لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته های پرطرفدار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

لیست رشته های دانشگاه خواجه نصیر طوسی

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی یکی از دانشگاه های برتر است که در تهران، واقع می باشد. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، اقدام به جذب نیرو می کند. همچنین برخی از داوطلبان با استفاده از سهمیه استعداد درخشان و بدون کنکور، می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.
در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان با رشته های پرطرفدار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، به این موضوع بپردازیم. پس تا پایان مقاله همراه کنکور مشاور باشید.

دانشکده و لیست رشته های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی:

این دانشگاه دارای چندین دانشکده می باشد که در ذیل به بیان هر کدام می پردازیم:
دانشکده مهندسی برق: این دانشکده از قسمت های مهم دانشگاه است که جزو دانشکده های معروف در کشور می باشد. دانشکده مهندسی برق شامل مهندسی الکترونیک، مهندسی پزشکی، مهندسی قدرت، مهندسی کنترل، مهندسی مخابرات است که اولین آزمایشگاه آنتن در کشور در این دانشکده تشکیل یافت.

دانشکده مهندسی مکانیک: این دانشکده پس از ادغام چند موسسه آموزشی در سال ۱۳۵۹ تشکیل یافت. دانشکده مهندسی مکانیک خواجه نصیرالدین طوسی در خیابان ونک تهران می باشد.

مفید برای شما : معرفی و لیست رشته های دانشگاه های امیرکبیر

دانشکده مهندسی عمران: این دانشکده شامل ۶ گروه آموزشی پژوهشی به نام زلزله، محیط زیست، سازه، خاک، آب، راه و ترابری است. همچنین دارای ۹ آزمایشگاه آموزشی پژوهشی می باشد.

دانشکده مهندسی صنایع: این دانشکده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، اقدام به جذب نیرو می کند. رشته های مقطع کارشناسی شامل مهندسی صنایع می باشد. در کارشناسی ارشد نیز دارای رشته هایی مانند مهندسی صنایع، مهندسی فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک، سیستم های مدیریت اطلاعات، است. مقطع دکتری هم شامل رشته های مهندسی صنایع و فناوری اطلاعات می شود.

دانشکده مهندسی هوا و فضا: این دانشکده نیز شامل یکی از دانشکده های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی می باشد که اقدام به جذب دانشجو در رشته مذکور می کند. دانشکده مهندسی هوا و فضا در فلکه چهارم تهرانپارس، خیابان وفادار شرقی، بلوار دانشگاه قرار دارد.

ادامه دانشکده های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی:

تماس با کنکور مشاور

دانشکده مهندسی ژنوماتیک: این دانشکده اولین دانشکده نقشه برداری در سطح کشوری است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، اقدام به تربیت و آموزش نیروی متخصص می کند. دانشکده مذکور واقع در تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع میرداماد، روبروی ساختمان اسکان می باشد.

دانشکده مهندسی و علم مواد: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دارای دانشکده مهندسی و علم مواد نیز می باشد که در سال ۱۳۹۲ تشکیل یافت.

دانشکده مهندسی کامپیوتر: این دانشکده متشکل از سه گروه سخت افزار، نرم افزار و هوش مصنوعی است. مقطع کارشناسی این رشته شامل دو گرایش سخت افزار و نرم افزار می باشد. همچنین در سطح کارشناسی ارشد نیز دارای گرایش های معماری کامپیوتر، هوش مصنوعی و شبکه های کامپیوتری است.

دانشکده علوم: این دانشکده متشکل از سه گروه شیمی، ریاضی و فیزیک بوده که در این رشته ها، اقدام به جذب دانشجو می کند. گروه آموزش عمومی نیز شامل زبان خارجی، معارف اسلامی، تربیت بدنی می باشد.دانشکده علوم خواجه نصیرالدین طوسی، در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان شهید مجتبایی، خیابان شهید کاویان، شماره ۹ قرار دارد.

دانشکده ریاضی: این دانشکده دارای سه رشته ریاضی محض، ریاضی کاربردی و آمار و علوم رایانه است.

دانشکده شیمی: این دانشکده نیز در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجو می پذیرد. دانشکده ریاضی خواجه نصیرالدین طوسی در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان شهید مجتبایی، خیابان شهید کاویان، شماره ۹ واقع می باشد.

هر کدام از رشته های موجود در دانشکده های مذکور، جزو رشته های پرطرفدار می باشد که هر یک از داوطلبان، در صدد تحصیل در آن ها هستند. برای قبول شدن در این دانشگاه می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی سایت ما بهره ببرید

شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی:

معرفی رشته های دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی

در این دانشگاه امکان دریافت خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی وجود دارد. البته در صورتی که در دوره روزانه باشند. زیرا برای دانشجویان دوره شبانه، امکان دریافت خوابگاه وجود ندارد.
همچنین دانشجویان شبانه برای پرداخت شهریه خود می توانند از تسهیلات صندوق رفاهی دانشجویی کمک بگیرند. لازم به ذکر است که دانشجویان دوره مجازی الکترونیکی و دوره مشترک، نمی توانند از وام و خوابگاه استفاده کنند‌.
لازم به ذکر است که یکی از شرایط پذیرش داوطلبان در دانشگاه های مد نظرشان و کسب اطلاعات در مورد آن دانشگاه، استفاده از مشاوران خوب در این زمینه است.

موسسه کنکور مشاور یکی از موسسات برتر در زمینه ارائه مشاوره کنکور و راهنمایی های لازم در خصوص دانشگاه و اطلاعات مربوط به آن است که به داوطلبان، کمک بسیاری می کند‌.

نتیجه گیری

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی یکی از دانشگاه های معروف و برتر در کشور است که داوطلبان بسیاری به تحصیل در آن، علاقه دارند. این دانشگاه دارای ویژگی هایی مانند سطح علمی بالا، خدمات و امکانات به روز، برگزاری دوره های آموزشی خوب و… می باشد که سبب برتری آن شده است.
همانطور که بیان کردیم، این دانشگاه از دانشکده های خوبی تشکیل یافته که هر کدام در رشته های خاصی، اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. رشته های موجود در این دانشکده ها جزو رشته های پرطرفدار و محبوب در بین داوطلبان است.
در این مقاله سعی کردیم به معرفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و رشته های پرطرفدار آن بپردازیم. امیدواریم که شما همراهان و داوطلبان گرامی، اطلاعات کافی در این زمینه را کسب نموده باشید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید