لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته های پولساز رشته ریاضی

رشته های پولساز ریاضی

یکی از پارامتر های انتخاب رشته توسط دانش آموزان پولساز بودن آن است. یعنی برای آن ها اهمیت زیادی دارد که رشته ای را انتخاب کنند که در آینده بتوانند درآمد زیادی کسب کنند. از این رو امروز می خواهیم در مورد رشته های پولساز رشته ریاضی صحبت کنیم.

در واقع شما عزیزان رشته ریاضی و فیزیک را که در دبیرستان انتخاب می کنید پس از شرکت در آزمون سراسری کنکور، باید انتخاب رشته دانشگاهی را انجام دهید. در واقع انتخاب رشته دانشگاهی است که آینده شغلی شما را تعیین می کند.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره کنکور ریاضی

رشته ریاضی فیزیک هم دارای شاخه های بسیار زیادی در دانشگاه است که هر یک به سمت و سوی از اشتغال در جامعه می ‌روند. برای اطلاع از رشته های پولساز رشته ریاضی بند های بعد را مورد مطالعه قرار دهید با کنکور مشاور همراه باشید.

انواع رشته های پولساز رشته ریاضی + بازار کار رشته های ریاضی

انواع رشته های پولساز رشته ریاضی

رشته های دانشگاهی رشته ریاضی متفاوت و متنوع هستند. شما عزیزان می توانید بر اساس علایق و توانایی خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید و در صورت امکان ادامه دهید تا به هدف خود برسید. رشته های پولساز رشته ریاضی فیزیک به شرح زیر است:

  • مهندسی کامپیوتر
  • رشته های مهندسی از پر درآمد ترین رشته های ریاضی است مثل مهندسی مکانیک و الکترونیک
  • مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق و مهندسی راه و شهر سازی
  • مهندسی عمران و مهندسی معماری و مهندسی هوافضا
  • مهندسی نفت و مهندسی گاز و مهندسی پلیمر
  • مهندسی پزشکی

هر یک از این رشته ها می توانند پول ساز و آینده دار باشند اما نکته مهم دیگر در انتخاب رشته این است که بتوانید قبولی بهترین دانشگاه را هم به دست آورید.

زیرا استخدام شدن و به دست آوردن شغل با فارغ التحصیلی از بهترین دانشگاه ها بسیار راحت تر است. آینده و بازار شغلی هر یک از این رشته ها را در ادامه برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

۱٫رشته مهندسی کامپیوتر :

جهان به سمت پیشرفت هرچه بیشتر است و بعد از دوران کرونا بیشتر فهمیدیم تا کاپیوتر و هوش مصنوعی تا چه اندازه میتواند ما را در راحت زندگی کردن کمک کند و حتی در مقابل بعضی از آسیب ها همچون بیماری محافظت کند.

در رشته مهندسی کامپیوتر شما یا درگیر طراحی و ساخت ابزار آلات کامپیوتری هستید که میشود سخت افزار یا روح درون این ابزار آلات را طراحی میکنید که میشود نرم افزار.

تماس با کنکور مشاور

حتی برنامه نویسی ها و طراحی های سایت ها و اپلیکیشن ها هم که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است از ابداعات مهندسین خلاق کامپیوتر میباشد پس اگر شخص خلاقی و باهوشی هستید  رشته مهندسی کامپیوتر جای مناسبی برای شما است.

۲٫مهندسی برق :

مهندسی برق از گذشته در میان داوطلبین کنکور ریاضی از رشته های بسیار پر طرفدار بوده است و تقریبا میشود بطور قطع گفت انتخاب اول اکثر داوطلبین کنکور ریاضی این رشته میباشد.

فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق علاوه بر اینکه میتوانند شغل ساختمانی ذاشته باشند و سازمان نظام مهندسی پروانه کار دریافت کنند در زمینه های دیگر هم امکان ورود خواهند داشت پس رشته برق رشته ای با تنوع شغلی بالا است و شما میتوانید بر اساس علاقه خود وارد این رشته شوید یا حتی در آینده با توجه به تخصصی که قرار است بدست آورید ادامه تحصیل دهید.

۳٫مهندسی مکانیک :

مهندسی مکانیک از دیگر رشته های زیر گروع علوم ریاضی و فنی است در صدر انتخاب های داوطلبین میباشد و مانند رشته مهندسی برق از تنوع کار ی و تحصیلی زیادی برخوردار است یعنی فارغ التحصیلان این رشته هم میتوانند در صورت تمایل از سازمان نظام مهندسی پروانه کار دریافت کنند یا در زمینه هایی دیگر همچون مکانیک جامدات یا تخصص انتقال و تغیر انرژی مشغول بکار شوند.

بازار کار رشته های ریاضی

۴٫مهندسی صنایع

در رشته مهندسی صنایع بعنوان یکی از رشته های بسیار مهم هر کشوری شما مهندس و طراحی هستید که قلب صنعت و دستگاه های صنعتی بهتر بگوییم درآمد و پیشرفت کشور در دستان شما میباشد.

پس اگر بتوانبد وارد رشته مهندسی صنایع شوید هم در شرکت های خصوصی بزرگ و هم در شرکت های دولتی صنعتی بزرگ که عمدتا با صنعت فولاد و ذوب آهن طرف هستند فرصت شغلی خواهید داشت.

متاسفانه کشور ما تحت تحریم های طولانی و کمر شکن با تمام ظرفیت و پتانسیل در این رشته خود نمایی نکرده است اما باید گفت اگر همین اساتید بزرگ و جوانان غیور دشمن به هدف اصلی خود یعنی نابود کامل صنعت کشور میرسید.

۵٫مهندسی شیمی

مهندسی شیمی را خیلی ها با خود رشته شیمی اشتباه میگیرند این در حالی است که رشته شیمی رشته ای ذاتا علوم پایه است و مهندسین شیمی بعنوان مهندس و طراح در ساخت و طراحی و نگهداری ابزارات آلات مربوط به شیمی مشغول هستند.

همچنین اگر نیاز به طراحی و تولید هرگونه ابزار جدیدی که میتواند به دانشمندان کمک کند باشد مهندسین شیمی اولین انتخاب هستند.

قاعدتا زمانی که شما قصد طراحی وسیله  با کاربرد آزمایشات شیمی را دارید باید خود با شیمی آشنا باشید و تسلط کافی بر روی آن ماده یا مواد را هم داشته باشید.

پس اگر دوست دارید تا در این رشته مشغول به تحصیل شوید باید بدانید تلاش و زحمت زیادی را برای موفقیت لازم دارید چه بسا که دانشگاه صنعتی شریف بعنوان یکی از قدرتمندترین ها و با کیفیت ها اصلا به شما آسان نخواهد گرفت.

۶٫مهندسی هوافضا :

یکی از پر درآمد ترین رشته های دانشگاهی رشته ریاضی مربوط به رشته هوافضا است. افرادی که در رشته هوافضا تحصیل می‌ کنند پس از فارغ التحصیلی می ‌توانند در مراکز ساخت و تعمیر هواپیما مشغول به کار شوند.

مطلب پیشنهادی به شما : تدریس ریاضی کنکور

هم چنین می ‌توانند در ساخت تجهیزات هواپیمایی نیز فعالیت کنند. قطعاً می دانید که تجهیزات و لوازم هواپیمایی بسیار گران قیمت هستند.از این رو این رشته هم می‌ تواند درآمد بسیار زیادی در آینده ایجاد کند.

۷٫مهندسی نفت:

پس از آن می توان به رشته های مهندسی نفت و مهندسی گاز اشاره کرد که این دو رشته هم در ایران طرفداران بسیار زیادی دارند زیرا درآمد حاصل از کار در این حوزه ها بسیار زیاد است. حتی و فارغ التحصیلان رشته مهندسی نفت می توانند در ارتباطات بین المللی میان کشور ایران و کشورهای دیگر هم فعالیت داشته باشند.

۸٫مهندسی پزشکی:

یکی از پولساز ترین رشته های ریاضی رشته مهندسی پزشکی است. این رشته در واقع در حیطه ساخت تجهیزات پزشکی کاربرد دارد. حال این تجهیزات پزشکی می ‌توانند به تخت های بیمارستانی و انواع ویلچر و سمعک و هم چنین تجهیزات لازم در اتاق عمل و غیره تقسیم شوند.

با این وجود چنین لوازم و تجهیزاتی همیشه مورد نیاز پزشکان بوده و هست و خواهد بود بنابراین می‌ توان گفت که مهندسان پزشکی می توانند درآمد بسیار زیادی از این راه کسب کنند.

۹٫مهندسی معماری

از دیگر رشته های پر درآمد در بازار ایران می ‌توان به رشته مهندسی معماری اشاره نمود.مهندسین معمار می توانند در هر کجای کشور نقشه های ساختمانی را طراحی کنند و از این طریق درآمد بسیار بالایی کسب کنند. حال این ساختمان می ‌تواند مربوط به هتل و برج و مدرسه و کافه و رستوران و غیره باشد.

۱۰٫مهندسی عمران

از رشته هایی که در آینده می توان آن ها را جزو مشاغل پر درآمد دسته بندی نمود رشته مهندسی عمران و راه و شهر سازی است.

زیرا از فارغ التحصیلان این رشته برای طراحی و شهر سازی استفاده می شود بنابراین می توان گفت بازار شغلی خوبی در کشور عزیزمان ایران خواهند داشت.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید