لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

برنامه ریزی تابستان برای کنکور تجربی

👈 برنامه ریزی برای تابستان کنکور تجربی بعنوان اولین مرحله برای ورود به ماراتن کنکور میباشد و خیلی از داوطلبان چون هیچ آشنایی با برنامه ریزی کنکور یا کلا کنکوری خوندن ندارن نمیدونن از کی و از کجا و چطوری باید شروع کنند.

ما در این مقاله به شما می آموزیم که برنامه ریزی برای تابستان کنکور تجربی با توجه به اهمیت بالایی که دارد چطور باید صورت گیرد تا این زمان طلایی حدود ۳ ماهه بعد از امتحانات نهایی هدر نرود. تا انتهای این مقاله با کنکور مشاور همراه باش تا با قدرت برنامه ریزی رو برای تابستون شروع کنی.

اهمیت برنامه ریزی و شروع مطالعه از تابستان

برنامه ریزی تابستان برای کنکور تجربی

👈 برای موفقیت و پیروزی در هر کاری بدون شک باید برنامه ریزی داشت!درسته یا شک داری؟

👈 کنکور هم کار بزرگی محسوب میشه چرا؟

👈 چون قراره نتیجه این ۱۲ سال درس خوندن مشخص بشه!

👈 چون قراره تکلیف بقیه عمرمون مشخص بشه!

👈 چون همینجاست که شغل و درآمد و جایگاه اجتماعی تعیین میشه!

👈 پس لطفا با خودت و ما تعارف نکن و نجنگ و دنبال توجیه و بهونه هم نباش!

کنکور درست یا غلط نقطه عطفی در زندگی همه دانش آموزان است که یا میتونه یکیو به عرش ببره یا یجور زمین بزنه که طرف تا آخر عمرش نتونه از جاش پا بشه!

وقتی تو هوای سرد ماشینو روشن میکنیم معمولا چند دقیقه ای صبر میکنیم که ماشین گرم بشه یا وقتی راه افتادیم اولش آروم میریم تا ماشین گرم بشه و بهش فشار نیاد. تابستون هم برای کنکوری ها دقیقا حکم همین گرم کردنو داره.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره کنکور تجربی

وقتی تازه قراره وارد حال و هوای کنکور بشی و حتی تا الان اصلا بهش فکرم نمیکردی لازمه این مدت چند ماهه نم نم گرم شی برای ادامه سال!

لازمه در جریان قرار بگیری و صحیح خطا کنی و ذهنتو آماده کنی برای موفقیت!

👈 پس نتیجه گیری میکنیم تابستون مثل همون زمان چند دقیقه گرم کردن ماشینه یا مثل زمانیه که ورزشکاری قبل از مسابقه در حال گرم کردن خودشه.

گرم کردن اجباری و الزامیه در غیر اینصورت ماشین یا اون ورزشکار آسیب میبینه برای کنکور هم همینه حتما باید گرم کنی تا راه بیوفتی اگر تابستون اینکارو نکنی مجبوری در حین سال تحصیلی انجامش بدی حالا آسیبش چیه؟

خیلی سادست یه عالمه زمان از دست میدی و از رقبا مثل آب خوردن عقب میوفتی…

چون برنامه ریزی برای تابستون کنکور تجربی یا کنکور هر رشته دیگه ای و کلا ذات برنامه ریزی بسیار مهم و فنی است باید حتما درست اصولی انجامش بدی که ۲ راه داری:

👈 یا خودت اینکارو میکنی که پیشنهاد میکنم با مشاور تحصیلی خوب یا مشاور مدرسه حتما مشورت کنی و بعد برنامه ریزی انجام بدی تا زمان صحیح و خطا کردن تا حد زیادی کم شه

👈 یا صفر تا صد این موضوع رو به مشاور تحصیلی با تجربه یا رتبه برتر میسپاری که واست انجامش بده البته یادت نره انتخاب مشاور بسیار مهمه. مشاور دقیقا مثل مربی توعه اگر درست مربیگری نکنه نتیجه چیزی جز باخت نیست!

بعد از این دیگه یه برنامه با ساعت مشخص مطالعه روزانه داری تا شروع کنی به درس خوندن و در مسیر موفقیت قرار بگیری.

میدونم درس خوندن تو تابستون واقعا عذاب آوره چون عادت کرده بودی بعد از امتحانات مدرسه استراحت کنی و با دوستات از تابستون لذت ببری ولی خوب از قدیم گفتن یک سال بخور نون و گندم بقیه عمرتو چلو کباب بخور!

امیداورم تا اینجای کار با مثال هایی که زدیم متوجه شده باشید که برنامه ریزی تابستان کنکور چقدر مهمه و برای رسیدن به رتبه و رشته خوب و البته دانشگاه خوب چقدر میتونه کمک کنه.

حالا که اینقدر خوب و با دقت گوش دادید میریم سراغ نحوه برنامه ریزی تابستان برای کنکور تجربی.

نحوه انجام برنامه ریزی تابستان برای کنکور تجربی

نحوه انجام برنامه ریزی تابستان برای کنکور تجربی

فرض میکنیم داری از راه دوم برنامه ریزی انجام میدی یعنی اومدی پیش یک مشاور تحصیلی خوب و با تجربه و میخواد بهت مرحله به مرحله توضیح بده تا خودت بتونی به راحتی برنامه ریزی انجام بدی.

البته اگر اینکار واست سخته میتونی همین الان با ما تماس بگیری تا تلفنی برنامه ریزی واست انجام شه.

👈 خب بریم سراغ مراحل برنامه ریزی

اول اینکه کاغذ و قلم خیلی با سلقیه و درست و حسابی کنار دستت باشه.

👈 باید تعین سطح انجام بدیم

خوشبختانه در حال حاضر فقط قراره دروس اختصاصی در کنکور بیاد پس با دقت ۵ تا درس اختصاصی تجربی بدون تعارف با خودمون باید تعیین سطح شه.

تعیین سطح یعنی مشخص کنیم در هر درس و مبحث نقاط ضعف و قدرت چطور است با اینکار متوجه میشیم روی چه مباحثی باید زمان بیشتری بزاریم یا مطالبی که مسلط هستیمو چطور با سرعت بیشتری ازشون عبور کنیم.

همچنین تعین سطح باعث میشه منابع کمک آموزشی مناسبی تهیه کنیم و الکی پول کتاب ندیم البته مهم تر اینکه زمان برای صحیح و خطا کردن از دست نره. برای هر درس اختصاصی چندین منبع کمک آموزشی در سطوح مختلف وجود داره وقتی تعین سطح میشی و سطحت مشخص میشه منبع کمک آموزشی مناسب خودتو تهیه میکنی.

قرار نیست هر کس هرچی خرید شما هم بری بخری یا اشتباه فاحش بچه ها اینه که منابع آموزشی رتبه های برتر کنکور یا حتی برنامه ریزی اونارو تقلید میکنند جدا از اینکه سطح خودشون و اون رتبه برتر در نظر گرفته شده باشه!

👈 اولویت بندی خواندن دروس اختصاصی

بعد از اینکه تعین سطح انجام شد برای برنامه ریزی روزانه باید ترتیب خواندن دروس مشخص شود.پیشنهاد میکنیم مهم ترین درس یا درسی که خیلی بهش علاقه مند هستید بعنوان درس اول برای شروع برنامه روزانه در نظر گرفته شود.

زمانی که اینکارو میکنی انگیزه بیشتری برای ادامه روز داری و البته خسته و بی حوصله هم نیستی همچنین با توجه به انرژی بالای اول صبح مطالب بهتر و ماندگار تر وارد ذهنت میشه در واقع با اینکار مهم ترین درس با بالاترین گیرایی خوانده میشه.

👈 اولویت بندی دروس پایه

زمانی که تابستون میخوای شروع به درس خوندن و برنامه ریزی کنی بهتره دروس پایه خونده شه یعنی از ابتدا تا انتهای تابستون دروس دهم و یازدهم بسته شه که بر اساس اولویت اول باید دروس دهم تموم شه و بعد از اون بری سراغ دروس یازدهم.

ساعت مطالعه روزانه در برنامه ریزی برای تابستان کنکور تجربی

ساعت مطالعه روزانه در برنامه ریزی برای تابستان کنکور تجربی

ساعت مطالعه که در همین سایت مفصل راجع بهش صحبت کردیم یکی دیگه از دغدغه های دانش آموزان است و حتما باید با دقت ساعات مطالعه روزانه را مشخص کنیم.

منطقی این است که ساعت مطالعه را با روزی تنها ۶ ساعت آغاز کنید و هر ۲ هفته ۳۰ دقیقه به ساعت مطالعه اضافه کنید.

برای مثال اگر تیر ماه با روزی ۶ ساعت آغاز شود در پایان تیر ساعت مطالعه به ۶ ساعت و نیم در پایان مرداد ۷ ساعت و نیم و در پایان شهریور با شروع سال تحصیلی به ۸ ساعت و نیم میرسد.

به هر حال تابستونه و فقط نباید درس خوند همونطور که میانگین ۷ ساعت در روز قراره درس بخونی از ۱۷ ساعت دیگه روز به نحو احسن استفاده کن!

نباید استرس کنکور داشتی باشی درسته تابستون تایم طلایی برای درس خوندنه ولی استراحت و تفریح هم برای آرامش ذهنی و حفظ انرژی برای یک ماراتن بزرگ الزامیه!

مطلب پیشنهادی به شما : برنامه ریزی کنکور تجربی

👈 زدن تست های آموزشی و زمان دار

تست آموزشی: تست های آموزشی در حین درس خواندن زده میشه و بیشتر جنبه تمرین برای یادگیری مبحث خونده شده رو داره و اصلا مهم نیست چقدر زمان برای زدن تست صرف میشه باید تست های زمان دار برای جا افتادن مطالب کنکوری و آشنایی با تستی درس خوندن زده شه.

تست زمان دار: تست های زمان دار بعد از پایان مبحث مشخصی زده میشن.باید چند تست بطور رندوم از آن مبحث انتخاب کنیم و در ساعت مشخص مثلا برای هر تست ۱ دقیقه زمان گذاشته شود و تست ها را بزنیم. باید حتما درصد گیری کنیم تا روند پیشرفت مشخص شود همچنین بعد از زدن تست ها تحلیل و بررسی الزامیه.

در تست زدن اصلا نگران درست و غلط زدن تست ها مخصوصا در اوایل برنامه نباشید و بیشتر هدفتون این باشه که با تستی خوندن آشنا شید و با زدن تست ها مطلب عالی واستون جا بیوفته با همینکار شما قدم بزرگی در طی زمان به سمت کنکور بر میدارید.

👈 مرور و جمع بندی

بعد از اینکه دروس خوانده شد و تست ها هم زده شد در مقاطع زمانی خاص مثلا آخر هفته ها باید مرور و جمع بندی انجام بدیم. مرور از اوجب واجباته و با مرور هست که مطالب وارد حافظه بلند مدت شما میشه.

برای مرور باید از خلاصه نویسی هایی که کردیم استفاده کنیم و از آن مهم تر بهترین روش برای مرور و جمع بندی تست زدنه. تا جایی که میشه باید به تست زدن و سوالات کنکوری عادت کنید اینقدر باید این موضوع را تکرار کنیم تا سوالات واسمون تکراری شه.

👈 خلاصه نویسی

حتما یک دفتر آماده داشته باشید که به ۵ قسمت یعنی ۵ درس اختصاصی تقسیم شده باشد بعد از اینکه مبحثی از هر کدام از دروس مطالعه شد باید حتما نکات قابل توجه و البته نکاتی که با دیدن آن یاد مابقی مطالب میوفتیم را یاد داشت کنیم.

در خلاصه نویسی دقیقا مانند تقلب کردن باید عمل کنید و حداکثر مطالب را در حداقل جملات جا نمایی کنید.بهترین خلاصه نویسی زمانی است که یک فصل را در یک برگه جا میدهید و بعدا با خواندن همون یک برگه فصل براتون تکرار میشه.

هنگام درس خواندن بهتر است نکات ریز و مهم بصورت پا ورقی در کتاب درسی نوشته شود و خطوط مهم هایلات شود اینکار هم دقیقا نوعی خلاصه نویسی است و در زمان مرور برای بالا بردن سرعت فقط هایلایت ها و پا ورقی ها خونده میشه.

👈 آزمون آزمایشی

برای سنجش نهایی و همچنین منظم پیش رفتن برنامه ریزی انجام شده و قرار گیری در فضای آزمون حتما باید در آزمون های آزمایشی شرکت کرد.در کشور چندین موسسه آزمون آزمایشی برگزار میکنند که در همین سایت مقاله مفصلی در رابطه با تمام آزمون های آزمایشی و قیاس آن ها با یکدیگر نوشته شده.

بعد از اینکه آزمون آزمایشی مورد نظرتون انتخاب کردید حتما سعی کنید طبق مراحل گفته شده مباحث مورد نظر برای آزمون در برنامه ریزی جا نمایی کنید و حتما بعد از ظهر روز آزمون با استفاده از پاسخنامه تشریحی حتما آزمون را تحلیل و بررسی کنید.

هدف از شرکت در آزمون پیدا کردن نقاط ضعف و قدرت است همچنین آزمون باعث میشود برنامه ریزی با نظم و قدرت بیشتری جلو برود و بطور منظم علاوه بر مرور هایی که در طول برنامه انجام میدیم آزمون ها هم نوعی مرور و جمع بندی است چون هم تست زمان دار میزنیم و هم مجبوریم تحلیل و بررسی انجام بدیم.

👈 نتیجه گیری:

تابستان زمان ارزشمند برای جلو زدن از رقبا یا رسیدن به کسانی است که از پایه شروع به درس خواندن اصولی کرده اند.

تابستان زمانی ارزشمند برای راه افتادن و روشن کردن موتور برای یک سال تحصیلی مهم است.

برنامه ریزی تابستان تمرینی برای برنامه ریزی و صحیح و خطا کردن های کافی برای ادامه مسیر است.

آکادمی کنکور مشاور بعنوان مرکز تخصصی مشاوره کنکور با بکار گیری مشاورین با تجربه و رتبه برتر در کنکور تجربی سال های اخیر توانسته است باعث پیشرفت و تغیرات بسیاری در دانش آموزان با سطح پایین و متوسط شود و در نهایت نتیجه چیزی جز اتفاقی شگفت انگیز نبوده است!

شما هم میتونید تنها با یک تماس به خانواده بزرگ کنکور مشاور بپیوندید.همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید