لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

تدریس زبان انگلیسی

تدریس زبان انگلیسی شیوه های مختلفی دارد. بسیاری از مردم به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند و در کلاس‌های عمومی و خصوصی زبان انگلیسی ثبت‌نام می‌کنند.

تدریس انگلیسی در همه کلاس ها با توجه به محیط آموزشی، شرایط زبان آموزان و  ویژگی های مدرس متفاوت است و از شیوه های های مختلف برای تدریس مهارت های زبانی مانند صحبت کردن و گوش دادن استفاده می شود.

هر یک از این روش ها مزیت و معایب خاص خودشان را دارند و چنانچه متناسب با نیاز زبان آموزان باشد موثر خواهد بود. در ادامه برخی از روش های تدریس زبان انگلیسی را شرح خواهیم داد.

تدریس زبان انگلیسی

روش های تدریس زبان انگلیسی

تدریس زبان انگلیسی به روش های مختلفی انجام می شود که هر یک از این روش ها با توجه به شرایط مختلف دانش آموز و دانش پژوهش انجام می شود. اگر شما می خواهید برای کنکور زبان انگلیسی را بیاموزید پیشنهاد می کنیم از برنامه ریزی کنکور تجربی برای بهتر شدن درس زبان خود کمک بگیرید.

روش دستوری

در روش دستوری محور که رایج ترین روش تدریس زبان انگلیسی در محیط‌های آموزشی سنتی است. محوریت با قواعد دستوری است و  باید در تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به کار برده شود و  استفاده از این شیوه زمانی ممکن است که مدرس ر به زبان مادری زبان آموزان مسلط باشد.

از آنجایی که بخش مهمی از این روش مربوط به ترجمه ی مثال هایی است که برای قواعد دستوری بیان می شود زبان آموز باید دامنه ی واژگان گسترده ای داشته باشد تا بتواند مثال های دستوری را ترجمه کند.

روش تدریس شنیداری

در این روش تدریس محوریت تدریس روی طبیعی‌ترین توانایی یادگیری یعنی شنیدن هست. این روش شامل تمرینات مکالمه و  شنیدن است.

در آغاز زبان آموز بیشتر شنونده است مدرس می‌تواند با استفاده از ابزارهای کمک آموزشی که در اختیار دارد با تصاویر اشیا به زبان از کمک کند تا تصاویر واژگانی که می‌شنود را فرا بگیرد.

به زبان آموز آموزش داده می‌شود که خودش واژگان و جملات را ادا کند. این رروش تدریس یکی از روش های بسیار خوب برای یادگیری واژگان در زبان انگلیسی برای زبان آموزان کم سن و سال است.

روش تدریس تک زبانه

روش تدریس تک زبانه یکی از مستقیم ترین روش های تدریس زبان انگلیسی است. در این روش تدریس شما نباید در طول تدریس به زبان مادری خود صحبت کنید به بیان دیگر در طول کلاس باید کاملاً به زبان انگلیسی صحبت شود.

ممکن است در ابتدا استفاده از این روش برای زبان آموزان دشوار باشد. اما تاثیر بسزایی در یادگیری لغات جدید زبان انگلیسی و بهبود مکالمه زبان آموزان دارد.

در این روش تدریس واژگان در اولویت قرار می‌گیرد به ویژه اگر از ابزارهای کمک آموزشی دیداری استفاده شود.

روش ترجمه‌ای

این روش تا حدودی شبیه به روش دستوری است با این تفاوت که ساختار زبان انگلیسی بر اساس زبان مادری زبان اموز قرار دارد. در روش ترجمه ای زبان انگلیسی مانند سایر دروس تدریس می‌شود.

عناصر مختلف زبان مانند واژگان دستوری و مکالمه و خواندن و نوشتن مورد توجه قرار می‌گیرد. در این روش استفاده از برگه های یادداشت برادری بسیار کاربرد دارد.

چرا که هنگام تدریس مدرس زبان آموز می‌تواند نکات مهم را در برگه های خود یادداشت کند. این روش  یکی از مناسب ترین روش ها برای کسانی است که زبان انگلیسی را به دلایل آکادمیک فرا می‌گیرند و دلیلشان صرفاً  یادگیزی زبان و نیاز به صحبت کردن به زبان انگلیسی نیست. این روش است که در بیشتر مدارس برای تدریس زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می گیرد.

روش فراگیر

یکی از مناسب ترین روش ها برای یادگیری زبان انگلیسی برای افراد بزرگسال و نیز کسانی است که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند.

در این روش برای یادگیری زبان انگلیسی لزوماً به شرکت در دوره های آموزشی زبان انگلیسی نیازی نیست. اگر شما در یک کشور خارجی زندگی کنید و ناخودآگاه مجبور می شوید که  زبان آنها را فرا بگیرید.

زبان انگلیسی کنکور

زبان یکی از دروس بسیار مهم و در عین حال دشوار برای کنکور است. چرا که همه کسانی که زبان خوبی دارند نمی‌توانند  تست های کنکور زبان انگلیسی را به درستی بزنند.

علاوه بر این این یکی دیگر از محدودیت ها و مسائل مربوط به درس  زبان انگلیسی در کنکور سراسری مربوط به محدودیت تایم است.

چراکه زدن تست های زبان انگلیسی به ویژه برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند به وقت بیشتری نیاز دارد. در صورتی که محدودیت زمانی کنکوری این فرصت را به دانش‌آموزان نمی دهد.

بنابراین بسیار ضرورت دارد که زدن تست ها زبان انگلیسی را برای کنکور به صورت دقیق بخوانید. حتماً تست های تمرینی را حل کنید.

یک بخش مهم از سوال های زبان انگلیسی در کنکور سراسری به بخش درک مطلب مربوط است. دانش آموزان باید برای درک مطلب زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشند.

موسسات آموزشی و کتب کمک درسی زبان انگلیسی

انواع موسسات آموزشی معتبر وجود دارد که زبان انگلیسی را تدریس می کنند و در سطوح مختلف آموزش می دهند. اما توجه نمایید که لزوماً همه این موسسات زبان انگلیسی را به صورت کنکوری به شما یاد نمی دهند.

بنابراین با توجه به اینکه هدف شما از یادگیری درس زبان انگلیسی چیست می توانید به موسسات معتبر آموزشی مراجعه کنید و زبان انگلیسی را توسط بهترین مدرسان فرا بگیرید.

علاوه بر این انواع کتاب های کمک آموزشی برای فراگیری درس زبان انگلیسی وجود دارد که می‌توانید آنها را مورد استفاده قرار بدهید. اما توجه نمایید که انتخاب به یک مدرس خوب و یک کتاب خوب بسیار حائز اهمیت است.

تدریس زبان انگلیسی

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید