لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی

شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی

یکی از بهترین شغل هایی که بچه های انسانی می توانند برای آینده ی خود انتخاب کنند دبیری است.  کاری که در کنار وجه اجتماعی که دارد درآمد مشخصی در پایان ماه دارد و دیگر فرد نگرانی ندارد و بعد از دریافت مدرک دیگر نگرانی بابت سر کار رفتن ندارد.ما در این مقاله به طور مفصل راجب قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی صحبت کرده ایم.

لازم به ذکر است که خوشبختانه این سال های اخیر دائم شاهد افزایش استخدامی های رسمی آموزش و پرورش هستیم از همین رو داوطلب های زیادی تمایل به قبولی در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی دارند. اگر مایل هستید بیش تر در رابطه با شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی بدانید با کنکور مشاور همراه باشید.

باید خدمتتان عرض کنیم که چندین شرط برای قبولی در این دانشگاه وجود دارد که ما ابتدا آن ها را نام برده سپس یک توضیح مختصر در رابطه با هر کدام خدمت شما می دهیم.

  • شرایط سنی
  • رتبه و تراز مناسب
  • سلامت چشم و روان
  • قد و وزن داوطلب
  • بومی گزینی
  • تحقیق و گزینش محلی
  • مصاحبه

زیر گروه های رشته ی انسانی در دانشگاه فرهنگیان

شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی

شایان ذکر است که دبیری در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی پنج زیر مجموعه دارد که ما در این بخش به آن ها می پردازیم.

  1. گروه اول: دبیری عربی، الهیات و فلسفه و ادبیات فارسی
  2. گروه دوم: دبیری علوم اجتماعی
  3. گروه سوم: خیلی ها می گویند که این گروه خیلی وجود ندارد اما این گروه به دبیران اقتصاد تعلق دارد.
  4. گروه چهارم: دبیری تاریخ و جغرافیا
  5. گروه پنجم: آموزش ابتدایی، مشاور  تربیت بدنی و غیره

یک سری شرایط کلی برای این داوطلب ها وجود دارد. اولین شرط این است که داوطلب مورد نظر مسلمان باشد. خوش اخلاق باشد و سابقه سو پیشینه و یا سابقه ی اعتیاد نیز نداشته باشد.

شرایط سنی در دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی

لازم به ذکر است کسی که قصد قبولی در دانشگاه فرهنگیان  را دارد باید در زمان ثبت نام حداکثر ۲۲ سال داشته باشد و در صورتی که سن آن بیش تر باشد واجد شرایط نیست. این گونه سن آن ها باید در زمان فارغ التحصیلی حداکثر ۲۸ سال باشد.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره کنکور انسانی

این سن کم موجب یادگیری بهتر در داوطلب ها می شود و علاوه بر آن بعد از فارغ التحصیلی و مشغول به کار شدن ارتباط خیلی بهتری با دانش آموز های خود دارند زیرا فاصله ی ستی زیادی ندارند.

شرط معدل نیز مهم است

در حال حاضر اگر فردی معدل کل دبیرستان را ۱۴ گرفته باشد می تواند این مرحله را به خوبی بگذارند اما در صورتی که معدل او ۹۹/ ۱۳ هم باشد رد می شود. باید به این نکته اشاره کنیم که در سال ۹۷ متقاضی های بالای ۱۵ را قبول می کردند اما از آن جایی که با اعتراض خیلی از افراد مواجه شدند بار دیگر همان معدل ۱۴ را ملاک قرار دادند.

خیلی دیگر از داوطلب ها از ما می پرسند که رتبه مهم تر است یا تراز؟ در پاسخ به این عزیزان باید اضافه کنیم هر دو مهم هستند اما تراز حیاتی تر است و حرف آخر را می زند زیرا تراز وجه تمایز کنکوری ها است و نشان می دهد که دانش آموز در دوران کنکور خود چه قدر تلاش کرده است در دانشگاه فرهنگیان تراز کم تر از ۶۵۰۰ قبول می شود.

شرایط جسمی چه نقشی دارند :

شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی

برای این که بعد ها مشکلی به وجود نیاید یک سری شرایط جسمی را نیز برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان قرار داده اند. فرد باید سلامت چشمی داشته باشد اما چنان چه عینکی هستید نگران نباشید زیرا تا یک حدی را قبول می کنند برای این کار پزشک تصمیم می گیرد.

مطلب پیشنهادی به شما : برنامه ریزی کنکور انسانی

برای قد داوطلب برای دبیری عدد خاصی اعلام نشده است اما خب باید یک عدد قابل قبولی باشد اما برای تربیت بدنی دختر ها باید ۱۵۸ سانتی متر به بالا و پسران نیز ۱۶۵ سانتی متر به بالا باشند‌. وزن هم همین گونه است نباید از یک حدی فراتر و یا کم تر باشد.

مراحل قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی

  • ثبت نام در کنکور
  • مجاز شدن
  • انتخاب رشته
  • دعوت به مصاحبه
  • گزینش و تحیقیات محلی
  • تکمیل ظرفیت و بعد از آن هم قبولی در دانشگاه فرهنگیان .

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید