لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چگونه مهندسی پزشکی قبول شویم؟

چگونه مهندسی پزشکی قبول شویم

ما امروز قرار است که در رابطه با یک رشته ی جذاب و پر طرفدار با شما صحبت کنیم و به پاسخ سوال چگونه مهندسی پزشکی قبول شویم نیز پاسخ بدهیم پس لطفا تا انتهای این مقاله را با دقت بخوانید.  خیلی از خانواده ها هستند که از فرزند خود انتظار دارند که مهندس و یا دکتر شود این رشته همان چیزی است که می خواهید.

بازم به ذکر است که رشته ی مهندسی پزشکی یک پل ارتباطی و لینک بین علوم مهندسی و علوم پزشکی است. اصلا نگران نباشید قبولی در این رشته خیلی هم سخت نیست تنها کافی است مقداری اراده داشته باشید و با برنامه درس بخوانید.

همکاران ما در کنکور مشاوره برنامه ریزی های روزانه، هفتگی و حتی ماهانه به شما می دهند که از وقتی که در اختیار دارید بهترین استفاده را کنید و پس از گذشت مدتی نی  وضعیت شما را چک می کنند و برنامه ی جدید به شما تحویل می دهند. چنان چه دانشگاه دولتی این رشته را قبول نشده اید نگران نباشید می توانید از ظرفیت تکمیلی دانشگاه های دولتی و یا آزاد استفاده کنید

در بخش های بعد با ما همراه باشید تا بیش تر در باره این رشته بخوانیم. برنامه ریزی کنکور می تواند جوابی برای سوال چگونه مهندسی پزشکی قبول شویم، باشد.

رشته مهندسی پزشکی

اگر بخواهیم بار دیگر به سوال چگونه مهندسی پزشکی قبول شویم پاسخ بدهیم باید خدمتتان عرض کنیم که شما با ۵۰ درصد از دروس عمومی و یا حتی ۲۰ درصد دروس تخصصی این رشته ی جذاب را در دانشگاه بخوانید.

لازم به ذکر است که مهندس هایی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند از نظام های پزشکی استفاده می کنند. اگر می خواهید از قبولی خود مطمئن شوید باید یک حد قایل قبولی از تمام دروس خود را جمع بندی کنید.

این رشته شامل درس های مهندس مثل مکانیک ، الکترونیک، الکتریک، مهندسی شیمی و علوم کامپیوتری است و درس های دیگری مثل فیزیک ، بیولوژی  شیمیف و ریاضی است.

شایان به ذکر است که هدف از ارائه چنین رشته ای این است که فارغ التحصیل های این رشته بتوانند تجهیزات و ابزار آلاتی به روز و مجهز درست کنند تا موجب تشخیص و هم چنین بهبود فرد بیمار شود.

جالب است بدانید که این رشته در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها به بشر کمک کرده است.  در بخش های بعد به بازار کار و آینده ی کاری این افراد می پردازیم پس با ما همراه باشید.

بازار کار رشته مهندسی پزشکی چگونه است

عموما درس های ژنتیک به دو دسته تقسیم می شوند و بازار کار های گوناگون و دنیای متفاوت تری با یک دیگر دارند.

  • مهندسی پزشکی
  • ژنتیک انسان

باید خدمتتان عرض کنیم که پس از فارغ التحصیل شدن در رشته ی ژنتیک انسانی به خصوص در مقطع دکتری بازار کار بهتری برای افراد است ‌و در ایران برای افراد فارغ التحصیل رشته ی مهندسی پزشکی کمی شرایط دشوار تر است و عموما افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند مهاجرت می کنند.

البته باید در نظر داشته باشید که افرادی که به دیگر کشور ها مهاجرت می کنند باید مهارت و تخصص کافی را داشته باشند تا بتوانند در کار خود موفق شوند.

اما افرادی که قصد کار کردن در ایران را دارند می توانند در بخش های صنعتی ، سازمان های تحقیقاتی مثل دانشگاه ها و یا حتی بخش دولتی و بیمارستان ها فعالیت کنند.

لازم است این نکته را اضافه کنیم که چند سالی است که آینده ی این رشته نسبت به سال های قبل خیلی روشن تر است و رفته رفته نیز آینده ی درخشان تری در انتظار این رشته است.

به گونه ای که در کشور های خارجی و حتی کشور های همسایه نیز یک فرد فارغ التحصیل شده در این رشته می تواند درآمد خیلی بالایی داشته باشد.

چگونه مهندسی پزشکی قبول شویم

چگونه به وسیله ی رشته تجربی مهندسی پزشکی قبول شویم

قطعا می دانید که برای شرکت کردن در آزمون سراسری و پذیرش رشته ی مهندسی پزشکی باید در دبیرستان رشته ی ریاضی فیزیک بخوانید اما خیلی از افراد هستند که در دوران دبیرستان تجربی خوانده اند و قصد دارند در دانشگاه رشته ی مهندسی پزشکی بخوانند اصلا نگران نباشید که این مسئله نیز حل شدنی است و چنان چه قصد دارید در دانشگاه های آزاد این رشته را بخوانید باید مدرک دیپلم و هم چنین پیش دانشگاهی داشته باشید.

دقت کنید که شما در دانشگاه آزاد می  توانید در دو نیم سال مهر و یا بهمن ماه ثبت نام کنید‌. برای پذیرش رشته ی مهندسی پزشکی در دانشگاه آزاد ظرفیت های مشخصی اعلام نمی کنند این افراد با توجه به معدل و سوابق تحصیلی پذیرفته می شوند و تا مقطع کارشناسی ادامه تحصیل بدهند.

لازم به ذکر است که این رشته تا پایان مقطع کارشناسی هیچ گرایشی ندارد و بعد از آن برای کارشناسی ارشد به سه گرایش تقسیم می شود.

  1. گرایش بیومکانیک
  2. گرایش بالینی
  3. گرایش بیو الکترونیک

نکات آخر در رابطه با رشته مهندسی پزشکی و قبولی در آن

اگر قصد دارید به بهترین و بالا ترین درجه ی این رشته برسید سعی کنید که پس از گذراندن مقطع کارشناسی به خارج از کشور بروید و دقت کنید که برای گذراندن دوران کارشناسی ارشد نیز به سراغ کشور های آسیایی نروید لازم به ذکر است که این کشور ها زیر ساخت ها و آزمایشگاه های تایید شده توسط استاندارد های جهانی را ندارند.

پس از تحصیل در چنین کشور هایی می توانید به بهترین کار ها مشغول شوید و بهترین درآمد را داشته باشید.

مفید برای شما : چگونه پزشکی تهران قبول شویم

شایان به ذکر است که بهترین دانشگاه ها برای ادامه ی تحصیل این رشته در کشور هایی هم چون استرالیا، سوئیس، انگلیس،  ایالات متحده آمریکا، سنگاپور، سوئد، هلند، کانال و  آلمان است پس همین حالا وارد سایت ما شوید

و با مشاور های تماس بگیرید و یا از طریق های مختلف با آن ها ارتباط برقرار کنید و برنامه ریزی های آن ها را تحویل بگیرید تا در این رشته فوق العاده قبول شوید پس کوچک ترین تعالی نکنید که بعد ها پشیمان شوید و افسوس این روز ها را بخورید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید