لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

تقویت حافظه برای کنکور

تقویت حافظه برای کنکور

کنکوری های زیادی هستند که به دنبال تقویت حافظه برای کنکور میباشند تا این حجم زیاد و سنگین مطالب را وارد حافظه بلند مدتشان کنند.میشه گفت حافظه و تمرکز از مهم ترین مواردی است که در سال کنکور میتواند نتیجه گرفتن داوطلبان را تضمین کند.

آکادمی کنکور مشاور در این مقاله به بررسی تقویت حافظه برای کنکور میپردازد همچنین به شما خوراکی ها و داروهایی که باعث بالا رفتن قدرت حافظه و تمرکز میشود را معرفی میکنیم.تا انتهای این مقاله با ما همراه شد و نظراتتو در رابطه با این موضوع برای ما و بقیه کامنت کن.

راه های تقویت حافظه برای کنکور

بالا بردن قدرت حافظه به این موضوع ربطی ندارد که شما دارای بیماری خاصی هستید یا آلزایمر دارید بلکه هدف در اینجا نشان دادن راه هایی است که داوطلبان کنکور سراسری بتوانند با تقویت حافظه ماندگاری ذهنی بیشتری برای مباحث درسی داشته باشند.

چند روش مرسوم تقویت حافظه

چند روش مرسوم تقویت حافظه

👈 مدیتیشن انجام بده

مدیتیشن در چند نوع وجود دارد و در واقع به زمانی گفته میشود که شخص با هماهنگی نفس کشیدن و تمرکز روی آن میتواند فارغ از جهان بیرون متمرکز شود و فقط به موضوع دلخواه فکر کند.این موضوع باعث آرامش و رفع استرس و بالا رفتن تمرکز و در نتیجه تقویت قدرت حافظه میشود.

👈 بازی کن

میتونی برای درگیر کردن مثبت ذهنت بازی هایی مثل سودوکو ،شطرنج یا پازل انجام بدی که بسیار در تقویت حافظه تاثیر گذار هستند.

👈 ورزش کن

کافیه روزی حدود نیم ساعت ورزش هوازی و سبک و حتی پیاده روی داشته باشی همین موضوع علاوه بر سلامت جسمانی باعث گردش خون صحیح در بدن تو میشود و با رسیدن اکسیژن کافی به مغز حافظه تقویت خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما : راه های افزایش سرعت تست زنی

👈 زبان جدید یاد بگیر

همین که در روز و قبل از خواب بتونی بین ۱۰ تا ۲۰ لغت جدید یاد بگیری و بخوابی به طرز عجیبی باعث بالا رفتن قدرت حافظه شما میشود.

👈 خوب بخواب

خواب بطرز معجزه آسایی هم در جسم و هم روان تاثیر گذار است. زمانی که به اندازه میخوابید نه از نظر جسمی و نه روانی خسته نخواهید بود در نتیجه با حداکثر تمرکز فعالیت روزانه را شروع میکنید خب همین موضوع میتواند حافظه شما را تقویت کند.

با انجام همین چند کار ساده که وقت چندانی هم از شما نمیگیرد براحتی میتونید باعث تقویت حافظه برای کنکور شوید البته تاثیرات مثبت این کارها در ادامه زندگی هم با شما خواهد بود.حالا میخوایم چند تا از کارهایی که نباید انجام بدید را هم بگیم:

👈 الکل مصرف نکن حتی بصورت مقطعی

👈 سیگار نکش

👈 مواد مخدر مصرف نکن

👈 غذاهای چرب نخور

👈 بیش از حد نخواب

اگر بتونی حداقل در سال کنکور این موارد را رعایت کنید بهتون قول میدم که حافظه خوبی برای حفظ مطالب درسی خواهید داشت و نتیجه گرفتن شما قطعی است. البته بغیر از راه هایی که گفته شد برای قوی کردن حافظه بلند مدت حتما باید یکار دیگه هم بکنید:

حاظفه در دو دسته قرار میگیرد:

👈 حافظه کوتاه مدت

👈 حافظه بلند مدت

زمانی شما برای کنکور موفق میشید که حافظه بلند مدت شما تقویت شود یعنی مطالبی که چندین وقت قبل خوانده شده است همچنان در ذهن شما ماندگاری داشته باشد. برای تقویت حافظه بلند مدت باید بدون شک تمرین و تکرار فراوان داشت.

زمانی که مطلبی خوانده میشود حتما باید تست های آموزشی در حین مطالعه زده شود و بعد از مدتی تست های زمان دار زده میشود.

در برنامه ریزی باید زمانی به مرور و جمع بندی اختصاص داده شود و در نهایت قدم آخر یعنی مرور و جمع بندی نهایی باید با زدن تست های فراوان انجام شود.

با این روش بارها مطالب برای داوطلب تکرار میشود و همین موضوع مطالب را در حافظه بلند مدت قرار میدهد. در نتیجه با برآیند دو روش گفته شده در حافظه شما معجزه ای رخ میدهد و موفقیت تضمین خواهد شد!

برای تقویت حافظه برای کنکور چی بخوریم؟

برای تقویت حافظه برای کنکور چی بخوریم؟

علاوه بر روش هایی که گفته شد یک سری از خوراکی ها هستند که در روند فعالیت مغز تاثیر گذار هستند و میتونن قدرت حافظه را بالا ببرند.حتما در رژیم غذاییت اینارو قرار بده:

👈 روغن ماهی

روغن ماهی دارای امگا ۳ فراوان است که بشدت در عملکرد مغز تاثر دارد. میتونید قرص های روغن ماهی تهیه کنید و بصورت روزانه یا هفتگی مصرف کنید.

👈 سبزیجات و میوه تازه

سبزیجات دارای فیبر فراوان هستند و میوه ها هم دارای ویتامین هستند.با مصرف این ها عملکرد سیستم گوارش و سایر اعضای بدن تقویت میشود در نتیجه مغز با حداکثر قدرت کار میکند و حافظه تقویت خواهد شد.

👈 زرد چوبه

از این ادویه در غذا حتما استفاده کن.زرد چوبه سرعت جریان خون به مغز را افزایش میدهد.

👈 آجیل

به دلیل داشتن فیبر فراوان باعث افزایش عملکرد مغز و حتی روده میشود. بادام ،بادام هندی و بادام زمینی هم جز دانه های روغنی غیر اشباع مفید و سالم هستند.

👈 غذاهایی که پلی فنل دارد

شکلات تلخ، چای سبز ،قهوه و روغن زیتون حاوی پلی فنل هستند و میتوانند باکتری های مفید روده را افزایش دهند و عملکرد شناختی مغز را تقویت کنند در نتیجه با بالا رفتن عملکرد مغز حافظه تقویت خواهد شد.

👈 آووکادو بخور

آووکادو سرشار از منزیم است که بسیار در عملکرد مغز تاثیر گذار است.

خیلی از موارد دیگر برای تقویت حافظه میتوان نام برد که تقریبا در همه جا پیدا میشوند و قیمت زیادی هم ندارند. مانند کشمش مویز، کوندور ،زغال اخته ،شیر و انواع آب میوه ها که واقعا برای سال کنکور دیگه لازم نیست همه این ها مصرف شود.

شما میتوانید با انتخاب چند خوراکی و مصرف منظم آن ها در برنامه غذایی حافظه را تقویت کنید. خوراکی هایی را انتخاب کنید که از خوردنش لذت میبرید و بیشتر در دسترس شما است و در طول هفته و ماه مصرف کنید.

تماس با کنکور مشاور

داروهای تقویت حافظه

علاوه بر روش ها و مواردی که گفته شد که همگی جنبه طبیعی و غیر شیمیایی دارند و دانسته و ندانسته قابل مصرف هستند خیلی از داوطلبان کنکور علاقه دارند بدون زحمت فقط با خوردن دارو همان عملکرد را به مغز بدهند.

مطلب پیشنهادی به شما : تاثیر هوش برای موفقیت در کنکور

این روش را نه تایید میکنیم و نه رد و پیشنهاد میکنیم قبل از استفاده از هر دارویی حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید.

برای تقویت حافظه برای کنکور میشه از این داروها استفاده کرد:

👈 قرص نوروفیت آپوویتال

👈 قرص گیاهی جینکورا

👈 قرص منتال انرژی یروویتال

👈 قرص ممورال

👈 قرص رد جینسینگ ویتامین هاوس

👈 ویتامین D

👈 ویتامین B6

قرص هایی که گفته شد از معروف ترین قرص های تقویت حافظه هستند که بیشتر برای بیماران دچار آلزایمر تجویز میشود ولی خب افراد عادی زیادی هم هستند که مصرف دارند.

در واقع این قرص ها مکمل های غذایی گیاهی و شیمیایی هستند که عملکردی مشابه مواردی که توضیح داده شد دارند با این تفاوت که دیگه لازم نیست شما برای تقویت حافظه از چندین مورد استفاده کنید چرا که قرص بطور اتوماتیک در چند مورد را در خود جا داده است.

البته بازهم تاکید میکنم که مصرف هرگونه دارو و قرصی نیاز به تجویز پزشک دارد و نمیتوان حتی برای تقویت حافظه سراغ هر گونه دارویی رفت چه بسا اثرات بدی داشته باشد.

داروهایی که به هیچ عنوان نباید برای تقویت حافظه برای کنکور مصرف شود

ریتالین و ترامادول جز داروهایی است که برای افزایش تمرکز و از بین بردن درد و ایجاد حس بیخیالی و لختی تجویز میشود. این داروها معمولا به افرادی که دارای بیماری های اعصاب و روان و درد های استخوانی و مفصلی هستند تجویز میشود.

متاسفانه خیلی از دانش آموزان و دانشجویان برای بالا بردن قدرت تمرکز در زمان درس خواندن دچار اشتباه میشوند و از این قرص ها استفاده میکنند در حالی که اصلا به موارد تجویز این دارو ها توجهی نداشته اند و تنها اثر بالا بردن قدرت تمرکز را در نظر گرفته اند!

مصرف این دارو ها قطعا اعتیاد آور است و اثرات منفی در دراز مدت روی جسم و ذهن میگذارد.حتی اگر شما با این مصرف این داروها بتوانید در کنکور موفق شوید در ادامه زندگی با چالش های جدی حتی ترک اعتیاد مواجه خواهید شد.

استفاده از آمفتامین

در بعضی از عطاری ها دیده شده است بجای قرص های لاغری و قرص های گیاهی افزایش حافظه قرص هایی حاوی آمفتامین تجویز میشود در واقع آمفتامین همان شیشیه یا کریستال است و قطعا حافظه را تقویت خواهد کرد و تمرکز شگفت انگیزی به مصرف کننده میدهد!

اما واقعا لازم و ضروری است با این همه روشی که گفته شد برای تقویت حافظه در سال کنکور سراغ شیشه رفت؟!

خانواده ها مراقب باشند…

نتیجه گیری

در این مقاله متوجه شدیم با مصرف خوراکی های طبیعی و البته خوشمزه و انجام یک سری موارد تخصصی در رابطه با نوع برنامه ریزی و تست زدن میشه تقویت حافظه برای کنکور داشت.البته چند دارو هم برای تقویت حافظه معرفی کردیم که حتما برای مصرف نیاز به نظر پزشک دارد.

شما عزیزان میتونید برای ارتباط با مشاوران کنکور مشاور همین الان با ما تماس بگیرید و در کمترین زمان ممکن به مشاور متصل شوید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید