لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

آینده رشته هوا فضا

در این مقاله قرار است که درباره آینده ی رشته ای حرف بزنیم که آرزوی اکثر بچه ها بوده است. با ما همراه باشید تا در رابطه با آینده رشته هوا فضا با یک دیگر صحبت کنیم.

این که در حال حاضر به دنبال سایت و مشاور های معتبر برای برنامه ریزی هستید یعنی هم چنان آرزو ی کودکی خود را بر خلاف اکثریت فراموش نکرده اید. سایت کنکور مشاوره تا آخرین قدم با شما همراه است.

مشاور های ما از نخستین گام ها با شما هستند و می گویند که چه مباحثی را باید مسلط باشید و چه مقدار درس بخوانید و میزان پیشرفتتان را چک می کنند.

خب قبل از این که به آینده رشته هوا فضا بپردازیم بهتر است ببینیم که مهندس های هوا فضا چه می کنند؟ کار و وظیفه ی اصلی این متر نی ها طراحی و هم چنین آزمایش و در کنار آن مدیریت هواپیما می باشد. علاوه بر این مهندس هوا فضا ماهواره و فضا پیما را کنترل می کنند.

در بخش های بعد بیش تر درباره این رشته می خوانیم. با یک دیگر درباره درس هایی که باید پاس کنید و گرایش های این رشته نیز حرف می زنیم. با برنامه ریزی کنکور می توانید در این رشته قبول شوید و به آن آینده مد نظر خودتان دست پیدا کنید.

مهندس های هوا فضا باید مهارت های خاصی داشته باشند

آینده روشن رشته هوا فضا در گرو داشتن مهارت هایی است که در این بخش به آن می پردازیم. لازم به ذکر است که مهندس های هوا فضا می توانند در طراحی و ساخت موشک ها، هواپیما های تجاری، هواپیما های جنگنده نظامی و هلیکوپتر متخصص شوند.

این مهندس ها بیش تر به تجربه و تحلیل طراحی ها ، توسعه و ساخت هواپیما ها فعالیت می کنند. باید بدانید که اگر قصد تحصیل چنین رشته ای را دارید باید شناخت کافی نسبت به ابزار آلات داشته باشید. خب حال به مهارت های لازم بپردازیم.

  • مهارت های شغلی
  • مهارت های تفکری
  • مهارت های تحلیلی
  • مهارت های ریاضی
  • مهارت های نوشتن

مهارت های شغلی: یکی از وظایف مهندس های هوا فضا این است که استاندارد های لازم را رعایت کنند و دقت کنید که شما زمانی می توانید این استاندارد ها را رعایت کنید که آگاهی های لازم را از شیوه های استاندارد و هم چنین قانون تجارت را داشته باشید.

مهارت تحلیلی: این مهارت به این معنی است که فرد باید عنصر های طراحی را تشخیص بدهد و زمانی که الزامات آماده نباشد باید یک جایگزین برای درست کردن و بهبود بخشیدن به آن پیدا کند.

مهارت های ریاضی:  شایان ذکر است که برای محاسبه و تحلیل مسائل باید ریاضی و مثلثات را مسلط باشید. علاوه بر این ها باید بتوانید از این مهارت برای طراحی و عیب یابی کمک بگیرید.

مفید است : آینده ی رشته مکانیک هواپیما

مهارت های نوشتن: خب تا به این جای مقاله خدمتتان عرض کردیم که مهندس های هوا فضا طراحی انجام می دهند. مهارت نوشتن نیز برای چنین مواقعی لازم است . مهندس باید بتواند در طی مقاله هایی طراحی های خود را توضیح بدهد و کار های خود را مستند کند‌.

یک نگاهی به درس هایی که باید پاس کنید بندازیم

فرقی نمی کند که شما در چه رشته ای مشغول به تحصیل باشید باید درس هایی مثل ادبیات، تربیت بدنی ۱ و ۲ ، اخلاق، زبان عمومی،  اندیشه اسلامی ۱و ۲، تفسیر موضوعی قرآن کریم،  تاریخ تحلیلی صدر اسلام و فرهنگ و تمدن اسلامی را پاس کنید.

خب تا به این جای کار همه چیز ساده به نظر می رسد. درس های تخصصی شما شامل درس هایی مثل : تحلیل سازه ها، آیرودینامیک، طراحی هواپیما، اصول جلو برندگی، آزمایشگاه آیرودینامیک ، طراحی سازه های هوایی، زبان تخصصی و پروژه.

  این ها تمام درس ها نیستند و شما باید تعدادی درس اصلی را نیز پاس کنید ‌ این درس ها شامل نقشه کشی،  ارتعاشات،  ریاضی مهندسی، استاتیک، مکانیک سیالات، کنترل اتوماتیک ، دینامیک، ترمودینامیک، مقدمه ای بر مهندسی هوا و فضا،  اتصال حرارت ، مبانی برق، مقاومت مصالح و آزمایشگاه موتور انتقال می باشد.

آینده رشته هوا فضا

گرایش های هوا فضا

شایان به ذکر است که ت مقطع کارشناسی رشته ی هوا فضا هیچ گونه گرایشی ندارد اما برای کارشناسی ارشد پنج گرایش برای این رشته در نظر گرفته شده است. دقت کنید که اگر قصد ادامه ی تحصیل در ایران را داشته باشید می توانید تا مقطع دکتری ادامه بدهید.

  • جلو برندگی
  • هوا فضا
  • سازه های هوایی
  • مکانیک پرواز
  • آیرودینامیک

بازار کار رشته هوا فضا

خب ور این بخش این که آینده رشته هوا فضا مشخص می شود.  مهندس های هوا فضا در زمینه ی طراحی هواپیما های مختلف فعالیت می کنند مثلا هواپیما های بدون سر نشین ، هلی کوپتر های تجاری و یا نظامی را طراحی می کنند.

لازم است بدانید که مهندس های فارق التحصیل شده در این رشته به عنوان مهندس پروژه و مهندس سیستم استخدام می شوند.  این مهندس ها در شرکت هایی که در زمینه ی تولید، تجزیه،  تحلیل و یا تحقیق و توسعه فعالیت می کنند مشغول به کار شوند.

خوشبختانه پیشرفت علم در راحتی کار این مهندس ها نیز دخیل بوده است. این پیشرفت به این شکل بوده است که در اداره ها فعالیت می کنند چون لوازم و تجهیزات پیشرفته شده است و با کمک نرم افزار ها مدل سازی و شبیه سازی می شوند‌.

درآمد رشته هوا فضا چه قدر است

قطعا می دانید که این رشته ی سخت موقعیت اجتماعی بسیار بالایی دارد و درآمد حاصل از آن نیز بسیار بالا است.  اما باید خدمتتان عرض کنیم که این درآمد نیز از چندین عامل نشات می گیرد.

  درآمد بالا در چنین رشته ای در گرو تحصیلات بالا است همان گونه که می دانید درآمد یک فرد که دکتری این رشته را دارد به مراتب بالا تر از کارشناس این رشته است. سابقه کار،  تخصص، مهارت و دقت از دیگر عوامل تاثیر گذار در درآمد است.

لازم است بدانید این که شما در یک شرکت دولتی و یا خصوصی مشغول به کار می شوید نیز در میزان درآمدتان موثر است. همان گونه که حدس می زنید قبولی در چنین رشته ای آسان نیست و شما حتما باید زیر نظر ماهر ترین مشاور ها و متخصص ها درس بخوانید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید