لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

مطالعه سال کنکور چه تفاوتی با درس خواندن در دوره مدرسه دارد؟

یکی از سوالاتی که دانش‌آموزان کنکوری می‌پرسند این است که مطالعه سال کنکور چه تفاوتی با درس خواندن در دوره مدرسه دارد؟ قطعا تفاوتی میانه درس خواندن کنکوری و درس خواندن امتحانات مدرسه وجود دارد.

زیرا افرادی که قرار است خود را برای آزمون سراسری کنکور آماده کنند باید نکات و ریزترین مباحث کتاب درسی را یاد گرفته باشند.

از این رو برای یادگیری چنین نکاتی زمان بیش‌تری باید صرف کرد. بنابراین ساعات مطالعه دانش‌آموزان کنکوری قطعاً بیش‌تر از سایر دانش‌آموزان خواهد بود. پس یکی از روشن‌ترین تفاوت دانش‌آموزان کنکوری با سایر دانش‌آموزان زمان درس خواندن آن‌ها است. برای اطلاعات بیش‌تر در این باره با کنکور مشاور همراه باشید.

نحوه درس خواندن دانش آموزان کنکوری چگونه است؟

مطالعه سال کنکور چه تفاوتی با درس خواندن در دوره مدرسه دارد؟

دانش‌آموزان کنکوری دقت بیش‌تری در درس خواندن به خرج می‌دهند. این به معنای عدم دقت و توجه دانش‌آموزان دیگر نیست بلکه به معنای آن است که دانش‌آموزان کنکوری مطالبی را در کتاب درسی می‌خوانند که ممکن است برای پرسش‌های کلاسی مدرسه اهمیت زیادی نداشته باشند.

پیشنهاد ما به شما : تاثیر شخصیت بر روش مطالعه

برای مثال پاورقی‌های کتاب قطعاً در برگه سوالات امتحانی مدرسه نخواهد آمد اما در کنکور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مقایسه نحوه درس خواندن دانش‌آموزان کنکوری و دیگر دانش‌آموزان به شرح زیر است:

  • دانش‌آموزان کنکوری ساعات بیش‌تری را نسبت به دیگر دانش‌آموزان به مطالعه می‌گذرانند.
  • دانش‌آموزان کنکوری در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنند.
  • دانش‌آموزان کنکوری از منابع و کتاب‌های تست استفاده می‌کنند.
  • مراجعه به مشاور تحصیلی یکی از اقدامات دانش‌آموزان کنکوری است.
  • خلاصه‌نویسی و مرور مطالب یکی دیگر از اقدامات دانش‌آموزان کنکوری می‌باشد.

قطعاً هر یک از این فعالیت‌ها در موفقیت دانش‌آموزان کنکوری موثر است که در ادامه هر یک از آن‌ها را بیش‌تر توضیح خواهیم داد.

چرا دانش آموزان کنکوری در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند؟

تماس با کنکور مشاور

شرکت در آزمون‌های آزمایشی به دانش ‌آموزان کمک می‌کند که مقیاس تقریبی از رتبه و تراز کنکور سراسری که در آینده می‌خواهند در آن شرکت کنند به دست آورند.

در واقع شرکت در کنکور‌های آزمایشی باعث می‌شود که دانش‌آموزان با تنوع تست‌های سخت و آسان آشنا شوند، هم‌چنین نقاط ضعف خود را تقویت کنند و از افت تحصیلی بپرهیزند.

در آزمون‌های آزمایشی میزان رتبه و تراز و هم‌چنین سوالات صحیح و غلط مشخص می‌شود. از این رو دانش‌آموزان می‌توانند تعداد سوالات غلط خود را در آزمون‌های بعدی کاهش دهند و تعداد سوالات صحیح را بالاتر ببرند.

با چنین ترفندهایی تراز آن‌ها بالاتر می‌رود و رتبه آن‌ها در منطقه و کشور کم‌تر می‌‌شود که همگی در پیشرفت آن‌ها تاثیرگذار است.

منابع درسی و ساعات مطالعه دانش آموزان کنکوری چگونه است؟

مطالعه سال کنکور چه تفاوتی با درس خواندن در دوره مدرسه دارد؟

از مهم‌ترین اقداماتی که دانش‌آموزان کنکوری باید انجام دهند انتخاب منابع درسی و تستی آن‌ها است. زیرا بدون وجود منابع نمی‌توان موفقیت چشمگیری ایجاد نمود. منظور از منابع درسی همان کتاب‌های کمک آموزشی و تستی و هم‌چنین سی‌دی‌های آموزشی از اساتید و دبیران مجرب است.

هرچه منابع معتبرتر باشند یادگیری و تست زنی دانش‌آموزان بالاتر خواهد رفت. اما در مورد ساعات مطالعه دانش‌آموزان کنکوری باید گفت که این دانش‌آموزان بر خلاف دانش‌آموزان دیگر بین ۸ تا ۱۲ ساعت درس می‌خوانند.

که این مقدار مطالعه در شبانه روز بسیار مفید و ارزشمند است. اما همان طور که می‌دانید ساعات مطالعه دانش‌آموزان دیگر به خاطر مدرسه رفتن آن‌ها کم‌تر است.

مراجعه به مشاور تحصیلی و خلاصه نویسی در دانش آموزان کنکوری چگونه است؟

دانش‌آموزان کنکوری باید تمام مطالبی که از دروس اختصاصی و عمومی می‌خوانند را به صورت ریز نکات خلاصه نویسی کنند.

این کار به دانش‌آموزان کمک می‌کند که بتوانند هر زمان از شبانه روز که می‌خواهند به سرعت به نکات مهم دست یابند. هم‌چنین مرور کردن یکی از مهم‌ترین قدم‌های است که در راه رسیدن به اهداف از جمله قبولی در کنکور باید برداشت.

بنابراین دانش‌آموزان باید هر شب نکاتی که یادداشت نموده‌اند را مرور کنند تا ملکه ذهن آن‌ها شود. مشاوره تحصیلی به دانش‌آموزان کنکوری کمک می‌کند که آهسته و پیوسته پیش‌روند.

در این صورت از طریق مشاور تحصیلی برنامه‌ریزی دریافت می‌کنند و بدون جا زدن به راه خود ادامه می‌دهند تا بهترین رتبه را در کنکور به دست آورند.

مادر این مقاله به مطالعه سال کنکور چه تفاوتی با درس خواندن در دوره مدرسه دارد، پرداختیم امیدواریم مفید بوده باشد.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید