لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین دانشگاه های کشور در کدام شهر ها قرار دارند؟

بهترین دانشگاه های کشور در کدام شهر ها قرار دارند؟

بهترین دانشگاه های کشور در کدام شهر ها قرار دارند؟  یک دوره از زندگی هر انسانی معطوف به تحصیل و یا درس خواندن است. از این رو بخشی از زندگی آینده انسان در گرو چگونگی درس خواندن است.

اگر فردی بتواند رتبه و تراز خیلی خوبی در کنکور سراسری به دست آورد، می‌تواند در بهترین دانشگاه‌های کشور تحصیل کند.

قطعا فارغ التحصیل شدن در دانشگاه‌های معتبر کشور برای آینده شغلی اهمیت بیش‌تری دارند. به همین خاطر است که برای استخدام اولین سوالاتی که می‌پرسند این است که شما فارغ التحصیل چه رشته و از چه دانشگاهی هستید.

از این رو امروز در خدمت شما هستیم تا بهترین دانشگاه های کشور را معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی هر کدام که می‌خواهید را انتخاب و در آن‌ها تحصیل کنید. پس لطفا با کنکور مشاور همراه باشید.

۱۵ تا از بهترین دانشگاه های کشور در کدام شهر ها قرار دارند؟

بهترین دانشگاه های کشور در کدام شهر ها قرار دارند؟

در معرفی برترین دانشگاه‌های کشور عوامل زیادی مد نظر قرار داده شده است. برای مثال دانشگاه‌هایی که از نظر مساحت و پذیرش دانشجو و رتبه علمی و هیئت علمی و غیره عالی بوده‌اند، جزو دانشگاه‌های برتر قرار گرفته‌اند. امروزه این دانشگاه‌ها را همه می‌شناسند. بهترین دانشگاه های کشور به شرح زیر می‌باشند:

دانشگاه تهران:

بهترین دانشگاه های کشور در کدام شهر ها قرار دارند؟

رتبه اول مربوط به دانشگاه تهران است که در پایتخت واقع شده و هم اکنون از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور در حوزه پذیرش دانشجو است. این دانشگاه در سال ۱۳۱۳ تاسیس شد.

دانشگاه فرهنگیان:

البته که این دانشگاه هم واقع در تهران است و دانشجویان زیادی در حال تحصیل در آن هستند. از این دانشگاه معلمان زیادی فارغ التحصیل شده اند. این دانشگاه با ۱۵۵۸ مقاله ای که منتشر کرده از بهترین دانشگاه‌های کشور است.

پیشنهاد ما به شما : شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی

دانشگاه شهید بهشتی:

دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۳۸ در تهران تاسیس شد و با گذشت زمان به بالاترین سطح علمی دانشجو در کشور رسید. این دانشگاه امروز نه تنها در کشور بلکه در جهان هم پر آوازه شده است. البته که قبولی در چنین دانشگاهی ساده نیست.

دانشگاه فردوسی مشهد:

در رتبه چهارم دانشگاه فردوسي مشهد معرفی می‌شود زیرا این دانشگاه در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد و اکنون ۱۱۴۵ مقاله از آن منتشر شده است. بنابراین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دانشگاه تربیت مدرس:

دانشگاه تربیت مدرس هم در تهران قرار دارد و در سال ۱۳۶۰ تاسیس شده است. این دانشگاه با هدف افزایش فارغ التحصیلان پیش رفته و در این هدف بسیار هم موفق بوده است.

دانشگاه تبریز:

دانشگاه تبریز همانطور که از نام آن مشخص است در شهر تبریز در سال ۱۳۲۵ تاسیس شده است. و بیش از ۹۱۰ مقاله از این دانشگاه به انتشار رسیده است.

مفید برای شما : رشته های تجربی دانشگاه تبریز

دانشگاه علامه طباطبایی:

این دانشگاه در رتبه هفتم قرار دارد و در سال ۱۳۶۳ در تهران تاسیس شده است. این دانشگاه حدود ۱۳ دانشکده دارد و ۸۶۱ مقاله از آن منتشر شده است.

دانشگاه شیراز:

دانشگاه شیراز:

در رتبه هشتم دانشگاه شیراز قرار دارد که این دانشگاه هم ۸۶۱ مقاله به انتشار رسانده است. دانشگاه شیراز در سال ۱۳۲۵ در شیراز تاسیس شد و اکنون ۱۵ دانشکده در آن وجود دارد.

دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق اردبیلی در اردبیل در سال ۱۳۵۷ تأسیس شد. این دانشگاه دارای ۸۴۲ مقاله منتشر شده می‌باشد. تعداد دانشکده در این دانشگاه به ۸ می‌رسد.

دانشگاه اصفهان:

از بزرگ‌‌ترین دانشگاه‌‌های کشور می‌توان به دانشگاه اصفهان نیز اشاره نمود که در سال ۱۳۲۵ و بیش از هفتصد و شش مقاله از آن به انتشار رسیده. این دانشگاه دارای ۱۴ دانشکده می‌باشد.

دانشگاه علم و صنعت ایران:

دانشگاه علم و صنعت ایران در سال ۱۳۴۲ در تهران تاسیس شد این دانشگاه ۱۵ دانشکده دارد. دانشگاه علم و صنعت ایران ۶۲۸ مقاله تا به حال به انتشار رسانده است.

بهترین دانشگاه های کشور:دانشگاه یزد

در رتبه دوازدهم دانشگاه یزد وجود دارد که در سال ۱۳۶۶ تاسیس شد و تاکنون ۱۴ دانشکده در آن ساخته شده است. این دانشگاه ۵۹۲ مقاله را به چاپ رسانده است.

بهترین دانشگاه های کشور:دانشگاه گیلان

دانشگاه گیلان در سال ۱۳۵۳ در شهر رشت تاسیس شد و ۱۰ دانشکده در این دانشگاه وجود دارد. مقالات علمی این دانشگاه به ۵۸۵ عدد می‌رسد.

بهترین دانشگاه های کشور: دانشگاه ارومیه

دانشگاه ارومیه:

دانشگاه ارومیه در سال ۱۳۴۴ در ارومیه به تأسیس رسید. ۱۲ دانشکده در این دانشگاه وجود دارد. ۵۸۵ مقاله علمی از دانشکده ارومیه به ثبت رسیده است.

بهترین دانشگاه های کشور:دانشگاه خوارزمی

در پانزدهمین رتبه دانشگاه خوارزمی وجود دارد که در سال ۱۲۹۷ تاسیس شد. این دانشگاه ۵۷۰ مقاله را تا به حال به ثبت رسانده هم چنین دارای ۱۴ دانشکده می‌باشد.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید