لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

ارشد نانو مواد

ارشد نانو مواد
ارشد نانو مواد

ارشد نانو مواد ،نانو فناوری نیز در گروه فنی مهندسی می باشد. که ضرایب و اهمیت دروس در گرایش های ارائه شده آن متفاوت است. به همین دلیل داوطلبانی که قصد دارند تنها در یکی از گرایش های این رشته به تحصیل بپردازند نیازی به مطالعه همه دروس معرفی شده نخواهند داشت.

سال هاست که مهم ترین قدم برای کسب موفقیت در کنکور های کارشناسی ارشد، شناخت و تهیه منابع مرتبط با رشته مورد تقاضا می باشد، تا با مطالعه آن ها بتوان بهترین نتیجه را در آزمون ها کسب نمود.

با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، منابع کنکور ارشد نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد.
به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور های کارشناسی ارشد، آکادمی کنکور مشاور سال هاست که در این زمینه مشاوره های خوبی در اختیار دانشجویان و داوطلبان ارائه می نماید تا موفقیت داوطلبان را تضمین نماید.

توصیه ما به شما : ارشد فوتونیک

به این صورت که می توانند با مراجعه به دفتر چه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و جداول رشته های امتحانی، از اهمیت و ضرایب دروس امتحانی برای گرایش مورد نظر خود مطلع شوند. همچنین می توانند از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد کنکور مشاور استفاده کنند .

مباحث و دروس آزمون کارشناسی ارشد رشته نانو مواد – نانو فناوری

ارشد نانو فناوری
ارشد نانو فناوری

زبان عمومی و تخصصی انگلیسی
ریاضیات مهندسی
شیمی کاربردی
فیزیک جدید
شیمی فیزیک و ترمودینامیک
یکی از دروس معرفی شده به انتخاب داوطلب
خواص فیزیکی و مکانیکی مواد
پدیده های انتقال (انتقال جرم، مکانیک سیالات، انتقال حرارت)
الکترونیک ۱ و ۲
الکترو مغناطیس مهندسی

معرفی کامل رشته مهندسی نانو فناوری – نانو مواد

ارشد نانو فناوری
ارشد نانو فناوری

رشته نانو فناوری کاملا با رشته مهندسی مواد مرتبط بوده و به آن وابسته می باشد. در عین حال زمینه های تحقیقاتی جدیدی در این رشته به وجود آورده است. ساختار مواد در ابعاد میکرومتر و نانومتر، در رشته مهندسی مواد مطالعه می شوند.
نانو دانش و نانو فناوری مبتنی بر شناخت ما از ساختار مواد است. از سوی دیگر روش های تولید و دست کاری ساختار ها و مواد در صناع مختلف مانند صنایع رنگ، سرامیک، فولاد و … در رشته مهندسی مواد مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرند.

با بکار گیری نانو فناوری می توان این روش ها را بهبود بخشید و یا روش های کاراتر و حتی مواد و ساختار های جدیدی با خواص بهتر طراحی و تولید نمود.
پیشرفت در علوم و مهندسی در مقیاس نانو برای امنیت ملی، رفاه اقتصادی و افزایش کیفیت زندگی ضروری است.
پیش بینی شده که نانو فناوری، یک نیروی انتقال بزرگ است که توانایی تغییر جامعه را دارد.
پیشرفت سریع و مداوم در رشته نانو فناوری، تقاضا برای دانش تخصصی حرفه ای را تسریع می بخشد.

در ادامه :

نانو فناوری یکی از سریع ترین فناوری های علمی پیشرفته امروز است. نانو فناوری علم، مهندسی و فناوری پردازش در مقیاس نانومتر و تولید اجزای مختلف توسط کنترل اندازه و شکل است. یک نانومتر یک میلیاردم یک متر است.

به طور کلی هنگامی که اندازه کمتر از ۱۰۰ نانومتر است، تکنیک های تولید در این ابعاد می تواند به عنوان نانو مقیاس محسوب شود. در نانو فناوری، دو روش برای تولید نانو مواد وجود دارد که شامل روش های بالا به پایین و پایین به بالا است. در روش اول، اجزای بسیار کوچک با استفاده از قطعات بزرگتر مواد تولید می شوند.

در روش پایین به بالا، نانو مواد توسط پردازش مولکول به مولکول یا اتم به اتم تولید می شوند.

یکی از ویژگی های مهم که هباعث تفاوت نانو ذرات از مواد دیگر می شود، این واقعیت است که نانو مواد دارای سطح وسیع هستند. به علت سطح بسیار بالای آن ها، ناانو ذرات نسبت به ذرات بزرگتر بسیار واکنش پذیر هستند.

این ویژگی برای ساخت مواد با ویژگی های متمایز برای کاربرد های مختلف استفاده می شود. یک کاربرد نانو فناوری، نانو لوله های کربنی می باشد که دارای استحکام بسیار بالایی هستند. استحکام قابل توجه ان ها به علت مساحت سطح بالاتر مواد اولیه آن است.

تحصیل در رشته نانو مواد

ارشد نانو فناوری
ارشد نانو فناوری

افرادی که علاقه به تحصیل در رشته نانو فناوری – گرایش نانو مواد را دارند باید در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی ( دوره های کارشناسی ارشد نا پیوسته ) که هر سال برگزار می شود، شرکت نمایند.

رشته نانو فناوری – گرایش نانو مواد در آزمون ورودی کارشناسی ارشد با کد ۱۲۷۳ مشخص شده است. این رشته در دانشگاه های مختلفی تدریس می شود.

بازار کار و موقعیت های شغلی و استخدامی رشته مهندسی نانو فناوری – نانو مواد کد ۱۲۷۳

ارشد نانو فناوری
ارشد نانو فناوری

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته نانو مواد می تواند در بخش های آزمایشگاهی بر روی فلز ها، پلیمر ها و همین طور پروژه های تحقیقاتی نانو فعالیت کنند.
کارشناسی ارشد مهندسی نانو فناوری – نانو مواد دارای گرایش نانو فناوری می باشد.
قابل ذکر است که از سال ۱۳۸۳ تا کنون، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف تشویق و ترغیب محققان به فعالیت در حوزه نانو، از همه پایان نامه هایی که با فناوری نانو مرتبط بوده، حمایت کرده است.

در ادامه :

با توجه به اینکه در ایران آزمایشگاه های مجهزی در زمینه متالوژی وجود دارد، فارغ التحصیلان رشته کارشناسی ارشد مهندسی نانو مواد می توانند در صنایع مختلف مثل:
تجهیزات پزشکی در قسمت آزمایشگاه مشغول به کار شوند.
خودرو سازی در قسمت آزمایشگاه مشغول به کار شوند.
گاز و پتروشیمی و … در قسمت آزمایشگاه مشغول به کار شوند. برای مشاوره اینده شغلی خود نیز می توانید با کنکور مشاور همراه باشید

سرفصل درسی مهندسی مواد گرایش نانو مواد و تعداد واحد ها

سرفصل ها
ارشد نانو فناوری

تعداد واحد ها ۳۲ واحد
دروس پایه الزامی ۸ واحد
دروس تخصصی الزامی ۶ واحد
دروس انتخابی ۸ واحد
پایان نامه ۸ واحد
سمینار ۲ واحد

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید