون سراسری کنکور باید انتخاب رشته کنند. این انتخاب رشته بر روی آینده آن‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. از این رو آن‌ها سعی می‌کنند که رشته های پردرآمد تجربی را انتخاب کنند تا آینده موفق‌تری از نظر رفاه اقتصادی داشته باشند.

یکی از رشته‌های دبیرستان رشته تجربی است امروز می‌خواهیم به رشته‌های پولساز رشته تجربی بپردازیم زیرا دغدغه خیلی از دانش‌آموزان است.

اکثر دانش‌آموزان از مشاوران تحصیلی می‌پرسند که بازار کار و آینده شغلی کدام رشته بهتر است یا این که از کدام رشته می‌‌توان درآمد بیش‌تری به دست آورد؟ یعنی اساسا رشته‌های پر درآمد تجربی کدام است؟

برای این که از این رشته‌ها مطلع شوید تا پایان این مطلب با کنکور مشاور همراه باشید.

تماس با کنکور مشاور

 

انواع رشته های پردرآمد تجربی

تنوع رشته‌های پولساز رشته تجربی زیاد است هم‌چنین می‌توان گفت یکی از بهترین رشته‌ها رشته تجربی است زیرا بازار کاری شاخه‌‌های آن امروزه نه تنها در کشور بلکه در جهان پرطرفدار است.

مطلب پیشنهادی به شما : برنامه ریزی کنکور تجربی

انواع رشته‌های پولساز رشته تجربی به شرح زیر می‌باشد:

  • تمامی رشته‌های پزشکی و تخصص هر یک از آن‌ها
  • رشته پولساز داروسازی
  • یکی دیگر از رشته‌های پولساز رشته تجربی دندانپزشکی است.
  • رشته پر درآمد دندانسازی
  • رادیولوژی و سونوگرافی
  • شنوایی سنجی و بینایی سنجی
  • هوشبری و تکنسین اتاق عمل

قبول شدن در هر یک از این رشته‌ها بسیار سخت است و به تلاش و کوشش شبانه‌روزی نیاز دارد. اما اگر کسی بتواند در هر یک از این رشته‌ها قبول شود قطع به یقین در آینده درآمد بسیار خوبی خواهد داشت و در رفاه مالی زندگی خواهد کرد. زیرا چنین رشته‌‌هایی با سلامت انسان سر و کار دارند و انسان همواره به دنبال سلامتی خود است.

بازار کار رشته پزشکی چگونه است؟

آینده شغلی رشته های پردرآمد تجربی

اگر دانش آموزان رشته پزشکی که یکی از پولسازترین رشته‌های تجربی است را انتخاب کنند در آینده می‌توانند به عنوان پزشک عمومی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و یا مطب اختصاصی مشغول به طبابت شوند. حتی می‌توانند ادامه تحصیل دهند و تخصص خود را در یکی از شاخه‌های پزشکی بگیرند در این صورت درآمد بسیار بالاتری بدست خواهند آورد.

تخصص رشته‌های پزشکی شامل پوست و مو و اطفال و زنان و زایمان و اعصاب و روان و مغز و اعصاب و قلب و غیره می‌شود. که هر یک از این شاخه‌ها در حیطه خود پولسازترین است.

خوشبختانه کشور ایران دارای بهترین دانشگاه‌های پزشکی است که شما عزیزان می‌توانید با قبولی در هر یک از آن‌ها مشغول به تحصیل شوید. البته که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار خواهید شد.

آینده شغلی رشته های تجربی

اگر کسی بتواند در رشته داروسازی قبول شود پس از فارغ التحصیلی می‌‌تواند بزرگ‌ترین آزمایشگاه ساخت و تولید دارو‌ها را راه اندازی کند و هم‌چنین داروخانه‌ای برای خود تاسیس نماید و انواع دارو‌ها را به فروش برساند. بنابراین یکی دیگر از رشته‌های پولساز رشته تجربی داروسازی است.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره کنکور تجربی

رشته دندانپزشکی از جمله بهترین رشته‌ها است زیرا افراد کوچک و بزرگ با مشکلات دهان و دندان روبرو هستند وجود دندانپزشک می‌‌تواند چنین مشکلاتی را برطرف کند قطعاً چنین شغلی دارای آینده شغلی فوق العاده است. شغل دندانسازی نیز می‌تواند از آینده رشته‌های پزشکی باشد که با ساخت دندان در سایز و اندازه‌های مختلف برای افراد سر و کار دارد.

همان‌طور که می‌دانید دندان بسیار با ارزش است بنابراین کار دندان‌سازی می‌تواند بسیار پر درآمد باشد.

آینده رشته های پر درآمد تجربی

آینده شغلی رشته های پردرآمد تجربی

شاخه‌های دیگری هم‌چون رادیولوژی و سونوگرافی وجود دارند که امروز با پیشرفت علم دستگاه‌های پیشرفته‌تری برای تشخیص بهتره فارغ التحصیلان این رشته به وجود آمده است. در واقع فارغ التحصیلان رشته سونوگرافی می‌توانند از طریق دستگاه‌ها اعما و احشا و درون بدن را ببینند.

هم‌چنین از طریق دستگاه‌های رادیولوژی می‌توان عکس استخوان‌ها و مفاصل بدن را به راحتی گرفت و تشخیص‌های لازم را در مورد آن‌ها داد. در مورد رشته‌ شنوایی سنجی می‌توان گفت درآمد حاصل از آن بسیار بالا است زیرا با مشکلات گوش و شنوایی سر و کار دارد.

البته که بینایی سنجی هم می‌تواند به مشکلات بینایی پایان دهد بنابراین یکی از رشته‌های پولساز رشته تجربی است.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید