لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

آینده کدام یک از رشته های دانشگاهی علوم انسانی تضمین شده است؟

آینده کدام یک از رشته های دانشگاهی علوم انسانی تضمین شده است؟

رشته فرهنگیان

شغل هایی که در رشته علوم انسانی استخدام قطعی دارند.

ورود به تعدادی از رشته های علوم انسانی ازهمان ابتدا دارای استخدام رسمی هستند‌ که مزیت استخدام رسمی این است که سال های تحصیل فرد در دانشگاه نیز برای شخص سابقه کارمحسوب می شود. در نتیجه در زمان کوتاه تری و زودتر بازنشسته می شود. همچنین از دیگر مزایا آن این است که فرد دردوران دانشجویی دارای حقوق است و کسب درامد می کند.

از جمله رشته هایی که دارای استخدام رسمی هستند رشته های مرتبط با دانشگاه فرهنگیان که شامل:

آموزش ابتدایی، آموزش کودکان استثنایی، آموزش تربیت بدنی، آموزش الهیات، آموزش زبان عربی، آموزش جغرافیا، آموزش تاریخ، آموزش زبان وادبیات فارسی، آموزش علوم اجتماعی و…است.

درواقع باتحصیل دراین رشته ها فرد معلم می شود و پس از فارغ التحصیل شدن زیرنظر آموزش و پرورش فعالیت می کند.

ازدیگر رشته های دارای استخدام رسمی، رشته های مرتبط بادانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری است. علاوه برای این دورشته، تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی وابسته به وزارت اطلاعات نیز دارای استخدام رسمی است.

مفید برای شما : شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی

مشاغل مربوط به آن شامل: امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، امنیت اقتصادی، پژوهشگری امنیت، ضدتروریسم و…می شود.

افراد مشغول به تحصیل در دانشگاه امنیت اطلاعات به استخدام وزارت اطلاعات در می آیند. دراین رشته پذیرش فقط از متقاضیان آقا انجام می گیرد و شغلی مناسب برای آقایان است و برای خانم ها مناسب نیست.

رشته حقوق

رشته حقوق

وکالت و قضاوت از پردرآمدترین مشاغل مربوط به حوزه رشته حقوق است که از طریق کنکور رشته علوم انسانی می توان وارد آن شد. امروزه به سبب پیشرفت این رشته و تعداد بالای فارغ التحصیلان این رشته که از دانشگاه های دولتی و غیردولتی وارد بازار کار می شوند.

یافتن کار مناسب بخصوص برای افرادی که به رشته خاصی علاقه مند هستند بطور مثال متقاضیان وکالت، کمی دشوار است.

از مشاغل مرتبط رشته حقوق می توان به: حقوق قضایی، محضرداری، کارشناس یا مشاوره حقوقی، مشاور حقوقی شهرداری و شرکت های گوناگون، بازپرسی و دادیاری، ادرات ثبت اسناد و املاک، دفاتر اسناد رسمی بصورت سردفتر و دفتریار، ادارات اجرای احکام و…اشاره کرد.

رشته حسابداری

رشته حسابداری

حسابداری جز رشته هایی محسوب می شود که تعداد بیکاران در آن بسیارکم است و بیکاران کمتری نسبت به دیگر رشته ها را به خود اختصاص داده است.

در واقع اگر شخص فارغ التحصیل شده در رشته حسابداری دارای مهارت و تبحر و تجربه لازم باشد فرصت های شغلی زیادی با درآمد بالا برای او وجود دارد.

امروزه شرکت ها و کارگاه های کوچک و بزرگترین موسسات مالی و کارخانجات بزرگ نیز همه به یک حسابدار ماهر نیازمند هستند مزیت این رشته این است که هم برای خانم ها وهم آقایان مناسب است.

از مشاغل مرتبط با این رشته می توان به: حسابدار، مدیرمالی، کارشناس امور مالیاتی، حسابرس، کارمندبانک، کارشناس گمرک، رییس بانک و…اشاره کرد.

رشته روانشناسی

رشته روانشناسی

یکی از پر طرفدارترین رشته های علوم انسانی که اکثر متقاضیان آن خانم هستند رشته روانشناسی است. زیرابهترین شغل برای خانم ها در رشته علوم انسانی رشته روانشناسی است و دلیل آنرا می توان به روحیه خاص خانم ها نسبت داد.

از آنجایی که روانشناس باید بصورت مستقیم با مردم ارتباط برقرار کند خود شخص باید دارای روحیه کافی برای برخورد و مقابله با بیماران روحی و روانی را دارا باشد.

از مشاغل مرتبط با این رشته علوم انسانی می توان به: مشاوره تحصیلی، مشاور آموزش کودکان استثنایی، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج و طلاق، کارشناس تبلیغات، مشاوره فروش و….اشاره کرد.

علاوه بر این مشاغل و فعالیت در یک ارگان و یا سازمان دولتی یا خصوصی خود شخص می تواند بعد از ادامه تحصیل و کسب درجات بالاتر به تاسیس مرکز مشاوره شخصی خود اقدام کند.

در بین مشاغل مرتبط با رشته علوم انسانی رشته روانشناسی یکی از پردرآمدترین مشاغل هم برای خانم ها و هم برای آقایان است.

رشته علوم انسانی:رشته مدیریت

رشته علوم انسانی

یک فارغ التحصیل رشته مدیریت نباید منتظر این باشد که از همان ابتدا به عنوان مدیر یک شرکت یا کارخانه شروع به کار کند. چون قسمتی از مطالب و محتوایی که در کلاس های مدیریت مطرح می شود باید از محیط و سازمان های جامع گرفته شود و فرد در این زمینه تجربه کافی را کسب کند.

بنابراین فرد فارغ التحصیل شده در رشته مدیریت ابتدا باید به صورت یک کارشناس در رده های پایین تر وارد بازار کار شده و بعد از آن به مرور زمان پیشرفت و پله های ترقی را طی کند و تجربه کسب کند.

یعنی می تواند در شرکت ها و سازمان ها به عنوان مسئول تدارکات، امور مالی، بازاریابی، کارگزینی و … شروع به کار کند تا تجربه کافی را بدست آورد. رشته مدیریت دارای آینده شغلی روشنی است که البته در آن تخصص و تبحر حرف اول را میزند و بدون اینها نمی توان امیدوار به شغل ایده آل بود.

بسیاری از شرکت ها و موسسات غیر دولتی برای به کارگیری از دانش و تخصص فارغ التحصیلان متبحر در این رشته حاضر به هر هزینه ای هستند.

از جمله شغل های مرتبط با مشاغل مدیریتی می توان به: مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، مدیریت هتل داری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت جهانگردی، مدیریت امور بانکی، شرکت های بیمه و… اشاره کرد.

رشته علوم انسانی:رشته اقتصاد

رشته اقتصاد

یکی دیگر از رشته های مرتبط با رشته علوم انسانی که دارای بازار کار نسبتا خوبی است رشته اقتصاد است. رشته اقتصاد برای فارغ التحصیلان خود در این رشته زمینه های شغلی متنوع و گوناگونی را فراهم کرده است.

از جمله مشاغل و فرصت های کاری رشته اقتصاد می توان به: فعالیت کردن در بانک ها و فعالیت کردن در موسسات مالی و اعتباری، فعالیت در وزارت صنایع، فعالیت در شرکت های بازرگانی و تجاری، فعالیت در شرکت های فعال در زمینه صادرات و واردات، فعالیت در کارخانجات، فعالیت به صورت مدیر فروش، فعالیت در بورس و… اشاره کرد.

میزان درآمد این رشته در استخدام مراکز غیردولتی ثابت نیست و چنانچه و بدون شک هر چه تخصص و تبحر فرد بیشتر باشد منجر به درآمد بیشتر شخص می شود.

رشته علوم انسانی:رشته مددکاری اجتماعی

رشته علوم انسانی

از جمله مشاغلی که با تحصیل در رشته علوم انسانی می توان وارد آن شد مددکاری اجتماعی است که با توجه به بازار کار خوبی که این شغل در ایران دارا می باشد فارغ التحصیلان آن از جهت کسب وکار و اشتغال در آن با مشکلی برخورد نمی کنند.

از جمله سازمان های جذب کننده افراد فارغ التحصیل رشته مددکاری اجتماعی می توان به: اداره رفاه و سایر موسسات دولتی اشاره کرد.

رشته علوم انسانی:رشته مربی تربیت بدنی

بازارکار و درآمد و آینده شغلی مربی تربیت بدنی که یکی از رشته های علوم انسانی است. با توجه به فعالیت گسترده این شغل به عنوان مربی ورزش در باشگاه ها، فعالیت در وزارتخانه ها، فعالیت به عنوان مشاور در تهیه لباس ها و وسایل ورزشی، مسئول و مربی ورزش، مربی یا کارشناس بدن سازی مشکل درآمد کم وبیکاری برای افراد مشغول دراین حوزه وجود ندارد.

همچنین فعالیت داشتن درسازمان های دولتی، نهادهای انقلابی فدراسیونهای ورزشی و همچنین تدریس و تعلیم به عنوان استاد دانشگاه از دیگر فعالیت ها و مشاغل مرتبط با حوزه رشته تربیت بدنی است.

برای انتخاب بهترین رشته با توجه با علاقه و نمرات کنکور خود هم اکنون با مشاوره کنکور انسانی تماس گرفته و برای آینده کاری خود به درستی تصمیم گیری کنید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید