لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

راز درس خواندن بدون خستگی

راز درس خواندن بدون خستگی

شاید برای شما هم عجیب باشد که بدون خسته شدن درس بخوانید! در مقاله قصد داریم راز درس خواندن بدون خستگی را با شما در میان بگذاریم.

یعنی شما در هر رشته و هر مقطعی که تحصیل می کنید می‌توانید برای عدم خستگی در درس خواندن ترفند هایی را به کار بگیرید. اکنون ممکن است برخی در این باره سوال بپرسند که چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم.

زیرا اکثر افرادی که در مقطع دبیرستان تحصیل می کنند مشغول آماده کردن خود برای کنکور سراسری هستند. از این رو ممکن است در میانه راه خسته شوند و دست از درس خواندن بردارند.

اما ما اینجا هستیم تا ترفند های لازم جهت جلوگیری از خستگی در درس خواندن را به شما دانش آموزان و دانشجویان عزیز بیاموزیم. برای اطلاع از این ترفندها تا پایان این مطلب با کنکور مشاور  همراه باشید.

چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم؟

تماس با کنکور مشاور

به طور کلی نکاتی وجود دارد که برای جلوگیری از خسته شدن در درس خواندن به کار گرفته می شوند. البته که این نکات با استفاده از تحقیقات تلاش ‌های پی در پی مشاوران و برنامه ریزان به دست آمده است.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره انتخاب رشته نهم

این موارد را برای شما دسته بندی نموده ایم. اکنون توجه شما را به این موارد جلب می کنیم:

  • برای عدم خستگی در درس خواندن باید در میان درس خواندن زمانی را برای استراحت اختصاص دهید.
  • سعی کنید درس ها را برای خواندن تقسیم بندی کنید.
  • یک برنامه ریزی کامل و منسجم برای درس خواندن روزانه خود داشته باشید.
  • برنامه مناسبی برای خواب خود داشته باشید.
  • به تغذیه خود توجه داشته باشید.

شما عزیزان با رعایت این نکات می توانید درس خواندن بدون خستگی را تجربه کنید. البته که در ادامه این مطلب به تاثیرگذاری هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

برای خسته نشدن در درس خواندن چقدر باید استراحت کرد؟

زمانی که صحبت از استراحت کردن در میان درس خواندن می شود منظور این است که سعی کنید هر یک ساعت و نیم الی دو ساعت یک بار استراحت کنید. مدت زمان استراحت کردن بهتر است بیش از ۱۵ دقیقه نشود زیرا بازگشتن به درس خواندن ممکن است سخت شود.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره کنکور تجربی

یکی دیگر از راه های جلوگیری از خسته شدن در درس خواندن این است که درس ها را به طور منظم تقسیم کنید. یعنی برای خواندن ۵ یا ۶ درس در روز برنامه ریزی کنید، سپس درس های آسان را پس از درس های سخت قرار دهید در این صورت ذهن شما برای یادگیری انرژی خواهد داشت و هیچگاه خسته نمی شوید.

همه این نکات برای افزایش سطح بازدهی درس خواندن است. با این کار ها این بازدهی را به سطح بالایی خواهید رساند.

چگونه برای درس خواندن برنامه ریزی کنیم که خسته نشویم؟

راز درس خواندن بدون خستگی

برای خواندن دروس اختصاصی برنامه ریزی قرار دهید یعنی تعیین کنید که هر درس اختصاصی را ببین دوتا دو نیم ساعت بخوانید و هر درس عمومی را بین یک تا یک و نیم ساعت مطالعه کنید.

هر ۴۵ دقیقه ۱۵ دقیقه استراحت کنید تو ذهن شما توانایی یادگیری مطالب جدید را داشته باشد. در برنامه ریزی های خود تعیین کنید که در شبانه روز ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید. البته اگر از آن دسته افرادی هستید که به خواب عصر اهمیت می دهید بهتر از ۴۵ دقیقه را به خواب عصر اختصاص دهید. نقش تغذیه در خستگی شما بسیار مهم است.

مطلب پیشنهادی به شما : برنامه ریزی کنکور تجربی

برخی خوراکی ها و نوشیدنی های انرژی زا می توانند مانع خستگی شما در درس خواندن شوند. از این رو توصیه ما این است که حتماً به تغذیه خود توجه کنید و مراقبه غذاهای پرکالری و چرب باشید. زیرا چنین غذاهایی نیمی از انرژی بدن شما را برای هضم و جذب می گیرند.

راز درس خواندن بدون خستگی چیست؟

راز درس خواندن بدون خستگی

با توجه به همه موارد و مطالبی که خدمت شما ارائه داده شد ما همه راز های جلوگیری از خسته شدن در درس خواندن را به طور کامل نام برده و توضیح دادیم. اما اگر باز هم با وجود چنین ترفند هایی دچار خستگی در درس خواندن می شوید، توصیه می ‌کنیم به یک مشاور و برنامه ریز در سی مراجعه کنید.

مشاوران مدام به شما دلگرمی و روحیه می دهند و نمی گذارند که با یک خستگی دست از درس خواندن بکشید. بلکه شما را در ادامه این راه یاری می‌ کنند زیرا آن ها تحصیلات و تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارند. بنابراین با خیال راحت می توانید برنامه ریزی درسی خود را با آن ها بسپارید و بدون هیچ ‌گونه خسته شدن به راه خود ادامه دهید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید