لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

آینده رشته مهندسی محیط زیست

امروز قرار است درباره یک رشته ی جذابی با شما صحبت کنیم که اکثرا افراد خوش ذوق به سراغ آن می روند ‌. همان گونه که می دانید خیلی از افراد تمایل دارند که پزشک و یا معلم شوند و هر کسی به سمت رشته ای مثل مهندسی محیط زیست نمی رود.

البته این روز ها نیاز به مهندس های محیط زیست خیلی بیش تر از سابق شده است و چه بسا در آینده ای نه چندان دور نیز نیاز بیش تری به این افراد پیدا کنیم.

زیرا همان طور که می دانید رفته رفته هوا آلوده تر می شود، کمبود آب بیش تر می شود، فرسایش خاک شدید تر می شود و ما بیش تر از سابق شاهد بیابان زایی هستیم پس باید مهندس های محیط زیست بیش تری برای آینده تربیت شوند.

با ما همراه باشید تا در این مقاله خدمت شما عرض کنیم که آینده شغلی رشته ی مهندسی محیط زیست چه می باشد. قبل از هر چیزی باید خدمتتان عرض کنیم که برای تحصیل در این رشته باید زیست و شیمی قوی داشته باشید تا بعد ها در دانشگاه به مشکل بر نخورید.

زیرا بعد ها همین مباحث زیست و شیمی گسترده تر شده و شما باید آن ها را یاد بگیرید.‌ برای مثال برای شیمی باید با انواع آلاینده ها آشنا شوید و برای زیست نیز باید درس هایی هم چون اکولوژی محیط زیست، شناخت محیط زیست، مبانی محیط زیست و میکرو بیولوژی عمومی را پاس کنید.

آینده رشته مهندسی محیط

گرایش های رشته ی مهندسی محیط

اگر می خواهید ار آینده ی روشن محیط زیست بهره مند شوید باید از همین حالا به طور منظم و حساب شده درس بخوانید شما می توانید از طریق سایت کنکور مشاوره با بهترین و مجرب ترین مشاور ها صحبت کنید و از آن ها برنامه ریزی تحصیلی تجربی بگیرید و بدون تلف کردن وقت درس بخوانید و به هدف خود برسید‌.

مشاور های ما از قدم اول تا قبولی در دانشگاه با شما همراه هستند. شما می توانید مس از گذراندن دوره ی کارشناسی برای ادامه ی تحصیل در ایران تا کارشناسی ارشد و یا حتی دکتری نیز پیش بروید‌. لازم به ذکر است که این رشته در دوره ی کارشناسی ارشد سه گرایش دارد.

  • آمایش سر زمین
  • تنوع زیست
  • آلودگی های محیط زیست

شما می توانید با توجه به علاقه ی خود یکی از این گرایش ها را انتخاب کنید و در آن رشته ادامه تحصیل بدهید. در بخش های بعد درباره ی بازار کار و هم چنین درآمد حاصل از این رشته می پردازیم پس با ما همراه باشید.

گرایش های رشته ی مهندسی محیط

بازار کار رشته مهندسی محیط زیست چگونه است؟

خب طبیعی است که قبل از این که وارد یک رشته شوید یک سری اطلاعات درباره آن کسب کنید و ببینید آیا بازار کار برای رشته مهندسی محیط زیست مساعد است؟

اگر می خواهید بدانید که پس از فارغ التحصیلی در این رشته در چه قسمت هایی می توانید فعالیت کنید این بخش را با دقت بخوانید. شایان به ذکر است که تنها باشم مدرک این رشته برای پیدا کردن کار ملاک نیست و شما باید در کنار مهارت و تخصص نحوه ی کار کردن با نرم افزار ها را بلد باشید.

برسی کنید : چگونه در رشته مهندسی محیط زیست قبول شویم

لازم به ذکر است که شما پس از اتمام تحصیل می توانید در ارگان های دولتی هم چون سازمان محیط زیست کار کنید. علاوه بر آن منابع طبیعی، مدیریت پسماند ها، شهرداری، نظام مهندسی و یا حتی دادگستری می توانید کار کنید.

علاوه بر این کار های ذکر شده شما می توانید به عنوان ناظر برای خروج صنایع مختلف استخدام شوید و چک کنید که این محصول و خروجی با استاندارد های سازمان محیط زیست تطابق دارد یا خیر.

با توجه به این کار ها می توان گفت که آینده ی شغلی رشته مهندسی محیط زیست درخشان است و شما می توانید در این رشته خوش بدرخشید‌.

بازار کار رشته مهندسی محیط زیست

درآمد حاصل از این رشته چه قدر است؟

خب ما هیچ گاه نمی توانیم یک عدد مشخص خدمت شما اعلام کنیم و بگوئیم که اگر در این رشته درس بخوانید ماهانه این مبلغ درآمد را خواهید داشت درآمد حاصل از کار شما به عوامل زیادی بستگی دارد.

این که در ارگان دولتی و یا خصوصی مشغول به کار شوید، ساعت کاری نیز بسیار مهم است. میزان مدرک تحصیلی نیز یکی از موارد تاثیر گذار است.

لازم به ذکر است که شهری که در آن سکونت دارید و مشغول به کار هستید نیز در بازار کار و هم چنین درآمد شما تاثیر گذار است.

اما باید این نکته را خدمتتان عرض کنیم که امروزه و یا حتی در  آینده کره ی زمین نیاز خیلی بیش تری به مهندس های محیط زیست پیدا می کند تا نابود نشود.

خیلی از افراد  به خاطر سود بیش تر و منفعت خود حاضرند که طبیعت را نابود کنند و این وظیفه ی شما است که به آن ها اجازه ندهید.

درآمد حاصل از این رشته چه قدر است؟

نکات آخر در رابطه با رشته ی مهندسی محیط زیست

شما می توانید در خارج از کشور نیز ادامه ی تحصیل بدهید و یا این که آن جا فعالیت کنید. به خاطر بحران های محیط زیست خرج از کشور خیلی به چنین رشته هایی بها می دهند و از آن ها استقبال می کنند.

اما در این بخش تصمیم گرفتیم که تعدادی از درس هایی که قرار است در دوره ی کارشناسی پاس کنید را برای شما نام ببریم. درس هایی هم چون شناخت محیط زیست، گیاهان مرتعی، مبانی مدیریت حیات وحش، زیست شناسی و شناخت حیوانات شکاری، حفاظت خاک، هوا و اقلیم شناسی، خاک شناسی، آشنایی به رایانه، نقشه برداری و غیره.

پس از همین امروز یک برنامه ریزی دقیق انجام بدهید و خود را برای وارد شدن به چنین رشته ی جذابی آماده کنید این رشته آن قدر جذاب است که شما در کنار کردن می توانید لذت ببرید و هرگز خسته نشوید.

پس تعلل را کنار بگذارید و همین حالا با مشاور رشته تجربی ما تماس بگیرید و به طور صحیح درس بخوانید . مشاور به شما خط فکری و انگیزه می دهد و اجازه نمی دهد که نیمه راه خسته شوید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید