لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین رشته های تجربی

یکی از بزرگ ترین دغدغه های داوطلبان کنکور مخصوصا در زمان انتخاب رشته این است که از بهترین رشته های تجربی مطلع شوند و با شناخت بهتر نسب به این رشته ها انتخاب رشته را به بهترین نحو انجام دهند تا آینده تحصیلی و شغلی داوطلب به بهترین نحو رقم بخورد.

در اینجا راجع به بهترین رشته های تجربی بطور مفصل صحبت خواهیم کردیم همچنین این رشته ها از نظر درآمد و سختی حین تحصیل به شما توضیح میدهیم.تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه شو و بهترین انتخاب رشته را انجام بده!

بهترین رشته های تجربی کدام رشته ها هستند؟

بهترین رشته های تجربی کدام رشته ها هستند؟

زمانی میشود یک رشته را خوب یا بد در نظر گرفت که از نظر بازار کار، درآمد و علاقه و توانایی های شخصی بخوبی بررسی کرده باشید و بعد از آن بتوان گفت که رشته مورد نظر خوب یا بد است.بر اساس موارد گفته شده بهترین و پر طرفدارترین رشته های تجربی را نام میبریم.

👈 رشته دندان پزشکی

رشته دندان پزشکی در چند سال اخیر با توجه به زود بازده بودن از نظر به درآمد رسیدن و کوتاهی زمان تحصیل نسبت به دیگر رشته های پزشکی تقاضای زیادی پیدا کرده است و جز رشته های بسیار خوب تجربی محسوب میشود.

👈 رشته پزشکی عمومی

همیشه رشته پزشکی و پزشک بودن جایگاه خوبی در سطج جامعه داشته است و حتی با وجود مدت زمان تحصیل طولانی و دیر بازده بودن برای رسیدن به درآمد و درس دانشگاهی سخت همچنان در صدر انتخابات داوطلبان است و البته آینده روشنی هم دارد.

👈 رشته داروسازی

معمولا این رشته با چشم بسته انتخاب میشود و داوطلبانی که نمیتوانند وارد رشته پزشکی یا دندان پزشکی شوند صرفا به دلیل پزشکی بودن رشته داروسازی سراغ این رشته میروند.رشته داروسازی جز رشته های عالی و پر کاربرد جامعه است اما باید قبل از ورود به این رشته میزان سختی و سبک بازار کار این رشته را در نظر گرفت.

👈 رشته فیزیوتراپی

اگر در ۳ رشته ای که تا الان گفته شد نمیتوانید قبول شوید اصلا نگران نباشید چون رشته فیزیوتراپی بعنوان یکی از رشته های پیراپزشکی و پر درآمد همچنان قابل انتخاب است البته ظرفیت ها در این رشته بسیار محدود است اما با انتخاب رشته ای مناسب و اطلاع از آخرین رتبه های قبولی در سال های گذشته میتوان انتخاب رشته درستی انجام داد.

👈 رشته تغذیه

این رشته هم طرفداران زیادی دارد و جز رشته های پیراپزشکی است که دارای بازار قطعی، مدت تحصیل کوتاه و درآمد خوب میباشد.در این رشته هم ظرفیت های پذیرش محدود است اما میتوان با انتخابی درست و قبولی در این رشته آینده خوبی رقم زد.

👈 رشته کار درمانی و گفتار درمانی

این دو رشته بعنوان دو رشته مهم و کاربردی جهت امور درمانی معلولین مادرزاد از نظر جسمی و ذهنی شناخته میشود.بازار کار این رشته ها هم قطعی و پر درآمد است اما باید از نظر روحیاتی که دارید با دقت حضور در محیط کار مربوط به این دو رشته را بررسی کنید.

👈 رشته شنوایی سنجی و بینایی سنجی

رشته های شنوایی سنجی و بینایی سنجی را در مقطع کارشناسی و بالاتر میتوان ادامه تحصیل داد و با وجود ظرفیت های کم در این دو رشته آینده شغلی و درآمدی خوبی رقم زد.این دو رشته از نظر بازار کار و سختی دوران تحصیل جز رشته های بسیار مناسب هستند.

👈 رشته پرستاری

این رشته جز شناخته شده ترین رشته های کادر درمان است و حتی افرادی که تا به حال از کنار بیمارستان هم نگذشته باشند میتوانند راجع به رشته پرستاری به شما اطلاع بدهند.رشته پرستاری بسیار پر طرفدار است و بیشترین ظرفیت پذیرش در میان بهترین رشته های تجربی را دارد.

👈 رشته اتاق عمل

این رشته در واقع نوعی پرستار بودن در اتاق عمل است و اگر علاقه مند هستید در دوران کاری جز کادر تخصصی اتاق عمل باشید میتوانید وارد این رشته خوب و پر طرفدار شوید.بازار کار در این رشته هم قطعی است و میتوان از مقطع کارشناسی تا مقاطع بالاتر ادامه تحصیل داد.

👈 رشته هوشبری

رشته هوشبری در کنار پزشک متخصص بیهوشی مشغول خواهد شد و بعنوان عضوی از کادر درمان بر خلاف رشته پرستاری ارتباط چندانی با بیمار ندارد.میتوان به سرعت بعد از فارغ التحصیلی در این رشته استخدام شد و با ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر وضعیت شغلی بهتری پیدا کرد.

تماس با کنکور مشاور

👈 رشته رادیولوژی

اگر دنبال رشته ای هستید که در بیمارستان مشغولتان کند اما کمترین ارتباط با خون و خون ریزی و بیمار بدحال را داشته باشید پیشنهاد میکنم سراغ رشته رادیو لوژی برید.رشته رادیو لوژی را با نام اختصاری پرتو شناسی میتوانید در دفترچه انتخاب رشته مشاهده کنید.

👈 رشته اعضای مصنوعی

رشته اعضای مصنوعی جز رشته هایی است که تا حدودی نا شناخته میباشد و چشم خیلی از داوطلبان در زمان انتخاب رشته دور میماند در حالی که جز رشته های خوب و پر درآمد کادر درمان است و کاربرد بسیار زیادی در بهبود افرادی که دچار قطع عضو شده اند دارد. با کمی زیرکی و انتخاب رشته مناسب میتونید از داوطلبانی که حتی رتبه بهتری نسبت به شما دارند پیشی بگیرید و در این رشته قبول شوید.

شما میتونید با مطالعه مقاله معرفی رشته اعضای مصنوعی با این رشته بطور کامل آشنا بشید.

👈 رشته مامایی

حسن رشته مامایی این است که تنها خانوم ها امکان انتخاب این رشته را دارند و با توجه به ظرفیت های خوب این رشته در دانشگاه های دولتی و آزاد با رتبه نه چندان عالی هم میشه نتیجه گرفت و در این رشته پذیرفته شد.قطعا این رشته هم دارای بازار کار قطعی است و در شهر های کوچک بسیار تاثیر گذار است.

👈 فوریت های پزشکی

یکی دیگر از بهترین رشته های تجربی رشته اورژانس است که جز رشته های نیمه متمرکز و دارای مصاحبه و البته استخدام قطعی کادر اورژانس کشور میباشد.میتوان در این رشته برای مقطع کاردانی و کارشناسی انتخاب رشته کرد.

👈 دانشگاه فرهنگیان

داوطلبانی که به شغل های دبیری علاقه مند هستند و میخواهند از ابتدا استخدام شوند میتوانند کد رشته های مربوط به فرهنگیان را که یک دانشگاه دارای شرایط خاص است را انتخاب کنند.آقایونی که در این دانشگاه پذیرفته میشوند از خدمت سربازی معاف خواهند شد.

👈 رشته بهداشت عمومی

درست که این رشته جز رشته های پیراپزشکی نیست اما در  مجموعه وزارت بهداشت قرار میگیرد و میتوان در مقاطع بالاتر تغییر رشته داد همچنین بازار کار نسبتا قطعی در این رشته بهداشت عمومی وجود دارد و امکان استخدام در بیمارستان نیز میسر است.

👈 رشته پروتز های دندانی

داوطلبانی که میخواهند به نوعی در روند درمان دندان و کادر دندان پزشکی کشور باشند میتوانند وارد رشته پروتز دندان شوند و بعنوان رشته ای که به دندان پزشکان جهت درمان بهتر و قطعی تر کمک میکند شوند و با اشتغال در لابراتوارهای دندان سازی فعالیت داشته باشند.

چند نکته مهم در مورد بهترین رشته های پزشکی

بغیر از رشته های پزشکی ۶ رشته بعدی که گفته شد با ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر پروانه تاسیس مطب دریافت میکنند و میتوانند بصورت مستقل مشغول بکار شوند.

برای تمامی رشته های مقطع کارشناسی بعد از فارغ التحصیلی امکان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی و ورود به رشته پزشکی زیر نظر دانشگاه تهران وجود دارد.

گذراندن طرح یا سربازی برای آقایون در تمامی رشته های پیراپزشکی الزامی است حتی افرادی که بعد از پزشکی عمومی در ۳ رشته پزشکی و گذراندن طرح پزشکی عمومی موفق به قبولی در تخصص میشوند هم باید طرح ۲ ساله بعد از تخصص را بگذرانند.

بهترین رشته های تجربی از نظر درآمد

بهترین رشته های تجربی از نظر درآمد

انتخاب بعضی از داوطلبان کنکور صرف نظر از علاقه و شرایط کاری و حتی واحد های درسی رشته انتخاب شده درآمدی است که در آینده نصیب داوطلب میکند.اگر بخواهیم بهترین رشته های تجربی از نظر درآمد را نام ببریم میتوانیم این رشته ها در در اولویت بگذرایم.

توجه

ملاک ما از نظر درآمد، درآمدی حداقل ۳ برابر درآمد عرف جامعه است بنابراین تمام رشته های از نظر درآمدی میتوانند شرایطی خوبی را تجربه کنند اما قطعا تمامی رشته های تحصیلی نمیتوانند داوطلب را از ثروت مندان جامعه قرار دهند!

👈 رشته دندان پزشکی

این رشته با تقاضای زیاد در کشور از نظر بیماران مواجه است و با توجه به مراجعین زیاد و هزینه های سنگین دندان پزشکی جز رشته های با درآمد بالا محسوب میشود.فارغ التحصیلان رشته دندان پزشکی حتی در همان سال های ابتدایی اشتغال بدون تاسیس مطب هم میتوانند درآمدهایی تا حدود ۸۰ میلیون تومان در ماه داشته باشند.

واضح است با کسب تجربه و شناخته شدن و البته ادامه تحصیل و دریافت تخصص و تاسیس مطب و حتی عضویت در هیئت علمی دانشگاه ها دندان پزشکانی هستند که به درآمد های میلیاردی در ماه میرسند.

👈 رشته پزشکی عمومی

رشته پزشکی مانند دندان پزشکی زود بازده نیست و نمیتوان از فارغ التحصیلان پزشکی عمومی انتظار درآمد بالایی داشت اما با دریافت تخصص و ورود به حوزه جراحی این رشته هم جز رشته های بسیار پولساز و پر درآمد و البته حساس است.

اگر سختی های تحصیل طولانی در این رشته تحمل شود میتوان بطور قطع گفت پزشکان متخصص و فوق تخصص جز اقشاری از جامعه هستند که گاها درآمد های چند میلیاردی در ماه دارند و حتی برای گرفتن وقت ویزیت از آن ها باید چندین ماه در نوبت بود.

👈 رشته داروسازی

رشته دارو سازی در شروع بکار شاید درآمد دو رشته قبلی را نداشته باشد اما با کمی صبر و تحمل و اجازه تاسیس داروخانه یا ورود به دیگر شاخه های داروسازی بطور تخصصی درآمد ها در این رشته هم بطرز عجیبی خوب است بعلاوه اینکه فشار و استرسی که روی پزشکان و دندان پزشکان است در دارو سازان کمتر دیده میشود.

👈 رشته فیزیو تراپی

با ادامه تحصیل در این رشته و دریافت پروانه مطب میتوان درآمد خوبی کسب کرد.همچنین فیزیوتراپ هایی هستند که جهت انجام کارهای درمانی به منازل مراجعه میکنند.دست مزد در رشته فیزیوتراپی بصورت ساعتی از بیمار دریافت میشود و با شناخته شدن در این رشته میتوان حتی به اندازه یک پزشک درآمد داشت.

👈 رشته کار درمانی و گفتار درمانی

تقریبا کاری مشابه به فیزیوتراپ ها در این رشته انجام میشود البته مخاطب و مراجعه کننده مانند رشته فیزیوتراپی عمومی نیست و صرفا افراد دارای معلولیت های جسمی و ذهنی و مخصوصا کودکان برای درمان به کار درمان و گفتار درمان مراجعه میکنند.

اگر شخصی در این رشته ها شناخته شود و بتواند با ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر پروانه تاسیس مطب بگیرد دقیقا مانند رشته فیزیوتراپی بر اساس جلسات درمانی هزینه دریافت میکند بعلاوه اینکه میتوان در این رشته حتی در ارگان های دولتی هم استخدام شد.

👈 رشته شنوایی سنجی و بینایی سنجی

احتمالا در زمان مدرسه و در دوران ابتدایی تحت معاینه قرار گرفته اید یا برای تعیین نمره عینک به پزشک مراجعه کرده اید.شاید باورتان نشود ولی اکثر افرادی که شما خیال میکردید پزشک بوده اند شنوا سنج یا بینا سنج بوده اند و توانسته بودند مطب تاسیس کنند.

درآمد در این دو رشته به اندازه رشته های قبلی نیست اما با توجه به گستردگی کاری در این دو رشته و امکان کار شخصی یا کار با ارگان های دولتی میتوان بطور همزمان از چند جا درآمد داشت و از حد معمول جامعه در سطح خوبی قرار گرفت.

👈 رشته های پرستاری، اتاق عمل ،هوشبری ،رادیولوژی ،مامایی ،اعضای مصنوعی

بعد از طبقه بندی درآمدی گفته شده میتوان سراغ این رشته ها رفت.این رشته ها هم جز رشته هایی هستند اکثریت افراد شاغل در آن ها میتوانند عرف جامعه حتی از مهندس ها درآمد و امنیت شغلی بیشتری داشته باشند.

البته حتما نیاز است تا بطور همزمان در چند جا کار کنند و ساعت کاری زیادی برای کسب درآمد صرف کنند.بهتر است بگوییم شاغلین این رشته ها شاید زندگی لاکچری و ثروتمندانه ای نداشته باشند اما در تهیه الزامات زندگی مانند مسکن یا ازدواج و هزینه های جاری زندگی دچار مشکل نخواهند شد.

👈 سایر رشته های تجربی

مابقی رشته ها جز درآمد های معمول جامعه هستند و قطعا جز پردرآمد ها محسوب نمیشوند اما اگر داوطلب کار نتواند نتیجه مناسب کسب کند یا صرفا شرایط کاری خاصی مدنظرش باشد چاره ای جز ورود به این رشته ها را ندارد.

بهترین رشته های تجربی از نظر راحت بودن دوران تحصیل

بهترین رشته های تجربی از نظر راحت بودن دوران تحصیل

تمامی داوطلبان کنکور تجربی فارغ از هر نتیجه ای که بدست آمده در زمان انتخاب رشته صرفا نباید به شغل و درآمد در آینده فکر کنند و حتما باید سختی و راحتی آن رشته هم در نظر بگیرند.متاسفانه اکثر داوطلبان فکر میکنند کنکور سراسری و موفقیت در آن آخرین مرحله است و بعد از قبولی به راحتی میشه مدرک گرفت یا شاغل شد یا مثل آب خوردن پول دار شد.

خیلی از داوطلبان حتی با نتایج خوب وقتی وارد دانشگاه میشوند و واحدهای تخصصی آن رشته بعد از معمولا ۲ ترم شروع میشود احساس کم آوردن دارند و متاسفانه تعدادی هستند که نمیتوانند بموقع درسشان را تمام کنند و حتی مجبور به انصراف میشوند.

همین دیدگاه اشتباه باعث شده تا خیلی ها به دنبال خریدن صندلی یا تقلب در کنکور باشند و بعد از اینکه به هر نحوی میتوانند با این روش در رشته ای خوب قبول شوند معمولا به سرعت در میان دیگر هم کلاسی ها از نظر درسی نابود میشوند.

پیشنهاد ما به شما : سختی های رشته پزشکی

توجه

هیچ رشته راحتی در هیچ زیر گروه آزمایشی وجود ندارد و در اینجا هدف قیاس رشته ها با یکدیگر است و میتوان گفت رشته ها یا سخت هستند یا خیلی سخت!

از جمله بهترین رشته های تجربی از نظر راحتی در دانشگاه

👈 رشته دندان پزشکی

در میان رشته های پزشکی قطعا رشته دندان پزشکی نسبت به پزشکی عمومی و داروسازی راحت تر است و میتواند زودتر به اتمام برسد.در میان رشته های پزشکی رشته داروسازی و پزشکی بطرز عجیبی واحد های درسی سختی دارد همچنین واحد های بیمارستانی زیادی را شامل میشود.

👈 رشته فیزیوتراپی

👈 رشته تغذیه

👈 رشته کار درمانی و گفتار درمانی

👈 رشته شنوایی سنجی و بینایی سنجی

👈 رشته اعضای مصنوعی

این رشته ها هم بازار کار خوبی دارد و هم از نظر درسی دانشجویان سختی چندانی تحمل نمیکنند و واحد های عملی یا همان کارآموزی هم به اندازه مناسب در نظر گرفته شده است در کل میتوان گفت این مجموعه جز رشته های شیک محسوب میشوند.

👈 دیگر رشته های پیراپزشکی

دیگر رشته های پیراپزشکی از نظر واحد های درسی و تئوری برای دانشجویان دردسری ایجاد نمیکند حتی اگر دانشجو رتبه خیلی خوبی در کنکور نداشته باشد یا پتانسیل بالایی در او نباشد تنها سختی کار واحد های کار آموزی و شیفت های عصر و شب است.

👈 مابقی رشته های تجربی

بقیه رشته ها از کمترین واحد عملی و کار آموزی و حتی طرح اختیاری برخوردار است و قطعا دانشجویان میتوانند با کسب نمرات تئوری مناسب به راحتی فارغ التحصیل شوند و وارد بازار کار شوند.

❗❗ هشدار ❗❗

دوباره تاکید میکنیم رشته راحت و آب خوردن و یا بدست آوردن موقعیت شغلی براحتی امکان پذیر نیست و حتما باید با داشتن علاقه و صبر و تحمل به مرور به موفقیت رسید.

بهترین رشته های تجربی برای خانم ها

در کنار تمام اولویت هایی که گفته شد معمولا خانواده ها روی شغل فرزند دختر حساس هستند و گاها پیش می آید که دختر خانومی نتیجه بسیار خوبی در کنکور گرفته اما خانواده اجازه انتخاب هر رشته ای را به او نمیدهند.

در نتیجه میتوانیم چند رشته را که برای خانوم بسیار مناسب است نام ببریم.برای اولویت بندی رشته های مناسب برای خانم ها حتما به این دو اولویت توجه کنید.

ساعت کاری

اگر نمیتوانید در شیفت شب در محل کار باشید یا کلا حالت های گردشی کاری را دوست ندارید پیشنهاد میکنم وارد رشته های پزشکی و پیراپزشکی نشوید چون الزاما چه در زمان دانشجویی و چه در زمان کار باید بطور گردشی در تمام ساعات شبانه روز سرکار باشید.

محیط کاری

اگر روی محیط کاری حساس هستید و حتما میخواهید همکاران شما همه خانم باشند باید قید خیلی از رشته ها را بزنید و انتخاب رشته را محدود به چند کد رشته کنید.

این رشته ها برای خانم ها بسیار مناسب است

✅ رشته های دبیری(دانشگاه فرهنگیان)

✅ رشته بهداشت عمومی

این دو رشته از نظر ساعت کاری اکثر صبح کار هستند و لازم نیست عصر یا شب در محل کار باشند همچنین اکثر همکاران در محیط کار خانم هستند پس اگر حساسیت های زیادی دارید تنها رشته های خوبی که بازار کار هم دارد این ها هستند.

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

زمانی که حرف از مهاجرت زده میشود میتوان مهاجرت را در دو دسته اصلی تقسیم بندی کرد.

مهاجرت تحصیلی

این مهاجرت مخصوص افرادی است که میخواهند از ابتدا یا برای ادامه تحصیل وارد کشور دیگری شوند که احتمالا بعد از پایان تحصیل در همان کشور مشغول بکار شوند.

مهاجرت کاری

افرادی که دارای مدرک تحصیلی هستند و دنبال اقامت کاری میباشند تا با کار در کشوری دیگر بر اساس تخصصشان به رویاهای خود برسند میتوانند از این طریق اقدام کنند.

مراحل اصلی مهاجرت تحصیلی یا کاری(job offer)

👈 دریافت مدرک زبان معتبر

👈 ترجمه رسمی مدارک تحصیلی

👈 ترجمه ریز نمرات

👈 پذیرش تحصیلی از دانشگاه

👈 پذیرش کاری

👈 داشتن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

👈 در صورت نیاز ارائه اضهار نامه بانکی

بعد از اینکه این مراحل سپری شد باید کشور مورد نظر را انتخاب کرد تا با حضور در سفارت روال اداری طی شود و ویزا مورد نظر صادر شود.بعد از آن میتوان در یکی از رشته هایی که برای مهاجرت عالی هستند در آمریکا یا اروپا یا کشورهای خلیج فارس اقامت گرفت.

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به آمریکا

👈 دندان پزشکی

👈 تخصص یا دستیاری پزشکی

👈 داروسازی

👈 فیزیوتراپی

👈 کاردرمانی

👈 پرستاری

👈 زیست شناسی

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به کانادا

👈 دندان پزشکی

👈 پزشکی و دستیاری پزشکی

👈 داروسازی

👈 فیزیوتراپی

👈 پرستاری

👈 نانو پزشکی

👈 رشته های زیر مجموعه زیست شناسی

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به اروپا

👈 دندان پزشکی

👈 داروسازی

👈 فیزیوتراپی

👈 پرستاری

👈 بهداشت عمومی

👈 دام پزشکی

👈 دستیاری یا تخصص پزشکی

👈 زیست شناسی ها

توجه

در رابطه بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به اروپا بصورت کلی رشته ها مطرح شده است و با توجه به نیاز کشورهای اروپایی چه در ناحیه اتحادیه اروپا چه در کشور های دیگر ممکن است رشته ای بیشتر مورد تقاضا باشد و رشته ای کمتر مورد توجه قرار گیرد.

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به کشورهای حاشیه خلیج فارس

با توجه به نزدیکی این کشور ها به ایران همچنین وجود امکانات خوبی که دارند و البته ارزش بالای پول ملی بسیاری از سراسر جهان برای مهاجرت در شغل های مختلف وارد کشور های عربی حاشیه خلیج همیشه فارس میشوند.

نکته ای که در کشورهای عربی قابل توجه است این است که مانند اروپا و آمریکا اقامت بطور دائم و به سادگی صادر نمیشود و میتوان گفت شخص به نوعی بطور موقت در آن کشور ساکن و مشغول به کار خواهد بود.

👈 دندان پزشکی

👈 تخصص پزشکی

👈 داروسازی

👈 فیزیوتراپی

👈 کار درمانی

👈 پرستاری

👈 بهداشت عمومی

👈 دام پزشکی

نتیجه گیری

اگر میخواهید بهترین رشته های تجربی را نسبت به خودتان بشتاسید کافیست از نظر تحصیلی و شغلی و توانایی های شخصی خودتان بررسی کنید. با خواندن این مقاله قطعا جای سوالی برای انتخاب رشته عالی نمیماند.

شما میتوانید همین حالا از مشاوره کنکور تجربی و برنامه ریزی کنکور تجربی آکادمی کنکور مشاور استفاده کنید!

آکادمی کنکور مشاور بعنوان مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی و کنکور میتواند با آزمون استعداد یابی و تعیین سطح شما را در انتخاب رشته خوب کمک کند. فاصله شما با ما تنها یک تماس است!

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید