لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

وام دانشجویی دانشگاه آزاد

وام دانشجویی دانشگاه آزاد

👈 وام دانشجویی دانشگاه آزاد مانند دیگر دانشگاه های کشور برای رفاه حال دانشجویان در نظر گرفته شده است و دانشجویان برای تسهیل در اموری مانند پرداخت شهریه ، ازدواج ، اجاره منزل یا مسائل درمانی میتوانند از وام های دانشجویی به روش کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت استفاده کنند.

برای گرفتن وام دانشجویی دانشگاه آزاد میتوان از چند طریق استفاده کرد و با ارائه مدارک مورد نظر بر اساس جدول های بالا مبالغ مور نظر را دریافت کرد.تا انتهای این مقاله همراه کنکور مشاور باشید تا صفر تا صد شرایط و مراحل دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد برایتان توضیح داده شود.

مبالغ وام های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

مبالغ وام های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان دانشگاه آزاد میتوانند از هم از خود صندوق رفاه دانشگاه آزاد وام دریافت کنند هم از صندوق رفاه وزارت علوم و یسری بانک هایی که با دانشگاه آزاد قرارداد دارند. در ادامه مبلغ هر کدوم از این وام ها رو بیان میکنیم.

وام صندوق رفاه دانشگاه آزاد
عنوان مبلغ
ضروری۱٫۲ میلیون تومان
کوتاه مدت۵۰ درصد از کل شهریه
میان مدت۵۰ درصد از کل شهریه
بلند مدت۵۰ درصد از کل شهریه
مسکنمجرد : ۵۰۰ هزار تومان | متاهل ۷۰۰ هزار تومان
قرض الحسنه تحصیلمجرد : ۵۰۰ هزار تومان | متاهل ۶۰۰ هزار تومان
قرض الحسنه ازدواج۱٫۵ میلیون تومان
وام صندوق رفاه وزارت علوم
عنوان مبلغ
وام بلند مدت شهریه کاردانی۵ میلیون تومان
وام بلند مدت شهریه کارشناسی۵ میلیون تومان
وام بلند مدت شهریه کارشناسی ارشد۱۰ میلیون تومان
وام بلند مدت شهریه دکتری۲۵ میلیون تومان
وام بانک ملی برای دانشجویان دانشگاه آزاد
عنوانمبلغ
کاردانی۵ میلیون تومان
کارشناسی۱۰ میلیون تومان
کارشناسی ارشد۱۵ میلیون تومان
دکتری۴۰ میلیون تومان

شرایط دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد

👈 برای دریافت وام های دانشجویی دانشگاه آزاد در ابتدا باید چند شرط کلی را دارا بود مانند:

✅ اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی دیگر از ادیان مشخص شده در قانون اساسی

✅ عدم اشتغال

✅ داشتن ضامن معتبر از قبیل کارمند رسمی یا پیمانی یا بازنشته دولت

✅ عدم مشکلات انظباطی و اخلاقی در حین و قبل از تحصیل

✅ عدم استفاده از بورسیه تحصیلی

با داشتن شرایط بالا میتوان مراحل دریافت وام دانشجویی را آغاز کرد البته برای دریافت این وام با توجه به وامی که قرار است دریافت شود باید شرایط لازم دیگر را داشت.

وام کمک هزینه تحصیلی

👈 وام کمک هزینه تحصیلی به دانشجویانی داده میشود که حداقل یک نیم سال در دانشگاه آزاد ثبت نام کرده باشند و به زبان ساده تر باید متقاضیان این وام حتما دارای اشتغال به تحصیل باشند. دقت کنید این وام در تمام طول تحصیل تنها یکبار پرداخت میشود.

وام کمک هزینه ازدواج

👈 اگر دانشجویی در حین تحصیل ازدواج کند تا یک سال بعد از تاریخ عقد فرصت دارد تا برای دریافت وام کمک هزینه ازدواج اقدام کند برای دریافت این وام ارائه عقد نامه و سند ازدواج الزامی میباشد.

وام کمک هزینه اجاره مسکن

👈 دانشجویان غیر بومی دانشگاه آزاد در صورتی که اجاره نامه معتبر همراه با کد رهگیری به دانشگاه ارائه کنند میتوانند از وام اجاره بها مسکن استفاده کنند.

وام ضروری

👈 دانشگاه آزاد برای شرایط خاص همچون بستری ، بیماری های خاص و زایمان وامی را در نظر گرفته است و دانشجویانی که در یکی از شرایط گفته شده باشند در اولویت دریافت وام قرار خواهند گرفت.

وام ها در دانشگاه آزاد همانطور که گفته شده در ۳ حالت پرداخت میشود:

وام کوتاه مدت

👈 دانشجو باید در حین تحصیل و حداکثر تا ۶ ماه بعد از دریافت وام اقساط را بطور کامل بپردازد.

وام میان مدت

👈 دانشجو باید در حین تحصیل و حداکثر تا ۱۲ ماه بعد از دریافت وام اقساط را بطور کامل بپردازد.

وام بلند مدت

👈 این وام اقساط ۶۰ ماهه دارد و حتی بعد از تحصیل هم مشکلی برای پرداخت وجود نخواهد داشت البته وام هایی با این باز پرداخت و وام با مبلغ بالا در مقاطع تحصیلی خاص داده میشود.

و نکته آخر در رابطه با وام های دانشجویی اسن است که هر ساله با توجه به رشد تورم مقدار وام ها افزایش پیدا میکند که این افزایش در سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی مبلغ وام بوده است.

مراحل دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد

برای دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد بر اساس انواع وام هایی گفته شد باید از یکی از ۳ روش زیر اقدام کرد:

✔️ صندوق رفاه دانشجویی

برای دریافت وام دانشجویی از طریق صندوق رفاه دانشجویی یا باید بصورت حضوری به اداره صندوق رفاه دانشجویی مستقر در واحد های دانشگاهی مراجعه کرد تا ثبت درخواست با ارائه مدارک توسط دانشگاه ثبت شود.

همچنین برای دریافت وام از صندوق رفاه دانشجویی میتوان وارد سامانه swf.ir شد و از قسمت پرتال دانشجویان با وارد کردن نام کاربردی و رمز ورود وام مورد نظر را درخواست کرد تا در ادامه با برگزاری مدارک درخواستی ثبت در سامانه انجام شود.

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

معمولا در مهر ماه باید ثبت درخواست وام انجام شود.امسال ثبت درخواست وام دانشجویی از طریق سامانه صندوق رفاه دانشجویی تا یکم دی ماه تمدید شده است.

جهت اطلاع از تمدید مجدد ثبت درخواست یا دیگر اطلاعیه های صندوق رفاه دانشجویی میتوانید با کنکور مشاور تماس بگیرید.

✔️ سامانه ساجد

این سامانه هم برای دانشجویان سراسر کشور و دانشگاه آزاد در دسترس است و میتوان با وارد کردن کد ملی و شماره دانشجویی وارد سامانه شد و وام مورد نظر را درخواست داد.

طبیعتا در این حالت هم نیاز است تا مدارک درخواستی از سوی سامانه بارگذاری شود و بعد از بررسی نتیجه از طریق پیامک به دانشجو اعلام خواهد شد و دانشجو میتواند از وام درخواستی استفاده کند.

در حال حاضر اطلاع رسانی مشخصی برای ثبت درخواست وام از سوی سامانه ساجد انجام نشده و برای پیگیری آخرین وضعیت اطلاعیه های این سامانه میتوانید با کنکور مشاور در تماس باشید.

✔️ سامانه آموزشیار

آخرین راه برای ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد سامانه آموزشیار است. این سامانه برای تمام دانشجویان آشنا است چون تمامی فرآیند انتخاب واحد توسط دانشجویان باید از طریق این سامانه انجام شود.

وارد سامانه شوید و بعد از وارد کردن طلاعات درخواستی میتوانید درخواست وام را ثبت کنید تا از طریق دانشگاه و منبع تامین کننده وام های دانشجویی بررسی شود.

دقت کنید در زمان درخواست وام در هر کدام از سامانه های گفته شده حتما شرایط وام و بازپرداخت و تضامین خواسته شده را با دقت بررسی کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

همچنین افرادی که مبلغ وام به دانشگاه بدهکار باشند تا زمان کامل تسویه وام مدرکشان آزاد نمیشود و در صورت عدم پرداخت قسط های معوقه قطعا بطور خودکار مبلغ قسط ها از حقوق ضامن کسر خواهد شد.

چه زمانی میتوان وام دانشجویی دانشگاه آزاد دریافت کرد؟

چه زمانی میتوان وام دانشجویی دانشگاه آزاد دریافت کرد؟

👈 برای دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد بعد از ثبت نام قطعی در دانشگاه و گذراندن یک نیم سال و ثبت نام در نیم سالی بعدی میتوان از طرق گفته شده برای دریافت وام اقدام کرد.

طبیعی است دانشجویانی که ترم آخر را میگذرانند یا در حالت تعلیق یا مرخصی تحصیلی هستند یا سنوات مجاز آن ها تمام شده است اجازه درخواست وام ندارند.

معمولا ثبت درخواست وام های دانشجویی بصورت سراسری در کشور اعلام میشود و معمولا این اتفاق در مهر ماه هر سال رخ میدهد.زمان ثبت درخواست ۵ روز است مگر اینکه تمدید شود.

طبق قرارداد های موجود تامین کننده وام های قرض الحسنه ای که به دانشجویان با عناوین مختلف داده میشود صندوق رفاه دانشجویی و وزارت علوم و وزارت بهداشت میباشند همچنین برای تامین اعتبار بعضی از وام ها بانک های عمل همچون بانک رسالت با دانشگاه آزاد قرار داد امضا کرده اند.

مطلب پیشنهادی به شما : اعتبار مدرک دانشگاه آزاد

قبل از دریافت وام حتما بررسی کنید تا قدرت بازگشت اقساط را داشته باشید و تصور نکنید چون وام از سوی دانشگاه داده میشود پیگیری حقوقی ندارد.بلکه درخواست شما علاوه بر دانشگاه در سیستم بانکی و حقوقی ثبت خواهد شد و در صورت عدم پرداخت بموقع با شما طبق مقررات برخورد میشود.

در نگاه کلی سعی کردیم انواع وام های دانشجویی دانشگاه ازاد و میزان آن ها همچنین شرایط و مراحل دریافت و ثبت درخواست ها را بررسی کنیم.قطعا با خواندن این مقاله میتوایند براحتی مراحل اخذ وام را انجام دهید.

در صورتی که همچنان برای دریافت وام دانشجویی سوالاتی دارید براحتی میتوانید تنها با یک تماس با مشاور متخصص در این زمینه متصل شوید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید