لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چگونه بدون کنکور در رشته پرتو پزشکی قبول شویم؟

قبولی در پرتو پزشکی بدون کنکور

قبولی در رشته پرتو پزشکی بدون کنکور امکان پذیر است؟ رشته پرتو پزشکی که پرتو درمانی و رادیوتراپی هم نامیده می‌شود یکی از رشته‌های بسیار پرکاربرد در میان داوطلبان کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی است.

این گروه در زیرگروه یک تجربی قرار دارد ودانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته از طریق اشعه های ایکس گاما و مواد رادیو اکتیو  به درمان بیماری‌ها به خصوص سرطان می پردازند.

کار بدین نحو است که کارشناسان این حوزه با ارسال اشعه به سلول‌های سرطانی به تخریب یا تضعیف نمودن آنها اقدام می نماید. در بسیاری از موارد استفاده از روش‌های پرتو پزشکی و رادیوتراپی از بروز مشکلات جدی جلوگیری می‌کند.

در سال های نه چندان دور تنها راه برای قبولی در رشته پرتو پزشکی شرکت در آزمون سراسری است و بر این اساس  داوطلبانی که نمره قبولی در آزمون سراسری را کسب نمی کنند یا مایل به شرکت در آزمون سراسری نبودند نمی‌توانستند در رشته پرتو پزشکی تحصیل کنند.

اما در سال های اخیر اطلاعیه ای برای ورود به برخی از رشته های پیراپزشکی بدون کنکور اعلام کرده است یکی از رشته های پیراپزشکی است که امکان تحصیل بدون کنکور در آن وجود دارد رشته ی پرتو پزشکی است.

پذیرش بدون کنکور از سوی داوطلبان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است اما همچنان برخی از داوطلبان از پریزش بدون کنکور دانشگاه ها در رشته ی پرتوپزشکی اطلاع ندارند.

پیشمهاد ما : چگونه بدون کنکور در رشته اپتومتریست قبول شویم؟

نکته بسیار مهم این است که آیا قبولی در پرتو پزشکی بدون کنکور امکان پذیر است؟آیا رشته پرتو پزشکی بدون کنکور دانشجو می پذیرند یا نه و شرایط و نحوه پذیرش به چه صورت است؟

قبولی در رشته پرتو پزشکی بدون کنکور

آیا امکان ادامه تحصیل در رشته ی پرتو پزشکی بدون کنکور وجود دارد؟

این که آیا دانشگاه ها در رشته های پیراپزشکی می‌شود مثل رشته پرتو پزشکی بدون کنکور دانشجو می پذیرند یا نه و شرایط و نحوه پذیرش به چه صورت است؟

برای دانشگاه‌های مختلف  و رشته های مختلف و دوره های مختلف تفاوت دارد ممکن است برخی از دانشگاه‌ها در برخی از سال‌ها در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشجو بپذیرند و در برخی از سالها سازمان سنجش اعلام کند که امکان پذیرش بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی وجود ندارد‌.

این چنین به نظر می رسد  که در سال ۱۴۰۰ اطلاعیه ای مبنی بر پذیرش بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی، تا کنون منتشر نشده است.

داوطلبان باید قبل از آنکه تصمیم بگیرند در رشته پرتو پزشکی بدون کنکور ادامه تحصیل دهند از اینکه آیا در سال جاری امکان پذیرش بدون کنکور در رشته پرتو پزشکی و شرایط و نحوه پذیرش به صورت کامل اطلاع یابند.

در سایت سازمان سنجش دفترچه انتخاب رشته کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی و لیست رشته هایی که بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی در رشته ی پرتو پزشکی بدون کنکور دانشجو می پذیرند درج شده است با دانلود یا خرید این دفترچه می‌تواند لیست دانشگاه های مورد نظر را مشاهده نمایند.

برای انتخاب بهتر رشته می توانید از مشاورین در زمینه کنکور مشاور تجربی استفاده نمایید.

قبولی در رشته پرتو پزشکی بدون کنکور

شرایط پذیرش بدون کنکور در رشته ی پرتوپزشکی چیست؟

  • شرایط قبولی در پرتو پزشکی بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی با شرایط پذیرش بدون کنکور در رشته های دیگر متفاوت است.
  • قبولی بدون کنکور در رشته پرتوپزشکی تنها در مقطع کاردانی انجام می شود و داوطلبان در دوره های دیگر حتی در دوره ی کارشناسی امکان پذیرش بدون کنکور وجود ندارد.
  • حداقل سن ثبت نام به برای خانم ها ۱۸ سال و حداکثر سن حدود ۲۵ سال برای خانم ها و  برای آقایان که خدمت سربازی رفتن ۲۷ سال است.
  • فارغ التحصیلان آن باید به مدت دو برابر اداره تحصیل خود تعهد خدمت داشته باشند.
  • در دوره هایی بومی بودن هم وجود دارد.
  • داشتن مدرک دیپلم الزامی است.
  • پذیرش تنها بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی می باشد.
  • در بسیاری از رشته های پیراپزشکی بدون کنکور کسب  نمره قبولی دذر مصاحبه هم برای پذیرش شرط است.
  • تعداد مجاز جهت ثبت‌نام خود دو برابر ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاه است که از این  نیمی از آن ها به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف می‌شوند و امکان قبولی برایشان فراهم نیست.
  • مشخص شدن وضعیت خدمت سربازی برای آقایان
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی توسط داوطلبان نظام قدیم
  • اعتقاد به دین اسلامی یا هر کدام از این های قید شده در قانون اساسی
  • نداشتن سابقه کیفری و یا هیچ گونه  سوء سابقه دیگر
  • موافقت داشتن با جمهوری اسلامی
  • نداشتن اعتیاد
شرایط پذیرش بدون کنکور در رشته ی پرتوپزشکی

ثبت نام در رشته ی پرتو پزشکی بدون کنکور به چه صورت است؟

ثبت نام در رشته پرتو پزشکی بدون کنکور مانند سایر رشته های پیراپزشکی بدون کنکور از نوع نیمه متمرکز گفته است چرا که اگر فرد در کنکور شرکت نکرده باشد نیز می‌تواند بر اساس مفاد موجود در دفترچه رشته را در زمان مقرر انتخاب نمایید.

برای اینکار داوطلبان ابتدا باید کد رشته‌های مختلف رشته محل‌های رشته پرتو پزشکی را ازدفترچه  استخراج کنند و با دریافت فرم انتخاب رشته سازمان سنجش الویت های خود را وارد کنند.

قبل از ثبت نام لازم است  در مورد رشته و دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید اطلاعات کسب نمایید و با اطمینان کامل انتخاب رشته خود را انجام دهید. بعد از تکمیل فرایند انتخاب رشته کد پیگیری به شما داده می شود که باید آن را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید